DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 8:27

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 90 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: tirs jun 19, 2007 9:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Denner 76 skrev:
Det er faktisk er rigtigt godt spørgsmål, er de kommet med en officiel udmelding ?


Nej, jeg kom bare til, at tænke på det. Men intet officielt, og efterhånden kan man lige så godt, vente på de offciele meldinger. Weinstein har da et par gode ind i mellem, jeg gad godt have Grindhouse, når den kommer.

Blockbusters nyhed nåede faktisk både CNN, BBC og USA Today i går. Det skal lige pointeres, at præsidenten for Blockbuster sagde, at dette ikke på lang sigt er et HD-DVD fravalg. Det er blot pt. at markedet er for lille.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jun 19, 2007 10:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør aug 02, 2003 1:01
Indlæg: 2802
Geografisk sted: Århus
Jeg ved ikke hvor stor indvirkning Blockbusters beslutning får på formatkrigen her og nu (HD er stadigt et forsvindende lille segment i forhold til standard def.), men PR-mæssigt ser det selvsagt ikke godt ud for The HD-DVD Promotion Group.

Det lader til at være en understregning af, at Toshibas forretningsstrategi bliver sejlet agterud af konkurrenten på trods af at de har et gennemprøvet produkt og forholdvis billige afspillere.

Spørgsmålet er også, om Blockbusters beslutning skaber præcedens således at de andre aktører på udlejningsmarkedet følger trop?

_________________
Difficulties mastered are opportunities won. - Winston Churchill
DVDs


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jun 19, 2007 17:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
Det rykker godt nok når man ser titler som disse:

Billede English Dolby Digital-Plus 5.1 Surround (1.5mbps)

Billede English Dolby Digital-Plus 5.1 Surround (1.5mbps)

:thumb:


Men ak så længe der er to formater, gider jeg ikke....................... :devil:

_________________
Satan og helvede!


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jun 20, 2007 23:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Folk var forståeligt hurtigt ude med riven, da Blu-ray studierne sidste udgav fx The fifth element, 50 first dates osv. Hvilket måske har været studiernes største dumhed :shock:

Men de titler som Universal pt. smider på gaden, får af anmelderne endnu dårligere anmeldelser, end disse Blu-ray film fik. Eksemplet er taget fra highdefdigest, de sidste 10 fra Universal.

Jeg tror det er super for HD-DVD, at man har godt studie der er eksklusivt og udgiver gode gamle titler. Men hvorfor kvantitet over kvalitet.

HD-DVD kan ikke gøre for det, og vi har allerede set fantastiske titler fra Universal. Men hvad sker der for dem nu?

Sneakers 3 / 3
Liar Liar 3 / 3,5
Daylight 3 / 3,5
Bruce Almighty 3 / 3
Breach 4 / 4
Dragonheart 3,5 / 4,5
The River 3 / 3
Lost in translation 3,5 / 3,5
The Frighterners 3,5 / 4
Midnight run 3 / 3

Billed: 3,25 Lyd: 3,50


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jun 20, 2007 23:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 04, 2002 2:01
Indlæg: 232
Iron Man skrev:
Disney prikker lidt til HD-DVD lejren med ny reklame.

Man skal nok være lidt inde i det, før man kan se det sjove, tag det med et smil :lol:

HD-DVD - The look and sound of perfect
Disney Blu-ray - Better than perfect



Disney skal bare se at få fingeren ud og få udgivet nogle af deres klassiske tegnefilm på BR. De har bevist at de har styr på at lave tekniske fantastiske BR skiver så det er bare med at sætte i værk!

Og Fox skal se at få taget sig sammen og lave Alien Quadrilogy Blu-Ray box. Så er jeg en glad Blu-Ray supporter igen :)

edit: forkert info

_________________
Chris Finch... Bloody good rep


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jun 20, 2007 23:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Du kan ikke få Cars på Blu-ray 8)

Af tegnefilm/animation har de udgivet Dinosauerne, Chicken Little og The Wild.

Disney har annonceret "Meet the Robinsons" og "Tornerose"

Cars er i øvrigt max fed, efter min mening. Og de burde smide den ud på Blu-ray.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors jun 21, 2007 8:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors aug 23, 2001 1:01
Indlæg: 2150
Geografisk sted: Odder
Du har lige glemt at ta' Born on the Fourth of July med det er en 4/4 titel :thumb:

_________________
Med Venlig Hilsen
Denner

DMA 2009 VINDER: FOR BEDSTE MUSIKVIDEO


Top
   
Indlæg: ons jul 18, 2007 8:37 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Er jeg den eneste der er lidt sur/træt/irriteret over de få Blu-Ray udgivelser? Det er helt fint at prale med opbakningen fra de forskellige studier, men jeg synes ikke man kan se det på antallet af udgivelser ift. HD-DVD.

Nu ved jeg godt at kvantitet ikke er det samme som kvalitet, men smag og behag er jo forskellig og det er lidt trættende at hovedparten af udgivelserne er blockbusters. Jeg ved godt at der kommer en del klassikere, men der burde komme mange flere.


Top
   
Indlæg: ons jul 18, 2007 14:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 23, 2001 1:01
Indlæg: 3217
Geografisk sted: Odense
Du har ret, jeg har pt kun en HD-DVD afspiller og overvejer en Blu-Ray, men mine favorit titler er fra warner, paramount og Universal og de fås også på HD-DVD (udgivne titler).
Fox, Disney og Sony har pt udgivet for få relevante titler (for mig) på BD til at jeg gider at købe en afspiller - forhåbentligt ændrer det sig op til jul, ellers "nøjes" jeg med min Toshiba EX1 (hvis den bare var kodefri på alm. DVD, jeg mangler en afspiller til andre regioner af samme kaliber - har en Denon 2900, selvom den er god er den ikke i nærheden af Toshiba'en).
Men samme problem er der self. også med HD-DVD (lidt mindre, da der efter min smag er udgivet flere gode titler her end på BD), men med de titler jeg har købt nu, er der måske max 20 titler mere jeg kunne være interesseret i, og de næste 3 mdr. en 6-7 stykker på release listen i - US ihvertfald (jeg skal også have et par europæiske titler de næste par mdr).

_________________
Mine film
4K Ultra HD = 361
Blu Ray = 2720
HD-DVD = 296
JVC DLA-X5500, oppo udp-203/Oppo-BDP93, Panasonic DP-UB9004EG, Toshiba XE1, 92inch Meler Arrow, Marantz SR7011, Audio Pro Black Diamond/Vector/Pearl, Monitor Audio ASW-100.


Top
   
Indlæg: lør jul 21, 2007 23:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jan 08, 2007 20:57
Indlæg: 183
ang. Disney på Bluray...

så er det lidt skægt at Disney også kommer på Xbox live video marketplaces i VC-1 formatet.
http://www.xbox.com/en-US/community/eve ... tplace.htm

og når vi får video marketplaces så kan vi stadig se disney i HD uden at skulle invisterer feriepengene på blu ray ;-)

Video Marketplaces kommer til EU i slutningen af dette år...

Citat:
Microsoft also announced the highly anticipated rollout of the high-definition video store on Xbox LIVE Marketplace for customers around the globe. Microsoft will begin bringing content to living rooms in Europe and Canada by the end of this year. Currently offering more than 2,350 hours of premium entertainment content from 28 networks and studios, and nearly 500 hours of HD content alone, this puts the U.S. on-demand, high-definition library for Xbox 360 at more than twice the size of the nearest cable provider.

_________________
Blu-ray.com Citat:"Master and Commander is one of my three favorite Star Trek films of all time. I was really looking forward to having this one on Blu. "
Antal HD DVD film : 109 Antal Blu ray : 0 Antal VOD Nu med Popcornhour A-110 alt for mange


Top
   
Indlæg: søn jul 22, 2007 0:05 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
GrillBiller skrev:
og når vi får video marketplaces så kan vi stadig se disney i HD uden at skulle invisterer feriepengene på blu ray ;-)


Uden at putte skår i din glæde, tror jeg ikke du skal regne med at se nogle Disney klassikere komme ud på Marketplace. Dem sælger man simpelthen for mange DVD/BD film af.

Off-topic bør du måske også fjerne den grafik i din signatur.


Top
   
Indlæg: søn jul 22, 2007 0:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jan 08, 2007 20:57
Indlæg: 183
på disney delen af marketplaces kan man se:
Alice in wonderland, Hercules, Aristocats, Hunchback of notre dame, Atlantis, Jungle book 2, The Emperorøs new groovem The Fox and hound 2 og Tarzan...

et par klassiker og der kommer flere med tiden..
du kan se hele listen her: http://www.xbox.com/en-US/live/marketpl ... c=MoviesTV

_________________
Blu-ray.com Citat:"Master and Commander is one of my three favorite Star Trek films of all time. I was really looking forward to having this one on Blu. "
Antal HD DVD film : 109 Antal Blu ray : 0 Antal VOD Nu med Popcornhour A-110 alt for mange


Top
   
Indlæg: søn jul 22, 2007 0:35 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Så omformulerer jeg mig lige. Jeg tror ikke på det samme udvalg i Europa. I USA har man jo allerede mange andre muligheder for at se Disneys ting "on-demand", men det har vi endnu ikke i Europa. Derfor er markedet for at sælge fysiske film langt større og det giver ingen mening for en pengemaskine som Disney at slippe det marked.

Læs lige denne her tråd


Top
   
Indlæg: søn jul 22, 2007 9:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons mar 02, 2005 10:41
Indlæg: 566
Geografisk sted: Danmark
Rode skrev:
Du har ret, jeg har pt kun en HD-DVD afspiller og overvejer en Blu-Ray, men mine favorit titler er fra warner, paramount og Universal og de fås også på HD-DVD (udgivne titler).
Fox, Disney og Sony har pt udgivet for få relevante titler (for mig) på BD til at jeg gider at købe en afspiller -


Lige mine ord, jeg har til dato kun investeret i HD DVD af den enkle grund at Fox, Disney og Sony ikke har leveret noget som helst ekstraordinært, men blot en stor stak middelmådige film. Kvalitets filmene kommer som du siger fra Warner, Paramount, Universal og derudover en af mine favoritter Image Entertainment.

Når det er sagt så kan der da komme skiver på BD man sikkert ikke vil undvære og derfor håber jeg inderligt at Denon kommer med en Multiafspiller HD, BD, SACD og DVDaudio. I givet fald så er jeg køber, men heller ikke før. Min HD-E1 er mere end nok lige nu og BD siden skal virkeligt oppe sig for at overbevise mig, før jeg investerer.

:beerchug:

_________________
Gear.: Sony KDL-40W2000, Densen B-110, Martin Logan Clarity, Toshiba HD-E1, Frapin VIP XO....


Top
   
Indlæg: søn jul 22, 2007 12:37 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
michmach skrev:
GrillBiller skrev:
og når vi får video marketplaces så kan vi stadig se disney i HD uden at skulle invisterer feriepengene på blu ray ;-)


Uden at putte skår i din glæde, tror jeg ikke du skal regne med at se nogle Disney klassikere komme ud på Marketplace. Dem sælger man simpelthen for mange DVD/BD film af.

Off-topic bør du måske også fjerne den grafik i din signatur.



Enig, du kommer lige til at fjerne det grafiske i din signatur, GrillBiller :thumb:

_________________
Jackie Chiles siger: "XE1 + BD55 = High Def heaven with at clear blu sky :yum:"
HD DVD: 175 Blu-ray: 21 ---> nyeste i samlingen: The Fugitive (UK), The Incredible Hulk (UK)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 90 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team