DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 4:37

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors jun 05, 2014 15:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Jeg blev bedt om at skrive lidt om de koreanske film jeg har set, så here goes ;)

Filmene er ikke videre inddelt, udover at jeg har sat dem i rækkefølge per årstal. I parentesen anføres hvilke territorier eller lande filmen er udkommet i, vel at mærke med engelsk (eller dansk) tekst, med mindre andet er nævnt. Alle film der nævnes her, nævnes fordi de er værd at se. De sydkoreanske Blu-ray-udgivelser der her omtales er låst til region A, men er man rigtig filminteresseret har man selvfølgelig en regionsfri afspiller i forvejen :)

Det er ikke en definitiv liste over sydkoreanske film man bør se; det er en liste over de film jeg har på Blu-ray, og som jeg synes man bør se.

Jeg sætter i øvrigt familienavnet først når jeg skriver koreanske navne. Det mener jeg er den mest korrekte måde, så IMDb kan rende og hoppe :P


Memories of Murder, 2003 (Sydkorea)
Billede
En film der vist ikke behøver videre introduktion. En mordopklaring i en mindre by, under Sydkoreas sidste militærdiktatur, går grueligt galt, og hvis man har set mange koreanske film, så kan man godt gætte hvordan den ender. Selvfølgelig endnu en pragtpræstation fra Song Kang-ho, som delvist inkompetent politidetektiv, der ikke skyer en god omgang tortur for at få en tilståelse ud af sine mistænkte. Udgivelsen ser ud til at være OOP, men kan selvfølgelig købes på eBay, hvis man er frisk på at give lidt over 200 slask.


A Bittersweet Life, 2005 (Sydkorea)
Billede
Sun-woo bliver forbigået den forfremmelse han ellers var blevet lovet, og herefter går det kun ned ad bakke. I lyset af de følgende plot-resuméer lyder det måske ikke originalt, men A Bittersweet Life kom jo før de andre ;) Lee Byung-hun spiller selvfølgelig eminent, og det fremragende drama doseres fint med passende mængder blodige gangster-opgør. Køb den. Se den.


A Dirty Carnival, 2006 (Sydkorea)
Billede
Velspillet og medrivende gangsterepos om den unge karrierekriminelle Kim Byung-doo, der har svært ved at avancere i sin organisation, fordi hans overordnede bliver ved med at tage æren (og pengene) for hans bedrifter. Familien er ved at blive smidt ud af sit i forvejen knapt så imponerende hus, mor er syg, lillebror tror også han skal være gangster og lillesøsters skole koster selvfølgelig også penge. En stor chance bliver (bogstaveligt talt) smadret af en rivaliserende bande, så Byung-doo bliver kun mere desperat, indtil han beslutter sig for at skaffe en trussel for sin øverste chef af vejen.

A Dirty Carnival er et fremragende studie i hvad det ultrakapitalistiske og super konkurrenceprægede Sydkoreanske samfund kan drive ellers fornuftige og nogenlunde velfungerende unge mennesker ud i, når alternativet er at se familien bo på gaden. Udover de åbenlyse kvaliteter indenfor skuespil og historiefortælling, byder filmen også på nogle herlige masseslagsmål, og en filminstruktør (altså, i filmen) der begår nogle skæbnesvangre valg. Den koreanske udgivelse er tilsyneladende OOP, men kan selvfølgelig købes på eBay.


The Chaser, 2008 (Sydkorea)
Billede
Endnu en film der nok ikke behøver yderligere introduktion. En korrupt politidetektiv moonlighter som alfons, men hans piger forsvinder en for en, uden at gøre deres gæld op. En af hans piger er netop ude hos den eneste kunde de forsvundne piger har tilfældes, og så går den vilde jagt.

Køb den før det er for sent! En absolut klassiker, der er præcis så nådesløs som de mest nådesløse koreanske film.


Tidal Wave, 2009 (Nordamerika, Sydkorea)
Billede
Klichéfyldt men teknisk set imponerende katastrofefilm. Denne type film laves der generelt ikke nok af, så det er da fremragende at koreanerne lige kan levere et godt bud på en film i genren.


The Man From Nowhere, 2010 (Nordamerika, Sydkorea)
Billede
Filmen der er skyld i tilblivelsen af denne lille liste ;) En pantelåner med en voldelig fortid sætter sig for at redde sin eneste ven, en lille pige, fra nogle virkeligt lede organsmuglere og menneskehandlere. En sand nyklassiker indenfor hævngenren. De amerikanske bud på ”Man on Fire”-filmen blegner i allerhøjeste grad til sammenligning.

Filmens koreanske titel er ”Ajeossi”. Så vidt jeg kan konkludere, efter at have set en god portion koreanske film over det sidste års tid, betyder det blot ”mister”. Præcis hvad en koreansk pige ville kalde en voksen mand. Det er lang tid siden jeg har set filmen, men mon ikke det også gælder for den lille pige i denne film? Set i lyset heraf en rigtig fin og passende titel på filmen :)


The Yellow Sea, 2010 (Sydkorea, UK)
Billede
Denne film har fået lidt opmærksomhed her på DAHF, og med en prisvenlig engelsk udgivelse er den heldigvis nem at få fat i, i en aldeles fremragende udgivelse. En taxa-chauffør fra Yanbian (en kinesisk selvstyreregion der grænser op til Rusland, Nordkorea, Sydkorea og selvfølgelig Kina, som historisk set har været hjem for et etnisk koreansk flertal) bliver sendt til Sydkorea for at begå et lejemord. Hans kone tog derned tidligere, men siden han ikke har hørt fra hende i seks måneder sætter desperationen ind. Det hele går, selvfølgelig, grueligt galt, men rejsen fra start til slut er en yderst seværdig film. Med den gode og relativt billige engelske udgivelse der findes, er der ingen undskyldning for ikke at se den.


The Unjust, 2010 (Sydkorea, Frankrig)
Billede
Jeg troede jeg gik ind til en film om at opklare et mord, men det hele gik ud på korruption, korruption og lidt mere korruption; både indenfor politiet, i toppen og bunden, og hos statsanklageren. Samlet set en god film, med en slutning man nok ikke lige glemmer. Den franske udgivelse har, for en gangs skyld, engelske undertekster, og fejler teknisk set ikke umiddelbart noget.


Secret Reunion, 2010 (Sydkorea)
Billede
De er gode til at lave spion-thrillere i Sydkorea. Secret Reunion er ingen undtagelse. Historien er måske ikke videre original, men filmen holder hele vejen. Song Kang-ho er igen-igen i topform. Trods et seriøst tema har filmen en underfundig humor, som dog ikke ender med at blive alt for tosset og overspillet. Udgivelsen fra Hong Kong kører på bizar vis 1080i50, så lad være med at købe dén.


71: Into the Fire, 2010 (Sydkorea, Nordamerika, Skandinavien)
Billede
Imponerende og barsk krigsfilm om en gruppe studentersoldater der (non-spoiler! ;)) giver deres liv for republikken, ved at smide en kæp i hjulet på den nådesløse og hastigt fremmarchende kommunistiske hær fra nord. Angiveligt skulle dette slag have været absolut afgørende for overlevelsen af den koreanske republik.

Selvom svenske Atlantic Film AB står for den skandinaviske udgivelse fejler den ikke noget. Filmens originale aspekt-ratio er bevaret, og den kører også med de korrekte 24Hz. Den så herlig ud på mine 108” og kan fås til 25,- hos Planet Video (i hvert fald i Aarhus).


I Saw the Devil, 2010 (Nordamerika, UK, Sydkorea, Skandinavien)
Billede
En af de absolut mest barske og blodige koreanske film jeg har set. En seriemorder dræber en efterretningsagents forlovede, og så starter et sadistisk hævntogt af bedste skuffe. Med sine 141 minutter er det en lang og voldsom omgang, men minutterne flyver af sted, fordi det hele bare klapper. Både Choi Min-sik (Oldboy) og Lee Byung-hun slår den ud af parken.

Den er udgivet mere eller mindre over det hele, og selv i Danmark/Skandinavien. Den udgivelse kan købes for en slik hos CDON og Planet Video, men den er fra Atlantic Film AB, så om den er 1080p24 eller 1080i50 er ikke godt at vide, før nogen smider den i en afspiller. Jeg går ud fra at den er i OAR, da filmen oprindeligt er 1.85:1 (så de har højest klippet den til 1.78:1). Jeg valgte selv den engelske udgivelse af hensyn til pris, og fordi den har et koreanske PCM 2.0 lydspor.


Nameless Gangster, 2012 (Sydkorea)
Billede
Choi Min-sik spiller en korrupt toldfunktionær der beslaglægger en stor mængde narkotika, for derefter at beslutte sig for at blive gangster. Det viser sig at han kan finde hjælp til at blive gangster i sin udvidede familie, og så går det over stok og sten, mens han med sine nye venner bliver magtfulde kriminelle i Sydkoreas næststørste by Busan. Filmen starter i slutfirserne, hvor der fra medierne og lovgivernes side var stor fokus på at komme landets gigantiske og magtfulde bander til livs. Skuespillet er der efter min mening ikke en finde at sætte på, og filmens to timer og et kvarter forsvinder som dug fra solen, før man har set sig om.

Bemærk også filmens ultimativt funky titelsang, som er embedded fra YouTube senere i denne tråd.


The Thieves, 2012 (Nordamerika, Sydkorea)
Billede
Et stort ensemble cast fører an i denne yderst underholdende sydkoreanske kupfilm, der også lige hiver et par gode Hong Kong-kinesiske skuespillere med. Den første halvanden time er der tale om ren Ocean’s, men den sidste times tid skiller den sig ud og viser at det også er en ægte koreansk action-film. Humoren fungerer ikke altid lige godt, men den ødelægger heller ikke noget. Et must, hvis ikke andet så fordi genren er tilpas anderledes end de andre gode film på listen.


A Company Man, 2012 (Nordamerika, Sydkorea)
Billede
Ji Hyeong-do er lejemorder for et firma der på overfladen virker som ethvert andet lovlydigt firma. Han vil gerne sige op, men det er selvfølgelig ikke så let, som professionel lejemorder. Filmen opfylder ikke helt sit potentiale, men er stadig et yderst anbefalelsesværdigt bekendtskab.


Howling, 2012 (Tyskland, Frankrig*)
Billede
Ulig det indtryk man kunne få af titlen og udgivelsens forside, så er der ikke tale om en film indeholdende overnaturlige væsner af nogen art. En række mystiske mord kædes sammen af intet andet end bidemærker på ofrenes hals. Det viser sig hurtigt at en ulvehund står bag, men hvordan kan den udvælge sine ofre på denne måde? Song Kang-ho er omtrent så god som han plejer, og hans makker i denne film er for en gangs skyld en kvinde, spillet af Lee Na-yeong. Det faktum at hun er kvinde går ikke lige ind hos de andre detektiver på stationen, og sexisme hos det koreanske politi bliver også et væsentligt emne i denne gode og anderledes, men ikke fremragende, koreanske thriller.

Howling findes desværre kun på Blu-ray i Tyskland og Frankrig, uden engelsk tekst. Jeg har snuppet undertekster fra nettet og lavet min egen engelskvenlige Blu-ray.


Confession of Murder, 2012 (Sydkorea, Nordamerika)
Billede
I Sydkorea er forældelsesfristen for mord angiveligt blot 15 år. Dette benytter seriemorderen Lee Du-seok sig af, og udgiver på forældelsesdagen en bog om morderne han begik. Morderens sidste offer var efterforskningslederens kone, så da morderen står frem er der selvsagt lagt op til øretæver. Som i enhver god thriller er alt dog ikke hvad de umiddelbart ser ud til, og trods lige lovligt voldsomme plot-twists holder denne action-thriller hele vejen.


New World, 2013 (Nordamerika, Sydkorea)
Billede
Et ledelsesskifte i en stor gangsterorganisation går selvsagt ikke stille for sig. To unge mellemledere aspirerer til topposten, og New World skildrer fortællingen herom intet mindre end glimrende. Volden er ekstrem, men kun i glimt. Lee Jung-jae har ikke så mange film på samvittigheden som Choi Min-sik og Hwang Jeong-min, men han står ikke tilbage for de to andre. Et absolut must blandt nyere sydkoreanske gangster-film.


The Flu, 2013 (Sydkorea)
Billede
Efter bogen og kraftigt melodramatisk smitte-drama. Det til trods rammer vi også her en genre der ikke rigtigt laves film nok i, og der er positive elementer nok til at underholde i alle 122 minutter. Især den lille pige, synes jeg, gør det absolut fremragende, som en tro kopi af sin stædige mor i filmen. Det er let at blive træt af de konservativt tænkende politikere i filmen, der kun tænker på hvordan deres handlinger får dem til at se ud i forhold til genvalg, men det hører vel genren til, og de får da også på hatten som de fortjener. Vent til der kommer en vestlig udgivelse; intet er annonceret, men jeg mener det bare må være et spørgsmål om tid.


Commitment, 2013 (Nordamerika)
Billede
En nordkoreansk agent bliver dræbt af det sydkoreanske sikkerhedspoliti, netop som han var på vej til at vende hjem til nord. Deroppe bliver han stemplet som forræder, og som straf bliver hans teenage-søn og –datter sendt i en af Nordkoreas forfærdelige straffelejre. Sønnen bliver tilbudt at tage til Sydkorea som agent, i bytte for håbet om lillesøsterens frihed. Om end lidt pop-smart, med k-pop-stjernen ”T.O.P.” i hovedrollen, leverer Commitment tonsvis af knivskarp action og agent-intriger.

Den nordamerikanske udgivelse er indtil videre den eneste der findes, og den kan fås for lige under $10 plus forsendelse hos Amazon. Den er absolut fremragende.


The Berlin File, 2013 (Sydkorea)
Billede
Nord- og syd-koreanske agenter render om hjørner med hinanden i vor tids Berlin. Mere behøver man egentlig ikke vide om plottet i denne velpolerede action-thriller. En mere passende karakter end de 5/6 jeg gav den sidste år ville nok være 4,5/6, men jeg runder op ;) Filmen er stadig relativt ny, så jeg gætter på, at den nok skal komme ud i andre lande end Sydkorea, med engelsk tekst. De franske og tyske udgivelser har selvfølgelig ikke sådanne.


The Suspect, 2013 (Hong Kong, snart Nordamerika)
Billede
Givet IMDb-karakteren og filmens indhold havde jeg de højeste forventninger til dette agent-action-brag, men disse blev dog ikke indfriet til fulde. Plottet er ikke videre originalt, men alt til trods er der god action og plot-twists nok til at holde det meste af filmens lidt for mange 137 minutter. Vent til den amerikanske udgivelse kan fås billigt.


Snowpiercer, 2013 (Hong Kong, Sydkorea)
Billede
Er Snowpiercer egentlig en koreansk film? Instruktøren og to af hovedrollerne (Song Kang-ho og hans datter fra The Host spiller igen far og datter) er koreanske, men pengene er i hvert fald delvist amerikanske, og den grafiske novelle filmen er baseret på er fransk. De fleste her ved nok hvad den handler om, og har måske endda set den i biografen (uden undertekster!).

Jeg har selv den franske udgivelse, som jeg har smidt to undertekstspor på; et med engelsk til hele filmen og et med engelsk til den koreanske dialog. Udgivelser med engelsk tekst er ved at blive annonceret, men tag dig i agt for den amerikanske, da Weinstein-brødrende allerede skulle have lovet, at der bliver klippet i filmen. Hvis ikke andet er der 117 forskellige udgaver på vej i Sydkorea, og Midget Entertainment ejer rettighederne her i landet, så det kan skam også være den dukker op her. Hvis de kan udgive The Raid, så kan de selvfølgelig også sende Snowpiercer ud.


Konklusion
Jeg finder det ikke nødvendigt at skrive noget om Vengeance-trilogien (herunder selvfølgelig Oldboy), The Host eller The Good, the Bad, the Weird. Dem går jeg ud fra alle kender. Den bedste udgivelse af Good, Bad, Weird er i øvrigt den engelske. Alle de andre fejler en eller flere ting.

Jeg ejer, men mangler at se (blandt andet): The Guard Post (G.P. 506), Hwayi: A Monster Boy, Nameless Gangster: The Rules of Time, My Way/My War (Atlantic Film AB-udgivelse med OAR, HD-lyd og 24Hz), Thirst, Mr. Vengeance, Tazza: The High Rollers, City of Violence og Hindsight. De to sidstnævnte er henholdsvis tyske og franske udgivelser uden engelsk tekst; de er klar til når jeg får en Oppo BDP-103D som kan læse exFAT/NTFS.

Jeg mangler at købe: Lady Vengeance, Meet the In-Laws, The Tower, Breathless, Cold Eyes, The Big Swindle og The Terror Live.

Mange af disse film findes også på Netflix, men Blu-ray ér jo bare så meget bedre :) Og hvem ved hvornår Netflix’ licens løber ud, så filmene bliver pillet ned…

Sydkoreanske udgivelser kan købes hos Kimchidvd.com. Dem de ikke har længere findes på eBay. Kimchidvd er en lidt gammeldags hjemmeside, men det fungerer fint, og man kan styre toldsedlen som man har lyst, og uden problemer undgå dummebøder. Den billigste forsendelsesmulighed er både hurtig og med tracking.

De Sydkoreanske udgivelser kommer ofte i vildt lækre digipaks, men de koster også omtrent 200,- stykket, inklusive forsendelse. Cover-billedet er af den udgivelse jeg har, og linket på filmens titel leder til Blu-ray.com, hvor der selvfølgelig findes et IMDb-link, samt en liste over de forskellige udgivelser af filmen der findes.

Well Go USA er storleverandører af koreanske film til det Nordamerikanske marked. De har en dårlig vane med at klemme filmene sammen på BD25-skiver, men blandt de udgivelser jeg har, synes jeg dog ikke der er nogen der fejler noget videre. Man kan sagtens klemme 120+ minutters film på en BD25 med en god gennemsnitlig bitrate, så længe man dropper for meget ekstramateriale.

Jeg har ikke gået efter at skrive smuk poesi i det ovenstående, og jeg kommer med garanti til at rette her og der i de kommende dage. Hvis der mangler info skal I selvfølgelig bare sige til :thumb:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Senest rettet af Naiera tors jul 24, 2014 14:08, rettet i alt 28 gange.

Top
   
Indlæg: tors jun 05, 2014 15:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
memories of a murder, man from nowhere, Siri, the chaser oldboy og commitment alle gode film men kam ses på netflix en eller anden region :)

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: tors jun 05, 2014 17:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
AWESOME tråd, tak for det! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors jun 05, 2014 17:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Cover-billeder følger...

At få opsætningen til at se ordentlig ud driller lidt. Jeg arbejder videre på det.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors jun 05, 2014 19:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
city of violence fantastisk film og nowhere to hide burde være på listen :)

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: tors jun 05, 2014 20:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Mht. City of Violence, så mangler du vist at læse det hele ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors jun 05, 2014 21:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Er der nogen som har et forslag til hvor jeg skal placere billederne i forhold til teksten?

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors jun 05, 2014 22:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Naiera skrev:
Er der nogen som har et forslag til hvor jeg skal placere billederne i forhold til teksten?

Som du ha gjort ved A bittersweet Life - lige under filmnavnet :thumb:

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: fre jun 06, 2014 0:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Puha. Så er den vist ved at være der. Det tog godt nok nogle timer ;)

En kortere udgave med nyere Hong Kong-film følger...

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre jun 06, 2014 0:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Fed liste :thumb: Er du ikke fan af A tale of Two sisters?

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: fre jun 06, 2014 0:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Den har jeg ikk' set.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre jun 06, 2014 0:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Naiera skrev:
Den har jeg ikk' set.


You should, klart en af de bedste asiatiske horror film ever...

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: fre jun 06, 2014 1:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Nu bugner listen jo netop ikke af gyserfilm ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre jun 06, 2014 5:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Jeg ventede i øvrigt alt for længe med I Saw the Devil, fordi jeg troede det var endnu en gyser :P

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre jun 06, 2014 11:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Tak for skriverierne :thumb:

Der er en del jeg havde kig på, men også nogle jeg aldrig havde hørt/læst om.

Der er nok at gå i gang med :D

Kan også anbefale Revenge: A love story

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team