DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 8:33

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Lydoptimering
Indlæg: ons mar 14, 2001 15:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 01, 2001 2:01
Indlæg: 1009
Geografisk sted: nørresundby
Hvad skal der til for at få ægte 5.1 lyd på mit anlæg ?

Idag har jeg en sony pro logic receiver, koblet til en Amitech DVD afspiller model 700(som har indbygget DTS og dolby digital 5.1 dekoder).
Dvs. der er 6 phonostik til 5.1 lyd, og optisk udgang. +den stereo udgang jeg bruger nu.

Jeg har en stor aktiv sub, og 5 udemærkede højtalere.

Jeg kunne jo bruge min nuværende forstærker udelukkende til frontkanalerne fra DVD'en, men så mangler jeg jo til center og de 2 baghøjtalere -altså er det ikke nok at købe en ekstra stereo forstærker.

Gode råd søges...


Top
   
 Titel: Lydoptimering
Indlæg: ons mar 14, 2001 18:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Du kunne jo tilslutte højtalerne direkte til DVD afspilleren når den nu har indbygget begge dekodere. Ellers skal du ud og investere i en reciever der har en DD 5.1 dekoder. Hvis du gør det så sørg for at få en der også kan dekode DTS Billede Jeg har selv en Denon reciever AVR-2801 med begge dele og den er jeg meget glad for.

[This message has been edited by KimK (edited 14-03-2001).]


Top
   
 Titel: Lydoptimering
Indlæg: ons mar 14, 2001 20:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 576
Geografisk sted: Denmark
Kim, for satan :) Du kan ikke koble højttalerne direkte til DVD afspilleren. Den har jo intet forstærkertrin :)

Anyway, der er kun een ting at gøre, og det er at få fat i en ny forstærker, som er lavet til den slags. Så er det bare at forbinde skidtet med optisk fest og så kører den.

------------------
Torben Andersen
------------------
http://www.spilzonen.dk
http://www.viper.dk


Top
   
 Titel: Lydoptimering
Indlæg: ons mar 14, 2001 21:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
OOPS Billede hehe
Det tekniske aspekt af DVD er ikke lige min stærke side...


Top
   
 Titel: Lydoptimering
Indlæg: tors mar 15, 2001 9:35 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 175
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Viper:
Kim, for satan Billede Du kan ikke koble højttalerne direkte til DVD afspilleren. Den har jo intet forstærkertrin Billede</font><HR></BLOCKQUOTE>

Det bliver i hvert tilfælde ikke ret højt ;o)

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Viper:
Anyway, der er kun een ting at gøre, og det er at få fat i en ny forstærker, som er lavet til den slags. Så er det bare at forbinde skidtet med optisk fest og så kører den.</font><HR></BLOCKQUOTE>
Ja, dog lyder det ikke som om, at warfly er interesseret at bruge alt for mange penge på det, så:
Jeg kender ikke afspilleren, men da der er indbygget decoder, så kan du nøjes med at købe en forstærker med 5.1 indgang; den behøver ikke at ha' dekoderne indbygget...


------------------
Michael
www.dvdauktionen.dk


Top
   
 Titel: Lydoptimering
Indlæg: tors mar 15, 2001 9:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 01, 2001 2:01
Indlæg: 1009
Geografisk sted: nørresundby
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Mike:
Ja, dog lyder det ikke som om, at warfly er interesseret at bruge alt for mange penge på det, så:
Jeg kender ikke afspilleren, men da der er indbygget decoder, så kan du nøjes med at købe en forstærker med 5.1 indgang; den behøver ikke at ha' dekoderne indbygget...
[/B]</font><HR></BLOCKQUOTE>

Nogen der har et bud på en god, men billig, forstærker af den type ?


Top
   
 Titel: Lydoptimering
Indlæg: tors mar 15, 2001 14:48 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
For under kr. 2.000 kan du faktisk vælge og vrage præcis som du lyster. Du har allerede en Sony receiver, så hvis du har været tilfreds med den, så køb en Sony.

Der er dog også en anden mulighed, hvis du vil have rigtig billig surround. Du har jo allerede alt på nær forstærkertrin, så hvorfor ikke købe en Sony TA-VE150, som er en smart flad surroundforstærker med 5.1 ingang. Jeg har set den på tilbud til under kr. 1.000 i MegaFona. Jeg kunne forstille mig, at den fint kan dække dit behov, og så er det sgu da billigt Billede

------------------
Ulrik Horsted-Kristensen
<A HREF="mailto:uhk@dvdmagasinet.dk">uhk@dvdmagasinet.dk</A>


Top
   
 Titel: Lydoptimering
Indlæg: fre mar 16, 2001 11:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 01, 2001 2:01
Indlæg: 1009
Geografisk sted: nørresundby
Jeg kan se det er en 5x 25W forstærker.
Det er vel lidt lidt til frontkanalerne, men så kan man vel koble frontkanalerne på den reciever jeg har, og så lade den anden tage sig af de 2 baghøjtalere og centeren.
Vil det ikke være det bedste ?
Man skal jo bruge 3 kanaler, ellers kunne jeg jo bare ha havet min gamle stereoforstærker ud fra skabet...

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Ulrik Horsted-Kristensen:
For under kr. 2.000 kan du faktisk vælge og vrage præcis som du lyster. Du har allerede en Sony receiver, så hvis du har været tilfreds med den, så køb en Sony.

Der er dog også en anden mulighed, hvis du vil have rigtig billig surround. Du har jo allerede alt på nær forstærkertrin, så hvorfor ikke købe en Sony TA-VE150, som er en smart flad surroundforstærker med 5.1 ingang. Jeg har set den på tilbud til under kr. 1.000 i MegaFona. Jeg kunne forstille mig, at den fint kan dække dit behov, og så er det sgu da billigt Billede

</font><HR></BLOCKQUOTE>



[This message has been edited by warfly (edited 16-03-2001).]


Top
   
 Titel: Lydoptimering
Indlæg: man mar 19, 2001 12:53 
Offline

Tilmeldt: tors mar 15, 2001 2:01
Indlæg: 1594
Geografisk sted: København
Ups!

[This message has been edited by Dan Wulf (edited 19-03-2001).]


Top
   
 Titel: Lydoptimering
Indlæg: man mar 19, 2001 14:15 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 175
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Dan Wulf:
Hej Mike,

Jeg kom til at poste et indlæg uden at læse de sidst indkomne svar som gjorde mit indlæg overflødigt. Derfor valgte jeg at slette mit indlæg og erstatte teksten med et "Ups!". Beklager!

dan
</font><HR></BLOCKQUOTE>


No problem Billede


------------------
Michael
www.dvdauktionen.dk


Top
   
 Titel: Lydoptimering
Indlæg: tirs mar 20, 2001 1:01 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 175
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Dan Wulf:
Ups!

[This message has been edited by Dan Wulf (edited 19-03-2001).]
</font><HR></BLOCKQUOTE>

?


Top
   
 Titel: Lydoptimering
Indlæg: tirs mar 20, 2001 1:54 
Offline

Tilmeldt: tors mar 15, 2001 2:01
Indlæg: 1594
Geografisk sted: København
Hej Mike,

Jeg kom til at poste et indlæg uden at læse de sidst indkomne svar som gjorde mit indlæg overflødigt. Derfor valgte jeg at slette mit indlæg og erstatte teksten med et "Ups!". Beklager!

dan


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team