DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 15:26

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 293 indlæg ]  Gå til side Foregående 116 17 18 19 20 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre nov 19, 2010 16:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Gaumonts helt nye 10-disc Godard-box:

Billede

Billede

Billede

På boksens 9 første discs finder man 8 spillefilm samt dokumentaren JLG/JLG. Disse 9 film har alle engelske tekster. Boksens tiende disk indeholder et godt 2 timer langt helt nyt Godard-interview, som er utekstet.

Hen over boksens 9 første discs finder man også en hel del andet Godard-instrueret materiale, som for eksempel "Letter to Jane", "Scénario de Sauve qui peut (la vie)", Meetin WA, samt tre forholdsvis sjældne Godad-segmenter fra episodefilm. Alt dette materiale har også engelske tekster eller evt. engelsk lyd. Det samme gælder Anne-Marie Miévilles Le livre de Marie (27 min.).

Der er også trailers for 5 af filmene (u. tekster).

Endelig er der ca. 9 timer helt nye interviews lavet i sommeren 2010: først og fremmest med Godard-biografisten Antoine de Baecque, som er repræsenteret med et interview om hver af de 9 film samt med forskellige skuespillere (Anna Karina, Macha Méril, Nathalie Baye, Isabelle Huppert, Myriem Roussel), instruktører (Claude Chabrol, Claude Miller, Patrice Leconte, Jean-Claude Sussfeld), cheffotografer (Armand Marco, Renato Berta, Caroline Champetier, Willy Kurant) og andre (bl.a. Gabriel Yared, Pierre Rissient & Jean-Claude Carrière). Alle disse interviews, som er fordelt med ca. 1 time på hver disk, er også uden tekster.

Billedkvaliteten er generelt fin - enkelte gange sublim - og der er næppe nogen tvivl om, at enkelte af disse transfers vil være de bedste på markedet. Den sjældne For Ever Mozart har fx tidligere været ude på amerikansk disk i forkert AR, men præsenteres her i det korrkte Academy-format. Jeg har de fleste af disse film i andre udgaver (faktisk alle på nær For Ever Mozart og JLG/JLG), og jeg håber at få tid til at anmelde og evt. sammenligne nogle af versionerne på min hjemmeside.


Top
   
Indlæg: fre nov 19, 2010 17:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jun 28, 2007 17:31
Indlæg: 949
Geografisk sted: Nørrebro, Kbh.
Det ser godt ud! Har du købt boksen hos Amazon?

_________________
Billede


Top
   
Indlæg: fre nov 19, 2010 18:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Oui!


Top
   
Indlæg: ons nov 24, 2010 10:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
To film af Dominik Moll, som vel egentlig må betegnes som en tysk-fransk instruktør, selv om han kun laver franske film. Det er to fornemme og tydeligt Hitchcock-inspirerede film, men med et større mål mystery end man normalt ser hos Hitchcock! Om Lemming (2005) kan man vel sige, at den er beslægtet med The Birds. Den anden film, Harry un ami qui vous veut du bien (2000), har jeg tidligere skrevet lidt om her på dahf.

Billede


Top
   
Indlæg: søn nov 28, 2010 11:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
To film af Graham Guit, som jeg i øvrigt intet kender til:

Billede

Les kidnappeurs er en ikke så væsentlig action-komedie. Den findes i flere forskellige franske dvd-udgaver - både med og uden engelske undertekster. Le pacte du silence er en lidt bedre film, men stadig kun gennemsnitlig. Det er en slags mystery-film om to tvillingesøstre (spillet af Élodie Bouchez, som også har en af hovedrollerne i Les kidnappeurs). Den er ret flot i sine billeder. Min dvd er svensk (har kunnet fås for 19 kr. hos cdon, mener jeg, men det er nogle år siden). Den har også danske undertekster.


Top
   
Indlæg: man nov 29, 2010 13:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Som en tilføjelse til mit tidligere Patrice Leconte-indlæg bør det også nævnes, at hans film Dogora (2004) er ude på blu-ray i USA (angiveligt låst til Reg. A). Jeg har ikke set den, men det er vist en film, som udelukkende er lavet som billeder tilsat musik (altså uden plot/dialog - åbenbart lidt i stil med Koyaanisquatsi). Jeg tvivler på, at det er en film i min smag, men den havner nok alligevel i indkøbskurven en eller anden dag. Men hvis nogen kender den, må I endelig sige til.


Top
   
Indlæg: tirs nov 30, 2010 14:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Tre film af Régis Wargnier:

Billede

Indochine (1992)
Dansk dvd fra Criterion Film; for en gangs skyld i udmærket kvalitet. Findes også som On Air-udgivelse. Jeg har set filmen for mange år siden, og huskede den som en langsommelig og træg affære, men den var væsentlig bedre ved et gensyn for nylig. Indochine er udgivet på Blu-ray i Spanien, men af et selskab, som ikke har det bedste ry. Jeg kender dog ikke kvaliteten af den spanske blu-ray.

Est - Ouest (1999)
Dansk On Air-udgivelse i OK kvalitet (anamorfisk). I 1947 tilbyder Soviet tidligere russiske borgere, som nu er bosat rundt om i Europa, at vende "hjem". Sandrine Bonnaire og hendes mand benytter sig af tilbuddet, men livet udvikler sig til et helvede for dem, og de kæmper for at vende tilbage til Vesten! Faktisk en glimrende film. Og Bonnaire er fantastisk.

Pars vite et reviens tard (2007)
Fransk blu-ray med engelske tekser. En slags krimi/seriemorder film med islæt af mystik, pest og dommedagsprofetier.

Régis Wargnier har især lavet historiske film; ud over Indochine og Est - Ouest har han også lavet den engelsksprogede Man to Man (2005), som findes på dvd, samt Une femme française (1995) med Emmanuelle Béart og Daniel Auteuil. Sidstnævnte film er udgivet på dvd i Tyskland og Australien. Af de tre film, jeg har set, foretrækker jeg nok Indochine, men forskellen er ikke så stor i filmenes kvalitet. Men rent teknisk er den bedste udgivelse selvfølgelig Pars vite et reviens tard på blå.


Top
   
Indlæg: tors dec 02, 2010 9:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
To film af Francis Girod:

Billede

Jeg har tidligere vist billeder af en anden udgivelse af Le trio Infernal (1974) i forbindelse med mit Romy Schneider-indlæg, men den nyere tyske udgivelse, I ser på billedet herover, er noget bedre. Den har fransk originallyd, engelske tekster, og en langt bedre billedkvalitet. Og så er den uklippet! Men det er stadig ikke nogen voldsomt god film.

Descente aux enfers (1986) er en bedre film. Den bygger på en roman af den amerikanske noir-forfatter David Goodis, som jeg godt nok aldrig har læst, men som Braad Thomsen kalder "meget overset". Flere franske instruktører har filmatiseret værker af Goodis (Truffaut, Verneuil, Beineix). Det er en fransk dvd, utekstet.

Girod har lavet op mod en snes film, men de er ikke så kendte trods medvirken af store skuespillere som fx Deneuve og Auteuil. Hans film er også svære at finde på dvd, men nogle er da udgivet i Frankrig. Hans film La banquière (1980) med Romy Schneider anskaffer jeg mig nok på et tidspunkt, da den findes i en fransk Romy Schneider-boks.


Top
   
Indlæg: fre dec 03, 2010 0:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
hitchcock.dk skrev:
Shoah (1985) af Claude Lanzmann:

Billede

Shoah er en slags Holocaust-dokumentar, men lavet lidt i stil med Alain Resnais' Nuit et brouillard (1955), dvs. helt uden brug af eksisterende dokumentarklip. Shoah er dybest set en 10 timer lang interviewfilm, hvor billedsiden enten er close-ups af de interviewede vidner eller endeløse trackingshots gennem de ofte ganske idylliske østeuropæiske landskaber som de så ud i 70'erne! Filmen er nøgtern, næsten pertentlig, med en sær underliggende blanding af gru og pastoral idyl (som når man ser billeder af en smuk idyllisk sø, hvor den ledsagende tekst siger "Askesøen ved Treblinka". Man kan sagtens forestille sig, hvad der er foregået dér, selv om man ikke ser det!). Udgaven fra Masters of Cinema er fin, og der følger en 180 siders bog med (som dog kunne være mere fyldig).

Lanzmann har lavet mange dokumentarer, men jeg har desværre ikke set andre af hans værker. Da der for cirka et ½ år siden var megen snak om årtiet bedste film, bemærkede jeg at en New Yorker-filmkritiker havde en Lanzman-film om Sobibor på sin liste over 2000-tallets bedste film (han har anmeldt den her). Denne Sobibor-film består ligesom Shoah af interviews, og er indspillet samtidig med Shoah (1979) - egentlig som en del af denne, men Sobibor-filmen blev vurderet betydningsfuld nok til i stedet at få en selvstændig udgivelse. Den blev først udsendt 2001.

Der kommer i øvrigt en tysk 10-disc boks med Lanzmanns komplette værker til efteråret.


Der er lidt snak om sync-problemer på Disk 1 i denne boks. Hvor slemt er det?

http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDReviews34/shoah.htm

NOTE: in regards to the discussed audio sync issue - we have this from one of the principals of Masters of Cinema: "The audio sync: this is due to a minor problem with the masters we received, and it's found on the French edition as well. The sound is out of sync by about two frames for a couple of minutes in a few places on DISC 1. The other discs are fine..." --Trond / MoC

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: fre dec 03, 2010 9:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Det er ikke særlig slemt, og jeg bemærkede det knap.

Det største irritationsmoment - især på disk 1 - er når Claude Lanzmann interviewer de polske vidner. Det foregår på en lidt omstændelig måde via tolk: Lanzmann stiller spørgsmål på fransk, hvorefter tolken gentager spørgsmålet på polsk. Herefter svares på polsk, hvorpå tolken gentager svaret på fransk. Herved kommer alle disse interview-sekvenser til at tage dobbelt så lang tid, som de burde (og filmen er med sine 10 timer i forvejen lang nok!). Man (dvs. Lanzmann) kunne nemt have redigeret disse scener ned til det halve - evt. ved at bruge undertekster. Men at disse interviews fremstår uredigerede gør selvfølgelig filmen mere virkelighedstro. Lanzmann taler i øvrigt selv engelsk og og tysk med vidner, der taler disse sprog, så de omtalte tolk-problemer er især begrænset til scener med polske vidner (overvejende disk 1).


Top
   
Indlæg: fre dec 03, 2010 12:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
hitchcock.dk skrev:
Det er ikke særlig slemt, og jeg bemærkede det knap.

Det største irritationsmoment - især på disk 1 - er når Claude Lanzmann interviewer de polske vidner. Det foregår på en lidt omstændelig måde via tolk: Lanzmann stiller spørgsmål på fransk, hvorefter tolken gentager spørgsmålet på polsk. Herefter svares på polsk, hvorpå tolken gentager svaret på fransk. Herved kommer alle disse interview-sekvenser til at tage dobbelt så lang tid, som de burde (og filmen er med sine 10 timer i forvejen lang nok!). Man (dvs. Lanzmann) kunne nemt have redigeret disse scener ned til det halve - evt. ved at bruge undertekster. Men at disse interviews fremstår uredigerede gør selvfølgelig filmen mere virkelighedstro. Lanzmann taler i øvrigt selv engelsk og og tysk med vidner, der taler disse sprog, så de omtalte tolk-problemer er især begrænset til scener med polske vidner (overvejende disk 1).


Okay. Mange tak for svaret :beerchug:

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tirs dec 07, 2010 13:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Alain Robbe-Grillet:

Billede

La belle captive (1983)
Amerikansk disc, ikke progressiv og ikke-anamorfisk. Den er oså udkommet som R2UK fra Second Sight, som sikkert er meget bedre (uden at jeg dog har set den).

Gradiva (2006)
Amerikansk disc fra Mondo Macabro. Fin kvalitet, anamorfisk, og med et fint 30 min. interview med Robbe-Grillet! Gradiva blev hans sidste film inden han døde i 2008.

Alain Robbe-Grillet er mest kendt som forfatter, og har bl.a. skrevet manus til L'année dernière à Marienbad af Resnais. Desværre er der ikke mange af hans film, der er udgivet på dvd (en del er udgivet i Italien, men næppe med engelsk tekst). Ud over de to afbildede film, har jeg også set Glissements progressifs du plaisir (1974) på en vhs-optagelse for mange år siden. Hans film beskæftiger sig i stor grad med det erotiske, men hans film er ifølge Robbe-Grillet selv netop ikke erotiske, da de ikke er funderet i realismen! Filmene er generelt ret komplekse, og de to afbildede hører begge til drømmenes verden, selv om de er ret forskellige i stil. Det er nogle meget stiliserede film!

Af mine to udgivelser kan jeg nok bedst lide Gradiva - også fordi den er en langt bedre disk. Og bonus-interviewet med Robbe-Grillet er virkelig godt. Han kommer rundt om utrolig mange emner (andre instruktører, han kan lide; pornoens frigivelse i DK(!), erotiske tegneserier osv.).


Top
   
Indlæg: tors dec 09, 2010 12:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Af Louis Malle har jeg en hel del udgivelser. Lad os starte med en Criterion-boks:

Billede

Boksen indeholder de tre film Le souffle au coeur (1971), Lacombe Lucien (1974), og Au revoir les enfants (1987). Kvaliteten er glimrende, og der er også fine booklets samt en bonusdisk. Dernæst er der de to britiske Optimum-bokse:

Billede

Boks nr. 2 (den gule, nederst) indeholder de samme film, som Criterion-boksen, samt Black Moon (1975) og Milou en mai (1990). De to sidstnævnte film er i øvrigt de eneste Malle-film i samlingen, som jeg endnu ikke har set.

Den første boks indeholder de fire tidlige film Ascenseur pour l'échafaud (1958), Les amants (1958), Zazie dans le métro (1960) og Le feu follet (1960). Alle disse film på nær Zazie... findes også som Criterion-udgivelser. Kvaliteten i Optimums bokse er ikke helt på højde med Criterions udgivelser, og desuden har alle film i disse Optimum-bokse fastbrændte undertekster, hvilket jeg ikke er så vild med. Og de har heller ikke lige så meget bonusmateriale. Men de indeholder nogle sjældne film, som ikke er udgivet af Criterion, og som ellers er svære at finde i tekstede udgaver.

Jeg har også en række enkelt-udgivelser:

Billede

Alle udgivelser på billedet har engelske eller danske tekster på nær Vie privée (1962), som er en fransk dvd. Den har heller ikke engelsk dub på trods af, at der på bagsiden af coveret står "Audio: Français, Anglais". Der er kun ét lydspor! Der tales fransk mindst 95 % af tiden med nogle få linjer engelsk dialog undervejs. Jeg er ellers helt sikker på, at jeg i sin tid har set netop denne film på tv (TCM) med engelsk dub, hvorfor jeg var overbevist om, at dvd'en også ville have et dubbet lydspor, når nu det var skrevet på den måde på coveret.

De to MGM-dvd'er er fra Belgien, men de er sikkert også udgivet i mange andre europæiske lande. Viva Maria! (1965) har sågar danske tekster. My Dinner With Andre (1981) er en dejlig Criterion-udgivelse. Alene designet af den medfølgende booklet er alle pengene værd (lavet som et maskinskrevet manus med kaffepletter og det hele!). De to sidste film er Damage (1992) og Atlantic City (1980). Det er danske udgivelser.

Endelig har jeg Criterions dejlige 7-disc Eclipse-boks, som indeholder stort set alle Louis Malles dokumentarfilm:

Billede

Mangler i samlingen
Louis Malles sidste film, den fremragende Vanya on 42nd Street (1994), har jeg set på tv engang (har vist stadig en vhs-optagelse i samlingen). Den er udgivet på dvd i R1, men er desværre udgået. Filmen findes også i en tysk Louis Malle boks. Jeg har også set hans film Crackers (1984), som vist ikke findes på dvd. Den er anmeldt på min hjemmeside. Så er der kun Alamo Bay (1985) tilbage af Louis Malles spillefilm. Den har jeg aldrig set, og den findes vist heller ikke på dvd.

Louis Malle - nybølgeinstruktør? Auteur?
Da den nye bølge i sin tid brød frem, blev de første af Louis Malles spillefilm vist som en del af denne nye bølge, selv om han egentlig ikke "tilhørte" nouvelle vague, hvis man kan bruge den formulering. Men hans første sort-hvide film var glimtvis egenartede nok til at kunne opfattes som nybølgefilm.

Et af de - efter min mening fejlagtige - kritikpunkter, man ofte hører om Louis Malle, er, at han ikke er en auteur (et emne, som også diskuteres på bonusmaterialet på nogle af mine dvd'er). Hans film er ganske enkelt for forskellige i stil, siges det. Og noget er der måske om snakken: Kan man overhovedet forestille sig film, som er mere forskellige i stil, end fx Les amants (1958), Zazie dans le métro (1960), Lacombe Lucien (1974), Atlantic City (1980) og My Dinner with Andre (1981)? Til denne bunke film kunne man endda føje mange af hans øvrige spillefilm og en hvilken som helst af hans dokumentarfilm: man ville stadig ikke kunne gætte, at det var samme instruktør, der stod bag. I hvert fald ikke ud fra en overfladisk betragtning. Men bortset fra at auteur-betragtningen for så vidt er ligegyldig, så længe der er tale om gode film (og der er der!), så HAR Louis Malle stærke auteur-træk i sin tematik. Mange af hans film, som han i øvrigt oftest selv skrev, beskæftiger sig fx med stærkt tabuiserede emner, og flere af disse film fik i deres samtid en skandaløs modtagelse. Les amants (1958) handler om en godt gift kvinde, som forlader mand og barn for at leve med sin elsker. Damage (1992) skildrer en anden tabuiseret kærlighedsaffære, om end den slags ikke var helt så skandaleombrust i 90'erne. I Le feu follet (1960) beskæftiger Malle sig med selvmordet, og i de to film Le souffle au coeur (1971) og Pretty Baby (1978) med hhv. incest og børneprostitution. Lacombe Lucien (1974) handler om en ung fransk bondeknøs, som under den anden verdenskrig træder ind i det tyske politi. Filmen viste ligesom Marcel Ophuls' dokumentar et kritisk billede af Frankrig under besættelsen, som ikke stemte overens med den idealiserede officielle franske opfattelse, og som det officielle Frankrig ikke var modent til at acceptere på det tidspunkt. Den delvist selvbiografiske Au revoir les enfants (1987) kigger tilbage på samme periode, men set fra børnenes synsvinkel, og med en større fokus på, hvad det betød at være jøde i Frankrig.

Man må også nævne, at hans stil trods de pågående temaer altid er nænsom og usensationel (fraregnet enkelte af komedierne). Man kan også nævne hans trang til at skildre børn eller unge mennesker i centrale roller eller hans ofte skæve historier eller skæve vinkling på historierne - fx i de amerikanske film Pretty Baby (1978), Atlantic City (1980), My Dinner with Andre (1981) og Vanya on 42nd Street (1994).

En ting, jeg kommer til at tænke på, nu hvor jeg læser korrektur på mit indlæg og reflekterer over Louis malles værk, er, at et af de mest markante fællestræk ved hans værk nok er hans meget humanistiske menneskesyn! Fælles for både hans dokumentarer og hans spillefilm er hans ret varme menneskeportrætter. Uanset race eller etnicitet udvises altid stor sympati for selve mennesket. Ingen fordømmes. Unge, gamle, alkoholikere, handicappede, homoseksuelle, fattige, religiøse mindretal - alle behandles med stor empati og stor humanistisk og kulturel accept.

Anbefalinger?
Da Louis Malles film er så forskellige, er det svært at komme med anbefalinger. Det kommer i virkeligheden mest an på, hvad man kan lide. Jeg har en vis forkærlighed for de tidlige sort-hvide film, især den lidt Hitchcock-agtige debutfilm Ascenseur pour l'échafaud (1958) (aka "Elevator to the Gallows"). My Dinner with Andre (1981) er Malles mest arthouse-agtige film, meget original og fængslende. Den næsten to timer lange film har stort set kun to medvirkende som taler over en middag på en restaurant i New York! Ligesom med sushi og whisky er det selvfølgelig noget, man skal kunne lide, før man for alvor kan sætte pris på det!

I virkeligheden værdsætter jeg næsten alle de afbildede film lige højt. Kun Vie privée (1962) og Damage (1992) har været dårlige. Det skal dog siges, at det er en hel del år siden, jeg har set Damage, men den skuffede mig fælt. Jeg har dog noteret mig, at Roger Ebert gav den 4 stjerner (af 4), så filmen har sikkert flere kvaliteter. Den får en ny chance hos mig en dag. Le voleur (1967) skuffede mig ikke helt så meget, men er heller ikke fremragende. Men alle øvrige film holder forholdsvis høj klasse. Selv de spøjse Zazie... og Viva Maria!, som purister nok vil regne for at være FOR underlødige. Af de film, jeg ikke ejer, må jeg anbefale Vanya on 42nd Street (1994), som i øvrigt er perifert beslægtet med My Dinner with Andre (i tematik og medvirkende snarere end i koncept).

Hans dokumentarfilm er også ganske fascinerende og rummer mange fine øjeblikke. Jeg var meget rørt af en scene i den film, hvor filmholdet står i dagesvis på en bestemt plads i Paris og interviewer tilfældige forbipasserende. En ung smuk kvinde, som passerer forbi dagligt, ender med at få en mikrofon i hånden og selv blive en del af filmholdet! Hovedværket er den 6 timer lange serie L'inde fantôme om Indien - lavet forholdsvis impulsivt uden manuskript. Men som situationen på dvd-markedet er nu, giver det ikke megen mening at fremhæve enkelte dokumentarfilm. Man er nemlig nødt til at købe hele molevitten i Criterions Eclipse-boks, hvis man vil have et indblik i dette univers.


Senest rettet af hitchcock.dk tors dec 09, 2010 14:16, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors dec 09, 2010 13:15 
Offline

Tilmeldt: man okt 20, 2008 11:00
Indlæg: 729
Tak for en glimrende gennemgang af Malles produktion :thumb:

Lad mig tilføje: Jeg har [i]Vanya on 42nd Street[i] på DVD. Den er for mange år siden udgivet på dansk DVD, men som
du bemærker, er den forlængst udgået. Jeg laver gerne en kopi til dig. Send PB, hvis du er interesseret.


Top
   
Indlæg: tors dec 09, 2010 14:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Det har helt undgået min opmærksomhed, at der findes en dansk dvd af Vanya.... Sådan er det: Når man støver kontinenterne tynde for at finde dvd'erne, findes de i virkeligheden lige om hjørnet. Tak for den tilføjelse! Den tyske boks med Vanya... er i øvrigt denne, som vist også på vej til at udgå; de fleste tyske forhandlere fører den i hvert fald ikke længere.

Jeg har i øvrigt tilføjet et afsnit til mit i forvejen alt for lange Malle-indlæg:
"En ting, jeg kommer til at tænke på, nu hvor jeg læser korrektur på mit indlæg og reflekterer over Louis malles værk, er, at et af de mest markante fællestræk ved hans værk nok er hans meget humanistiske menneskesyn. Fælles for både hans dokumentarer og hans spillefilm er hans ret varme menneskeportrætter. Uanset race eller etnicitet udvises altid stor sympati for selve mennesket. Ingen fordømmes. Unge, gamle, alkoholikere, handicappede, homoseksuelle, fattige, religiøse mindretal - alle behandles med stor empati og stor humanistisk og kulturel accept."


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 293 indlæg ]  Gå til side Foregående 116 17 18 19 20 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team