DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør maj 11, 2024 2:25

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn okt 07, 2007 9:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 03, 2007 12:52
Indlæg: 570
Geografisk sted: Århus
Thomas: Meget interessant - de 1500 kr. for en afspiller tror jeg ikke kommer til at gøre SÅ stort en forskel, det der kan gøre en forskel er hvis royalties på filmene er væsentligt lavere, så prisen på filmene bliver en del mindre.

Den største forhindring i DK pt. er som jeg ser det ikke afspillerens pris, men prisen på filmene.

Jeg tror dog ikke at royalties er så høje i forhold til den samlede pris på filmene, at den er årsagen til de høje priser på filmene.

Det betyder også at jeg tror at priserne på filmene fra Scanbox, hvis de udgiver på alle tre formater vil være ca. den samme, og vælger de at gøre filmene på det nye format lavere, så er det fordi de kunstigt forsøger at støtte dette ene format.

For mig at se, så må Scanbox og andre i DK dog til at lære at hvis de vil have HD formaterne til at sælge, så må de lade være med at få folk til at betale kassen for dem...

Det største problem pt. er at de hvor de oftest sætter DVD film ned til halvdelen eller en tredjedel ret hurtigt, så bliver ingen af HD filmene sat ned (nævneværdigt).

Derudover ser prisen også ud til at være beregnet ca. sådan her:

(DVD pris) + (Pris for ekstra omkostninger ved HD release) * (De første skal betale vores start udgifter) = HD pris

Hvor de burde beregne prisen således:

(DVD pris) + (Pris for ekstra omkostninger ved HD release) = HD pris

Og så derudover sætte priserne ned på HD udgivelser med samme hastighed som der gøres på DVD releases.

Studierne er dem der forhindrer formaterne til at komme brederere ud!

Går du i en butik der sælger HD film, så HD versionen typisk 2-3 gange så meget som DVD'en.

Et par eksempler fra jeres shop:

Face Off, 279 kr. vs. 49 kr.
Boog & Elliott 249 kr vs. 99 kr.
Pirates, Black Pearl, 279 kr. vs. 99 kr.
Ice Age 2, 249 kr. vs. 99 kr.
The Guardian, 279 kr. vs. 99 kr.

Jeg ved godt at jeg har pillet et par af de slemme ud, men det er altså kun nogle få mennesker der vil betale 2-3 gange prisen for den samme film - og så store er omkostningsforskellene med garanti ikke!

Problemet er at studierne (igen) ikke har forstået pointen....

Mvh

Brian

_________________
Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere, eller blot HD titlerne

My Movies - Media Center Film Applikation


Top
   
Indlæg: søn okt 07, 2007 9:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 03, 2007 12:52
Indlæg: 570
Geografisk sted: Århus
Og, så er det værd at nævne at når nu BlockBuster begynder at udleje filmene, såfremt det bliver til samme pris som DVD'erne, som det tyder på, så kommer udlejning med garanti til at stå for en stor del af hvad folk ser på HD...

Salgspriserne skal ned, og det kan ikke gå stærkt nok!

_________________
Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere, eller blot HD titlerne

My Movies - Media Center Film Applikation


Top
   
Indlæg: søn okt 07, 2007 9:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons mar 02, 2005 10:41
Indlæg: 566
Geografisk sted: Danmark
Binnerup skrev:
Salgspriserne skal ned, og det kan ikke gå stærkt nok!


Hvad angår de høje priser på HD/BD filmene i Danmark, så husker jeg tydeligt den første DVD film jeg købte, det var "EVITA" som jeg fik på tilbud til dkr 299,- i den lokale FONA, det var nemlig Scanbox der lagde fra start i Danmark, også dengang med vanvittige priser. Der gik et par år så kom de ned på et mere menneskeligt niveau, og så pludseligt tog fanden ved salget.

Noget tilsvarende kunne jeg nemt se ske igen med HD/BD, blot er forskellen ikke den store i betjeningsvenlighed i forhold til VHS vs DVD, der er nogle flere features, som mestendels er lavet til freaks og ikke til Otto normalforbruger.

Husk på både HD DVD og Bluray er jo begge kun midlertidige systemer, nye holografiske systemer er snart klar til at tage over.

:thumb:

_________________
Gear.: Sony KDL-40W2000, Densen B-110, Martin Logan Clarity, Toshiba HD-E1, Frapin VIP XO....


Top
   
Indlæg: søn okt 07, 2007 10:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 03, 2007 12:52
Indlæg: 570
Geografisk sted: Århus
Problemet er blot at VHS vs. DVD ikke kan sammenlignes, da DVD er nok for langt de fleste almindelige forbrugere - men er prisen stort set den samme, så skal de da nok købe HD, mange har jo efterhånden fået udstyr der om ikke udnytter formatet helt, så giver en del bedre kvalitet end DVD....

Jeg syntes bare at man skulle vælge at se hvordan det gik sidst rent salgsmæssigt, og så springe den her overpris periode over - for den er der absolut ingen der vinder på - Scanbox og de andre vil med garanti hellere sælge 5 film til 150 kr. end 1 til 250 kr.....

Mvh

Brian

_________________
Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere, eller blot HD titlerne

My Movies - Media Center Film Applikation


Top
   
Indlæg: ons okt 10, 2007 21:37 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Mht. Scanbox og de første DVD udgivelser, så er der trods alt den formildende omstædighed, at det hele dengang blev lavet "lokalt". Det var lokale titler, "authored" lokalt, tekstet lokalt og distribueret lokalt. Det kunne kun blive dyrt i den spæde start på sådan et lille marked.

Mht. HD DVD og Blu-ray er der ingen undskyldning. Indtil videre er det kun store spillere som Warner, Universal, Sony, Buena Vista osv., der har udgivet et lille antal titler i Danmark. I langt de fleste tilfælde har vi fået store "europæiske" udgivelser, hvor den eneste forskel er et dansk trykt cover. Nogle gange sælges der endda engelske udgivelser som danske titler...til "danske" priser. Det er ikke iorden :nono: Markedet for HD er godt nok forsvindende lille i Europa indtil videre, men de store udgivere har dog alligevel allerede nu nogle "stordriftsfordele", som vi forbrugere ikke har glæde af :(

F.eks. ligger jeg lige nu og slås med CDON.COM i hvad der med stor sikkerhed ender med en inkassosag (og forhåbentlig også en tur i retten ;)). De annoncerede for et par måneder siden med den svenske (nordiske) udgave af The Bourne Supremacy på HD DVD (det gør de stadig), og jeg sprang på og købte den...til dansk (svensk) pris. Jeg modtog dog den engelske udgave med engelsk cover istedet, selvom CDON.COM viste (og den dag i dag viser) billeder af den nordiske udgave med nordiske censurmærker. Det brokkede jeg mig over, for jeg kunne jo have købt den engelske udgave langt billigere i England, men jeg vurderede, at jeg gerne i dette tilfælde ville betale lidt ekstra for det nordiske cover. I starten var de venlige og prøvede at sende mig et par nye udgaver, men det var stadig den engelske der dukkede op. Jeg ville ikke give mig og blev ved med at forlange den nordiske udgave, når nu prisen også var "nordisk", og det er nu endt med inkassotrusler, for som de siger: "den har danske undertekster, ergo er det den danske udgave". "Betal eller sagen ryger til inkasso". Nu er jeg ikke så god til trusler, så inkasso er helt fint med mig, for man skal naturligvis ikke true mig til at betale for en vare, som jeg ikke har bestilt...og som CDON.COM ifølge deres internetshop slet ikke lagerfører :shock:

Nå, men pointen i dette tilfælde er (har jeg fundet ud af), at Universal muligvis sælger begge udgaver af The Bourne Supremacy i Danmark/Norden. Nogle har det nordiske cover med censurmærker og det hele, mens nogle andre har det engelske cover med et klistermærke med en ny stregkode over den engelske stregkode. Prisen er den samme, og det er det, jeg er så gal over. Hvis Universal i Norden sælger den engelske udgave med engelsk cover og det hele, hvorfor er prisen så så høj? De slipper for udgiften med at trykke et lokalt cover, men det har ingen effekt på den lokale pris...kun at den ligger makant højre end prisen i England :shock: Forskellen i momssatser kan ikke forklare prisforskellen, for så stor prisforskel giver en moms på 25% i forhold til 17% altså heller ikke. "Stordriftsfordelen" med at udgive nøjagtig den samme udgivelse på en række europæiske markeder burde presse prisen ned, men det gør den ikke.

Iøvrigt troede jeg da slet ikke, at Universal måtte sælge titler i Danmak uden danske censurmærker :? ...men der tager jeg måske fejl?

_________________
Jackie Chiles siger: "XE1 + BD55 = High Def heaven with at clear blu sky :yum:"
HD DVD: 175 Blu-ray: 21 ---> nyeste i samlingen: The Fugitive (UK), The Incredible Hulk (UK)


Top
   
Indlæg: ons okt 10, 2007 21:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Ulrik Horsted-Kristensen skrev:
som de siger: "den har danske undertekster, ergo er det den danske udgave".


Det var da ellers noget af en udmelding fra et firma man gik og troede havde styr på tingene :shock: :roll:


Top
   
Indlæg: ons okt 10, 2007 22:15 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Michael W. skrev:
Ulrik Horsted-Kristensen skrev:
som de siger: "den har danske undertekster, ergo er det den danske udgave".


Det var da ellers noget af en udmelding fra et firma man gik og troede havde styr på tingene :shock: :roll:


Ja, sådan havde jeg det også. De plejer ellers at være gode til at markere import som "import", så man kan se hvilken udgave, man modtager! I dette tilfælde ser det lidt ud som om, at der ikke har været sammenhæng mellem det, de har fået af information fra Universal, og det produkt de rent faktisk modtager...det problem vælger de så at sende videre til kunden...i dette tilfælde mig. Skuffende!

På Universals pressesite er der billeder af det nordiske cover i høj opløsning, og når CDON.COM oplyser, at det er det produkt, jeg har købt, så er det da også det produkt, som jeg med rette kan forvente at modtage. Det mener CDON.COM ikke, og er vi kommet så meget på kant med hinanden, at jeg har fået forbud mod at kontakte kundeservice :shock: ...men jeg kan på den anden side heller ikke få flyttet min sag væk fra kundeservice (f.eks. til administrationen eller ledelsen, som jeg har bedt om flere gange), for sagen er et "kundeserviceanliggende" :loco: Disse to modstridende udsagn modtog jeg i én og samme mail for et par dage siden. Jeg må ikke kontakte kundeservice i en sag, som er et kundeserviceanliggende :roll: ...og jeg må/kan ikke kontakte andre :loco:

Jeg kan derfor ikke klage min sag. Jeg kan enten betale for et produkt, som jeg ikke har bestilt, eller jeg kan se frem til en inkassosag. Jeg vælger det sidste...

_________________
Jackie Chiles siger: "XE1 + BD55 = High Def heaven with at clear blu sky :yum:"
HD DVD: 175 Blu-ray: 21 ---> nyeste i samlingen: The Fugitive (UK), The Incredible Hulk (UK)


Top
   
Indlæg: ons okt 10, 2007 22:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 03, 2007 12:52
Indlæg: 570
Geografisk sted: Århus
Ulrik: Totalt tåbelig sag - der er rigtigt mange af de udgivelser der findes hvor vi har Engelske covers påstemplet et dansk rating nummer...

Jeg mener også at vi forsøges malket i en stil der ikke er ok - jeg forstår bare ikke hvorfor selskaberne ikke bliver klogere - de kan ikke sælge ret mange titler når vi kan købe til stort set halv pris i udlandet.

Jeg har fire Danske/Nordiske udgivelser i min samling - Lille Kylling, Boog & Elliott, Helt Vildt og Dinosauerne - det er de eneste jeg ikke bare kunne købe i udlandet til knap halv pris.

Mht. til din sag - kan du ikke benytte din returret, og bare sende dem deres lort tilbage?

Mvh

Brian

_________________
Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere, eller blot HD titlerne

My Movies - Media Center Film Applikation


Top
   
Indlæg: ons okt 10, 2007 22:25 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Held og lykke Ulrik :thumb:
Kan kun give dig ret


Top
   
Indlæg: tors okt 11, 2007 8:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors aug 23, 2001 1:01
Indlæg: 2150
Geografisk sted: Odder
Har aldrig handlet ved CDON og nu kommer jeg heller ALDRIG til at gøre, magen til skod service skal man da lede længe efter :evil:

Har du prøvet at kontakte UNIVERSAL DK ( eller hvem det nu er der distribuere filmen ) jeg har været ude i 2 ligene sager med The Decent ( var beskåret fra 2.35:1 til 1.78:1 i DK uden at det stod på coveret) og The Hills Have Eyes ( den manglede et audiokommentar spor der stod eksisterede på coveret her i DK ) i begge tilfælde solgte butikken bare den vare de fik fra distributøren og det var derfor DK distributøren der to sig af det og sørgede for at jeg fik pengene tilbage.

Det krævede lidt skriveri men det var ikke det store problem, da de straks anderkendte fejlen efter at have tjekket at den var der, det kunne Disney lære noget af men det er vist en helt anden sag i en anden tråd :mrgreen:

_________________
Med Venlig Hilsen
Denner

DMA 2009 VINDER: FOR BEDSTE MUSIKVIDEO


Top
   
Indlæg: fre okt 12, 2007 9:47 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Binnerup skrev:
Mht. til din sag - kan du ikke benytte din returret, og bare sende dem deres lort tilbage?


Nej, det tør jeg ikke rigtig. Sagen er jo den, at de truer med en inkassosag, og dermed mener de jo, at jeg skylder dem penge. Jag har dog forudbetalt med kort, da jeg bestilte The Bourne Supremacy, så jeg har allerede betalt. De er dermed ude i - mener jeg - at ville have 2xbetaling+rykker for en og samme film :shock: (som ovenikøbet ikke er den, jeg har bestilt :loco: )

Jeg "tør" derfor ikke bare returnere, for så længe jeg ikke kan lave en aftale med kundeservice om de præcise betingelser (jeg må jo ikke længere kontakte kundeservice med mit kundeserviceanliggende :roll: ), så ved jeg ikke, om det automatisk afstedkommer, at de frafalder deres krav og jeg får mine penge tilbage, eller om de frafalder deres krav uden at returnere mine penge, eller om de frafalder deres krav og returnerer mine penge men fastholder rykkregebyret eller....

Der er for mange usikkerheder ved bare at returnere uden en præcis aftale. Desuden er der slet ingen tvivl om, at de tager fejl, så lad dem endelig starte lavinen :) Bestilligen er foregået online, betaligen er foregået via betalingskort og AL korrespondance er foregået via mail. Det er altså ikke elektroniske spor, der mangler :lol: Jeg kan til hver en tid dokumentere det præcise forløb, så jeg er helt rolig.

Jeg er iøvrigt blevet "banned" fra deres kundeservice, fordi jeg har kontaktet dem for meget for at prøve at "hjælpe" dem med at indse, at de tager fejl og dermed i sidste ende spare dem for en masse tid og penge. Jeg mener derfor, at jeg har brugt al den krudt, som jeg har lyst til i denne sag. Nu har jeg tænkt mig at følge deres "råd" og lad være med at kontakte dem mere, og så må sagen udvikle sig i det omfang CDON.COM mener, at den skal og bør.

_________________
Jackie Chiles siger: "XE1 + BD55 = High Def heaven with at clear blu sky :yum:"
HD DVD: 175 Blu-ray: 21 ---> nyeste i samlingen: The Fugitive (UK), The Incredible Hulk (UK)


Top
   
Indlæg: fre okt 12, 2007 9:53 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Denner 76 skrev:
Har du prøvet at kontakte UNIVERSAL DK ( eller hvem det nu er der distribuere filmen ) jeg har været ude i 2 ligene sager med The Decent ( var beskåret fra 2.35:1 til 1.78:1 i DK uden at det stod på coveret) og The Hills Have Eyes ( den manglede et audiokommentar spor der stod eksisterede på coveret her i DK ) i begge tilfælde solgte butikken bare den vare de fik fra distributøren og det var derfor DK distributøren der to sig af det og sørgede for at jeg fik pengene tilbage.


Næhh, det har jeg ikke prøvet. Dog er der jo en krølle på historien - som jeg skriver herover - at CDON.COM er i gang med at prøve at kræve dobbeltbetaling for filmen :shock: Universal kan måske være behjælpelig med at få mine penge tilbage, men hvad med den 2. regning + rykkeren? :) Desuden har jeg brugt den tid og de kræfter på denne sag, som jeg mener er rimeligt.

Alt hvad jeg foretager mig aktivt fra nu af vil inddirekte være at hjælpe CDON.COM med at rette deres fejl, og det har de ærlig talt ikke fortjent efter den behandling, jeg har fået.

_________________
Jackie Chiles siger: "XE1 + BD55 = High Def heaven with at clear blu sky :yum:"
HD DVD: 175 Blu-ray: 21 ---> nyeste i samlingen: The Fugitive (UK), The Incredible Hulk (UK)


Top
   
Indlæg: tors nov 15, 2007 23:35 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Iron Man skrev:
Nordisk film er nu også begyndt, at annoncere Blu-ray titler. Det vil forhåbentligt gøre folk endnu mere opmærksomme på High-definition i de fysiske butikker.

Det bliver da sjovt at se PQ på en titel som "De fortabte sjæles Ø"

Nogle steder kommer deres Blu ray film til at koste lige under 200 kr har jeg set :clap:


Top
   
Indlæg: fre nov 16, 2007 1:44 
Offline

Tilmeldt: ons okt 31, 2007 9:35
Indlæg: 725
Lance skrev:
Iron Man skrev:
Nordisk film er nu også begyndt, at annoncere Blu-ray titler. Det vil forhåbentligt gøre folk endnu mere opmærksomme på High-definition i de fysiske butikker.

Det bliver da sjovt at se PQ på en titel som "De fortabte sjæles Ø"

Nogle steder kommer deres Blu ray film til at koste lige under 200 kr har jeg set :clap:


De tager nogenlunde samme pris som for deres dvd i indkøb.


Top
   
Indlæg: fre nov 16, 2007 2:45 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
moweeis skrev:
Lance skrev:
Iron Man skrev:
Nordisk film er nu også begyndt, at annoncere Blu-ray titler. Det vil forhåbentligt gøre folk endnu mere opmærksomme på High-definition i de fysiske butikker.

Det bliver da sjovt at se PQ på en titel som "De fortabte sjæles Ø"

Nogle steder kommer deres Blu ray film til at koste lige under 200 kr har jeg set :clap:


De tager nogenlunde samme pris som for deres dvd i indkøb.

Fint med mig
Bare det er billigt :thumb:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team