DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 14:06

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Bruces Bio
Indlæg: tirs mar 01, 2016 11:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre sep 10, 2004 19:20
Indlæg: 999
Geografisk sted: København
Starter let ud, med de nye "tårne" fra USA til film og billede af kasse, med ny projektor.

Billede

Billede

_________________
Om filmkvalitet


Top
   
Indlæg: tirs mar 01, 2016 11:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Wow. Tegner godt. Glæder mig til at se mere her i tråden. Hvad er det for nogle swivel-tårne du har importeret fra USA?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs mar 01, 2016 12:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Spændende, lækkert, glæder mig til at se mere :beerchug:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tirs mar 01, 2016 14:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre sep 10, 2004 19:20
Indlæg: 999
Geografisk sted: København
Tak skal I have :)

Jeg har længe villet have ryddet op i mine film og have mere plads. Jeg kunne ikke finde noget i Europa, og jeg har længe kigget på disse tårne, som bl.a. kan købes via Amazon. Problemet er selvfølgelig fragt og der måtte jeg bruge ShopUSA. Jeg skulle have slået til for nogle år siden, da dollaren var under 5. Med en dollar som nu, så koster ét tårn 320$ og man skal næsten lægge det dobbelte oveni for fragt. Så det ER en dyr fornøjelse :-/

Jeg er dog utrolig glad for dem nu. De var lette at samle. De er solide. Ser godt ud. God kvalitet. Og de holder rigtig mange film.

Projektoren er JVC's nye RS600U, som i Europa hedder X9000. Den er lige blevet anmeldt og anmelderen købte den efterfølgende.

http://www.projectorreviews.com/jvc/jvc ... or-review/

Jeg har tidligere haft HD1'eren og X9'eren og altid været meget tilfreds med dem. Sortniveauet var native. på X9'eren 1:100.000. På den nye er det 1:150.000 og så har den også mulighed for dynamisk iris, som muliggør 1.1.500.000 i kontrast.

Jeg har ikke testet så meget endnu, men den nye model har fået 50% mere lys på lampen og det har jeg skullet vende mig til. Masser af lys, samtidig med, at sort er virkelig sort. Jeg så My Fair Lady i forgårs og den står absolut vidunderlig.

Testede med Last of The Mohicans i går, som altid har været en mørk film og detaljer, skygger og farver, fremtræder endnu tydeligere end før.

Min eneste anke var, at dette IKKE er en native 4K projektor, men har sin egen "teknologi" eShift. Jeg har aldrig været overbevist om 4Ks nødvendighed, når man ikke indenfor 2m af en 100" skærm.

Grunden til jeg slog til nu og ikke ventede på næste år, var en deal med en ven om at afhænde min gamle og det forhold, at projektoren får fremragende anmeldelser og den kan vise det nye farverum på de nye 4K blu-rays, samt afspille 4K blu-rays. Godt nok ikke native opløsningen, men anmelderen siger, den viser tydelige forbedringer og det er godt nok for mig. Jeg har ikke i sinde at rykke siddepladserne så langt frem alligevel.

Jeg skal prøve at komme med flere "oplevelser" og billeder af "det hele".

_________________
Om filmkvalitet


Top
   
Indlæg: tirs mar 01, 2016 15:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Bruce skrev:

Jeg har længe villet have ryddet op i mine film og have mere plads. Jeg kunne ikke finde noget i Europa, og jeg har længe kigget på disse tårne, som bl.a. kan købes via Amazon. Problemet er selvfølgelig fragt og der måtte jeg bruge ShopUSA. Jeg skulle have slået til for nogle år siden, da dollaren var under 5. Med en dollar som nu, så koster ét tårn 320$ og man skal næsten lægge det dobbelte oveni for fragt. Så det ER en dyr fornøjelse :-/

Jeg er dog utrolig glad for dem nu. De var lette at samle. De er solide. Ser godt ud. God kvalitet. Og de holder rigtig mange film.



Drejer de godt nok rundt eller ser det bare sådan ud på billedet? Hvordan fungerer det i hverdagen? Det er en meget alternativ måde af opbevare film, men jeg kan godt li' den biblioteksfornemmelse det giver.

kan du ikke lige uploade en hurtig mobilvideo til YouTube, hvor du viser dem frem?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs mar 01, 2016 15:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre sep 10, 2004 19:20
Indlæg: 999
Geografisk sted: København
DeathPosture skrev:
Drejer de godt nok rundt eller ser det bare sådan ud på billedet? Hvordan fungerer det i hverdagen? Det er en meget alternativ måde af opbevare film, men jeg kan godt li' den biblioteksfornemmelse det giver.

kan du ikke lige uploade en hurtig mobilvideo til YouTube, hvor du viser dem frem?


De drejer fint rundt. Slet ingen problemer. Det er et rum bagved selve filmrummet, som er dedikeret til film, projektoren og som jeg forsøger at gøre lidt mere attraktiv at opholde sig i.

Jeg skal prøve at se, om jeg ikke kan få lavet en lille film :)

_________________
Om filmkvalitet


Top
   
Indlæg: man mar 07, 2016 9:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Følger spændt med.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tirs mar 08, 2016 14:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre sep 10, 2004 19:20
Indlæg: 999
Geografisk sted: København
Så skal jeg nok få "fingeren ud" ;)

Tårnene er ihvertfald lige i øjet. De optager mindre plads, er flotte at se på og de drejer ubesværet rundt. Jeg var lidt bange for, om de ville det, da jeg havde læst nogle, som havde problemer hermed. Men jeg formoder, at det skyldes man måske ikke har samlet det "lige i øjet". Måske, når et tårn er helt fyldt, at det sætter mere vægt på og besværliggør at dreje rundt.

Mht. projektoren, så har jeg nu vænnet mig til det nye lysniveau. Har fået set Sicario, både på den "gamle" og den nye og det er især lysniveauet, som imponerer, især i kombinationen med at kunne vise sort.

Last of The Mohicans havde nogle særdeles mørke sekvenser i BD udgaven. Den gamle projektor kunne vise detaljerne, men undertekster skulle slås fra, da øjnene ellers ikke kunne vænne sig til at se detaljer i mørke. Den nye projektor håndterer de mørkeste sekvenser ubesværet, bl.a. sekvensen, hvor de engelske soldater diskuterer i et meget lidt oplyst hus og huron indianeren står i baggrunden, med ansigtet skjult i mørket.

_________________
Om filmkvalitet


Top
   
Indlæg: tors mar 24, 2016 18:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Det er nu mærkeligt at JVC slet ikke har kommet med nogle udmeldinger om 4K projektorer. Man skulle synes det ville være et naturligt næste skridt.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team