DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør maj 11, 2024 0:15

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 101 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 57 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør jul 10, 2010 11:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
Samtlige Olsen Banden film udgives på blu-ray d. 12.10.10 :thumb:

http://www.danskedvd.dk/

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Senest rettet af Darcy tirs nov 09, 2010 12:32, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: lør jul 10, 2010 11:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 22, 2009 13:01
Indlæg: 510
Sådan! Det må næsten være en udgivelse man skal eje..

_________________
Salgsstatus: 20 forskellige dahf'ere handlet med.
Jeg hygger p.t. med min webshop http://www.bajk.dk


Top
   
Indlæg: lør jul 10, 2010 11:49 
Offline

Tilmeldt: tirs jul 29, 2008 15:11
Indlæg: 282
Geografisk sted: Nordfyn
Nogen der kan bekræfte dette? Eller bare nogle der har været kreative med Photoshop.

Btw. de nævner i teaseren til; "Olsen Banden - på de bonede gulve", at den kom på Video, DVD... blu-ray.... og i box set.


http://filmz.dk/film/olsen-banden-paa-de-bonede-gulve/trailers/28680


Top
   
Indlæg: lør jul 10, 2010 11:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 21, 2006 16:37
Indlæg: 385
Geografisk sted: Østerbro
Billedet i linket er i hvertfald stensikkert en omgang hjemme-Photoshop.

_________________
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff. " - The Doctor


Top
   
Indlæg: lør jul 10, 2010 12:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
kammersgaard skrev:
Sådan! Det må næsten være en udgivelse man skal eje..
Ja, hvis man ellers ka' betale sig fra det. Hvis Nordisk Film smider dem på markedet samme dag med den sædvanlige salgspris på 200 kr. stykket bli'r det lidt af en investering i ét hug! :shock:

Men det er sgu en ski'e go' nyhed, ingen tvivl om det.... Og de skal bestemt alle hjem i samlingen hen af vejen :thumb:

Det er altså også på tide at ældre danske film finder vej til Blu-ray. Den hidtil "ældste" danske film på BD er De Fortabte Sjæles Ø fra 2007, hvis jeg ikke husker helt galt. Bare ud med Malmros; Strømer; Pusher; Ofelia kommer til byen; Dreyer (nåh, nej, mesterens værker gad man ikke engang udsende på DVD i Danmark. :evil: ); Nattevagten; "herregårdsgenrefilmene" Slottet, Komtessen, Drømmen om det hvide slot og Landsbylægen; Midt om natten og naturligvis nogle af de gode gamle med Ibbermand (specielt Biskoppen) og måske aller-højest på ønskelisten: Matador.

Well, man har jo lov at håbe og drømme. Ét sted skal man selvfølgelig starte og Olsen Banden ER naturligvis det mest oplagte og folkekære valg. Håber Familien Danmark opgraderer til Blu-ray pga. dette - så producenterne nærmest bliver tvunget til at sende masser af ældre danske perler ud. ;)

Under alle omstændigheder har jeg ialtfald sat kryds i kalenderen d. 12. oktober. :beerchug:


Wetacollector2008 skrev:
Nogen der kan bekræfte dette? Eller bare nogle der har været kreative med Photoshop.

Jeg tænkte i første omgang det samme, men på filmnet.dk skriver de:

Citat:
I følge Nordisk Films nyeste katalog til de danske dvd forhandlere, kan vi forvente en af de store guldklumper i dansk films historie på bluray. Samtlige Olsen Banden film er på vej og forventes på gaden den 12 oktober 2010. Så ved man jo hvad der skal ligges under juletræet, hvis man kan vente indtil jul.

Ja, det kan selvfølgelig godt stadig være en and, men hvis Nordisk Film annoncerer det i deres nyeste katalog skulle man da tro, der er noget om snakken (medmindre denne "katalog-oplysning" osse er løgn og latin).


Top
   
Indlæg: lør jul 10, 2010 12:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 15, 2004 0:01
Indlæg: 426
Dreyer er da på vej til at komme på bluray.


Top
   
Indlæg: lør jul 10, 2010 12:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
mikkel skrev:
Dreyer er da på vej til at komme på bluray.
Huh?! Hvor?! Link please. :P


EDIT: Okay, jeg fandt så selv et link.

Det er selvfølgelig helt fint, men hvis jeg nu virkelig skal lave flueknepperi, er Glomdalsbruden så ikke en norsk-svensk produktion?

Hånden på hjertet havde jeg jo også håbet på, at når du nævnte Dreyer ville der være tale om Ordet eller Verdens dag. ;)


Top
   
Indlæg: lør jul 10, 2010 13:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
Steiner skrev:


Men det er sgu en ski'e go' nyhed, ingen tvivl om det.... Og de skal bestemt alle hjem i samlingen hen af vejen :thumb:



Tjaa... Hvis filmene er beskåret (læs=ødelagt) som på dvd'erne, så kan det være ligemeget :evil: .

_________________
Satan og helvede!


Top
   
Indlæg: lør jul 10, 2010 15:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
Wetacollector2008 skrev:
Nogen der kan bekræfte dette? Eller bare nogle der har været kreative med Photoshop.


Jeg havde ikke engang set billedet, men udelukkende gået ud fra hvad der står under "kommende" film. danskedvd.dk plejer at have styr på hvad de skriver :thumb:

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Top
   
Indlæg: søn jul 11, 2010 7:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
dfms skrev:
Steiner skrev:


Men det er sgu en ski'e go' nyhed, ingen tvivl om det.... Og de skal bestemt alle hjem i samlingen hen af vejen :thumb:



Tjaa... Hvis filmene er beskåret (læs=ødelagt) som på dvd'erne, så kan det være ligemeget :evil: .


Tror desværre godt du kan regne med at de er beskåret til 1.77:1 (mod oprindeligt 1.66:1)

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: søn jul 11, 2010 9:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
@dfms. Jeg synes ødelagt er et meget stærkt ord i denne sammenhæng. Der er trods alt ikke tale om Cinerama produktioner (ala How the West Was Won), som mangler mere end halvdelen af billedet i siderne eller gamle Standard Academy film i 1.33 format, som er blevet mast ind i en 1.77 tv-frame (ala første DVD udgave af Ditte Menneskebarn).
Bevares, der ER masket en anelse billedinformation af i top og bund pga. 1.77 forholdet kontra Bandens oprindelige 1.66 OAR, men jeg synes det er mere end almindeligt flueknepperi at betegne DVDerne (og sandsynligvis de kommende Blu-rays) for komplet ødelagte. Ja, jeg vil næsten betegne det som insekt-anal-sex-orgie for über-aspektiade-nørder. ;)

I den perfekte verden burde Nordisk Film naturligvis ha' sendt to versioner på markedet, så Fru Jensen ku' få fyldt sin fladskærm ud og undgå at skulle ringe til Peter fra L'easy, fordi der pludselig var "mystiske" sorte bjælker i siderne af Egon Olsens bowler, mens vi andre hardcore cineaster samtidig ku' få vores (helt) korrekte aspect ratio med vertikale bjælker og hele piv-tøjet og dermed ikke (i ny og næ) mangle den aller-øverste tip af hatten.

Men lad os nu være realistiske. Balling og Co. har næppe brugt al deres energi på konstant at konstruere stramme kunstneriske billedkompositioner, hvor selv den mindste (og jeg vil gerne understrege mindste) afmaskning udover 1.66 framen vil "ødelægge" filmene. Personligt kan jeg sagtens se at billedet hist og her er en anelse mere tight end godt måske er, men det er nok primært fordi jeg har mange års "træning" i at spotte filmformater og billedkompositioner.
På papiret er 1.77 naturligvis helligbrøde for os filmentusiaster, det vil jeg gerne gi' dig ret i - og vi er naturligvis i princippet enige om at film generelt bør vises i deres OAR, men i praksis lige netop i Olsen Banden-sammenhæng vil jeg nu mene det overordnet set er mere brok for brokkens skyld.

Jeg har været alle Olsen Banden-filmene igennem på DVD og det forkerte format har ialtfald ikke i dette tilfælde smadret oplevelsen for mig, selvom jeg har været bevidst om "problemet". Jeg ka' ihvertfald nemt finde andet i dagens Danmark at være mere sur over. ;)
Det er muligt, der er et par eksempler i løbet af serien som måske ved nærstudering kan virke en smule mere grelle end andre, men sidder man først og tæller hvor mange gange toppen af den berømte bowler hopper ovenud af framen på tv'et, har man vist set Olsen Banden-filmene for mange gange..... ;)


Top
   
Indlæg: søn jul 11, 2010 11:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Steiner skrev:
@dfms. Jeg synes ødelagt er et meget stærkt ord i denne sammenhæng. Der er trods alt ikke tale om Cinerama produktioner (ala How the West Was Won), som mangler mere end halvdelen af billedet i siderne eller gamle Standard Academy film i 1.33 format, som er blevet mast ind i en 1.77 tv-frame (ala første DVD udgave af Ditte Menneskebarn).
Bevares, der ER masket en anelse billedinformation af i top og bund pga. 1.77 forholdet kontra Bandens oprindelige 1.66 OAR, men jeg synes det er mere end almindeligt flueknepperi at betegne DVDerne (og sandsynligvis de kommende Blu-rays) for komplet ødelagte. Ja, jeg vil næsten betegne det som insekt-anal-sex-orgie for über-aspektiade-nørder. ;)

I den perfekte verden burde Nordisk Film naturligvis ha' sendt to versioner på markedet, så Fru Jensen ku' få fyldt sin fladskærm ud og undgå at skulle ringe til Peter fra L'easy, fordi der pludselig var "mystiske" sorte bjælker i siderne af Egon Olsens bowler, mens vi andre hardcore cineaster samtidig ku' få vores (helt) korrekte aspect ratio med vertikale bjælker og hele piv-tøjet og dermed ikke (i ny og næ) mangle den aller-øverste tip af hatten.

Men lad os nu være realistiske. Balling og Co. har næppe brugt al deres energi på konstant at konstruere stramme kunstneriske billedkompositioner, hvor selv den mindste (og jeg vil gerne understrege mindste) afmaskning udover 1.66 framen vil "ødelægge" filmene. Personligt kan jeg sagtens se at billedet hist og her er en anelse mere tight end godt måske er, men det er nok primært fordi jeg har mange års "træning" i at spotte filmformater og billedkompositioner.
På papiret er 1.77 naturligvis helligbrøde for os filmentusiaster, det vil jeg gerne gi' dig ret i - og vi er naturligvis i princippet enige om at film generelt bør vises i deres OAR, men i praksis lige netop i Olsen Banden-sammenhæng vil jeg nu mene det overordnet set er mere brok for brokkens skyld.

Jeg har været alle Olsen Banden-filmene igennem på DVD og det forkerte format har ialtfald ikke i dette tilfælde smadret oplevelsen for mig, selvom jeg har været bevidst om "problemet". Jeg ka' ihvertfald nemt finde andet i dagens Danmark at være mere sur over. ;)
Det er muligt, der er et par eksempler i løbet af serien som måske ved nærstudering kan virke en smule mere grelle end andre, men sidder man først og tæller hvor mange gange toppen af den berømte bowler hopper ovenud af framen på tv'et, har man vist set Olsen Banden-filmene for mange gange..... ;)


Tak, Steiner - tak for at sætte ord på mine tanker. Personligt skal jeg ikke have Olsen-Banden på blå, da jeg er yderst tilfreds med mine dvd,er og generelt frygter at de blå udgaver kommer til at se unaturligt skarpe og friske ud, men er helt enig i at vi nærmer os Arsch-spaB med miniature insekter, såvidt man mener at udgivelserne er komplet ødelagte grundet afvigelsen i formatet.


Top
   
Indlæg: ons aug 18, 2010 2:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Steiner skrev:
Men lad os nu være realistiske. Balling og Co. har næppe brugt al deres energi på konstant at konstruere stramme kunstneriske billedkompositioner, hvor selv den mindste (og jeg vil gerne understrege mindste) afmaskning udover 1.66 framen vil "ødelægge" filmene. Personligt kan jeg sagtens se at billedet hist og her er en anelse mere tight end godt måske er, men det er nok primært fordi jeg har mange års "træning" i at spotte filmformater og billedkompositioner.
På papiret er 1.77 naturligvis helligbrøde for os filmentusiaster, det vil jeg gerne gi' dig ret i - og vi er naturligvis i princippet enige om at film generelt bør vises i deres OAR, men i praksis lige netop i Olsen Banden-sammenhæng vil jeg nu mene det overordnet set er mere brok for brokkens skyld.


Problemet er så bare, at NF denne gang (i hvert fald ifølge deres egen pressemeddelelse) har valgt at frame udgivelserne endnu mere "tight" og udgive filmene i 1.85:1 (mod det originale 1.66:1-format). Det går altså den forkerte vej.

Ikke at det undrer nogen. Det er trods alt NF... :roll:

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: ons aug 18, 2010 9:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Le Samouraï skrev:
Steiner skrev:
Men lad os nu være realistiske. Balling og Co. har næppe brugt al deres energi på konstant at konstruere stramme kunstneriske billedkompositioner, hvor selv den mindste (og jeg vil gerne understrege mindste) afmaskning udover 1.66 framen vil "ødelægge" filmene. Personligt kan jeg sagtens se at billedet hist og her er en anelse mere tight end godt måske er, men det er nok primært fordi jeg har mange års "træning" i at spotte filmformater og billedkompositioner.
På papiret er 1.77 naturligvis helligbrøde for os filmentusiaster, det vil jeg gerne gi' dig ret i - og vi er naturligvis i princippet enige om at film generelt bør vises i deres OAR, men i praksis lige netop i Olsen Banden-sammenhæng vil jeg nu mene det overordnet set er mere brok for brokkens skyld.


Problemet er så bare, at NF denne gang (i hvert fald ifølge deres egen pressemeddelelse) har valgt at frame udgivelserne endnu mere "tight" og udgive filmene i 1.85:1 (mod det originale 1.66:1-format). Det går altså den forkerte vej.

Ikke at det undrer nogen. Det er trods alt NF... :roll:


Arh, mon ikke det er en eller anden praktikant der har skrevet pressemeddelelsen og det i virkeligheden er 1.77:1? Jeg kan ikke se nogen grund til at de skulle frame dem til 1.85:1.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: ons aug 18, 2010 12:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Det kan man da håbe. :)

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 101 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 57 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team