DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 17:25

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 320 indlæg ]  Gå til side Foregående 111 12 13 14 1522 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør jul 01, 2017 7:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
E.T.: The Extra-Terrestrial 4K kommer til september. :thumb:

Billede


Top
   
Indlæg: man jul 03, 2017 17:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Et par Luc Besson-film til release den 11. juli. :)

Billede Billede


Top
   
Indlæg: ons jul 05, 2017 16:01 
Offline

Tilmeldt: søn aug 02, 2009 17:25
Indlæg: 226
Naiera skrev:
UHD BD er i øvrigt hårdere komprimeret end normal Blu-ray.

Regnestykket for en UHD Blu-ray er vel ikke sådan at sammenligne med Blu-ray på komprimering når det er forskellige komprimeringer der bruges, så ender du jo med at sige priser i EUR er højre end prisen I DKK, som vel afhænger af kurs :) og ikke pris alene og altså flere andre faktorer.

Så er H.265 bedre brugt på UHD Blu-ray, og halvering af hvad var krævet tidligere, så har du stadig en højere bitrate selvom den måske ikke matcher biografen, så har du mere plads end hidtil på disken, det giver stadig plads til det bedre lyd / HDR / billede og bitrate som der kan presses ned på mediet de vælger, som lyder til at være flere forskellige idag.

At sammenligne komprimering mellem medierne UHD Blu-ray og regulær Blu-ray er helt forkert.


Top
   
Indlæg: ons jul 05, 2017 16:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg har skam lavet regnestykket.

Det nye komprimeringsformat siges at være 50% mere effektivt (den køber jeg ikke, men vi går ud fra at det er sandt). I forhold til BD50 mod BD100 til UHD er vi allerede bagefter, eftersom der jo er fire gange så mange pixels. Dertil kommer HDR, dybere farver og hvad ellers UHD BD byder på. HDR siges at fylde 25% ekstra, så vidt jeg husker.

Så jo, det ér et hårdere komprimeret format. Især taget i betragtning af, at langt de fleste UHD-udgivelser bruger BD66...

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: ons jul 05, 2017 22:15 
Offline

Tilmeldt: søn aug 02, 2009 17:25
Indlæg: 226
Naiera skrev:
Jeg har skam lavet regnestykket.

Det nye komprimeringsformat siges at være 50% mere effektivt (den køber jeg ikke, men vi går ud fra at det er sandt). I forhold til BD50 mod BD100 til UHD er vi allerede bagefter, eftersom der jo er fire gange så mange pixels. Dertil kommer HDR, dybere farver og hvad ellers UHD BD byder på. HDR siges at fylde 25% ekstra, så vidt jeg husker.

Så jo, det ér et hårdere komprimeret format. Især taget i betragtning af, at langt de fleste UHD-udgivelser bruger BD66...

Mon ikke du skulle google det, eller prøve youtube, der er masser af omtale og præsentationer som bekræfter h.265 er bedre til komprimering af video, så at købe den historie er mere videnskab end fiktion som du lyder til at tro.

Og sidst, du kan stadig ikke sammenligne en Blu-ray og UltraHD blu-ray på komprimering, så er du ikke særlig videnskabelig, igen, det er lige som at sammenligne folk som tror jorden er flad med de folk som ved jorden er rund, og du er lige nu røget ind in særlig flad-tænkende gruppe her.
Du nævner en masse faktorer som spiller ind og alligevel nævner du dem ikke ved blu-ray mediet, hvordan kan du så tro at sammenligningen er valid?

Du må da gerne selv tro på dette men derfor behøver det ikke være korrekt for os andre. :beerchug:


Top
   
Indlæg: ons jul 05, 2017 23:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Øh, hvad snakker du om?

Jeg sagde ikke, at jeg ikke tror på at det nye format er mere effektivt; jeg sagde blot, at jeg ikke køber, at det er så meget som 50% mere effektivt. Derudover har jeg ingen anelse hvad du fabler om. De andre nævnte faktorer gør sig ikke gældende for normal Blu-ray, så hvorfor skulle jeg nævne det?

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors jul 06, 2017 0:03 
Offline

Tilmeldt: søn aug 02, 2009 17:25
Indlæg: 226
Naiera skrev:
Øh, hvad snakker du om?

Jeg sagde ikke, at jeg ikke tror på at det nye format er mere effektivt; jeg sagde blot, at jeg ikke køber, at det er så meget som 50% mere effektivt. Derudover har jeg ingen anelse hvad du fabler om. De andre nævnte faktorer gør sig ikke gældende for normal Blu-ray, så hvorfor skulle jeg nævne det?

præcis, og så har du tabt sammenlignings grundlaget, så er der ikke mere at tale om, når du nu selv forklarer det ikke gør sig gældende, det var svært at få dig til at forstå.
Naiera skrev:
HDR siges at fylde 25% ekstra, så vidt jeg husker.

Allerede her, mister du også sammenlignings grundlag, for en almindelig blu-ray bruger ikke 25% ekstra på HDR, så hvordan vil du sammenligne pærer og bananer her?


Top
   
Indlæg: tors jul 06, 2017 3:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Du forstår overhovedet ikke hvad jeg snakker om...

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors jul 06, 2017 8:23 
Offline

Tilmeldt: søn aug 02, 2009 17:25
Indlæg: 226
Naiera skrev:
Du forstår overhovedet ikke hvad jeg snakker om...

Jeg forstår du ikke køber at komprimering er 50% bedre, fordi bitrate sænkes på UltraHD Blu-ray. Jeg forstår du argumenterer at HDR fylder 25% mere og derfor bliver det svære at opnå? Hvis det er forkert forstået , så må du gerne uddybe, når du mener der er tale om en misforståelse.


Top
   
Indlæg: tors jul 06, 2017 9:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
En ting er teori noget andet er praksis. Har du prøvet at se den samme film i HD og UHD HDR, Naiera?

Jeg synes selv Okja i Dolby Vision 4K var ret imponerende.
Dog ville jeg gerne have haft endnu mere bitrate.

Det er faktisk svært at gå tilbage når man har set en film i HDR.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tors jul 06, 2017 12:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Mills skrev:
En ting er teori noget andet er praksis. Har du prøvet at se den samme film i HD og UHD HDR, Naiera?


At UHD BD er hårdere komprimeret behøver ikke bevises i praksis. Det er et faktum vi kan regne os frem til. Hvor stort et problem det i praksis er, er noget helt andet, men hårdere komprimering er der altså tale om, når du har fire gange så mange pixels, kun dobbelt så meget plads, et nyt komprimeringsformat der ikke opvejer denne forskel, og ting som HDR og lignende der bare får videofilerne til at fylde endnu mere, på det nye format.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors jul 06, 2017 12:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
pendec skrev:
Jeg forstår du ikke køber at komprimering er 50% bedre, fordi bitrate sænkes på UltraHD Blu-ray. Jeg forstår du argumenterer at HDR fylder 25% mere og derfor bliver det svære at opnå? Hvis det er forkert forstået , så må du gerne uddybe, når du mener der er tale om en misforståelse.


Hvis du forstår disse ting, så har jeg overhovedet ingen idé om, hvad det er du fabler om længere oppe.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors jul 06, 2017 14:34 
Offline

Tilmeldt: søn aug 02, 2009 17:25
Indlæg: 226
Naiera skrev:
pendec skrev:
Jeg forstår du ikke køber at komprimering er 50% bedre, fordi bitrate sænkes på UltraHD Blu-ray. Jeg forstår du argumenterer at HDR fylder 25% mere og derfor bliver det svære at opnå? Hvis det er forkert forstået , så må du gerne uddybe, når du mener der er tale om en misforståelse.


Hvis du forstår disse ting, så har jeg overhovedet ingen idé om, hvad det er du fabler om længere oppe.
At du giver mig ret, og du blander ting sammen, gør intet bedre nu. Så du er enig i at du misforstår forskellen mellem Blu-ray og UltraHD Blu-ray, det kunne du jo bare sige, og så have bedt om en forklaring, så du ikke skulle købe noget du ikke forstår.


Top
   
Indlæg: tors jul 06, 2017 16:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Igen, så fabler du om et eller andet du overhovedet ikke forstår. Jeg synes ellers, at jeg har forklaret regnestykket ret godt, men jeg kunne vel godt skære det endnu mere ud i pap, hvis jeg altså havde lyst.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors jul 06, 2017 17:41 
Offline

Tilmeldt: søn aug 02, 2009 17:25
Indlæg: 226
Naiera skrev:
Igen, så fabler du om et eller andet du overhovedet ikke forstår. Jeg synes ellers, at jeg har forklaret regnestykket ret godt, men jeg kunne vel godt skære det endnu mere ud i pap, hvis jeg altså havde lyst.

Kan du ikke lede os andre hen på dit regnestykke? Hvor var det lige du begyndte ar argumentere med fakta?
Helst ikke det med HDR og 25%, for det er jo vrøvl, især når du sammenligner æbler og bananer.
Tvivler på du kunne skære noget ud i pap, lige nu lyder det med som du snakker udenom og ikke fatter noget omkring emnet men forsøger at undvige med en doven undskyldning. eller vender du tilbage med ægte argumenter når du lyster, om 30-40 år når du er dit emne voksen.

Så den køber jeg ikke, behøver jeg sige mere? Det burde du forstå eller. :wallbanger:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 320 indlæg ]  Gå til side Foregående 111 12 13 14 1522 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team