DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 11:43

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 94 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 57 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs maj 12, 2009 11:39 
Offline

Tilmeldt: søn apr 19, 2009 22:57
Indlæg: 99
må man spørge hvor mange $ der er skudt i dette projekt?


Top
   
Indlæg: ons maj 13, 2009 15:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 25, 2009 14:51
Indlæg: 42
Geografisk sted: Midtjylland
friedel skrev:
må man spørge hvor mange $ der er skudt i dette projekt?


Det har kostet et sted imellem 150 og 160 kilo at lave, foruden al arbejdstiden... :)


Top
   
Indlæg: ons maj 13, 2009 19:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 24, 2008 20:51
Indlæg: 845
Geografisk sted: København
Imponerende fedt setup... :loco: ..Sådan en projektor har jeg også tænkt mig at købe til den hjemmebiograf jeg er ved at bygge...komme dog nok til at tage lidt tid da fundamentet er det enenste jeg kan sige er færdigt forløbigt ! :|

Kan du fortælle nærmere om din super seriøse lyddæmpning af vægge og dør ? Hvor køber man dette ? Pris ? Står med det samme problem som du måtte have.....masser af lyd men det skal blive i rummet ! Jeg kunne også godt tænke mig og du kunne fremhæve posotive og negative ting ved den lækre projektor ?

Tak for billederne de er blevet nydt og nærstuderet grundigt

hilsen biobyggeren
KCLasse :naughty:


Top
   
Indlæg: fre maj 15, 2009 16:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 25, 2009 14:51
Indlæg: 42
Geografisk sted: Midtjylland
KCLasse skrev:
Kan du fortælle nærmere om din super seriøse lyddæmpning af vægge og dør ? Hvor køber man dette ? Pris ? Står med det samme problem som du måtte have.....masser af lyd men det skal blive i rummet ! Jeg kunne også godt tænke mig og du kunne fremhæve posotive og negative ting ved den lækre projektor ?


Hej Lasse
Døren og alle væggene/loft er som skrevet beklædt med lægter og forskalningsbrædder. Imellem vægge/loft og lægterne er brugt foam som anvendes til trægulve, for at holde direkte kontakt minimal. Herefter er der lagt 45mm hårde Rockwool-bats imellem brædderne. Til sidst er Troldtekt-pladerne skruet fast og malet. Samme med døren, som heldigvis var en branddør (ellers var den blevet for tung til at kunne holde til det).
Døren har desuden fået isat skum rundt i åbningen for at tage den sidste vibration og lydgennemtrængning.

Det hele giver en helt fantastisk effekt, både i rummene udenfor biografen, men også indvendigt. Lyden er fuldstændigt som i et lydstudie, og bedre end langt de fleste HighEnd biografer man finder.

Projektoren er jeg ovenud begejstret for, jeg har faktisk intet at udsætte den på. Den laver nogle fantastiske billeder og er støjsvag. Sætter man Australia-filmen - Blu-ray på, så får man virkelig at se hvad projektoren kan præstere. Også muligheden for at rense optikken uden at adskille det hele, er en god ting.
Så jeg er en klart Sanyo-mand når det kommer til projektorer.


Top
   
Indlæg: fre maj 15, 2009 16:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 24, 2008 20:51
Indlæg: 845
Geografisk sted: København
Kanon med projektoren... :clap: Hvor køber man disse troldtekt plader og hvad koster sådan noget ?


Top
   
Indlæg: fre maj 15, 2009 17:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 25, 2009 14:51
Indlæg: 42
Geografisk sted: Midtjylland
KCLasse skrev:
Kanon med projektoren... :clap: Hvor køber man disse troldtekt plader og hvad koster sådan noget ?


Troldtekt pladerne og alt det andet omkring dæmpningen af rummet er købt i det lokale byggemarked. Pris kan jeg ikke lige huske, men jeg lavede en udregning af mængden jeg skulle bruge, og fik derefter en fast tilbudspris (kan godt betale sig) :D


Top
   
Indlæg: fre maj 15, 2009 21:45 
Offline

Tilmeldt: søn apr 19, 2009 22:57
Indlæg: 99
jamen for de penge så er jeg sku ked af der ikke er et rum i vores hus til det:(

:clap: men et klap skal du have, vel gerne gå hen og sige at det nok er den bio jeg bedst kan lide af dem jeg har set indtil videre især den med sofa foran biostolene, skal jeg helt klart have når jeg får et rum jeg kan bygge til bio:D

btw hvis du beslutter dig for at holde film aften så vil jeg med glæde komme og se nogle lækre film:D er fra assens så det er jo ikke så galt :P


Top
   
Indlæg: lør maj 16, 2009 19:20 
Offline

Tilmeldt: søn apr 19, 2009 22:57
Indlæg: 99
I øvrigt hvor stort er rummet? Længde og bredde?


Top
   
Indlæg: lør maj 16, 2009 22:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 25, 2009 14:51
Indlæg: 42
Geografisk sted: Midtjylland
friedel skrev:
I øvrigt hvor stort er rummet? Længde og bredde?


Rummet er 480x540cm. Jeg har bla. en Fatboy-sækkestol som også kan tages i brug, så man kan uden problemer være 10 pers. uden at man får "claus" af det.. :D


Top
   
Indlæg: lør maj 16, 2009 23:45 
Offline

Tilmeldt: søn apr 19, 2009 22:57
Indlæg: 99
syns nu det ser større ud en det er:D


hvor har du købt sofaen, syns ikke jeg kan finde den nogle steder.


Top
   
Indlæg: søn maj 17, 2009 13:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 25, 2009 14:51
Indlæg: 42
Geografisk sted: Midtjylland
friedel skrev:
syns nu det ser større ud en det er:D


hvor har du købt sofaen, syns ikke jeg kan finde den nogle steder.


Jamen rummet virker heller ikke så lille i virkeligheden. Sofaen var vi heldige at finde i IDE-møbler.


Top
   
Indlæg: man jul 20, 2009 14:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 25, 2009 14:51
Indlæg: 42
Geografisk sted: Midtjylland
CeeTee Cinema SAL 2

UPDATE 09/02-2010: Dette indlæg er flyttet til forsiden af tråden (side 1 nederst).

/Christian


Senest rettet af ceejay tirs feb 09, 2010 11:46, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man jul 20, 2009 14:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
Uvist af hvilke årsager har jeg først nu opdaget denne tråd og har lyst til at give mig til at græde.:cry3:
Kæææææææææææft det ser godt ud. :jawdrop: Tillykke :clap: :thumb:

Seneste opdatering er også fed :thumb:

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Top
   
Indlæg: man jul 20, 2009 14:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 25, 2009 14:51
Indlæg: 42
Geografisk sted: Midtjylland
Darcy skrev:
Seneste opdatering er også fed :thumb:


Jamen takker så mycka Darcy, det er altid rart at få lidt feedback. Det er godtnok heller ikke blev stykket sammen på en enkelt dag. :-)
Har du din egen tråd herinde?

/Christian


Top
   
Indlæg: man jul 20, 2009 14:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
Nej, det har jeg ikke. Der er ikke noget at vise frem :? :( Sidder lige nu med en bluray afspiller og ikke engang en fladskærm. Så der er en stykke vej til det store setup :loco:

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 94 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 57 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team