DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 7:57

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 320 indlæg ]  Gå til side Foregående 118 19 20 21 22 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs jan 01, 2019 14:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Outpost31 skrev:
Reklamere for hvad? For 8K eller at de gratis opdatere ens film til bedst tilgængelig kvalitet?

De har aldrig hvad jeg ved af, brugt ordet 8K i markedsføring vedr iTunes Store. Det mig som kommer med den konkludering, da de har officielt har udtalt, de film man køber iTunes Store vil løbende blive opdateret bedst tilgængelig kvalitet.

Beklager. Jeg gik ud fra, at siden du skrev om de 8K, så havde Apple reklameret med det.

Jeg er bare ualmindelig træt af denne jagt på STORE TAL. 4K er allerede fjollet, men 8K er rendyrket idioti. Jeg er helt sikker på at 99% af de personer der har et 4K TV, sidder i en afstand der gør at de reelt ikke kan se forskel på 2K og 4K. Og når det gælder streaming tjenester bliver det helt åndssvagt, for opløsningen er ikke nær så interessant som komprimeringen af signalet.

Det minder mig om dengang for 10-12 år siden folk gik åh så meget op i om deres 40" TV (som de gladeligt sad 3 meter fra) nu var fuld HD. :roll:


Top
   
Indlæg: tirs jan 01, 2019 15:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Steen T skrev:
Jeg er bare ualmindelig træt af denne jagt på STORE TAL. 4K er allerede fjollet, men 8K er rendyrket idioti.


100% enig. UHD (det er ikke 4K, det hjemmeformat de kalder 4K!) kommer til sin ret jo større displays folk får i hjemmene, men de bliver aldrig så store, at 8K har noget som helst overhovedet at bruges til. Det vil simpelthen være spildt af båndbredde og komprimering. Selv når TV-tapetet, som jeg mener det blev beskrevet i Fahrenheit 451, bliver virkelighed, så behøver ingen mere end UHD.

Jeg ser jo stadigvæk 1080p på 108", og jeg føler altså ikke, at jeg som sådan mangler opløsning. Mindre komprimering, bedre/dybere farver, skarpere billede fra projektoren, osv., ville gøre væsentligt mere, er jeg temmelig overbevist om.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors jan 03, 2019 0:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
HDR gør en kæmpe forskel. Just saying. :D

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tors jan 03, 2019 1:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Helt sikkert, men det gør et stort billede også. Hvis jeg skal vælge, foretrækker jeg til enhver tid sidstnævnte.


Top
   
Indlæg: tors jan 03, 2019 2:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Mills skrev:
HDR gør en kæmpe forskel. Just saying. :D


Jeg snakkede også udelukkende om opløsning.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors jan 03, 2019 10:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Fair enough og ja, en stor skærm gør en del. Jeg har en drøm om en projektor en dag :D

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tors jan 03, 2019 14:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Lige nu kan man jo ikke finde ud af at lave projektorer der kan vise HDR bare nogenlunde. Dels fordi teknologien ikke er der, men også fordi at udviklingen på hjemmeprojektormarkedet generelt er stagneret.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors jan 03, 2019 14:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Et lille indspark vedr. iTunes. Det er ikke kun opløsning de har opgraderet gratis (oprindeligt SD → 720p → 1080p → 4K), de har også tilføjet ekstramateriale gratis (iTunes Extras) og senest tilføjet Dolby Atmos gratis på en masse film. Jeg bruger udelukkende iTunes til filmkøb og er ganske tilfreds selvom jeg med over 100 film ønsker mig et bedre interface at navigere i end det der eksisterer i dag. Og Apple har aldrig nævnt 8K.

Jeg har allerede svært ved at kende 4K fra HD på mit 55" TV, så 8K er totalt uinteressant.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: man jan 07, 2019 13:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 14:11
Indlæg: 3354
Geografisk sted: Troldhede, Denmark
Jeg har personligt brug for at se forskellen på en UHD film på skive og iTunes (Har et ATV 4K, og et Sony A1 OLED 55") . Bevares det ser da fantastisk ud, når jeg ser UHD film med Dolby Vision osv, men jeg har faktisk aldrig set en film på UHD blu ray - overvejer at købe en Xbox One X, da jeg også gerne vil kunne game lidt engang imellem.

_________________
Vil du med til Danmarks hyggeligste LAN? Smut ind på http://t-lan.dk og tag et kig! :-)


Top
   
Indlæg: søn feb 10, 2019 14:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Kino Lorber er begyndt at udgive 4K skiver og de er som alle andre 4K skive kodefri. :thumb:
https://www.blu-ray.com/news/?id=24599

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: lør maj 16, 2020 15:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
Så begynder Blue Underground så småt at komme med spændende titler på 4K UHD. Om 10 dage kommer de med disse 2 titler:

Billede

Og efter sommerferien står den på disse 2 titler:

Billede

Nogle gode forslag til, hvor man kan købe disse inden for EUs grænser ?

Og hvis ikke er der nogen der har erfaringer med at handle med diabolikdvd.com og evt. toldrisiko herfra ?


Top
   
Indlæg: lør maj 16, 2020 19:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Blue Underground er så kun netop lige færdig med at udsende samme film med samme scan på blu-ray så timingen er spark i hovedet agtig dårlig hvad de også får nogen høvl for. Men det er en anden sag :)

strangevice.co.uk får dem muligvis. De er placeret i Storbritannien og er toldsikre.

DiabolikDVD skriver $3 * antal udgivelser på pakken op til 3 i en pakke vil være under bagatelgrænsen, MEN det er ikke ensbetydende med at de er toldsikre. Det koster i omegnen af $22 i porto for sådan en pakke.

WowHD skriver tydelig værdi på pakken men jeg har aldrig fået nuppet noget derfra og de går for at være så toldsikre som de kan være uden at være det. Dem ville jeg bestille ved.

Læg mærke til at forsendelseshastigheden af ting fra Staterne er kompromitteret lige nu. Det går død-langsomt, og DiabolikDVD sender slet ikke ud af USA for tiden. De tager din ordre men afsender når de synes tiden er moden til det.


Top
   
Indlæg: lør maj 16, 2020 20:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
Avatar666 skrev:
WowHD skriver tydelig værdi på pakken men jeg har aldrig fået nuppet noget derfra og de går for at være så toldsikre som de kan være uden at være det. Dem ville jeg bestille ved.


Jeg har prøvet at få taget noget i tolden fra dem, men det var godt helt tilbage, da de stadig hed cdwow. Må være mere end 10 år siden nu. Siden har jeg godt nok købt tonsvis af cd'er hos dem, men altid til værdier under grænsen.

Men måske er tiden inde til at man skulle prøve at tage chancen igen :?


Top
   
Indlæg: ons sep 29, 2021 16:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 11, 2008 13:50
Indlæg: 1490
Geografisk sted: midtjylland
https://www.zavvi.com/blu-ray/mad-max-anthology-4k-ultra-hd-zavvi-exclusive-steelbook-collection/13343551.html

Billede


Kigger man på coveret på den alm. udg. står der svenske og norske undertekster, men ikke danske - kan det virkelig passe?

Og så synes jeg at Postnord igen har fået en dum vane med at forlange moms/gebyr på forsendelser fra Zavvi.

_________________
"When I'm with you baby, I go out of my head"


Top
   
Indlæg: ons nov 10, 2021 12:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 26, 2004 22:45
Indlæg: 225
Geografisk sted: København
Wow giver igen 15% rabat, hvis man køber tre varer, der er på lager (tilbuddet udløber d. 12. november). Jeg har købt en CD og:

The Alfred Hitchcock Classics Collection 4K

Deep Red 4K Limited Edition


Senest rettet af Schack tors nov 11, 2021 14:37, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 320 indlæg ]  Gå til side Foregående 118 19 20 21 22 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team