DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør maj 11, 2024 1:55

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs nov 06, 2007 19:20 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Butcher72 skrev:
Hold da ferie sikke en smøre..

Men jeg skal nok holde mig til HD-DVD,tror jeg..

Mange tak for hjælpen,,, :thumb:


Det kan lære dig at stille simple spørgsmål her på dahf. :lol:

Hvis jeg SKULLE vælge side, så ville jeg også vælge HD-DVD. Med de mange låste film på Blu-ray og en nedafgående frekvens af interessante film på formatet, så ser det pt. lidt sort ud, men så igen - for nogle måneder siden ville jeg have sagt noget helt andet.


Top
   
Indlæg: tirs nov 06, 2007 19:39 
Offline

Tilmeldt: ons okt 31, 2007 9:35
Indlæg: 725
michmach skrev:
Butcher72 skrev:
Hold da ferie sikke en smøre..

Men jeg skal nok holde mig til HD-DVD,tror jeg..

Mange tak for hjælpen,,, :thumb:


Det kan lære dig at stille simple spørgsmål her på dahf. :lol:

Hvis jeg SKULLE vælge side, så ville jeg også vælge HD-DVD. Med de mange låste film på Blu-ray og en nedafgående frekvens af interessante film på formatet, så ser det pt. lidt sort ud, men så igen - for nogle måneder siden ville jeg have sagt noget helt andet.


Synes lige det er omvendt mht. interessante film på formaterne ;)
Blu-ray har da flere blockbusters som kommer ud nu her mens der er meget lidt hos HD-DVD :D men det er jo det som er det sjove ved det hele at vi alle har forskellig smag :)


Top
   
Indlæg: tirs nov 06, 2007 19:40 
Offline

Tilmeldt: ons okt 31, 2007 9:35
Indlæg: 725
Denner 76 skrev:
UPDATE
Ja så gik der FANBOY i den igen, hvilket jer er allergisk over for, så listerne er droppet inden den har tråd køre af sporet i håbløs mit format er bedre end dit format snak!
Til Butcher72 som du kan se er det nærmest umuligt at skrive om Blu-Ray og HD-DVD uden at diverse FANBOYS skal blande sig, vil du vide mere eller har flere spørgsmål så er du velkommen til at sende en PB og så skal jeg prøve at svare så neutralt som muligt 8)




Du kørte nu selv lidt HD-DVD Fanboy (listede lige nogle mindre distributører hos HD-DVD for at de lige skulle have 9 mod 8 ved Blu-ray som kun nævnte større selskaber) ;) men det er nu også ligemeget ;)


Top
   
Indlæg: tirs nov 06, 2007 20:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 20, 2004 17:52
Indlæg: 161
Geografisk sted: Nordsjælland eller der omkring
Hehehe
Det gjore det heller ikke nemmere.... :idea:


Top
   
Indlæg: tirs nov 06, 2007 23:03 
Offline

Tilmeldt: ons okt 31, 2007 9:35
Indlæg: 725
Butcher72 skrev:
Hehehe
Det gjore det heller ikke nemmere.... :idea:


Mange film kommer på begge formater alligevel selvom de er exclusive i usa ;)

Her i Europa har andre selskaber rettighederne til mange af filmene :)

bl.a. snakkes der vist om at Transformers kommer i korea op mod jul


Top
   
Indlæg: søn nov 11, 2007 11:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors aug 23, 2001 1:01
Indlæg: 2150
Geografisk sted: Odder
moweeis skrev:
Denner 76 skrev:
UPDATE
Ja så gik der FANBOY i den igen, hvilket jer er allergisk over for, så listerne er droppet inden den har tråd køre af sporet i håbløs mit format er bedre end dit format snak!
Til Butcher72 som du kan se er det nærmest umuligt at skrive om Blu-Ray og HD-DVD uden at diverse FANBOYS skal blande sig, vil du vide mere eller har flere spørgsmål så er du velkommen til at sende en PB og så skal jeg prøve at svare så neutralt som muligt 8)




Du kørte nu selv lidt HD-DVD Fanboy (listede lige nogle mindre distributører hos HD-DVD for at de lige skulle have 9 mod 8 ved Blu-ray som kun nævnte større selskaber) ;) men det er nu også ligemeget ;)


Nej jeg levede en copy / paste fra http://www.highdefdigest.com officielle format support liste på deres forum!

Desuden er antallet af udgivere ikke det vigtigste men deres aktuelle support af formatet, hvad udgiver de, hvor meget og hvad er kvaliteten af det de udgiver!

Hvem arbejder du for, rart at vide hvor du står hende i det her, da det ser ud til at du klart er til Blu-Ray og har en bias for dette format ?

Jeg er og bliver dual format, har begge formater på hylden og vælger udgivelser efter deres specifikationer og ikke efter hvilket format de udkommer på!

_________________
Med Venlig Hilsen
Denner

DMA 2009 VINDER: FOR BEDSTE MUSIKVIDEO


Top
   
Indlæg: søn nov 11, 2007 12:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons mar 02, 2005 10:41
Indlæg: 566
Geografisk sted: Danmark
Naite22 skrev:
Skal lige have det konstateret sådan fuldstændig klart! Hvis jeg køber en HD-dvd afspiller her i Danmark, er det så STENSIKKERT at ALLE de HD-dvd'er jeg køber på import fra USA de kan afspilles, uden problemer i vores europæiske HD-afspillere!?... Med andre ord, er det 110% officielt at alle HD-dvd udgivelser over alt i verden er regionsfri?



Jeg synes lige jeg vil tilføje dette, at JA de er alle regionsfrie, men desværre var jeg i sommers ude for at nogle nye importskiver fra USA, ikke kunne afspilles på min HD-E1er.

Det var dog ikke et regionsproblem, men derimod manglende update af firmware, der gik ca en månedstid inden de Europæiske maskiner fik den brugbare FW. Siden da har de været væsentligt hurtigere med FW updates, og det må man jo sige er en af HD DVDs allerstørste features, udover regionfriheden og de utrolige web faciliteter på skiverne, at du bare kobler den op på nettet og får rettet problemerne.

Selvfølgeligt er HD DVD da ikke perfekt, men med tiden får de vel udbedret de sidste små hurdles. Og at nogle filmselskaber kun er på BD løser tiden sikkert også.

:thumb:

_________________
Gear.: Sony KDL-40W2000, Densen B-110, Martin Logan Clarity, Toshiba HD-E1, Frapin VIP XO....


Top
   
Indlæg: søn nov 11, 2007 14:20 
Offline

Tilmeldt: ons okt 31, 2007 9:35
Indlæg: 725
Denner 76 skrev:
moweeis skrev:
Denner 76 skrev:
UPDATE
Ja så gik der FANBOY i den igen, hvilket jer er allergisk over for, så listerne er droppet inden den har tråd køre af sporet i håbløs mit format er bedre end dit format snak!
Til Butcher72 som du kan se er det nærmest umuligt at skrive om Blu-Ray og HD-DVD uden at diverse FANBOYS skal blande sig, vil du vide mere eller har flere spørgsmål så er du velkommen til at sende en PB og så skal jeg prøve at svare så neutralt som muligt 8)




Du kørte nu selv lidt HD-DVD Fanboy (listede lige nogle mindre distributører hos HD-DVD for at de lige skulle have 9 mod 8 ved Blu-ray som kun nævnte større selskaber) ;) men det er nu også ligemeget ;)


Nej jeg levede en copy / paste fra http://www.highdefdigest.com officielle format support liste på deres forum!

Desuden er antallet af udgivere ikke det vigtigste men deres aktuelle support af formatet, hvad udgiver de, hvor meget og hvad er kvaliteten af det de udgiver!

Hvem arbejder du for, rart at vide hvor du står hende i det her, da det ser ud til at du klart er til Blu-Ray og har en bias for dette format ?

Jeg er og bliver dual format, har begge formater på hylden og vælger udgivelser efter deres specifikationer og ikke efter hvilket format de udkommer på!


Nu er Highdefdigest kendt for at være meget for HD-DVD!

Men jeg foretrækker selv Blu-ray ja, men det ændrer ikke at der på HD-DVD siden blev listet mange mindre selskaber så som Image (Hvilket forresten også udgiver på Blu-ray men kun blev nævnt på HD-DVD), Synes bare det er forkert at informere personer når der inkluderes mindre selskaber når man lister den ene og ved den anden listes der kun de helt store
-Image
-Rhino
-The Weinstein Company
-Bandhi

Disse 4 burde faktisk være fjernet fra listen. De er alle mindre selskaber, Weinstein er helt stoppet med HD, Image udgiver på begge formater og de sidste 2 har så få og ubetydelige udgivelser at de ikke burde være på listen


Top
   
Indlæg: søn nov 11, 2007 14:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors aug 23, 2001 1:01
Indlæg: 2150
Geografisk sted: Odder
Siden hvornår har http://www.highdefdigest.com været pro HD-DVD og anti Blu-Ray ?

Har du et link til en pressemeddelelse fra The Weinstein Company hvor de melder ud at de er stoppet med at udgive HD-DVD ?

Med hensyn til at The Weinstein Company er et mindre selskab, ja det må stå for din egen regning....

_________________
Med Venlig Hilsen
Denner

DMA 2009 VINDER: FOR BEDSTE MUSIKVIDEO


Top
   
Indlæg: søn nov 11, 2007 15:45 
Offline

Tilmeldt: ons okt 31, 2007 9:35
Indlæg: 725
Denner 76 skrev:
Siden hvornår har http://www.highdefdigest.com været pro HD-DVD og anti Blu-Ray ?

Har du et link til en pressemeddelelse fra The Weinstein Company hvor de melder ud at de er stoppet med at udgive HD-DVD ?

Med hensyn til at The Weinstein Company er et mindre selskab, ja det må stå for din egen regning....


Har aldrig sagt de har forladt formatet, men derimod at de ikke udgiver hd materiale generelt for tiden.

Netop fordi de er et mindre selskab gør at det er alt for dyrt for dem, da gennemsnitssalg på deres titler lå på ca. 2000 eksemplarer.

mht. highdefdigest så har de med at rate alle blu-ray releases langt lavere end alle andre, hvorimod hd-dvd titler sættes langt højere. Men ja det ved man jo kun når man er mest til Blu-ray og læser på mange blu-ray forums ;)

Sjove eksempler er Warner releases hvor Blu-ray version får 3 stjerner i video og HD-DVD 4 stjerner i video selvom det er nøjagtig det samme encode ;)


Top
   
Indlæg: søn nov 11, 2007 17:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 23, 2001 1:01
Indlæg: 3217
Geografisk sted: Odense
moweeis skrev:
Denner 76 skrev:
Siden hvornår har http://www.highdefdigest.com været pro HD-DVD og anti Blu-Ray ?

Har du et link til en pressemeddelelse fra The Weinstein Company hvor de melder ud at de er stoppet med at udgive HD-DVD ?

Med hensyn til at The Weinstein Company er et mindre selskab, ja det må stå for din egen regning....


Har aldrig sagt de har forladt formatet, men derimod at de ikke udgiver hd materiale generelt for tiden.

Netop fordi de er et mindre selskab gør at det er alt for dyrt for dem, da gennemsnitssalg på deres titler lå på ca. 2000 eksemplarer.

mht. highdefdigest så har de med at rate alle blu-ray releases langt lavere end alle andre, hvorimod hd-dvd titler sættes langt højere. Men ja det ved man jo kun når man er mest til Blu-ray og læser på mange blu-ray forums ;)

Sjove eksempler er Warner releases hvor Blu-ray version får 3 stjerner i video og HD-DVD 4 stjerner i video selvom det er nøjagtig det samme encode ;)


Hvad er det lige for titler, jeg syntes at Highdefdigest er en af de få der ikke biased - modsat f. eks Thedigitalbits og Dvdfile.

_________________
Mine film
4K Ultra HD = 361
Blu Ray = 2720
HD-DVD = 296
JVC DLA-X5500, oppo udp-203/Oppo-BDP93, Panasonic DP-UB9004EG, Toshiba XE1, 92inch Meler Arrow, Marantz SR7011, Audio Pro Black Diamond/Vector/Pearl, Monitor Audio ASW-100.


Top
   
Indlæg: søn nov 11, 2007 17:58 
Offline

Tilmeldt: ons okt 31, 2007 9:35
Indlæg: 725
Rode skrev:
moweeis skrev:
Denner 76 skrev:
Siden hvornår har http://www.highdefdigest.com været pro HD-DVD og anti Blu-Ray ?

Har du et link til en pressemeddelelse fra The Weinstein Company hvor de melder ud at de er stoppet med at udgive HD-DVD ?

Med hensyn til at The Weinstein Company er et mindre selskab, ja det må stå for din egen regning....


Har aldrig sagt de har forladt formatet, men derimod at de ikke udgiver hd materiale generelt for tiden.

Netop fordi de er et mindre selskab gør at det er alt for dyrt for dem, da gennemsnitssalg på deres titler lå på ca. 2000 eksemplarer.

mht. highdefdigest så har de med at rate alle blu-ray releases langt lavere end alle andre, hvorimod hd-dvd titler sættes langt højere. Men ja det ved man jo kun når man er mest til Blu-ray og læser på mange blu-ray forums ;)

Sjove eksempler er Warner releases hvor Blu-ray version får 3 stjerner i video og HD-DVD 4 stjerner i video selvom det er nøjagtig det samme encode ;)


Hvad er det lige for titler, jeg syntes at Highdefdigest er en af de få der ikke biased - modsat f. eks Thedigitalbits og Dvdfile.


Kan ikke huske direkte hvilke titler, men kan huske der var en stor diskussion på blu-ray.com om det :) orker simpelthen ikke sidde og sammenligne warner titler nu :)


Top
   
Indlæg: søn nov 11, 2007 19:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors aug 23, 2001 1:01
Indlæg: 2150
Geografisk sted: Odder
moweeis skrev:
Disse 4 burde faktisk være fjernet fra listen. De er alle mindre selskaber, Weinstein er helt stoppet med HD, Image udgiver på begge formater og de sidste 2 har så få og ubetydelige udgivelser at de ikke burde være på listen


Det forstår jeg nu som om at du siger at de er helt stoppet, men det er nok bare mig :?

_________________
Med Venlig Hilsen
Denner

DMA 2009 VINDER: FOR BEDSTE MUSIKVIDEO


Top
   
Indlæg: søn nov 11, 2007 19:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors aug 23, 2001 1:01
Indlæg: 2150
Geografisk sted: Odder
moweeis skrev:
mht. highdefdigest så har de med at rate alle blu-ray releases langt lavere end alle andre, hvorimod hd-dvd titler sættes langt højere. Men ja det ved man jo kun når man er mest til Blu-ray og læser på mange blu-ray forums ;)


Som helt sikkert er det rigtige sted at hente sine saglige og format neutrale informationer om HD :shock:

_________________
Med Venlig Hilsen
Denner

DMA 2009 VINDER: FOR BEDSTE MUSIKVIDEO


Top
   
Indlæg: søn nov 11, 2007 19:22 
Offline

Tilmeldt: ons okt 31, 2007 9:35
Indlæg: 725
Denner 76 skrev:
moweeis skrev:
mht. highdefdigest så har de med at rate alle blu-ray releases langt lavere end alle andre, hvorimod hd-dvd titler sættes langt højere. Men ja det ved man jo kun når man er mest til Blu-ray og læser på mange blu-ray forums ;)


Som helt sikkert er det rigtige sted at hente sine saglige og format neutrale informationer om HD :shock:


Neutrale informationer kan du ikke finde nogensteder :) Men der var direkte sammenligner af film som kom fra warner som var givet forskelligt i billede mm. selvom det var samme encode. Derfor jeg har min holdning!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team