DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 7:44

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Martyrs
Indlæg: man sep 27, 2010 18:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jun 28, 2007 17:31
Indlæg: 949
Geografisk sted: Nørrebro, Kbh.
Jeg er ret sikker på, at UK-udgaven er unrated. Jeg har den selv, og er ganske sikker på (med ubehag) at have set klippene ovenfor. Jeg skal gerne dobbeltchecke; men det kan ikke blive i dag...

_________________
Billede


Top
   
 Titel: Re: Martyrs
Indlæg: man sep 27, 2010 19:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Der hvor jeg synes at kunne huske en forskel er scenen med hammeren - der mener jeg ikke at jeg så selve "impact" men kun at hun sad og slog.


Top
   
 Titel: Re: Martyrs
Indlæg: man sep 27, 2010 21:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jun 28, 2007 17:31
Indlæg: 949
Geografisk sted: Nørrebro, Kbh.
Jeg fik tid til at kigge på sagen alligevel, og idet jeg bl.a. kunne finde denne frame på min blu-ray, må udgaven fra Optimum (UK) altså være den hårde version:

Billede

Min søgen mindede mig i øvrigt om, at der skal gå et godt stykke tid, før jeg sætter mig til at se Martyrs igen...

_________________
Billede


Top
   
 Titel: Re: Martyrs
Indlæg: man sep 27, 2010 21:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Mange tak for opklaringen, jeg er dog nok nød til at se den igen for at se hvad jeg gik glip af i den ratede udgave.

Jeg kunne desuden godt tænke mig at høre hvad det var du/i fandt så grumt ved denne film.
[spoiler]Det var faktisk ikke slutscenen/den sidste tortur jeg fandt mest grum men mere alt det der ledte op til den/efterfulgte den, og hele stemningen i filmen.
Synes atmosfæren og stemningen mens de to piger løber rundt i huset og "spøgelset" der følger efter dem er siiiiindsygt scary.
Jeg havde læst lidt om filmen så jeg kendte lidt til det der ville ske i kælderen - og jeg ved ikke om det var derfor det ikke ramte mig så hårdt.
Det var bestemt ikke behageligt at se på - især ikke scenerne med tvangsfodring - jeg sad bare og ventede på nogle klamme opkast sekvenser.
Som sagt så fandt jeg ikke selve den sidste tortur så vild, nok fordi man ikke rigtigt ser noget - men det var mere ideen med den der er så grusom - og det at se hende ligge der og kigge ud i luften som det sidste inden filmen slutter. Huuuuha for en skæbne.

Det kan selvfølgelig også være jeg har misset en masse grumme ting i den ratede udgave[/spoiler]


Top
   
 Titel: Re: Martyrs
Indlæg: man sep 27, 2010 23:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
mr_riis skrev:
Jeg fik tid til at kigge på sagen alligevel, og idet jeg bl.a. kunne finde denne frame på min blu-ray, må udgaven fra Optimum (UK) altså være den hårde version:

Billede

Min søgen mindede mig i øvrigt om, at der skal gå et godt stykke tid, før jeg sætter mig til at se Martyrs igen...


Hehe, jeg håber satme at UK blu-ray udgivelsen (den jeg ejer og så) var unrated for ellers vil den unratede version godt nok være grum!

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Senest rettet af rammy fre maj 02, 2014 12:49, rettet i alt 2 gange.

Top
   
 Titel: Re: Martyrs
Indlæg: tirs sep 28, 2010 8:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Jeg ved ikke umiddelbart hvilken udgave denne er, men den er med i Amazon.co.uk's 2 Blu-ray for £12:

Billede

http://www.amazon.co.uk/gp/feature.html ... 53&ie=UTF8

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
 Titel: Re: Martyrs
Indlæg: tirs sep 28, 2010 8:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Som jeg kan se det på den side der linkes til længere oppe så er det altså ikke ret meget ekstra der kommer med i den unratede udgave.
Og det meste er i filmens første del.

@wigant - det er nævnt et par indlæg længere oppe :D
Men et godt tilbud :beerchug:


Top
   
 Titel: Re: Martyrs
Indlæg: tirs sep 28, 2010 8:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Sieker skrev:
@wigant - det er nævnt et par indlæg længere oppe :D
Men et godt tilbud :beerchug:


Ups - kunne være man lige skulle have læst det hele igennem.... :shock:

Efter at have læst denne tråd tror jeg dog umiddelbart, at jeg springer denne over. Lyder som skrappe sager :!:

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
 Titel: Re: Martyrs
Indlæg: tirs sep 28, 2010 8:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Kan godt lide dette citat fra Bloody-disgusting :)
Citat:
The first comparison that will come out of everyone's mouth is that MARTYRS is the next INSIDE, which it is. Both films are from France, but films are insanely violent, both films will give you nightmares and both films kick ass, but it must be known that there is a major difference between the two films. INSIDE is fun and literally is like a Disney movie in comparison to how tough MARTYRS is to watch.


Top
   
 Titel: Re: Martyrs
Indlæg: ons jan 12, 2011 9:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Amazon og Play har Martyrs blu-ray'en til en god 50'er - det har de godtnok haft lidt tid, men synes lige jeg vil nævne det igen :)
http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/9151 ... fer=search

Jeg har selv lige bestilt den hjem, da jeg synes det er ved at være tid til et gensyn :beerchug:


Top
   
 Titel: Re: Martyrs
Indlæg: ons jan 12, 2011 10:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Sieker skrev:
Amazon og Play har Martyrs blu-ray'en til en god 50'er - det har de godtnok haft lidt tid, men synes lige jeg vil nævne det igen :)
http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/9151 ... fer=search

Jeg har selv lige bestilt den hjem, da jeg synes det er ved at være tid til et gensyn :beerchug:


Ja, det er en udpræget "tid til gensyn" film ;) Købte selv udgivelsen da den udkom og både billede og lyd står supersprødt på den blu-ray :beerchug:

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
 Titel: Re: Martyrs
Indlæg: ons jan 12, 2011 12:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jul 01, 2009 9:41
Indlæg: 300
Geografisk sted: Odense C
Hehe ... går og overvejer det samme.
Har stadig ikke helt styr på den sære afslutning.
Men scenerne i kælderen 'kræver sin mand' at se :twisted:

BTW: Jessica og Kate's skæbne i 'The Killer Inside Me' gav mig lidt af det samme ubehagelige sug i maven ...


Top
   
 Titel: Re: Martyrs
Indlæg: ons jan 12, 2011 14:42 
Offline

Tilmeldt: man jan 02, 2006 9:37
Indlæg: 750
Geografisk sted: Skanderborg
Jeg så filmen igår.....

[spoiler=]Er jeg mon den eneste der under filmen har tænkt...SÅ KOM DA FOR FANDEN UD AF DET HUS...!!!!.......JEG SYNTES AT SCENERNE I SLUTNINGEN AF FILMEN ER VÆRST....FOR FANDEN JEG HAR ONDT AF DEN TØS.....[/spoiler]


Top
   
 Titel: Re: Martyrs
Indlæg: ons jan 12, 2011 14:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
[spoiler]Hehe på ingen måde, jeg havde overladt den skøre tøs til sig selv og var stukket af for længe siden :D
Og jeg synes faktisk at det er meget godt at der ikke går helt Hostel i slutningen og de prøver at vise alt det der sker.
Jeg synes alt det grumme er det der leder op til sidste scene - og så det aller sidste hvor man ser hende ligge der og kigge tomt op i luften - som på de billeder hun blev vist tidligere i filmen. Fyføj da.
Men det er en film fuldstændig uden håb for vores "heltinde" - og det er netop noget af det der gør oplevelsen så stærk.[/spoiler]


Top
   
 Titel: Re: Martyrs
Indlæg: søn mar 27, 2011 19:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
Martyrs [2008] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
"Martyrs are exceptional people. They survive pain, they survive total deprivation. They bear all the sins of the earth. They give themselves up. They transcend themselves... they are transfigured." Lad mig bare sige det med det samme, Martyrs er en af de mest fucked-up film jeg nogensinde har set - og nogensinde kommer til at se. Franske Pascal Laugier har skruet en dybt intens film sammen, der virkeligt lever op til den hype der har omgivet den. En film med så grusom en handling, at seeren sidder paralyseret tilbage og undrer sig over hvad pokker man lige blev ramt af. Det er voldsomt ubehageligt, men samtidigt sært dragende, for man vil så gerne finde forklaringen på de ufattelige grusomheder man ser udført på lærredet. Forklaringen får man i det sindssyge klimax der afslutter filmen, og den er så grum at man havde håbet på noget helt andet, men ak nej, sådan skal det ikke være. Vi følger pigen Lucie der som ganske ung undslipper et torturkammer. Som voksen opsøger hun de personer der ødelagde hendes liv, og det ender i en blodrus. Men det er først bagefter at det bizarre starter, for Lucies veninde finder en hemmelig kælder i huset... Og så begynder hendes rejse til helvede på jord. Det er noget af det grummeste der nogensinde er set på film og indbegrebet af ren ondskab. Realismen er (desværre) meget høj, så det kræver sin mand at overvære de bestialske torturscener. Hvis den første halvdel af filmen havde været ligeså stærk som anden halvdel, havde det været et mesterværk. Det er det ikke, men det er forholdsvis tæt på. En stærk film.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team