DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er man maj 20, 2024 23:31

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tirs aug 30, 2011 17:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 02, 2010 22:14
Indlæg: 731
Geografisk sted: Imladris
Two Classic D.W. Griffith Films Heading to Blu-ray

Independent distributors Kino Video have revealed that they will release on Blu-ray two legendary films by director D.W. Griffith: The Birth of a Nation (1915) and Way Down East (1920). The preliminary release dates for both releases is November 22.

Special features:

The Birth of a Nation
The Making of The Birth of a Nation (1992, 24 min. Produced by David Shepard)
Filmed prologue to The Birth of a Nation (1930, 6 min. Featuring D. W. Griffith and Walter Huston)
Civil War Shorts directed by D. W. Griffith:
- In the Border States (1910, 16 min.)
- The House with the Closed Shutters (1910, 17 min.)
- The Fugitive (1910, 17 min.)
- His Trust (1910, 14 min.)
- His Trust Fulfilled (1910, 11 mins.)
- Swords and Hearts (1911, 16 mins.)
- The Battle (1911, 17 mins.)

New York vs. The Birth of a Nation -- an archive of information documenting the battles over the film's 1922 re-release, including protests by the NAACP, transcripts of meetings, legal documents, newspaper articles, and a montage of scenes ordered cut by the New York Censor Board.
PLUS: Excerpts from The Birth of a Nation souvenir book (1915) and several original programs


http://www.blu-ray.com/news/?id=7200


Top
   
Indlæg: ons aug 31, 2011 9:12 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Ser ud som en interessant udgivelse.

Jeg har aldrig fået set BoaN, men er det rigtig forstået, at den er mere berømt for sine tekniske gennembrud end for at være en vellykket film?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons aug 31, 2011 9:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
Buck Rogers skrev:
Ser ud som en interessant udgivelse.

Jeg har aldrig fået set BoaN, men er det rigtig forstået, at den er mere berømt for sine tekniske gennembrud end for at være en vellykket film?

Den er jo meget racistisk - den hylder Ku Klux Klan osv. Jeg kender folk, der ikke vil se filmen, netop af denne årsag. Det synes jeg er noget pjat, for det ville svare til at snyde sig selv for eksempelvis Riefenstahls film. Men prøv dette eksperiment, mens du ser filmen, eller når du har set den; byt om på de sortes og de hvides roller i filmen, så det er de sorte, ikke de hvide, der er undertrykt og truede. Så har det er realistisk historisk mesterværk.

Birth of a Nation er en laaaang film, men man bør se den, bare man har den mindste interesse for filmhistorie, for den ligger til grund for den fortællemåde og -stil, som Hollywood stadig gør brug af, her, knap 100 år senere... Rent filmisk er Intolerance fra 1916 dog nok Griffiths virkelige mesterværk. Dén må Kino gerne få ud på blå efter dét her (de udgav også dvd'en, nemlig).


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team