DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs maj 21, 2024 0:09

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 101 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 57 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors sep 30, 2010 11:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 12:16
Indlæg: 2795
Geografisk sted: Fredericia
Starter de blå skiver også op med advarslen mod kopiering oplæst af Kriminalassistent Jensen?

_________________
Min side med film- og serieskriblerier


Top
   
Indlæg: tors sep 30, 2010 11:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Ellers er der ingen buys... det er jo genialt

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: tors sep 30, 2010 12:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
LarsP skrev:
Starter de blå skiver også op med advarslen mod kopiering oplæst af Kriminalassistent Jensen?

Desværre ikke - den er ellers genial.
Så vidt jeg husker siger Axel Strøbye "denne DVD" i oplæsningen og det har de kloge hoveder på Nordisk Film vel ikke ment var smart at bruge til en Blu-ray. Som bekendt er Strøbye jo desværre død og borte, så det er jo ret umuligt at få Kriminalassistent Jensen himself til at indtale en ny high definition advarsel.

Iøvrigt er al DVDens ekstra materiale (den originale trailer og diverse arkiv tv-klip samt "skideballer") barberet væk på Blu-rayen. Menuen er bare fladere end flad. Man kan kort sagt kun vælge om man vil afspille filmen med eller uden tekster for hørehæmmede - intet andet.
Før menuen får man dog 3 trailers i HD (og ikke at forglemme for de to sidstnævntes vedkommende OAR 1.66) til henholdsvis Olsen Banden på de bonede gulve, Martha (som Nordisk Film netop har annonceret til at komme på Blu-ray i november) og den Oscar-nominerede Qivitoq (Poul Reichhardt på Grønland så rigtig flot ud i HD....jeg krydser fingre og tæer for at den også snart dukker op på BD).

Temmelig dårligt af Nordisk Film at droppe noget (omend sparsomt) ekstra materiale til den pågældende film, der rent faktisk eksisterer og som der sagtens kunne findes plads til uden at gå på kompromis med billed- og lydkvaliteten på filmen. Nordisk er desværre ikke just kendt for at berige deres Blu-ray udgivelser med extras, men det her virker altså et nummer for dumt....


Senest rettet af Steiner tors sep 30, 2010 12:14, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors sep 30, 2010 12:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Martha på BD... MARTHA!! jeg er så klar!

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: tors sep 30, 2010 12:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
KingHans skrev:
Martha på BD... MARTHA!! jeg er så klar!

You said it. Det bli'r bare godt! :thumb:

Martha skulle ifølge BDlive udkomme d. 9. november.

Jeg har lige tilladt mig at låne bagsidecoveret fra samme website.
Billede


Iøvrigt håber jeg da ikke, du fravælger Olsen Banden på blå, blot fordi DVD advarslen mangler....Det virker lidt bastant og bombastisk. :?


Top
   
Indlæg: tors sep 30, 2010 12:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
gør jeg heller ikke... jeg er blot vild med de introer, da de gør lidt grin med de normale advarsler.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: tors sep 30, 2010 12:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 12:16
Indlæg: 2795
Geografisk sted: Fredericia
Steiner skrev:
LarsP skrev:
Starter de blå skiver også op med advarslen mod kopiering oplæst af Kriminalassistent Jensen?

Desværre ikke - den er ellers genial.
Så vidt jeg husker siger Axel Strøbye "denne DVD" i oplæsningen og det har de kloge hoveder på Nordisk Film vel ikke ment var smart at bruge til en Blu-ray. Som bekendt er Strøbye jo desværre død og borte, så det er jo ret umuligt at få Kriminalassistent Jensen himself til at indtale en ny high definition advarsel.

Ah yes. Havde glemt at han siger "DVD". Ærgerligt for det er den eneste af disse advarsler jeg gider spilde tid på. Axel var en ener i dansk film!

_________________
Min side med film- og serieskriblerier


Top
   
Indlæg: tors sep 30, 2010 12:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
KingHans skrev:
Martha på BD... MARTHA!! jeg er så klar!

Nu faldt jeg af. Hvad har Martha med Olsen Banden på blu-ray at gøre? :?

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tors sep 30, 2010 12:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Silver Surfer skrev:
KingHans skrev:
Martha på BD... MARTHA!! jeg er så klar!

Nu faldt jeg af. Hvad har Martha med Olsen Banden på blu-ray at gøre? :?


At der er en trailer for Martha på Olsen Banden BD'erne.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: tors sep 30, 2010 13:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
@KingHans. Så er jeg mere rolig. ;)

@LarsP. Axel Strøbyes advarsel til Olsen Banden-DVDerne er rigtig sjov og i modsætning til ALLE andre DVD warnings (og Blu-ray dittoer) ikke en pestilens at sidde igennem.

Vedrørende Qivitoq - Fjeldgængeren, som der var en HD trailer til på Olsen Banden går amok BDen (for nu - igen - at skære det ud i pap for Surferen ;) ), har jeg googlet lidt rundt på nettet og fundet ud af følgende:

Ikke bekræftede rygter går på at Qivitoq udkommer til januar.....på DVD, bah! :devil:

Billede

Jeg tror desværre at en eventuel BD udgivelse muligvis vil afhænge de kommende måneders salgstal på Olsen Banden-Blu-rayerne. Men jeg håber godtnok der kommer skred i de klassiske danske filmperler i high definition. Qivitoq vil jeg dæl'dytme gerne ha' på Blu-ray. Jeg har aldrig set den. Filmen har aldrig været tilgængelig på DVD, og ej heller været vist i fjernsynet på noget tidspunkt, til trods for at den blev nomineret til en Oscar i 1957. Jeg har et gammelt mølædt filmprogram fra den i samlingen, men har, hvis jeg ikke husker helt galt, aldrig set et eneste klip fra den, før den unægtelig flotte Blu-ray trailer i sidste uge. Den ser virkelig interessant og spændende ud med nogle imponerende naturoptagelser.

På den opløftende front fandt jeg ud af at man har brugt 3 måneder på at bearbejde/scanne filmen i HD tilbage i 2008/2009. Så den lader da ihvertfald til at være klar til Blu-ray brug. :thumb: (og det er vel heller ikke komplet grebet ud af den blå luft som en pludselig indskydelse, at Nordisk Film har valgt at smække traileren ud på BD)
Der er en længere artikel om dette restaureringsarbejde her.

Nordisk Film, bring it on! 8)


Top
   
Indlæg: tors sep 30, 2010 13:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Ja, Qivitoq har været annonceret på DVD i længere tid, og havde faktisk fået en udgivelsesdato som efterhånden er overskredet med mange måneder. Men håbet er stærkt. Den skal nok komme! :)

Det er også en film jeg glæder mig virkelig meget til at se, og det er faktisk utroligt, at den aldrig har været mere tilgængelig. Jeg kender til en, der købte en VHS udgave for 2000 kr. for en håndfuld år siden!

Jeg har jo en drøm om, at grunden til Qivitoqs forsinkelse er, at man arbejder på en Grønlands-trilogi, så også Jacob Grønlykkes Lysets hjerte, og George Schnéevoigts Eskimo bliver udgivet (Eskimo er jo "uofficielt" den første danske talefilm. Schnéevoigts egen Præsten i Vejlby betegnes officielt som den første, da der ikke var danske skuespillere og dansk tale med i Eskimo). Men det må nok blive på drømmestadiet... 8)


Senest rettet af Michael W. tors sep 30, 2010 13:45, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors sep 30, 2010 13:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Meget interessant Steiner. Tak for det - ikke mindst linket til Biografmuseet. Med en HD trailer ville det jo være ledt kun at komme med en DVD udgave, så man kan jo håbe.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: tors sep 30, 2010 13:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
Tak for den fine anmeldelse, Steiner :thumb:

Jeg har aldrig ejet Olsen Banden på dvd, så jeg skal helt sikkert have disse. Prisen er jo fin. Særligt da jeg planlægger kun at købe en fra tid til anden.

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Top
   
Indlæg: tors sep 30, 2010 15:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
@Darcy. Selv tak. Hvis du aldrig har ejet Olsen Banden på DVD, burde der ihvertfald ikke være noget at betænke sig over mht. om det er værd at opgradere. Trods webpriser pt. på 130 - 160 kr. er der noget der tyder på at prisen bli'r 100 kr. pr. stk. i forretningerne. Det var ihvertfald hvad jeg gik at vide i den pågældende forretning, hvor jeg købte Olsen Banden går amok (ligeledes til en hund).

@Mikl. Vi krydser fingre for en blå Qivitoq indenfor overskuelig fremtid....Som jeg kan forstå på Michael W.s indlæg har filmen været i limbo på DVD i en evighed, men at traileren er dukket op, har - trods alt - givet mig håb.

@Michael W. For nu at gå fuldstændig off topic i Olsen Banden-tråden. Qaamarngup Uummataa...ahem....eller Lysets hjerte ER skam udgivet på DVD. For at tvære i såret har jeg netop haft den i afspilleren. ;) Det er en R1 udgave; desværre non-anamorpic, fastbrændte engelske tekster og en ikke alt for imponerende billedekvalitet, men den findes altså. :thumb:
Om den evt. er OOP ved jeg ikke, men den står stadig på Laserdiskens hjemmeside.


Top
   
Indlæg: tors sep 30, 2010 15:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Steiner skrev:

@Michael W. For nu at gå fuldstændig off topic i Olsen Banden-tråden. Qaamarngup Uummataa...ahem....eller Lysets hjerte ER skam udgivet på DVD. For at tvære i såret har jeg netop haft den i afspilleren. ;) Det er en R1 udgave; desværre non-anamorpic, fastbrændte engelske tekster og en ikke alt for heldig billedekvalitet, men den findes altså. :thumb:
Om den evt. er OOP ved jeg ikke, men den står stadig på Laserdiskens hjemmeside.

Det er da rigtigt. Det havde jeg slet ikke tænkt på. Jeg må være ved at blive gammel og forkalket, for jeg har endda selv nævnt det i denne tråd :nuts:

Men, men, men. Det lyder jo som om det er lidt af en bastard-udgivelse. Mon ikke VHS udgivelsen er ligeså god så ;)

Iøvrigt har jeg faktisk også selv filmen. Sådan da... Jeg har et videobånd med en optagelse fra fjernsynet i noget så famøst som long play :lol:


Senest rettet af Michael W. tors sep 30, 2010 15:45, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 101 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 57 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team