DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 13:32

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 90 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons maj 02, 2007 21:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 04, 2007 15:31
Indlæg: 778
Geografisk sted: Vejle, Danmark
Nu er det gamle dvd format jo efterhånden så småt ved at blive forældet. Om aftageren bliver HD DVD eller Blu-Ray er der stadig tvivl om. Personligt har jeg en rimelig stor samling (omkring 400 stk.) af de "gamle" dvd'er og jeg tænker på om jeg skal sælge hele skidtet eller beholde dem, nu hvor de nye formater snart er hver mands eje. Hvad gør I andre?

Fortsætter I med at købe film i det gamle dvd format eller hvad? Og regner I med at beholde de dvd'er I allerede har i samlingen eller skal det hele skiftes ud til HD DVD eller Blu-Ray?

Jeg hælder nok mest til at beholde min samling som den er nu og så bare bygge videre på den, med de nye formater, når ellers afspillerne (og filmene) kommer lidt ned i pris. På nuværende tidspunkt køber jeg stadig mine film i det gamle dvd format.

Er der nogen der ved om der er planer om helt at stoppe med og udgive film i det gamle dvd format og hvis ja, hvornår sker dette så ca.?

- John

_________________
dahf.dk rating: Billede


Senest rettet af DonWerner tors maj 03, 2007 9:29, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 02, 2007 21:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Der går nok meget lang tid hvis de film jeg samler på kommer på HD-DVD. ;)

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 02, 2007 21:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 05, 2007 1:45
Indlæg: 591
Geografisk sted: Always on the run
Noget af mit skiftes ud, men nok langt fra det hele - det er også et spørgsmål om pris. Jeg tvivler også på at alt igen bliver genudgivet i hd.

Og da hd-afspillerne også kan afspille dvd, ser jeg ingen grund til at skille mig af med dvd'erne. Det var noget andet da cd'en afløste vinylen.

Og der vil nok mange år fremover blive udgivet dvd'er. Først købte hr og fr. Danmark dvd-afspillerne (det var først i 2002 af salget af dvd-afspillerne overhalede vhs'erne, altså kun 5 år siden), nu har de så købt hdd-optagere 8men det marked er ikke helt mættet endnu). Man får ikke disse mennesker til at investere i hd-afspillerne lige med det samme, dels fordi de lige har købt hdd-optager, dels pga prisen på både hardware og software. Hr. og fr. Danmark har lært lektien ....... og venter tålmodigt til der kommer hd-hdd-optagere.

_________________
Her udvides


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 02, 2007 21:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors dec 22, 2005 20:03
Indlæg: 2813
Geografisk sted: Holbæk
Hvad gør I? Det må være en af de mindst oplysende overskrifter i dag! Men for at holde mig til emnet; jeg køber skam stadig masser af ordinære DVD'er.

_________________
Chenny!


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 02, 2007 21:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 20, 2003 15:25
Indlæg: 4561
Geografisk sted: Hadsten
Jeg har en pæn dyr DVD afpiller og kvalitets forskellen på det billede den smider ud og hvad jeg har set på Blu-ray så kommer der til at gå MEGET længe før jeg skifter mine skiver ud :D

_________________
Success is going from failure to failure without the lose of enthusiasem


Top
   
Indlæg: ons maj 02, 2007 21:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
DonWerner skrev:
Hvad gør I?


Jeg ligger på sofaen og ser Milan - Man. U. Jeg drikker desuden et glas cola.

(og mht. DVD v. HD så gør jeg intet. Endnu.)

_________________
Ex-filmnørd - nu mest af alt bare lost in space... Men stadig THX-certificeret på Dahf's Markedsplads :thumb:


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 02, 2007 21:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Jeg går med opgraderingstanker og er derfor begyndt at overveje mere alvorligt hvilke film jeg investerer i på DVD. Især de nyere filmholder jeg mig fra for at investere i dem i et high-def format.

Men jeg har nu ikke stress på over min knap 500 stk store DVD-samling. Jeg sælger kun ud i tilfælde hvor jeg vælger at opgradere (eller hvis jeg ikke gider se den).

/Mikkel

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 02, 2007 22:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
Morbid Angel skrev:
Der går nok meget lang tid hvis de film jeg samler på kommer på HD-DVD. ;)

Mvh

MA


Ditto :)

Har lige bestilt:

A Summer Place
Seven-Ups
Breakfast At Tiffany's
Panic In Year Zero / Last Man On Earth
House Of Bamboo
Lady In A Cage (1964)
Days Of Wine & Roses
In Harm's Way
King Of Kings


Tror der når at bo folk på mars, før de film kommer på HD. :?

_________________
Satan og helvede!


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 02, 2007 22:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Dejlig overskrift.

Der går vel nok et års tid før jeg skifter til HD-formatet. Før den tid kommer, så fortsætter jeg med at købe film på DVD. Gamle, såvel som nye releases.


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 02, 2007 22:40 
Offline

Tilmeldt: man jul 22, 2002 1:01
Indlæg: 1409
Der kommer til at gå meget lang tid før den ordinære DVD er uddød.

Jeg ser stadig Blue-Ray og HD-DVD som værende DVD'ens svar på Super Audio CD og DVD-Audio. Altså formater der er bedre, men som aldrig helt vil få ordentligt fodfæste. Så den vogn hopper jeg først på når DVD'en er helt væk. Og hvem ved, til den tid er der nok kommet et helt nyt format.


Senest rettet af Trier tors maj 03, 2007 17:24, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 02, 2007 22:57 
Offline

Tilmeldt: fre maj 05, 2006 17:36
Indlæg: 2560
Geografisk sted: Göteborg
Jeg venter mindst et år før jeg begynder at skifte. Endnu er det uvist hvem der vinder af de to formater. Og ja jeg tror ikke der er plads til begge to. Afspillerne er stadig dyre, ligeledes udgivelserne. Og der er heller ikke udkommet så meget endnu.

Det skal først lige finde fodfæste.

Hvorfor betale i dyre domme for noget som måske er udgået om et år. Og som måske kan fåes til en langt billigere pris.

_________________
Top 6 Film (2009): 1. The White Ribbon, 2. Sin Nombre, 3. Up in the Air, 4. Bright Star, 5. The Hurt Locker, 6. The Damned United


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 02, 2007 22:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 05, 2007 1:45
Indlæg: 591
Geografisk sted: Always on the run
GSKairo skrev:
Jeg har en pæn dyr DVD afpiller og kvalitets forskellen på det billede den smider ud og hvad jeg har set på Blu-ray så kommer der til at gå MEGET længe før jeg skifter mine skiver ud :D


Du skal da ikke bruge en blu-ray afspiller til dine dvd'er men denne Den spiller lige op med en Denon 3930, der koster det dobbelte.

_________________
Her udvides


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 02, 2007 23:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 05, 2007 1:45
Indlæg: 591
Geografisk sted: Always on the run
wiking skrev:
Afspillerne er stadig dyre, ligeledes udgivelserne. Og der er heller ikke udkommet så meget endnu.



Samsungs blu-ray afspiller fås til 4.400. Toshiba HD-X1 fik jeg hos compumail for 5.820 kr, i dag 5.999. Det er ikke spor dyrt i forhold til den kvalitetsforbedring man får, specielt ikke når den sidste bare som dvd-afspiller er lige så god rene dvd-afspillere til den dobbelte pris, altså to fluer med et smæk. Og filmene - prøv lige at kikke på axelmusic.com, amazom.co.uk eller play. Der koster de det samme som dvd'er.

Og det vælter ud med nye udgivelser. Maj måned gør mig upopulær hos min bankrådgiver.

_________________
Her udvides


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 02, 2007 23:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg har ikke travlt med at skifte noget som helst ud. Jeg tager det stille og roligt og ser, om ikke nok mine dvd'er holder en del år endnu. Har bestemt heller ikke råd til at købe alle de film igen i nyt format. Jeg er godt tilfreds med alm. dvd-format. :D

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 02, 2007 23:48 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Jeg har det som så mange andre, at jeg ikke skifter lige foreløbigt. Når man har over 600 dvd'er er det ikke sådan, at man liiiige skifter dem ud, og jeg nægter at købe en BR eller HD DVD før jeg ved, hvilket format der vinder.

Ydermere - som der også nævnes - kan dvd jo også stadig afspilles for fremtiden, så det er nok kun LOTR, TITANIC og lign. storfilm jeg decideret skifter ud. Tror også stadig at mange "ordinære"/ældre film ikke vil se synderligt bedre ud på HD...

Jeg tror også HD først slår rigtigt igennem om noget tid. Og på det tidspunkt er fysiske medier nok udskiftet med harddisce og downloads.. men ja.. lad os se.

Tråden hører i øvrigt hjemme under hardware, så der har jeg flyttet den til. Har også tilladt mig at gøre overskriften mere sigende.

_________________
SØREN LANGELUND >>>
http://soeren.langelund.com | Criticker-profil | Comoyo-artikler | CinemaZone-anmeldelser og artikler | YouTube-profil


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 90 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team