DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 4:18

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: søn jun 05, 2011 22:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2010 11:20
Indlæg: 239
Så er det min tur til at vise et par hjemmebio billeder :)

Nu er det ikke en decideret bio, men en ret lille stue (og køkken) så pladsen er mere end begrænset :D Men udbyttet er ganske fornuftigt, og der bliver da set et par film.

Som højtalere bruger jeg B&W's CM serie i fronten (CM9, CMC2 og CM sub), og et sæt Dali Ikon On wall til baghøjtalere. Lydmæssigt er det selvfølgelig ikke optimale baghøjtalere, men både CM1 og CM5 ville passe rigtig, rigtig dårligt i så lille en bio.


Billede


På forstærker siden er det NAD's Master Serie jeg bruger, dvs. en NAD M15HD forforstærker og en M25 som effekttrin. På hylden oven over forstærkerne er der en PS3 til bluray afspiller og en ekstra forstærker...nemlig en Buttkicker forstærker ;)
Det er et genialt stykke legetøj, der fuldender enhver hjemmebio. Jeg var lidt i tvivl inden købet og tænkte "Hvor gammel er man så, hvis man har sådan én?!" - men har ikke fortrudt et eneste øjeblik.

Billede

For nogle måneder siden tog jeg det sidste skridt til at få en "rigtig" hjemmebio (i mine øjne), og fik købt mig et lærred og en projektor. Lærredet er et rigtig lækket Lissau Tab-Tension, og projektoren er en BenQ W1100. Jeg ville gerne have købt en BenQ W6000 da den er sat godt ned, men den kan desværre ikke lave et 78" billede på den korte afstand jeg har :(

Det er et super godt billede der er, og det bliver en rigtig biograf oplevelse nu. Til "almindelig" tv kiggeri bruger jeg mit Samsung tv.

Billede

_________________
Where are you, you spongy, yellow, delicious bastards?


Top
   
Indlæg: tirs jun 07, 2011 8:38 
Offline

Tilmeldt: fre nov 02, 2007 1:04
Indlæg: 34
Super fedt udstyr du har dig der :thumb: Kører selv med CM-serien, men med en Onkyo 906 som receiver. Det er en rigtig "behagelig" serie B&W har lavet, og man bliver ikke lyttetræt - selv når der spilles højt...
NAD master serien spiller bare klasse, og der er virkelig smæk på den effektblok (har hørt den på komplet B&W 800D-setup og DALI Helicon setup).

Et buttkicker LFE-kit er UUNDVÆRDLIG, men man opdager det først når den er anskaffet ;) Har selv en magen til din, og det giver bare lige det sidste... MEN kan du også høre din arbejde, hvis der er meget dyb bas (hvor man mærker bassen mere end den høres)?

Har en BenQ W1000 som jeg kører på 113" med, og det virker rigtig godt, så går ud fra at du er rigtig glad for din W1100?

Ærgeligt at du ikke har mere plads i stuen...


Top
   
Indlæg: tirs jun 07, 2011 9:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2010 11:20
Indlæg: 239
Jonas B skrev:
MEN kan du også høre din arbejde, hvis der er meget dyb bas (hvor man mærker bassen mere end den høres)?

Har en BenQ W1000 som jeg kører på 113" med, og det virker rigtig godt, så går ud fra at du er rigtig glad for din W1100?

Ærgeligt at du ikke har mere plads i stuen...


Som udgangspunkt kan jeg ikke høre min buttkicker - kun hvis den spiller ud over det den kan. Den er så også placeret, så selve buttkicker-enheden står under sofaen, og det ene ben står på den medfølgende fod. Kan forestille mig at det tager noget støj..

Det er mit første projektor setup, så kan ikke helt sammenligne den W1100 med noget. Men jo, er rigtigt glad for den :)

Jeg er super ked af ikke at have mere plads i stuen. Det er endda en forholdsvis dyr lejlighed, men er trods alt ok glad for den.
Men glæder mig da til noget mere plds, så systemet rigtig kan folde sig ud :)

Fungerer den Onkyo ikke fint med CM højtalerne? Kunne forestille mig, at det ikke skader med lidt lys lyd til de højtalere.

_________________
Where are you, you spongy, yellow, delicious bastards?


Top
   
Indlæg: ons jun 08, 2011 6:43 
Offline

Tilmeldt: fre nov 02, 2007 1:04
Indlæg: 34
Nu oplever jeg ikke min Onkyo så lys som fx min gamle Denon var, men det er klart at den ligger i den lysere ende af skalaen... men jo, det fungerer rigtig godt sammen med cm-seriens lidt varme og tilbagelændet diskant. Jeg kører jo kun med CM1'er som front, men mangler ikke noget, da receiveren har meget "power" på lyden når det er surround (hvis der er noget som er svært, er det at beskrive lyd med ord)...

Her er lige link til mit setup, hvis du lige ville se det: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_post ... PN=0&TPN=4

Hvorfor er dit valg egentlig faldt på DALI som baghøjtalere? Ville fx B&W DS3 ikke være mere oplagt? Jeg kører selv med B&W DS6 S3 (modellen lige før DS3) som baghøjtaler, og synes de gør det perfekt sammen med resten af mit setup...


Top
   
Indlæg: ons jun 08, 2011 7:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2010 11:20
Indlæg: 239
Jonas B skrev:
Nu oplever jeg ikke min Onkyo så lys som fx min gamle Denon var, men det er klart at den ligger i den lysere ende af skalaen... men jo, det fungerer rigtig godt sammen med cm-seriens lidt varme og tilbagelændet diskant. Jeg kører jo kun med CM1'er som front, men mangler ikke noget, da receiveren har meget "power" på lyden når det er surround (hvis der er noget som er svært, er det at beskrive lyd med ord)...

Her er lige link til mit setup, hvis du lige ville se det: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_post ... PN=0&TPN=4

Hvorfor er dit valg egentlig faldt på DALI som baghøjtalere? Ville fx B&W DS3 ikke være mere oplagt? Jeg kører selv med B&W DS6 S3 (modellen lige før DS3) som baghøjtaler, og synes de gør det perfekt sammen med resten af mit setup...


Ok, har bare altid troet at Onkyo var mere lys i lyden :)
Denon har faktisk også ændret sig - har selv haft en 3805 en gang, men synes de nye jeg har hørt er en anelse mere varme. CM1'ere er også en rigtig fornuftig kompakt højtaler..! :)
Det er da også et lækkert setup du har....dejlig stort lærred! Det er virkelig noget der betyder noget...

Jeg overvejede også DS3, men tror småelthen ikke den vil fungere i mit rum. Den får slet ikke den plads som en dipol skal have, så besluttede mig for en anden løsning. Og som nævnt ville CM1 eller CM5 heller ikke fungere...

_________________
Where are you, you spongy, yellow, delicious bastards?


Top
   
Indlæg: ons jun 08, 2011 16:36 
Offline

Tilmeldt: fre nov 02, 2007 1:04
Indlæg: 34
Onkyo er også lys i forhold til fx NAD og H/K. Nej, CM5 og CM1 er ret dybe, og egner sig ikke ligefrem særlig godt til vægophæng... Dog fik jeg også frarådet at bruge CM1'erne som baghøjtalere, da de er for "tilbagelænet" her er DS6 S3'erne mere lyse... Jeg bruger nu heller i dipolindstillingen, da jeg synes det lyder mærkeligt... De kører skam monopol, og gør det forbavsende godt.

Et stort billede er i min verden ligeså vigtig som god lyd... Startede selv med mit 40" sammen med B&W'erne, men efter jeg har fået projektor bliver lyden bare en del af helheden... Det er ikke nødvendig at skrue så højt op længere for at få denne fede indlevelse i filmene... Men man skruer vel op alligevel ;) Min fokus har ellers altid været på lydsiden, men skulle jeg bygge setup op fra start igen, ville jeg gå efter det store billede fremfor den flotte lyd... Du må også kunne mærke en markant forskel på filmoplevelsen efter dit projektorkøb?


Top
   
Indlæg: tors jun 09, 2011 22:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2010 11:20
Indlæg: 239
Hehe, jeg har også i længere tid kørt med et mindre billede, og brugt alle pengene på højtalere. Har haft lidt af hvert i lyd, men mit 32" CRT har fulgt mig i mange år. Det blev så skiftet til 46" for et års tid siden, og så projektor for nogle måneder siden... Og nu sparker jeg mig selv for at jeg ikke har tænkt over det noget før :)
...men det går nok - jeg skal i hvert fald aldrig af med projektor :)

Jeg synes faktisk det er nemmere at skrue lidt op for lyden nu, når der er gæster på besøg. Nu er der bedre harmoni mellem lyd og billede, hvor det før kunne virke voldsomt med meget lyd, på et forholdsvis lille billede..
Hvor højt skruer du op, når det kun er dig til film? Jeg får aldrig rigtig skruet så meget op, sikkert fordi jeg lige sidder med noget andet ved siden af. Er der gæster på besøg, skal den selvfølgelig bare ha' ;)

_________________
Where are you, you spongy, yellow, delicious bastards?


Top
   
Indlæg: lør jun 11, 2011 14:22 
Offline

Tilmeldt: fre nov 02, 2007 1:04
Indlæg: 34
Ja, jeg vil give dig ret i at der er billede og lyd bliver mere sammenhængende med et større billede.

Jamen det er egentlig meget forskelligt hvor højt jeg skruer op... Er det med kæresten er det ikke så højt, er det mig selv er det moderat og med venner får den også lige et par tand mere ;) MEN jeg synes også der er meget forskel på hvor højt lyden er mixet på de forskellige Blu Ray, samt hvor voldsomt LFEsporet er?! Jeg ligger nok mellem -20 og -15 i volume på min Onkyo. Jeg ser det aldrig ved samme lydniveau som fx i biografen, men har så vidt mulig lyden så høj, at når en person snakker i filmen - er det ligesom hvis de stod foran dig... Bliver der skruet for meget op bliver de stille scener næsten for dramatiske...

Det er også en af grundene til at jeg efterhånden hellere ser filmene derhjemme frem for bio. OG så kan man selvfølgelig pause når man skal tisse :beerchug:


Top
   
Indlæg: søn jun 12, 2011 0:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2010 11:20
Indlæg: 239
Der er rigtig stor forskel på hvordan film er indspillet lydmæssigt!
Det vildeste lydspor jeg har hørt, er nok den nye Tron. Der er bare knald på hele tiden.. Andre perler synes jeg er Inception og Iron Man (især Iron Man 2) og så er det oven i købet gode film :)

Nu var jeg i biffen i denne uge, og så sad der selvfølgelig en gruppe fyre der skulle sidde og snakke lidt af og til.. Ikke noget voldsomt, og har oplevet værre - men jeg kunne ikke lade vær med at tænke "Det er Derfor jeg ser film i biffen...hjemme!" :)

_________________
Where are you, you spongy, yellow, delicious bastards?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team