DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 9:43

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors jun 18, 2009 23:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn maj 17, 2009 22:08
Indlæg: 17
Geografisk sted: Roskilde
Hej Alle :D

Er blevet lidt inspireret af alle jeres flotte systemer og samlinger, til at jeg ville smide min hæderlige hjemmebio og filmsamling op på dette forum. :)
Jeg har haft surround i godt og vel 8 år nu. Jeg lagde ud med et lille Sony knaldperle-dåselyds-anlæg, men meget er dog sket igennem tiderne. Heldigvis :)

Jeg ligger lige ud med, hvilke hardware der er i systemet:

TV: Philips Aurea 42" LCD
A/V Reciever: Denon AVR 3808 A (Nyt medlem i familien og den er røv lækker :P )
Kabel-TV: YouSee HD box med harddisk
Spil: Playstation 3 60gb (250gb HDD opgradering)
Blu-Ray og DVD: PS3 Slim 120gb (tidligere XBOX360)
iPod Docking Station: Denon ASD-3N
Front ht: Dali IKON 6
Center ht: Dali IKON Vokal 2
Surround ht: Dali IKON On-Wall
Sub: Dali IKON Sub 12"
Fjernbetjening: Logitech Harmony ONE

PS3 og Xbox360 er begge forbundet til recieveren med HDMI. YouSee boksen kører direkte i tv med HDMI, da jeg ikke har behov for at have recieveren tændt, bare for at se tv. Den er dog forbundet med optisk kabel, hvis det skulle blive nødvændigt med lidt ekstra boom :) Og selvfølgelig er der HDMI fra Reciever til tv :)

Front og center højtalere er fobundet med QED Silver Anniversary XT kabel, med påloddede bananstik. Det blir nok her næste opgradering kommer til at ligge, men ved ikke om et bedre kabel vil forbedre lyden. Til surround højtalerne er der blevet brugt QED Original kabel, til at forbinde disse og subben har fået smækket et Argon subwoofer kabel i enden.

Og her kommer der så lidt billeder af hele herligheden :D

Billede
Et overview af hele setup'et

Billede
Den nye Denon reciever :D og docking-stationen

Billede
YouSee HD box og Xbox 360

Billede
Dali IKON 6

Billede
Højer surround højtaler

Billede
Venstre surround højtaler (Ligner umiddelbart den højre :? ;) )

Billede
Her gemmer jeg subben (og Bodil :) )

Billede
TV i fuld filmudblæsning og Ambilight Spectra :D Det er en ret fed feature når man ser film

Billede
Helt tæt på Ambilight'en. Lyset kommer fra en masse dioder (126 tror jeg nok) som både kaster lys ud på væggen og i rammen

Billede
Endnu et overview med mere perspektiv

Billede
Findes der noget bedre, end når mænd får nyt legetøj :D :clap:

Her kommer også lige lidt billeder af filmsamlingen

Billede

Billede
Sonny (I, Robot)

Billede
Terminator 2 hoved fra Limited Edition Ultimate Collector's Set

Billede
Oscar-statuetter og Da Vinci Code Collector's Gift Set

Billede
The Fly Ultimate Collector's Edition og et par æsker til LOTR Gift Set

Billede
LOTR Extended boxen med Argonath statuerne fra FOTR Gift Set

Billede
Gollum og Minas Tirith

Billede
I Am Legend Ultimate Collector's Edition (Fedtfingre og blitz = no match :oops: )

Billede
Schindler's List Limited Edition (desværre ikke R1 versionen :( ) og Batman Begins Limited Edition BD

Billede
Sex And The City The Movie Wedding Collection Limited Edition (lidt girly I know, men det er ellers en ret lækker og gennemført udgave :D :oops: )

Billede
The Big Lebowski Limited Edition (fragtmanden har ikke været særlig sød ved pakken :( )

Billede
Et lille blik på den stadigt voksende Blu-Ray samling (tæller pt 49 titler)

Det var hvad jeg kunne præstere at vise frem for jer :D Jeg er selv ret godt tilfreds, men der er selvfølgelig altid plads til forbedringer, og filmsamlingen skal da heller ikke blive mindre med tiden :) Ris og ros modtages med glæde, og det samme gør forslag til evt. forbedringer :)

Som man siger: Forskellen på drenge og mænd, er størrelsen og prisen på deres legetøj :loco:

_________________
"My friends, you bow to no one" - Aragorn, LOTR:ROTK


Senest rettet af DonJanina tirs jan 26, 2010 6:36, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre jun 19, 2009 8:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Det ser super lækkert og gennemført ud :thumb: :thumb:

Og et stort velkommen til Dahf :beerchug:


Top
   
Indlæg: fre jun 19, 2009 10:30 
Offline

Tilmeldt: tirs jun 09, 2009 9:53
Indlæg: 14
Det kan du satme godt være bekendt! :D .. meget flot. og velkommen! :clap:

_________________
Mvh. spotted


Top
   
Indlæg: fre jun 19, 2009 10:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jeg er enige med de 2 andre. Det er virkeligt godkendt! Fedt med Aurea som stadig er en meget stor oplevelse. :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre jun 19, 2009 13:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jul 31, 2008 22:00
Indlæg: 1498
Geografisk sted: Glumsø, Sjælland
Lækker samling, jeg er vild med The Big Lebowski Limited Edition boxen :thumb:

_________________
En liste over de blå
Everything Counts (In Large Amounts)


Top
   
Indlæg: søn jun 21, 2009 13:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn maj 17, 2009 22:08
Indlæg: 17
Geografisk sted: Roskilde
Tak for velkomsten og jeres positive svar :) Er også selv ret glad for det hele, men det blir men vel næsten også nød til at være når man nu har lagt så mange i det hele :D ;)
Der mangler dog stadig at blive lavet lidt småting. Bl.a. er der ikke ført kabler i kabelbakker ved gulvet endnu, da der ikke er blevet sat fodlister op endnu. Men anlæget kommer jo i første række :D

DeathPosture skrev:
Jeg er enige med de 2 andre. Det er virkeligt godkendt! Fedt med Aurea som stadig er en meget stor oplevelse. :thumb:


Ja det er et super lækkert tv :D Faldt virkelig også bare for ambilight funktionen, da det er helt anderledes og unikt sammenlignet med andre tv. Og så synes jeg det har et rigtigt flot billede og intet mindre end fantastisk lyd :D

Rasmus J skrev:
Lækker samling, jeg er vild med The Big Lebowski Limited Edition boxen :thumb:


Ja det er en rigtig lækker box og så koster den ikke engang særligt meget :D Er også super glad for den. Jeg er først lige for nyligt begyndt at købe unikke udgivelser, og den box var en af de første der røg i kurven :)

_________________
"My friends, you bow to no one" - Aragorn, LOTR:ROTK


Top
   
Indlæg: søn jun 21, 2009 15:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Jamen velkommen til da :beerchug:

Det ser super-sweet ud - lækker lækker bif og set-up

På det personligt plan er jeg ikke til LCD og ambilight, men "if it works for you" og hvis du er tilfreds, så virker det :thumb:

Jeg bakker lige op om beundringen for den Big Lebowski-boks - den er sgu lækker.

Og igen, lækker samling, stilfuldt sat op - og skønt med film-nørderi 8)


Top
   
Indlæg: ons jun 24, 2009 21:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn maj 17, 2009 22:08
Indlæg: 17
Geografisk sted: Roskilde
Kip James skrev:
- og skønt med film-nørderi 8)


Der findes ikke noget bedre, end at nørde den med sine medentusiaster i fællesskab :D

_________________
"My friends, you bow to no one" - Aragorn, LOTR:ROTK


Top
   
Indlæg: tirs jan 26, 2010 8:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn maj 17, 2009 22:08
Indlæg: 17
Geografisk sted: Roskilde
Nu er det vist på rette tid at få opdateret lidt i denne tråd :D Det er ved at være længe siden og der er da sket lidt i mellemtiden.

Xbox'en er blevet udskiftet med en PS3 Slim 120gb. Dette gjorde jeg fordi jeg ikke brugte Xboxen og gerne ville have en Blu-Ray afspiller, som samtidig også kunne fungere som et mediacenter, og der var PS3'eren et godt valg, for mig, af flere grunde. Bl.a. pga. at den er støjsvag under afspilning, har en fornuftig størrelse harddisk til video, musik og billeder og så kan den bitstreame HD lydformater.

Nok om hardware, nu skal det handle lidt om software :) Der er kommet lidt flere lækre udgivelser op på hylden, og de skal da også lige vises frem :D

The Wizard Of OZ 70th Anniversary Ultimate Collector's Edition BD

Billede
Dette er en ekstremt lækker udgivelse :P Flot indpakning med masser af godter indeni :thumb: Jeg har dog ikke haft æren af at se denne endnu, men har læst at både billede og lyd skulle være imponerende, især når man tar filmens alder i betragtning. :clap:

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Harry Potter Limited Edition Years 1-5 DVD
Billede
Billede
En kreativ og flot samling, som jeg var heldig at score billigt hos Amazon.co.uk :thumb: Bare ærgeligt at der ikke er det samme indhold som i reg. 1 udgivelsen

The Dark Knight Limited Edition w/ Batpod BD

Billede
Reg. 1 udgivelse med en mini replica af Batpod'en, udført i plastik og er fint detaljeret. Disc'ene opbevares i "logo-skiltet" bagved Batpod'en. Et stort minus at der ikke engang følger et cover med :devil:

Illuminati (Engle & Dæmoner) Gift Set m/ 2 bogstøtter BD (Tysk udgave)

Billede
En rigtig lækker udgivelse :clap: Bogstøtterne er flot og detaljeret udført og er lavet i et forholdsvis tungt materiale, så der er en god vægt i dem. Disc'ene kommer i en smuk digibook med ca. 20 siders læsestof i midten og med masser af bonusmateriale, set i forhold til den danske udgivelse :loco: MEN, æsken som disse ting kommer i er dog det kedeligste jeg nogensinde har set :x Den er helt sort, med et stykke papir omkring som viser hvad denne indeholder. Der er ingen lighed mellem den og billedet på amazon.de. Skuffende :(

Billede
Billede
Billede
Billede

National Treasure Presidential Edition DVD
Billede
Flot udgave, som er udført som Presidentens hemmelige bog fra "The Book Of Secrets". Indeholder 5 DVD'er, som bliver opbevaret i siderne i bogen, og 4 postkort/billeder. Coveret er i imiteret læder med presidentens segl på forsiden.

Billede
Billede

Indiana Jones And The Kingdom Of The Crystal Skulls Limited Edition Gift Set DVD
Billede
Billede
I denne udgave medfølger en mini replica af et krystalkranie, lavet af Sideshow Collectibles. Det er meget vel udført, med mange detaljer og en flot finish. Den ses her sammen med en Indiana Jones bust fra Gentle Giant. DVD'en i pakken er bare standard dobbelt-disc udgaven.

Det var hvad jeg ville vise frem lige nu :D Senere vil jeg komme med nogle billeder af mine første film collectibles :mrgreen:
Håber i har nydt denne update ;)

_________________
"My friends, you bow to no one" - Aragorn, LOTR:ROTK


Top
   
Indlæg: tirs jan 26, 2010 12:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Flot opstilling og samling du har dig :)

Men har en spørgsmål til din The Wizard of OZ 70th Anniversary Ultimate Collector's Edition, hvor har du købt den og har din også de kedelige revner i alle 4 hjørner da du modtog den?
Ejer selv en boks magen til din, men både fra axelmusic.com og laserdisken.dk er skadet af forsendelsen fra USA.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tirs jan 26, 2010 15:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn maj 17, 2009 22:08
Indlæg: 17
Geografisk sted: Roskilde
->ImpulzE: Tak for de rosende ord :)

Jeg købte min Wizard Of OZ box hos axelmusic og den har åbenbart sine svagheder i samlingerne, for jeg har også nogle kedelige revner :( Men det er dog ikke nært så slemt som i dit tilfælde :shock: Det ene hjørne på min er gået helt fra hinanden og låget knaser også en del når man åbner det. Boxen så ellers ikke ud til at være blevet beskadiget under fragten, til trods for at jeg tit har haft problemer med at axelmusic ikke pakker deres varer godt nok. Men alt dette ses ikke når den bare står på hylden og ser pæn ud :D Så jeg må bare leve med det.

_________________
"My friends, you bow to no one" - Aragorn, LOTR:ROTK


Top
   
Indlæg: tirs jan 26, 2010 23:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Igen - det ser satme godt nok nice ud da... :thumb:

Jeg er da især helt "tovlig" (dejligt jysk ikk) med den der National Treasure mappe-ting... hvor har du støvet den op henne da ?


Top
   
Indlæg: ons jan 27, 2010 0:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jul 09, 2007 10:26
Indlæg: 882
Geografisk sted: Aalborg
Kip James skrev:
Igen - det ser satme godt nok nice ud da... :thumb:

Jeg er da især helt "tovlig" (dejligt jysk ikk) med den der National Treasure mappe-ting... hvor har du støvet den op henne da ?

Cdon er så vidt jeg ved de billigste online :) kan dog godt ske du kan få den fra sverige eller tyskland endnu biligere, da den også er at finde der. Det er en rigtig flot udgivelse, og hvis ikke at filmene var så middelmådige havde jeg uden problemer betalt den pris for den :)
http://cdon.dk/film/national_treasure_-_presidential_edition_boxset_%285_disc%29-940689


Top
   
Indlæg: ons jan 27, 2010 17:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs nov 20, 2007 21:10
Indlæg: 295
Geografisk sted: Vejen
Ser sku godt ud :thumb:

_________________
"You never know someone, until you step inside their skin and walk around."
My List, DAHF rating Billede


Top
   
Indlæg: tors jan 28, 2010 1:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn maj 17, 2009 22:08
Indlæg: 17
Geografisk sted: Roskilde
Kip James skrev:
Igen - det ser satme godt nok nice ud da... :thumb:

Jeg er da især helt "tovlig" (dejligt jysk ikk) med den der National Treasure mappe-ting... hvor har du støvet den op henne da ?


Tak for de pæne ord :)

Som roennow nævner, så har jeg købt den på cdon.com. Synes personligt selv at det er en herlig udgivelse og man får rigtigt meget for pengene :D kan kun anbefale den, hvis man er til filmene :thumb:

Sorac skrev:
Ser sku godt ud :thumb:


Tak for det :beerchug: har også brugt megen tid og penge på det ;) men det er det hele værd

_________________
"My friends, you bow to no one" - Aragorn, LOTR:ROTK


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team