DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 2:08

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: ons sep 10, 2014 14:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 27, 2007 16:45
Indlæg: 671
Geografisk sted: Greve
Jeg er efterhånden begyndt at blive træt af Nordisk Films udgivelser på Bluray herhjemme.

Efter jeg opdagede de havde fået Dreamworks feature film i deres stald, opdagede jeg at deres ligegyldige mindre end barebone udgivelser mangler alt hvad der er på UK og USA udgivelserne.
Ud over dårlige menuer, manglende valg af lyd (hvis der flere lydspor, som kun kan gøres når filmen kører ved at trykke MENU, men ikke inden filmen) så får vi intet, ud over filmen.

Jeg har så nu dendelig fået set Hunger Games Catching Fire, og ser efterfølgende i ekstramaterialet, at den sidste halvdel filmen er optaget i IMAX. Jeg undersøger nærmere og finder ud af at både US og UK skifter Aspect når den går over til IMAX, som gør filmen endnu større og flottere (kan man se i ekstra materialet). Jeg sætter så disk 1 i igen, blot for at opdage at Nordisk Film, som en af de få distributører ikke lader filmen skifte Aspect.
Det sku en ommer Nordisk. Specielt taget i betragtning af, at næsten alle andre landes udgaver da samme scan som US og UK har, så man får det hele med.

Tak fordi i endnu engang har taget os i numsen, med ligegyldige overspringshandlinger, og ikke giver os alt hvad vi burde få.

_________________
Billede: Philips 50PFL5008T (3D)
Surround: Yamaha Aventage RX-A1010 - 7.1 - Network reciever
HD-DVD (81): Toshiba HD-EP35
BluRay (683): Pioneer BDP-440/PS3 Slim
DVD (711)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team