DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 5:45

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors maj 14, 2015 12:23 
Offline

Tilmeldt: tirs maj 03, 2011 19:44
Indlæg: 160
Geografisk sted: Valby
Jeg læser de her, i min optik, trælse undersøgelser der viser at markedet for fysiske skiver bliver mindre og mindre.

Som stædig samler af bluray film, og gammel sur knark, der nægter at hoppe på streamingvognen, fordi jeg vil have den bedste billedkvalitet, syntes jeg det er rigtig ærgeligt, for streaming KAN vel ikke være lige så godt og stabilt i kvaliteten, eller hvad?

Streaming af fuld HD er jo ikke på højde med en bluray skive, og vi får selvfølgelig hurtigere og hurtigere netforbindelser, men så kommer 4K bare lige om hjørnet, og så er problemet der vel igen?

Noget andet er, jeg købte i sin tid mit plasma-tv for at få bedste billedkvalitet, så jeg kunne udnytte mine skiver fuldt ud. Producenterne bliver ved med at lave bedre og bedre tv, med dybere sort osv osv, og sidste nye skrig, bliver jo så 4K OLED... men hvis vi til sidst står uden fysiske medier, med helt stabil og høj billedkvalitet, dør ideen så ikke med at købe fandens fine og lækre tv, med spitze billedkvalitet, hvis det vi har adgang til, er et semi-godt streamingsignal? Gider de så blive ved med at udvikle tv med ypperlig billedkvalitet, hvis folk ikke gider købe det, da de alligevel måske ikke kan udnytte det, fordi alt de har adgang til, er et Netflix-signal der ikke er mere end ok

Ender vi så med, at os der går op i film og billede, må nøjes med produkter som familien Danmark alligevel køber i Bilka, og alt bliver sådan en stor mellemvare-suppe?

Jeg er slet ikke vildt meget inde i de ting her, så måske er det en stor gang ævl jeg sidder og tænker her? :D

_________________
Min blå samling: http://c.mymovies.dk/sjoestrand


Top
   
Indlæg: tors maj 14, 2015 13:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Sjølle skrev:
... for streaming KAN vel ikke være lige så godt og stabilt i kvaliteten, eller hvad?


Sagtens. Internetforbindelsen er ikke så svær eller dyr at få (de fleste danskere kan vel få 50+ mbit), men problemet kommer på den anden ende. Udbyderne kan/vil ikke lade dig streame med 40 megabit i sekundet. Det er for dyrt. Desuden er det ikke noget streaming-folket, i dag, kræver.

Sjølle skrev:
Noget andet er, jeg købte i sin tid mit plasma-tv for at få bedste billedkvalitet, så jeg kunne udnytte mine skiver fuldt ud. Producenterne bliver ved med at lave bedre og bedre tv, med dybere sort osv osv, og sidste nye skrig, bliver jo så 4K OLED... men hvis vi til sidst står uden fysiske medier, med helt stabil og høj billedkvalitet, dør ideen så ikke med at købe fandens fine og lækre tv, med spitze billedkvalitet, hvis det vi har adgang til, er et semi-godt streamingsignal? Gider de så blive ved med at udvikle tv med ypperlig billedkvalitet, hvis folk ikke gider købe det, da de alligevel måske ikke kan udnytte det, fordi alt de har adgang til, er et Netflix-signal der ikke er mere end ok


Jo, det er da netop et modsætningsforhold der vil noget. Mens tendensen går mod dårligere signaler (tv-udbyderne skruer konstant ned for bitraten på deres kanaler), bruger folk penge på større og større skærme. Skærmene er ikke lige så gode som et Panasonic eller Pioneer plasma, men det tror folk ikke på, og de fleste forstår heller ikke, at signalerne kun bliver ringere.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre maj 15, 2015 11:33 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Det er ikke min oplevelse at der bliver skruet ned på tempoet af nye titler på BD, snarere tværtimod skyder der hele tiden special-labels op, der graver virkeligt dybt i katalogerne og kæler for udgivelserne mht. ekstramateriale. Her taler jeg naturligvis om det internationale marked, for Danmark er helt håbløst.

Når udgivelserne i mange tilfælde tilsyneladende har oplag på f.eks. 3.000 stk. og det alligevel kan løbe rundt for udgiverne, så nægter jeg at tro på at der ikke world-wide skulle være det antal hårdnakkede købelystne samlere også i fremtiden. Den værste barriere synes at være regionskodning og toldrisiko for import af sådanne udgivelser. Desuden virker det som mange af studierne, der ejer copyright, ikke er særlig villige til at outsource BD-masteringen til speciallabels (omvendt kan det også være et tegn på at de doserer udgivelsestempoet til at vare en hel del år mere - det håber jeg i hvert fald).

Streaming er indtil videre udelukket hos mig primært fordi jeg har så mange BD film, jeg endnu ikke har set, og sekundært fordi man ikke kan være sikker på tilgængelighed og kvalitet på streaming.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team