DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 14:40

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: søn sep 19, 2010 22:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
(jeg sakser lige min tråd fra recordere og smider den her)

Jeg var i dag forbi hos en kammerat der flytter fra sin lille studielejlighed til en rimeligt stor lejlighed på omkring 100kvm. I forbindelse med flytningen ville han selvfølgelig gerne have et fladskærms-tv, som erstatning for det gamle 20" CRT med mono-lyd :? Jeg sagde selvfølgelig at han skulle have et G20. Derudover havde jeg et par fornuftige højttalere og en BD-afspiller jeg skulle af med, og så hjalp jeg ham med at finde en brugt AV-receiver.

Det her er lige en lidt alternativ udgave af 'min hjemmebiograf', for at vise hvor relativt godt et setup man egentlig kan få for 10.000,-. Det følgende vil sikkert være sund fornuft for mange, men nu har jeg altså lyst til at lave den tråd her ;)

42" Panasonic G20 koster ca. 6100,-, Panasonic BD35 købte han brugt af mig for 1500,- (den er kodefri på BD-delen, derfor den relativt høje pris), Monitor Audio Bronze BR2 til 1000,-, og så Marantz SR5600 brugt til 1300,-. Så alt i alt ca. 10k, plus lidt kabler. BD35'ere med kodefri BD-del hænger jo ikke på træerne, og på den front var han vel heldig at kende mig, men tilsvarende (uden kodefri BD-del) kan jo snildt købes fra ny for de samme penge. Kodefri BD er vigtigt for ham, da amerikanske anime-udgivelser ofte er låste.

Det er selvfølgelig lidt fjollet at købe en kæmpe surroundreceiver til stereobrug, men der er jo ikke rigtig nogen mellemvej. Der skal bruges mange digitale indgange, samt component til konsollerne. HDMI ville selvfølgelig være rart at have, men det er sådan set unødvendigt i denne sammenhæng, og ville jo bare hæve prisen på receiveren.

Udover de førnævnte nyerhvervelser bruger han en gammel Pioneer dvd-afspiller til cd'er, og så er der selvfølgelig de obligatoriske spillekonsoller.

Æstetisk set er det ikke så fantastisk med receiveren der stikker ud fra tv-møblet, men sådan ser det altså ud lige nu. Vi har snakket om at flytte den op ved siden af fjernsynet, og så rykke dét lidt til venstre, så det står lidt bedre til 'sweetspot' fra sofaen. Hvis man så trækker tv-møblet lidt ud fra væggen, behøver receiveren ikke stå og rage ud.

Efter alt var sat sammen indstillede jeg lidt på tv'et, men med THX-indstillingen var der jo ikke så meget at pille ved. Receiveren har ikke verdens mest brugervenlige opsætningsmenu, og da min kammerat ingen erfaring med den slags har, så var det ikke tilfældigt at det blev en Marantz receiver, så i hvert fald én af os kunne sætte skidtet op ;)

Her er så et billede taget fra sofaen:
Billede
(klik for at se en meget større udgave)

Der er stadig en del flytterod udenom det hele, og hylderne skal selvfølgelig ikke forblive tomme. Disse skal fyldes med dvd'er og cd'er.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: søn sep 19, 2010 22:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Det er meget fint, men skal vi ikke holde os til meningen med denne tråd:
'Billeder af dahf brugernes dvd-samlinger og hjemmebiografer'

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: søn sep 19, 2010 22:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Altså, nu er det vel en hjemmebiograf, sat sammen af en DAHF-bruger, så helt skidt synes jeg altså ikke det er... Hvis mange andre har ondt bagi over tråden, så kan den selvfølgelig også bare flyttes til Off-topic eller Hardware.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team