DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 17:35

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs aug 10, 2010 13:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
http://www.blu-ray.com/movies/Escape-fr ... 17/#Review

Many an anxious fan jumped the gun and imported Optimum's U.K. Blu-ray release of Escape From New York, only to find that it was a lousy standard definition upconvert, laden with heavy edge enhancement and compression artifacts. I'm pleased to report, then, that this U.S. MGM edition is an all-new high definition transfer, one that looks better in every regard and proves to be a significant upgrade from prior DVD iterations. That said, this might not be the miraculous transformation you were expecting. It's helpful to remember that Escape From New York was a fairly low-budgeted film—especially for its scale—and was shot almost entirely at night. The film has always been dark, murky, and somewhat soft, and that's certainly what it is here. The U.K. release tried to remedy this by boosting the contrast, filtering the grain, and digitally heightening the sharpness, but the end result was an artificial-looking image with little resemblance to the film's theatrical origins.

MGM goes the opposite route, with a picture that seems to have received only minimal tweaking and consequently looks much more natural. This 1080p/AVC-encoded transfer, framed closely to the film's original 2.39:1 aspect ratio and placed on a dual-layer 50 GB disc, is easily the best Escape From New York has ever looked on home video. Color is more keenly balanced, flesh tones are less ruddy, and contrast is kept in check. Grain looks healthier this time around, and though some scenes still look quite noisy, at least there's no evidence of digital smearing or edge enhancement. Still, I can see some being displeased with this release for two reasons: 1.) the picture is very dim, so much so that many of the outdoor, nighttime scenes seem cast in a wash of grayish-black, and 2.) overall clarity is generally soft. There are moments where fine detail is apparent in facial and clothing textures, but most of the time the image looks slightly unresolved. While I can imagine the film looking sharper and more defined than it does here, my gut tells me that given the nature of the film—it's budget and shooting conditions—this is probably the best version of the film we're ever going to see.


Og DVDBeaver har nogle billeder:

http://www.dvdbeaver.com/film3/blu-ray_ ... lu-ray.htm

Jeg beholder bare min fine Momentum DVD; Synes ikke den nye blu ray ser decideret interessant ud på billed siden. Som jeg har fremhævet i anmeldelsen ovenover:

"Still, I can see some being displeased with this release for two reasons: 1.) the picture is very dim, so much so that many of the outdoor, nighttime scenes seem cast in a wash of grayish-black"

Det er da vist en mild underdrivelse; Der er jo næsten ikke noget billede tilbage at vise :o


Top
   
Indlæg: lør aug 14, 2010 14:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Så du bedømmer en BD udgivelse på billeder? Javel ja, det er da nye toner.


Top
   
Indlæg: lør aug 14, 2010 14:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Jordsvin skrev:
Så du bedømmer en BD udgivelse på billeder? Javel ja, det er da nye toner.


"Der er jo næsten ikke noget billede tilbage at vise" 8)


Top
   
Indlæg: lør aug 14, 2010 17:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Du kan jo ikke vide om det billede er totalt manipuleret, din lille hykler.


Top
   
Indlæg: lør aug 14, 2010 17:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Jordsvin skrev:
Du kan jo ikke vide om det billede er totalt manipuleret, din lille hykler.


Hykler?? Jeg mener det sgu seriøst - der er næsten ikke noget at se på de fleste af de billeder fra den nye udgivelse, og når der bliver advaret mod det i samme anmeldelse jeg linker til, kunne der så evt. være noget om det? Ja?


Top
   
Indlæg: lør aug 14, 2010 19:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Du har tidligere gjort det meget klart, at du ikke stoler en skid på billeder, så det er lidt mystisk at du har vendt 180 grader. Og så citerer du en anmelder som du umuligt kan stole på efter som han også påstår:
Citat:
Many an anxious fan jumped the gun and imported Optimum's U.K. Blu-ray release of Escape From New York, only to find that it was a lousy standard definition upconvert, laden with heavy edge enhancement and compression artifacts.

Du synes jo at den udgave er superflot. Det har du sagt mange gange.

Ergo er du en hykler.


Top
   
Indlæg: lør aug 14, 2010 21:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Jordsvin skrev:
Du synes jo at den udgave er superflot. Det har du sagt mange gange.


Jeg tror det er denne her tråd du leder efter:

viewtopic.php?f=16&t=28292&start=15

Og mit første svar i denne tråd:

"Så vil jeg lige give mit besyv med i denne tråd, for nu har jeg også fået en god lang demonstration af Escape from New York i Blu Ray udgaven. Tak til Steiner for det :thumb:

Der er slet ingen tvivl om, at Blu Ray udgaven er tro mod den originale film, og det er noget vrøvl at forskellige "anmeldere" bl.a skriver "Rather than being a true high-definition release, the video was up-converted from standard-definition to 1080p resulting in an image that looked no better than the DVD through an up-converting DVD player

Hvis man ved bare lidt om filmens produktion, budget, optagelse osv, så vil man ikke lukke sådan en omgang ævl ud, som i ovenstående citat fra en "anmeldelse" af Blu Ray udgaven.

Filmen SKAL have et grynet look visse steder. Den skal IKKE gejles op til at ligne noget den aldrig har gjort. Den ER virkelig flot på Blu Ray, med god dybde skarphed og klare detaljer i f.eks baggrunden (check f.eks knapperne på de forskellige computer terminaler i begyndelsen af filmen - de detaljer har jeg aldrig set før, på DVD udgaverne)
"

Og så er det jeg tilføjer - som egentligt var meningen med denne nye tråd - at den nye blu ray udgave, sine steder, faktisk ser lidt dårligere ud, end den forrige blu ray udgave, hvilket er årsagen til, at jeg ligeså godt kan beholde, og nyde, min fine Momentum DVD i stedet for. Jeg har ikke Optimum's udgave, men snupper den måske snart.

Måske får vi en super duper udgave engang, når/hvis filmen bliver gennem restaureret.


Top
   
Indlæg: lør aug 14, 2010 23:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Okotta skrev:
og det er noget vrøvl at forskellige "anmeldere" bl.a skriver

Noget vrøvl som du nu pludselig synes at acceptere.
Citat:
den nye blu ray udgave, sine steder, faktisk ser lidt dårligere ud, end den forrige blu ray udgave

Det aner du jo ikke noget som helst om, for den eneste fornuftige måde at bedømme det er ved at have begge skiver i afspilleren, ikke ved at se på billeder - det har du belært os om flere gange. Men man skal selvfølgelig have en holdning indtil man har en ny. Og det er da rart at du er kommet til fornuft.

Er du også i stand til at bemærke, at den nye BD har betydeligt flere detaljer end Optimums på trods af at den (ind imellem) er meget mørk? Og at den ikke er syltet ind i EE? Og at den ikke er kontrast boostet som ind i helvede? Og at farverne minder mere om Momentum DVDen og at de ser mere naturlige ud end Optimums BD?


Top
   
Indlæg: søn aug 15, 2010 0:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Jordsvin skrev:
Det aner du jo ikke noget som helst om, for den eneste fornuftige måde at bedømme det er ved at have begge skiver i afspilleren, ikke ved at se på billeder - det har du belært os om flere gange. Men man skal selvfølgelig have en holdning indtil man har en ny. Og det er da rart at du er kommet til fornuft.


Men det ved du jo ret beset heller ikke så, eftersom du heller ikke ved, om billederne er blevet manipulerede.

Jordsvin skrev:
Er du også i stand til at bemærke, at den nye BD har betydeligt flere detaljer end Optimums på trods af at den (ind imellem) er meget mørk? Og at den ikke er syltet ind i EE? Og at den ikke er kontrast boostet som ind i helvede? Og at farverne minder mere om Momentum DVDen og at de ser mere naturlige ud end Optimums BD?


Billederne kan jo være manipulerede, så det er ret svært at give et endegyldigt svar.

Den eneste måde at finde ud af det på, må være, hvis man selv laver en A + B sammenligning.

Bæveren har jo tidligere nosset i den med billederne, og jeg husker ikke at Optimum's så helt sådan ud, da jeg fik den demonstreret.


Top
   
Indlæg: søn aug 15, 2010 1:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
Nu har jeg jo imodsætning til Jordsvin og Okotta haft begge Blu-ray udgaver i afspilleren og set dem fra ende til anden. Og har - som sidebemærkning - rent faktisk også set filmen i biografen for mange år siden. Så jeg burde jo næsten være selvskrevet til at blande mig.... ;)

Men det gør jeg ikke.....

Jeg gider ikke komme i klemme mellem de to kamphaners heftige diskussion og udsætte mig selv for overhængende fare for at få et hak i tuden. Det er egentlig også meget mere underholdende og betryggende at stå tavs ude på sidelinien og følge de kloge herrers mudderkasteri. ;)

Yep, jeg er en kylling, men beholder mit hoved. :laugh:


Top
   
Indlæg: søn aug 15, 2010 1:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Steiner skrev:
Nu har jeg jo imodsætning til Jordsvin og Okotta haft begge Blu-ray udgaver i afspilleren og set dem fra ende til anden. Og har - som sidebemærkning - rent faktisk også set filmen i biografen for mange år siden. Så jeg burde jo næsten være selvskrevet til at blande mig.... ;)


Shit, ser den nye blu ray så skidt ud da?


Top
   
Indlæg: søn aug 15, 2010 8:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Okotta skrev:
Men det ved du jo ret beset heller ikke så, eftersom du heller ikke ved, om billederne er blevet manipulerede.

Aha, så nu kan billeder igen ikke bruges til noget? Du har med andre ord skiftet mening igen. Jamen der er jo også gået et par timer siden du sidst skrev et indlæg.

Okotta, jeg undskylder for, at jeg tidligere kaldte dig hykler. Du er ikke en hykler, du er dybt sindsforvirret.


Top
   
Indlæg: søn aug 15, 2010 9:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
Okotta skrev:
Shit, ser den nye blu ray så skidt ud da?

Det kommer nok an på øjnene der ser. ;)

Beklager et kryptisk og neutralt svar. Jeg ville sikkert ha' uddybet mit svar, men gider ikke risikere at få nedværdigende verbale sætninger smidt i nakken, hvis mit svar eventuelt ikke lige passer d'herrer.....

Jordsvin skrev:
Okotta, jeg undskylder for, at jeg tidligere kaldte dig hykler. Du er ikke en hykler, du er dybt sindsforvirret.

Kald mig bare en konfliktsky, sart tøsedreng, men jeg synes den slags personangreb er over stregen og illustrerer perfekt, hvad jeg regnede med der evt. kunne være i vente, når man åbner munden. Fint nok med et frit forum, hvor der er højt til loftet og hvor man kan råbe både sgu og fanden, men ovenstående sætning var næppe gået med en strammere moderator ved tøjlerne.
:nono:


Top
   
Indlæg: søn aug 15, 2010 10:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Steiner skrev:
Jordsvin skrev:
Okotta, jeg undskylder for, at jeg tidligere kaldte dig hykler. Du er ikke en hykler, du er dybt sindsforvirret.

Kald mig bare en konfliktsky, sart tøsedreng, men jeg synes den slags personangreb er over stregen og illustrerer perfekt, hvad jeg regnede med der evt. kunne være i vente, når man åbner munden. Fint nok med et frit forum, hvor der er højt til loftet og hvor man kan råbe både sgu og fanden, men ovenstående sætning var næppe gået med en strammere moderator ved tøjlerne.
:nono:


Enig med Steiner her. Det handler vist ikke om filmdiskussion længere. Det dér er eddermame (jord)svinsk. Er du sikker på, at det er sådan du vil betragtes Jordsvin? En undskyldning til Okotta må være på sin plads.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: søn aug 15, 2010 10:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Sikke noget pladder. Manden skifter mening frem og tilbage med få timers mellemrum som det passer ham. Jeg giver ham en undskyldning for "sindsforvirret" bemærkningen i samme øjeblik han selv indrømmer, at han er dybt dobbeltmoralsk i sin holdning til brugen af billeder. Hvis jeg bruger billeder i en diskussion, får jeg at vide at jeg ikke kan udtale mig om noget som helst før jeg selv har haft skiven i afspilleren, men Okotta kan snildt bedømme en udgivelse ved blot at kigge på billeder UDEN at have haft skiven i afspilleren. Men det har du sjovt nok ikke lyst til at kommentere, DP?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team