DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 7:43

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs sep 18, 2007 17:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors aug 23, 2001 1:01
Indlæg: 2150
Geografisk sted: Odder
Ja det skal man huske så velkommen Thomas fra Moviezoo :beerchug:

_________________
Med Venlig Hilsen
Denner

DMA 2009 VINDER: FOR BEDSTE MUSIKVIDEO


Top
   
Indlæg: tirs sep 18, 2007 18:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs sep 18, 2007 13:51
Indlæg: 10
Geografisk sted: Viborg
Jeg takker og som sagt, kan I altid spørge, via chat, mail eller tele, hvis I er forbi moviezoo.dk for at lure :D. Jeg kan forhåbentlig hjælpe og måske selv lære noget i farten.

Bliver spændende at se hvad Nordisk kommer med og personligt tror jeg da jeg skal have fat i Hannibal filmen på Blu-ray.

_________________
Med venlig hilsen
Thomas Madsen
E-handelsassistent
...................................
moviezoo.dk / gamezoo.dk


Top
   
Indlæg: tirs sep 18, 2007 20:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Off topic: Velkommen Thomas, og tak for den vel nok bedste og mest opdaterede netbutik i DK når det gælder high-def.

Der er lige trillet en lille ordre ind fra min side ;)

I ved stadig ikke mere omkring Silver surfer og Die hard 4.0?


Top
   
Indlæg: ons sep 19, 2007 15:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs sep 18, 2007 13:51
Indlæg: 10
Geografisk sted: Viborg
Iron Man skrev:
I ved stadig ikke mere omkring Silver surfer og Die hard 4.0?


Jeg har lige snakket med SF film, der forventer yderligere oplysninger om Fantastic 4: Silver og Die Hard 4 releasedatoerne og specs sidst denne måned. De skriver dog at de helt sikkert kommer på Blu-ray i Danmark.

Håber det kan bruges ind til videre :P

_________________
Med venlig hilsen
Thomas Madsen
E-handelsassistent
...................................
moviezoo.dk / gamezoo.dk


Top
   
Indlæg: ons sep 19, 2007 20:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
thomasm@moviezoo.dk skrev:
Håber det kan bruges ind til videre :P


tak for info :thumb:


Top
   
Indlæg: man sep 24, 2007 15:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 27, 2007 16:45
Indlæg: 671
Geografisk sted: Greve
Mikl skrev:
Det lyder mest som om Nordisk Film lige skal lære det nye format at kende. Dels skriver de PAL og dels skriver de anamorphic.


Lære? De står jo bag Sonys udgivelser i norden samt står for distribuion af PS3... de burde da være på forkant med det.
Men jeg må indrømme at jeg ikke ønsker at stølle NFs BD udgivelser hvis det skal være sådan et makværk de sender ud.
se på Children Of Men, der er INTET ekstra materiale, og ingen lossless lyd, og samtidig spiser de os af med et cover som har alle 4 nordiske sprog, ganske som de gør på deres budget titler. det er da simpelthen for dårligt, hvis en stor medie koncern som Nordisk vil profilere sig med BD og de så sender dette ud, som man endda kan få i bedre udgaver på HD-DVD for COM vedkommende.

Og nej de kommer nok ikke til at koste under 250 kr stk.

_________________
Billede: Philips 50PFL5008T (3D)
Surround: Yamaha Aventage RX-A1010 - 7.1 - Network reciever
HD-DVD (81): Toshiba HD-EP35
BluRay (683): Pioneer BDP-440/PS3 Slim
DVD (711)


Top
   
Indlæg: man sep 24, 2007 21:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 03, 2007 12:52
Indlæg: 570
Geografisk sted: Århus
Jeg syntes priserne på de danske titler simpelthen er for høje i forhold til hvad det er for releases, og hvor meget (lidt) der er gjort ud af dem....

Og når der så er titler med fx. dansk lydspor, så koster de pludselig endnu mere.

Personligt syntes jeg det er tåbeligt - HD-DVD og Blu-ray bliver et stort set ikke eksisterende marked i DK. Det kan ses ret meget herinde - ud af 100 HD titler sat til salg er der måske 1-2 der er danske udgivelser, MAX. Nogen forsøger at trække nogle penge ud af de formater endnu mere i DK end andre steder, og det ender med at slå det ihjæl før det kommer i gang.

Jeg vil gætte på at Thomas heller ikke har lyst til at snakke om hvor mange HD-DVD og Blu-ray versioner af fx. 300 der er solgt i sammenligning med DVD versionen.

Mvh

Brian

_________________
Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere, eller blot HD titlerne

My Movies - Media Center Film Applikation


Top
   
Indlæg: tirs sep 25, 2007 15:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 13, 2004 7:52
Indlæg: 1541
Geografisk sted: Øgadekvarteret, Aalborg
Binnerup skrev:
Jeg syntes priserne på de danske titler simpelthen er for høje i forhold til hvad det er for releases, og hvor meget (lidt) der er gjort ud af dem....

Og når der så er titler med fx. dansk lydspor, så koster de pludselig endnu mere.

Personligt syntes jeg det er tåbeligt - HD-DVD og Blu-ray bliver et stort set ikke eksisterende marked i DK. Det kan ses ret meget herinde - ud af 100 HD titler sat til salg er der måske 1-2 der er danske udgivelser, MAX. Nogen forsøger at trække nogle penge ud af de formater endnu mere i DK end andre steder, og det ender med at slå det ihjæl før det kommer i gang.

Jeg vil gætte på at Thomas heller ikke har lyst til at snakke om hvor mange HD-DVD og Blu-ray versioner af fx. 300 der er solgt i sammenligning med DVD versionen.

Mvh

Brian

Fald nu lige lidt til jorden.. Jeg er enig med dig langt hen af vejen, men husk nu på det ikke var det mindste anderledes da dvd blev indført på det danske marked. Og det skete også et godt års tid efter USA/Japan. Dengang kostede en dvd-film helt op til over 300. Og tit blev vi spist af med en kopi af vhs. Dvs. dårligt billed og et analogt stereo lydspor. Hvorfor regnede du med det ville være anderledes nu?
Man kunne selvfølgelig håbe at de var blevet klogere, men der er bare noget med film- og pladeselskaber når det kommer til markedsføring. :?


Top
   
Indlæg: tirs sep 25, 2007 23:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons mar 17, 2004 23:21
Indlæg: 2564
Nagash skrev:
Man kunne selvfølgelig håbe at de var blevet klogere, men der er bare noget med film- og pladeselskaber når det kommer til markedsføring. :?


De er jo netop blevet klogere... De har opdaget at vi bliver ved med at købe nye udgaver af film vi har i forvejen, så længe den nye udgave er bare en smule bedre end den forrige - så der er jo ingen grund til at gøre det rigtigt fra starten af :nono:

_________________
You can turn your back on a person - but never turn your back on a drug


Top
   
Indlæg: tirs sep 25, 2007 23:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 03, 2007 12:52
Indlæg: 570
Geografisk sted: Århus
Enig i det med udgaverne.

Et godt eksempel er The Fifth Element på Blu-ray som først udkom i en standard, så i en remastered Blu-ray udgave.

Det var helt klart sløs første gang ;-)

_________________
Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere, eller blot HD titlerne

My Movies - Media Center Film Applikation


Top
   
Indlæg: ons sep 26, 2007 0:24 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 25, 2005 1:31
Indlæg: 83
Binnerup skrev:
Enig i det med udgaverne.

Et godt eksempel er The Fifth Element på Blu-ray som først udkom i en standard, så i en remastered Blu-ray udgave.

Det var helt klart sløs første gang ;-)


Det er da netop IKKE et eksempel på det, da man kan få byttet standard udgaven til remastered udgaven ;)


Top
   
Indlæg: ons sep 26, 2007 11:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 03, 2007 12:52
Indlæg: 570
Geografisk sted: Århus
ArneBjarne skrev:
Det er da netop IKKE et eksempel på det, da man kan få byttet standard udgaven til remastered udgaven ;)


Ok? Det var jeg ikke engang klar over, kanon service.

Det kan dog nok næppe betale sig for os der har fået den fra den anden side...

_________________
Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere, eller blot HD titlerne

My Movies - Media Center Film Applikation


Top
   
Indlæg: fre okt 05, 2007 23:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs sep 18, 2007 13:51
Indlæg: 10
Geografisk sted: Viborg
Binnerup skrev:
Jeg syntes priserne på de danske titler simpelthen er for høje i forhold til hvad det er for releases, og hvor meget (lidt) der er gjort ud af dem....

Og når der så er titler med fx. dansk lydspor, så koster de pludselig endnu mere.

Personligt syntes jeg det er tåbeligt - HD-DVD og Blu-ray bliver et stort set ikke eksisterende marked i DK. Det kan ses ret meget herinde - ud af 100 HD titler sat til salg er der måske 1-2 der er danske udgivelser, MAX. Nogen forsøger at trække nogle penge ud af de formater endnu mere i DK end andre steder, og det ender med at slå det ihjæl før det kommer i gang.

Jeg vil gætte på at Thomas heller ikke har lyst til at snakke om hvor mange HD-DVD og Blu-ray versioner af fx. 300 der er solgt i sammenligning med DVD versionen.

Mvh

Brian


Hej Brian

Jeg synes også filmene er alt for dyre, men forhåbentligt falder prisen lidt med tiden. Scanbox i Danmark støtter nu op om et tredje format kaldet HD-VMD, som bliver billigere end og cirka ligeså godt som BD og HD. Prisen for en VMD afspiller kommer til at ligge omkring 1500 kr. Dog intet forlydende om prisen på filmene. De kan forhåbentligt være med til at BD og HD sænker priserne en smule.

(Jon Einar Sivertsen fra Scanbox Entertainment udtaler dog i fagbladet HE+ (he-videotraileren.dk) at det i princippet støtter alle formater, så længe det er rentabelt for dem.)

Mht til danske udgivelser udtaler Thomas Schultz, SF Film, i samme blad, at:

Citat:
Jeg synes, at en film som "Kærlighed På Film" med sine mørke billeder ville se rigtig flot ud i High Def, men det er klart, at de danske titler kommer ud på et meget smallere marked; det er primært til det danske publikum. De danske film vil kun være mindre titler for vore nordiske søsterselskaber


Om prisen er dyrere ved film med et dansk lydspor, kan så diskuteres tror jeg. Buena Vista (Disney+Pixar) har jo mange børnefilm og animationsfilm, med danske lydspor og de er generelt dyrere end film fra Nordisk, SF Film og Warner når vi snakker Blu-ray.

Vedr. salget af BD & HD "300" ift. på DVD, hos os, får jeg højst sandsynligt tæsk af min chef, hvis jeg røber detaljer. Jeg kan dog sige at det er den titel der har solgt flest eksemplarer hos os, af High Def film og at salget af Blu-ray film pt udgør ca. 65% ift. HD-DVD der står for 35% af det samlede High Def salg i 2007.

Nu vil jeg på jagt efter noget mere info om HD-VMD :o)

_________________
Med venlig hilsen
Thomas Madsen
E-handelsassistent
...................................
moviezoo.dk / gamezoo.dk


Top
   
Indlæg: lør okt 06, 2007 1:35 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
HD VMD? :?
Aldrig hørt om det


Top
   
Indlæg: lør okt 06, 2007 1:48 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Lance skrev:
HD VMD? :?
Aldrig hørt om det

Nu har jeg :mrgreen:

Held og lykke med et 3.format :roll:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team