DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 12:03

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: fre mar 06, 2009 12:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 07, 2008 1:00
Indlæg: 177
Mit ultra ultra pro setup med geiler hifi:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Panasonic px80 42", Audioengine5 højtalere 2.0, blu-ray/dvd afspillet fra computer til tv.

Jeg bruger powerdvd+anydvdHD til at afspille bd og region 2 dvder. Jeg bruger zoomplayer med reclock til at afspille reg 1 dvder, da jeg med powerdvd får streger midt på skærmen ind imellem, sker især når kameraet bevæger sig horisontalt. Det er især ærgeligt da powerdvd efter min mening af rigtig god til at opskalere dvder, alt hvad zoomplayer rører ved ser pixeleret ud.

Jeg var hoppet på den blå bølge, men efter at være oppe på små 30 skiver, er jeg gået lidt død. Har fået købt de fleste titler som jeg var interesserede i. Så i øjeblikket køber jeg egentlig næsten kun dvder igen. Jeg er meget tilfreds med hvordan mine opskaledere dvder ser ud.

Mit næste miniprojekt bliver nok at få smidt mine film over på en harddisk, men syntes det virker ret svært og tidskrævende hvis man vil have en dvd lagt over i en mkv i fuld kvalitet x264 (minus ekstramateriale). Kender nogen ikke et program der kan gøre det let (uden at jeg skal bruge 5 forskellige programmer og trykke på 20 knapper for hver enkelt dvd)? :P


Top
   
Indlæg: fre mar 06, 2009 13:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Ser meget godt ud og du er ved at opbygge en pæn samling af film. :thumb:

Det er lidt svært, ud fra billederne, at bedømme størrelsen af rummet.
Men det ser ikke ud til at være særligt stort.
- Og så kan det sgu være vanskeligt at få ordentlig plads til alt sit 'gear' :)

mikkelmark skrev:
....over i en mkv i fuld kvalitet x264 (minus ekstramateriale).

Jeg ved ikke helt hvad du mener med "mkv i fuld kvalitet x264" :?

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: søn mar 29, 2009 12:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons mar 17, 2004 23:21
Indlæg: 2564
mikkelmark skrev:
Jeg bruger zoomplayer med reclock til at afspille reg 1 dvder, da jeg med powerdvd får streger midt på skærmen ind imellem, sker især når kameraet bevæger sig horisontalt. Det er især ærgeligt da powerdvd efter min mening af rigtig god til at opskalere dvder, alt hvad zoomplayer rører ved ser pixeleret ud.


De streger du omtaler... jeg tillader mig at gætte på det er såkaldte "udrivninger" eller tearing, som det hedder på internationalt... Det kunne tyde på dit grafikkort måske ikke kan følge med eller at i Powerdvd er opsat forkert.

Jeg bruger selv Zoomplayer til dvd'er og har ingen problemer med pixelering (andet end det som måtte være i originalen)... Hvad bruger du reclock til helt nøjagtigt? og hvilket codec bruger du til dvd-afspilning?

_________________
You can turn your back on a person - but never turn your back on a drug


Top
   
Indlæg: søn mar 29, 2009 16:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 07, 2008 1:00
Indlæg: 177
Tror godt mit grafikkort kan følge med, det er et gforce 9600gt. Det kan klare blurays, så ville være underligt om det ikke kunne klare dvder.

Relock er en audio decoder, som syncer billedet med lyden, som fjerner flimmer midt på skærmen. Desværre kan jeg ikke få reclock til at virke med powerdvd.

I zoomplayer brugte jeg vmr9 til som video renderer. Der er 2 bedre indstillinger (Haali og EVR), men når jeg satte dem til virkede relock ikke, hvilket igen gav flimmer midt på skrærmen.

Løsningen blev for mig Meda Player Classic Home Cinema. Den vil spille mine dvd'er med EVR video renderer og reclock samtidig :)

Så nu kører det perfekt. Tog mig kun et par måneder at finde ud af :oops:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team