DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 5:09

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 169 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 512 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors okt 15, 2009 8:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
@Mikl - tak for dit fine indlæg. :thumb:

Det er blevet nærlæst - og taget til efterretning. Jeg er dog ikke sikker på at Chaplin er vejen frem for mig. En portion af hans filmografi har jeg naturligvis set - og der er måske nok en årsag til at mine favoritter blandt hans værker er The Great Dictator og Limelight. ;)

Jeg er ikke helt fortabt mht. stumfilm, da jeg i ny og næ vil tjekke en ud. Nu hvor jeg ser blåt, overvejede jeg Sunrise, men nej, Murnau har jeg nok ikke rigtigt mod på, når det kommer til stykket (Nosferatu har jeg set og det må jeg med skam indrømme ikke lige var sagen for mig :( )
Men under alle omstændigheder har jeg ihvertfald besluttet mig for at købe The General på BD. Den glæder jeg mig faktisk til et gensyn med.

En anden jeg måske kunne ha' glæde af, er Abel Gance's anti-krigsstumfilm J'Accuse! fra 1919.
Billede
For nogle år siden så jeg nogle vildt syrede klip fra den, der næsten gav mig gåsehud. Det så altså utroligt fascinerende ud. Desværre er DVDen ret pebret - og desuden har jeg næsten droppet at købe flere DVDer - så den bli'r nok nødt til at dukke op på Blu-ray, før jeg investerer i den. ;)


Top
   
Indlæg: lør okt 31, 2009 7:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
Bæveren har en screenshots-sammenligning oppe af The General.
NØJ! Hvor ser det altså godt ud! :clap: Prøv f.eks. at læg mærke til forskellen mellem DVD udgaverne og BDen i billedet med broen og de to toge. På DVD udgaverne kan man næsten ikke se det andet tog forneden i billedet og bevoksningen på skråningerne er bare et stort blæver. På BDen kan man tydeligt se tog nummer to og man kan nærmest skelne hver kvist og gren for sig.

Den er hermed fluks forudbestilt.....iøvrigt sammen med en anden "klassiker", som udkommer samme dag...høhø...Red Heat med Arnold. (Er det ikke herligt med en bred filmsmag?! ;) )


Top
   
Indlæg: lør okt 31, 2009 9:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
:beerchug:

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: søn nov 08, 2009 13:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
Jeg så The General i går på Blu-ray og hvilken storslået fornøjelse det var. :thumb: Herlig, medrivende og imponerende filmklassiker i ordets FULDE forstand. Billedet står vitterligt knivskarpt, men i vor digitale tidsalder med diverse rensnings/restaurerings-muligheder var jeg alligevel lidt overrasket over at der til tider var en pæn portion slitage at spore i transferen. Og nok - hånden på hjertet - desværre mere end jeg havde forventet. Selvfølgelig er filmen mere end 80 år gammel, så jeg havde da regnet med at alderen kunne ses i en vis udstrækning....Jeg havde dog håbet på at filmen var blevet cleanet mere op for slidmærker og andet skidt, men det er muligvis bare mig som ikke er vant til at se stumfilm. Som filmen skred frem og jeg blev opslugt af handlingen, var det heller ikke distraherende. Skarpheden og ikke mindst detaljeniveauet er uovertruffen og derfor bør det lille minus i min bog heller ikke afholde andre fra at købe denne fremragende Buster Keaton-film på Blu-ray.

Carl Davis' fuldt orkestrale musikscore, optaget engang i slut-1980erne, er iøvrigt virkeligt godt...jeg havde faktisk frygtet at skulle sidde og høre en eller anden klaverbokser klimpe monotont løs på tangenterne i 78 minutter - og det var gudskelov IKKE tilfældet!

Kino Videos BD udgave er regionsfri og ekstra materialet er - omend kortfattet - rimeligt interessant.
Mht. flere stumfilm på det fantastiske blå medie kan jeg kun sige: C'mon, bring 'em on! :thumb: (jeg køber bestemt ikke dem alle, men dette bliver ihvertfald heller ikke den sidste. ;) )


Top
   
Indlæg: man jan 18, 2010 22:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
WooHoo! KinoWelt udgiver intet mindre end 5 Chaplin klassikere:
http://www.blu-ray.com/news/?id=4052

:clap:

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Senest rettet af Mikl man jan 18, 2010 22:26, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man jan 18, 2010 22:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Er det bare mig, eller virker linket ikke? :?

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: man jan 18, 2010 22:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Silver Surfer skrev:
Er det bare mig, eller virker linket ikke? :?


Prøv nu

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: lør jan 30, 2010 11:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Battleship Potemkin er nu også på vej! Kommer til april fra Kino:
http://www.blu-ray.com/news/?id=4103

Husk at Murnaus "City Girl" og Fritz Langs "M" kommer her til februar

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: lør jan 30, 2010 11:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jun 28, 2007 17:31
Indlæg: 949
Geografisk sted: Nørrebro, Kbh.
Mikl skrev:
Battleship Potemkin er nu også på vej! Kommer til april fra Kino:
http://www.blu-ray.com/news/?id=4103

Husk at Murnaus "City Girl" og Fritz Langs "M" kommer her til februar

De er allerede bestilt! (jeg vil dog lige påpege, at M ikke er en stumfilm... ;) )

Lyder rigtig godt ang. Potemkin! Hvad blev der nogensinde af den lovede svenske BD?

_________________
Billede


Top
   
Indlæg: lør jan 30, 2010 11:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
mr_riis skrev:
(jeg vil dog lige påpege, at M ikke er en stumfilm... ;) )


Ah, selvfølgelig. I min iver fik jeg sneget den med i denne tråd alligevel. Blasfemi! ;)

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: lør jan 30, 2010 11:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
Mikl skrev:
Battleship Potemkin er nu også på vej! Kommer til april fra Kino:
http://www.blu-ray.com/news/?id=4103

Det lyder godt med Potemkin. Filmen er allerede ude i skandinavien på Blu-ray (i Sverige og Finland), som jeg tvivlende nævnte i et tidligere indlæg her i tråden (det holdt dog stik, enkelte webshop skulle ha' den på lager), men den skandinaviske udgave skulle vist ikke være alt for heldig. Jeg sætter min lid til at Kino gør det så perfekt som muligt med en film som - trods alt - har en menneskealder på bagen.

Billede

Selvom der er et stykke tid til april bliver det utvivlsomt mit næste stumfilmsindkøb (medmindre Sunrise og den kommende City Girl ryger gevaldigt ned i pris forinden. ;) )

Mikl skrev:
Husk at Murnaus "City Girl" og Fritz Langs "M" kommer her til februar

M ER naturligvis allerede forudbestilt - og det er mig bekendt ikke en stumfilm medmindre nogen har slettet lydsporet på Peter Lorres legendariske klynkende forsvarstale: Ich will nicht, ich muss!!! ;)

EDIT: Hæhæ, du har opdaget feleren.... :beerchug:


Top
   
Indlæg: lør jan 30, 2010 11:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
mr_riis skrev:
Lyder rigtig godt ang. Potemkin! Hvad blev der nogensinde af den lovede svenske BD?
Den er ude på markedet (som nævnt i ovenstående indlæg er det vist kun ganske få forhandlere i Sverige og Finland som rent faktisk har den på lager).

Link til screenshots og omtale. Jeg synes altid, det er tæskesvært at bedømme noget som helst vedrørende den faktuelle kvalitet udfra screenshots, men 1080i50 AVC lyder umiddelbart afskrækkende nok til at jeg pænt venter på Kino udgaven.


Top
   
Indlæg: lør jan 30, 2010 11:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jun 28, 2007 17:31
Indlæg: 949
Geografisk sted: Nørrebro, Kbh.
Jeg venter også på Kino-udgaven. Især når man ser, hvor godt deres udgave af The General ser ud.

_________________
Billede


Top
   
Indlæg: søn jan 31, 2010 12:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
Tror I, at M og City Girl bliver regionsfri eller låst til B?
The General er fri, men den er jo også udgivet af Kino i USA - har de separate produktionselskaber, eller hvad?


Top
   
Indlæg: søn jan 31, 2010 12:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
DanishDrummer skrev:
Tror I, at M og City Girl bliver regionsfri eller låst til B?
The General er fri, men den er jo også udgivet af Kino i USA - har de separate produktionselskaber, eller hvad?


City Girl er regionsfri, men M er låst, vistnok fordi Criterion har den på vej i USA:
http://www.blu-ray.com/news/?id=4101

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 169 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 512 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team