DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er man maj 20, 2024 20:54

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 702 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 547 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør aug 14, 2010 22:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jep, det bliver spritnye 2011-udgaver af filmene. CG Yoda er i hvert fald det eneste vi kan forvente på nuværende tidspunkt...


Top
   
Indlæg: lør aug 14, 2010 22:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Bare de holder nalleren fra ESB Yoda! :lightsabre:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: lør aug 14, 2010 22:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
"Lucas also clarified that the original trilogy movies will be included as they were shown theatrically in 1997 and released on DVD in 2004 - i.e., the original versions will not be included. "You have to go through and do a whole restoration on it, and you have to do that digitally," he said. "It's a very, very expensive process to do it. So when we did the transfer to digital, we only transferred really the upgraded version." "

Så får vi endelig halv-dårlig CGI fra 1997 at se, i HD. Good times! :thumb:

2004 udgaverne er klart at foretrække, fremfor 1997 ditto'erne. En skam at de ikke gider restaurere originalerne fra 77-83.


Top
   
Indlæg: lør aug 14, 2010 22:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Okotta skrev:
"Lucas also clarified that the original trilogy movies will be included as they were shown theatrically in 1997 and released on DVD in 2004 - i.e., the original versions will not be included. "You have to go through and do a whole restoration on it, and you have to do that digitally," he said. "It's a very, very expensive process to do it. So when we did the transfer to digital, we only transferred really the upgraded version." "

Så får vi endelig halv-dårlig CGI fra 1997 at se, i HD. Good times! :thumb:

2004 udgaverne er klart at foretrække, fremfor 1997 ditto'erne. En skam at de ikke gider restaurere originalerne fra 77-83.


Det kan være Jabba i Episode 4 nu endelig ser ordenlig ud efter 3 forsøg. :)

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: lør aug 14, 2010 23:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Interview med Gary Kurtz producer på de to første og bedste film. Meget interessant. Mon navnet har noget med General Kurtz at gøre? :) ( han arbejdede også på Apocalypse now) Artiklen prøver at forklare grunden til at der sker én ændring af tonen i SW universet efter ESB. Kurtz kan heller ikke lide Hayden som Anakin. Jeg må give ham ret. At caste Hayden og ham den lille unge i Episode 1 er noget af det værste casting jeg nogensinde har set! :shock:
http://latimesblogs.latimes.com/herocom ... z-wer.html

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: søn aug 15, 2010 2:10 
Offline

Tilmeldt: søn mar 01, 2009 0:15
Indlæg: 46
Ville helst have set de helt originale blive gjort blåt, men kan nu godt leve med 97 versionen - så længe CGIen bliver forbedret.

Alene på 2004 udgivelsen ser de indputtede scener mildest talt ringe ud. Tanken om det i HD...


Top
   
Indlæg: søn aug 15, 2010 11:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Okotta skrev:
"Lucas also clarified that the original trilogy movies will be included as they were shown theatrically in 1997 and released on DVD in 2004 - i.e., the original versions will not be included. "You have to go through and do a whole restoration on it, and you have to do that digitally," he said. "It's a very, very expensive process to do it. So when we did the transfer to digital, we only transferred really the upgraded version." "


Hvor er det dog plat at han jamrer over prisen for at restaurere filmene. De film har gjort ham stinkende rig og akkumulerer stadig millioner af dollars til ham hvert år. Han vil helt tydeligt hellere appellere til preens og teens end til de fans der så de originale film i biografen. Men dem har han selvfølgelig også større held med at sælge Lego, plysdyr og madkasser til end deres forældre. Selvfølgelig har han råd til at finansiere restaureringen af de film og faktisk burde det være det vigtigste for ham.

Jeg køber den ikke og jeg synes det er et sørgeligt argument. Men han inkluderer alligevel '97 udgaverne? De er Star Wars-sagaens skammeligste lavpunkt (indtil A Phantom Menace to år senere). 2004-udgaverne er bedre, men jeg vil hellere se originalerne.

Jeg forstår ikke, vil han pille mere til 2011 eller lader han 2004-udgaverne være?

EDIT: Men om ikke andet har han indirekte bekræftet at de originale negativer stadig findes. Der gik jo rygter om på et tidspunkt at Lucas havde lavet rituel afbrænding af dem.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: søn aug 15, 2010 12:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Mikl skrev:
Hvor er det dog plat at han jamrer over prisen for at restaurere filmene. De film har gjort ham stinkende rig og akkumulerer stadig millioner af dollars til ham hvert år. Han vil helt tydeligt hellere appellere til preens og teens end til de fans der så de originale film i biografen. Men dem har han selvfølgelig også større held med at sælge Lego, plysdyr og madkasser til end deres forældre. Selvfølgelig har han råd til at finansiere restaureringen af de film og faktisk burde det være det vigtigste for ham.

Jeg køber den ikke og jeg synes det er et sørgeligt argument. Men han inkluderer alligevel '97 udgaverne? De er Star Wars-sagaens skammeligste lavpunkt (indtil A Phantom Menace to år senere). 2004-udgaverne er bedre, men jeg vil hellere se originalerne.

Jeg forstår ikke, vil han pille mere til 2011 eller lader han 2004-udgaverne være?

EDIT: Men om ikke andet har han indirekte bekræftet at de originale negativer stadig findes. Der gik jo rygter om på et tidspunkt at Lucas havde lavet rituel afbrænding af dem.


Jeg er fuldstændig enig. Det giver ingen mening IKKE at inkludere de originale udgaver. Han HAR råd til at finansiere sådan en restaurering, det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om.

Hvorfor han vælger at inkludere 1997 udgaverne, forstår jeg heller ikke; Han lavede jo netop 2004 udgaverne, fordi han omkring det tidspunkt havde fået en masse flak fra folk over, hvor utilfredse mange netop var med 1997 udgaverne.

Jeg har tidligere læst, at han VIL ændre 2004 udgaverne ifbm. en udgivelse af alle seks film, og ikke nok med det, så var hans intention osse at rette og tilføje i den nye trilogi, således alle seks film på denne måde, ville ligne hinanden effektmæssigt. På kommentarsporet til The Phantom Menace, snakker han kort om hvilke ting han gerne ville ændre i en Special Edition af denne film.


Top
   
Indlæg: søn aug 15, 2010 12:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Der blev produceret nye HD-masters i forbindelse med 2004-udgaverne. Det er dem der bliver overført til Blu-ray + ændringer.


Top
   
Indlæg: søn aug 15, 2010 13:04 
Offline

Tilmeldt: søn mar 01, 2009 0:15
Indlæg: 46
Fritte skrev:
Der blev produceret nye HD-masters i forbindelse med 2004-udgaverne. Det er dem der bliver overført til Blu-ray + ændringer.


Ok, du må lige forklare denne noob hvad præcis du mener med HD-masters.

Bliver den hæslige CGI fra 97 forbedret?


Top
   
Indlæg: søn aug 15, 2010 14:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde. :? Som GL gør, hvergang SW sagaen udkommer på et nyt medie, så vil han helt sikkert også foretage ændringer på 2011 udgaverne.

Lad nu filmene være for fanden da!!! :devil:

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
Indlæg: søn aug 15, 2010 16:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Novatic skrev:
Bliver den hæslige CGI fra 97 forbedret?

Godt spørgsmål for denne formulering er godt nok lidt kryptisk:
Citat:
Lucas also clarified that the original trilogy movies will be included as they were shown theatrically in 1997 and released on DVD in 2004

Æh, det er jo to forskellige, George. Der er, så vidt jeg husker, markant stor forskel på Jabba i Ep4 '97 versus '04. Og i Empire er der Lukes skrig på vej ned i skakten. Og der er sikkert også en masse andre småting.


Top
   
Indlæg: søn aug 15, 2010 23:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Mills skrev:
Interview med Gary Kurtz producer på de to første og bedste film. Meget interessant. Mon navnet har noget med General Kurtz at gøre? :) ( han arbejdede også på Apocalypse now) Artiklen prøver at forklare grunden til at der sker én ændring af tonen i SW universet efter ESB. Kurtz kan heller ikke lide Hayden som Anakin. Jeg må give ham ret. At caste Hayden og ham den lille unge i Episode 1 er noget af det værste casting jeg nogensinde har set! :shock:
http://latimesblogs.latimes.com/herocom ... z-wer.html


Wow, den slutning han beskriver som det første oplæg til "Jedi" havde været fantastisk! Dyster og følelesladet.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: man aug 16, 2010 0:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
:offtopic:

Mills skrev:
Interview med Gary Kurtz producer på de to første og bedste film. Meget interessant. Mon navnet har noget med General Kurtz at gøre? :) ( han arbejdede også på Apocalypse now)


Det er et tilfælde. Navnet Kurtz i Apocalypse Now er fra Joseph Conrads novella Heart of Darkness.

http://en.wikipedia.org/wiki/Heart_of_darkness

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man aug 16, 2010 23:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Lucas skulle give/sælge rettighederne til de originale film til Criterion. De vil sikkert med glæde kaste nogle basører efter en restaurering. Han slap for at have noget med dem at gøre og os der bare har lidt interesse i filmhistorie ville få vores lyst styret. Men ak, "from his cold dead hands", er jeg bange for. :(

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 702 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 547 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team