DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 3:29

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man jan 23, 2012 21:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 1558
Geografisk sted: 10 min. fra Øst for Paradis
I morgen, 24/1, er en mærkedag for os Woody buffs. To af hans absolut største film, Manhattan og Annie Hall, kommer omsider på blu-ray. Førstnævnte - med hans mest ambitiøse billedsider overhovedet - er nok en af de film, jeg har glædet mig allermest til at se i blåt, nu hvor Mulholland Dr. og Taxi Driver er landet.

Og ifølge blu-ray.com har MGM gjort et fint stykke arbejde med begge titler:
http://www.blu-ray.com/movies/Manhattan-Blu-ray/34413/
http://www.blu-ray.com/movies/Annie-Hall-Blu-ray/34414/

Begge er regionsfri men tilsyneladende desværre ikke med danske undertekster. Og ekstramateriale er som normalt med Woodytitler en by i New Jersey...

Nu må titler som Husbands and Wives og Crimes and Misdemeanors stå for tur!


Top
   
Indlæg: tirs jan 24, 2012 15:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 17, 2003 18:03
Indlæg: 876
Jeg har lige netop i dag fået Annie Hall. Jeg bestiller også snart Manhattan. Det er godt vi endelig får nogle af de ældre Woody Allen film på blu-ray. Jeg håber også The Purple Rose of Cairo kommer på et tidspunkt.


Top
   
Indlæg: tirs jan 24, 2012 16:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 1558
Geografisk sted: 10 min. fra Øst for Paradis
2046 skrev:
Jeg har lige netop i dag fået Annie Hall. Jeg bestiller også snart Manhattan. Det er godt vi endelig får nogle af de ældre Woody Allen film på blu-ray. Jeg håber også The Purple Rose of Cairo kommer på et tidspunkt.


Dejligt! Og der er vel ikke danske undertekster på?

Uha ja, listen er lang. Ud over de allerede nævnte kunne jeg også godt tænke mig Stardust Memories, September, Hannah & Her Sisters og Broadway Danny Rose. Og så er der "the early funny ones" - man kunne blive ved...


Top
   
Indlæg: tirs jan 24, 2012 22:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Endelig :clap:

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: ons jan 25, 2012 15:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 17, 2003 18:03
Indlæg: 876
Ka-Bang skrev:
Dejligt! Og der er vel ikke danske undertekster på?


Nej, ingen danske


Top
   
Indlæg: tors jul 05, 2012 12:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 1558
Geografisk sted: 10 min. fra Øst for Paradis
SF Film skriver til mig, at de ikke har oplysninger om dansk udgivelse af de Manhattan og Annie Hall men vil vende tilbage hvis der er nyt. Så vi må nok "nøjes" med de kodefri amerikanske udgivelser. Så lige den (i øvrigt særdeles anbefalelsesværdige) nye dokumentar om Woody i biografen i aftes og fik voldsomt lyst til et gensyn med Annie Hall, og det må jo hellere være på blu-ray...

Som I måske har bemærket, har svenske Atlantic Film nu gjort Mighty Aphrodite, Everyone Says I Love You, Bullets Over Broadway, Celebrity, Hollywood Ending, Curse of the Jade Scorpion og Small Time Crooks tilgængelige på blu-ray - og de kan p.t. købes hos CDON til 49-69 kr. stk.

Det er næppe titler, som klemmer sig ind på mange Woodyfans' top 10-lister, men specielt de tre førstnævnte er hæderlige. Jeg har ikke kunnet finde anmeldelser af disse udgivelser, men skriver når jeg har givet Mighty og Everyone et spin..


Top
   
Indlæg: tors jul 05, 2012 13:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Jeg har alle de svenske udgivelser. Kvaliteten er skuffende på både lyd og billede, men jeg havde heller ikke forventet det store. Everyone Says I Love You og Curse of the Jade Scorpion er i min top 10, så dem er jeg glad for at have på blå. Håber stadig på Radio Days og Interiors, som jeg ikke har set i mange år.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: fre jul 06, 2012 11:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
:offtopic: (og så alligevel kun en lille smule).

Hvis man nu gerne vil starte med at se lidt Woody Allen, er der så et godt sted at starte?

Jeg har set Everyone Says I love you (som jeg fandt ganske underholdende) og Midnight in Paris som er ganske fremragende.
Er disse specielt Woody Allen'ske? Og er det bare at komme i gang og starte med hans tidlige film?
:ontopic:

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: fre jul 06, 2012 11:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
wigant skrev:
:offtopic: (og så alligevel kun en lille smule).

Hvis man nu gerne vil starte med at se lidt Woody Allen, er der så et godt sted at starte?

Jeg har set Everyone Says I love you (som jeg fandt ganske underholdende) og Midnight in Paris som er ganske fremragende.
Er disse specielt Woody Allen'ske? Og er det bare at komme i gang og starte med hans tidlige film?
:ontopic:


Hej Wigant,
Jeg er lidt i samme båd som dig. Jeg er startet i forkert (læs, startet med de nyeste) rækkefølge med at se Woody Allen-film. Jeg har linket til de 4 nyere Woody Allen-film jeg har set her og de kan alle varmt anbefales. :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre jul 06, 2012 11:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 1558
Geografisk sted: 10 min. fra Øst for Paradis
wigant skrev:
:offtopic: (og så alligevel kun en lille smule).

Hvis man nu gerne vil starte med at se lidt Woody Allen, er der så et godt sted at starte?

Jeg har set Everyone Says I love you (som jeg fandt ganske underholdende) og Midnight in Paris som er ganske fremragende.
Er disse specielt Woody Allen'ske? Og er det bare at komme i gang og starte med hans tidlige film?
:ontopic:


Uha, don't get me started. :)

De hører til i den meget lette ende af hans film, men bærer bestemt aftryk af hans stil. Han instruerer og skriver altid selv manuskript til sine film, der som regel (i nyere tid i hvert fald) er romantiske komedier med et bittersødt touch og en antihelt i hovedrollen. Tidligere næsten altid spillet af ham selv, nu typisk af yngre komedieskuespillere. Fx Owen Wilson i Midnight in Paris.

De helt tidlige film er meget farceprægede. Selv om tiden har været lidt hård ved flere af dem, er de fyldt med godbidder for Woodyfans; typisk de velskrevne replikker. Play It Again, Sam vil jeg fremhæve (den er dog ikke instrueret af ham selv). Annie Hall, hans første rigtige mesterværk i min bog, er vendepunktet både for ham og for romantiske amerikanske film i det hele taget. Uden den ingen When Harry Met Sally og mange, mange flere i samme genre. Karaktererne får mere dybde, og der sniger sig elementer af tragedie ind i komedierne.

Så går startskuddet ellers til en perlerække af fantastiske film. Jeg vil særligt fremhæve Manhattan, Hannah and Her Sisters, Crimes and Misdemeanors og Husbands and Wives.

Af hans nyere film ville jeg gå efter Melinda and Melinda og Vicky Cristina Barcelona, som i min bog er små mesterværker. Match Point er også fin, men det er mere Hitchcock end Woody Allen.

Opfordring: Se dokumentaren som går i biograferne lige nu. Den giver en god indføring i hans univers og giver dig appetit på at komme i gang!
http://ibyen.dk/film/ECE1679442/woody-a ... struktoer/
http://ibyen.dk/film/anmeldelser/ECE167 ... eurotiker/


Top
   
Indlæg: fre jul 06, 2012 12:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Tak til jer begge Ka-Bang og DP :thumb:

Så er der jo allerede en del at gå igang med - der blev jo lynhurtigt slynget 10 hurtige ud som hermed er noteret.
Så må jeg se om netflix kan hjælpe mig i gang med lidt Woody.

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: fre jul 06, 2012 13:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 17, 2003 18:03
Indlæg: 876
Ud over dem der allerede er blevet nævnt vil jeg også lige anbefale nogle.

Take the Money and Run som er en af hans første film og en af hans sjoveste blandt hans tidligste film fyldt med sjove påfund.

Deconstructing Harry som er rigtig sjov film med mange gode biroller, og en film som især er for Woody Allen fans.

The Purple Rose of Cairo som jeg synes er en meget opfindsom og original film. En film som både er både trist og sjov. Det er en genial film.


Top
   
Indlæg: fre jul 06, 2012 13:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
^^ Takker.....
Så er de da også lige noteret :thumb:

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: fre jul 06, 2012 13:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 1558
Geografisk sted: 10 min. fra Øst for Paradis
wigant skrev:
Så må jeg se om netflix kan hjælpe mig i gang med lidt Woody.


Dokumentaren (Woody Allen - A Documentary) ligger der vist også. Måske i den lange, amerikanske 3-timers udgave, som oprindelig var en PBS-special i to dele?


Top
   
Indlæg: lør jul 07, 2012 7:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Ka-Bang skrev:
Annie Hall, hans første rigtige mesterværk i min bog, er vendepunktet både for ham og for romantiske amerikanske film i det hele taget. Uden den ingen When Harry Met Sally og mange, mange flere i samme genre. Karaktererne får mere dybde, og der sniger sig elementer af tragedie ind i komedierne.

Så går startskuddet ellers til en perlerække af fantastiske film. Jeg vil særligt fremhæve Manhattan, Hannah and Her Sisters, Crimes and Misdemeanors og Husbands and Wives.

Helt enig. Det var disse film der rykkede Woody Allen op i den tunge klasse af instruktører.

Hans sidste rigtig gode film var...
2046 skrev:
Deconstructing Harry som er rigtig sjov film med mange gode biroller, og en film som især er for Woody Allen fans.

Der er også en del kulsort humor i den.

Siden da er det mest blevet til overfladisk pjat som helt mangler det bid 80er filmene havde.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team