DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 6:53

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 169 indlæg ]  Gå til side Foregående 18 9 10 11 12 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs aug 22, 2017 13:52 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg promoverer lige min korte omtale af Faust fra 1926.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons okt 04, 2017 12:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Fritz Lang-boks fra Kino den 21. november.

Billede


Top
   
Indlæg: ons okt 04, 2017 12:38 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Cool! Eureka har allerede udsendt seks af filmene, hvoraf jeg har de fem - så tror ikke jeg køber den. Men hvis man ikke har dem i samlingen, ligner det et godt startsted :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons okt 04, 2017 13:26 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Har vi en vejledende pris på boksen?

Fritte skrev:
Fritz Lang-boks fra Kino den 21. november.

Billede

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: ons okt 04, 2017 13:35 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jep, $150. Nu må vi jo se, om Eureka også udgiver de resterende, men jeg har købt adskillige af deres Lang-udgivelser for £7,99 inkl. forsendelse - så jeg tænker, at boksen her skal ret langt ned i pris, før det bliver attraktivt.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons okt 04, 2017 15:20 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Ja, det er godt nok noget pebret - 1.000 DKK :?

Buck Rogers skrev:
Jep, $150. Nu må vi jo se, om Eureka også udgiver de resterende, men jeg har købt adskillige af deres Lang-udgivelser for £7,99 inkl. forsendelse - så jeg tænker, at boksen her skal ret langt ned i pris, før det bliver attraktivt.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: fre dec 08, 2017 10:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Billede

Dreyers The Passion of Joan of Arc udkommer i HD i iTunes d. 25. december og kan forudbestilles for 99 kr.

https://itunes.apple.com/dk/movie/en-kv ... at=1l3vpsN

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: fre dec 08, 2017 11:21 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^Hmmm.... jeg har MoC's udgave på BD, og jeg kan jo godt se på de eksempler fra den nye restaurering, at der er sket en hel del med billedkvaliteten. At opgradere eller ikke at at opgradere, det er spørgsmålet.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre dec 08, 2017 11:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
At dømme udfra det lille klip man kan se på iTunes synes jeg den ser vanvittig flot ud. Hvordan de forholder sig til øvrige udgaver skal jeg dog ikke kunne sige.

Det er altså nogle vilde nærbilleder og kameravinkler han laver. De får filmen til at se langt yngre ud end de 90 år som den fylder til næste år. :beerchug:

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: søn nov 11, 2018 16:11 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Intolerance
Love's Struggle Throughout the Ages
Billede

Før jeg satte mig til at skrive den anmeldelse, eller måske nærmere refleksion omkring min oplevelse, over dette mastodontiske og historiske værk, kunne jeg mærke, at jeg ikke rigtig vidste hvordan jeg skulle starte - eller hvad jeg ville fokusere på i skrivet.
Min tvivl har ført mig til, at jeg skriver lidt "lige-ud-af-landevejen" - så beklager de bump, der nu må mere på sådan en landevej ;)

Jeg så filmen, på en flot blu-ray udgivelse af Masters of Cinema, over to aftenener i vores hjem. Filmen er noget af en kleppert, med en samlet spilletid på lige over 2 timer 45 minutter. Den første aften så jeg ca. totredjedele af filmen, alene, mens jeg gik i gang med den sidste tredjedel en sen eftermiddag. Her kom min 4-årige datter og satte sig i sofaen sammen med mig. Hun kiggede noget fordybet på skærmen i et par minutter - jeg var meget spændt på hendes reaktion. For det første var jeg overrasket over, at hun ikke startede med at spørge, om jeg ikke kunne sætte en tegnefilm på. Hun var derimod nysgerrig og spurgte mig så, hvorfor at skuespillernes mund kunne bevæge sig uden af sige noget, hvorefter hun flittigt imiterede den stumme bevægelse, hun så på skærmen. Velkommen til din første stumfilms oplevelse kære datter, hvorefter jeg på mest pædagogisk vis forsøgte at forklare hende, at det var sådan man lavede film i helt helt gamle dage...

For mere end ét-hundrede år siden lavede en instruktør, en spektakulær og berygtet storfilm kaldet A Birth of a Nation - en film som netop i år har modtaget fornyet opmærksomhed efter den omtaltes i Spike Lee's BlackKklansman. Den indholder nogle meget klare politiske budskaber fra afsenderen, som jeg ikke vil bruge mere krudt på, andet som som baggrund for filmen som kom herefter, nemlig Intolerance: Love's Struggle Throughout the Ages". Efter hvad jeg har læst mig frem til, så ville instruktøren bag begge film, D.W. Griffith, vise et helt andet budskab og side, efter den kritik han mødte i 1915.

Intolerance er noget af en kompleks skabning. Den fortæller flere historier udafhængigt af hinanden, men hvor temaet går igen i de forskellige historier. Der krydsklippes frem og tilbage og det er egentlig noget svært at beskrive det - min første indskydelse fortæller mig, at hvis man vil sammenligne stilen med noget nyere, så kan Cloud Atlas vel bruges som en type for referenceværk (dog uden at de samme skuespillere optræder i de forskellige historier).
Hvor Tom Tykwer kunne benytte sig af nymodens effekter og CGI i det enogtyvende århundrede, så foregår alt med praktiske effekter, opbyggede kulisser, manuelt arbejde og filmset bestående af tusindvis af statister. De forskellige historier foregår i hver deres tidsalder - så ambitionerne, indsatsen og visionen har bestemt ikke fejlet noget hos Hr. David Wark fra Kentucky, USA.

Min bedømmelse afspejler hvad jeg som seer i det herrens år 2018 oplevede af at se denne gigantiske spillefilm, der har flere år på bagen end nogen levende person jeg kender. Den er ekstrem visionær og ambitiøs i dens fortælleteknik og tekniske udførsel. Den mængde af energi, der skulle til at styre filmens tilblivelse (og efterbehandling) med de hjælpemidler man nu engang havde dengang, kan jeg slet ikke drømme om.
Som underholdningsværk er den selvfølgelig noget tung - til tiden taber man både tråden og momentum. Det er med at være meget tålmodig og have de filmhistoriske briller stramt på.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Set på :bluray:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man nov 12, 2018 12:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Tak for omtalen Pjalte, og for at holde liv i tråden her! Jeg får lyst til at se nogle flere stumfilm. De er dog svære at opdrive på streaming - er jo egentlig hold op med at købe Blu-rays... :?

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: man nov 12, 2018 12:40 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
@Mikl: Og det er jo ikke lige den type film, der er mest priskonkurrence på, når det kommer til BD. Men hold øje med MoC, de har ind imellem tilbud på deres stumme film :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man nov 12, 2018 13:18 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Mikl skrev:
Tak for omtalen Pjalte, og for at holde liv i tråden her! Jeg får lyst til at se nogle flere stumfilm. De er dog svære at opdrive på streaming - er jo egentlig hold op med at købe Blu-rays... :?

Så lidt :thumb:

Jeg står i samme "dilemma" som dig. Mit indkøb af fysiske medier er næsten helt stoppet, hvilket giver en begrænsning af stumfilm ift. udbuddet fra streamingtjenesterne.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man nov 12, 2018 13:23 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Mit indkøb af BD'er er stilnet lidt af, men det er primært, fordi jeg i en lang periode har været hurtigere til at købe film end at se dem. Ergo er der stadig et kæmpe "efterslæb" :)
Jeg ser ikke ret meget på streaming-tjenesterne, for jeg synes ikke, de har ret meget af det, jeg gerne vil se.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs nov 13, 2018 10:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Buck Rogers skrev:
Mit indkøb af BD'er er stilnet lidt af, men det er primært, fordi jeg i en lang periode har været hurtigere til at købe film end at se dem. Ergo er der stadig et kæmpe "efterslæb" :)
Jeg ser ikke ret meget på streaming-tjenesterne, for jeg synes ikke, de har ret meget af det, jeg gerne vil se.


Streamingtjenesterne er mest af alt fyldt med tomme kalorier. Fra tid til anden er der noget at se, men jeg ender også mere og mere på iTunes eller med en dokumentar i stedet.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 169 indlæg ]  Gå til side Foregående 18 9 10 11 12 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team