DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 11:19

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3
Forfatter besked
Indlæg: fre feb 27, 2009 9:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Le Samouraï skrev:
Her er den sjældne danske plakat fra den italienske poliziotessco La polizia incrimina la legge assolve (1973) alias High Crime alias Biljagten. Jeg var så heldig at få den i nettet ved et Halloween-arrangement, som Another World Entertainment afholdte:

Billede

Den her ville jeg gerne eje, selvom Nero ser ud som om han har ædt for mange Nutella-madder :) Er helt tosset med Italian crime, men ejer desværre ikke en eneste plakat selv. Har du flere i den genre, Hr. Thomsen?


Top
   
Indlæg: fre feb 27, 2009 22:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
OldTymer72 skrev:
Hvis nogen har org. dawn of the Dead (1978) plakater vil jeg da supergerne se dem. Sprog underordnet.


Jeg har ingen af dem selv, men jeg kan da godt skaffe nogle billeder. Her er først den originale, amerikanske one-sheet:

Billede

Dernæst den vilde italienske i det største (140x200cm) format:

Billede

Og endelig den danske (fra Ibzens samling):

Billede

Læg mærke til, at distributøren med vanlig sans for dramatik påstår, at den er "totalforbudt i det meste af verden". Det havde ikke ligefrem noget på sig, men det lyder da godt. :lol:

Den amerikanske er ret nem at få fat på. Den dukker jævnligt op på eBay og hos emovieposters.com i forskellig stand, og den er konstant til salg som reproduktion.

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: fre feb 27, 2009 22:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Avatar666 skrev:
Den her ville jeg gerne eje, selvom Nero ser ud som om han har ædt for mange Nutella-madder :) Er helt tosset med Italian crime, men ejer desværre ikke en eneste plakat selv. Har du flere i den genre, Hr. Thomsen?


Næ, det er desværre den eneste. Jeg er også vild med filmene, men jeg har ikke fået fat på andre plakater endnu. Jeg var tæt på at købe den danske udgave af BANDITTER I MILANO forrige år. Desværre sad jeg på ferie i Frankrig og tøvede lige en dag for længe med at reservere den, så Henschjell fra Uncut kom først til fadet. :)

De danske plakater blegner dog fuldstændigt ved siden af de italienske. De behøver endda ikke at være så dyre at få fat på, for der er ikke den samme fokus på dem som på gyserfilmene. Diabolik inde fra Uncut har en helt fantastisk specialfremstillet mappe fyldt med originale locandino'er (de små miniplakater) kun fra italienske kriminalfilm fra 1970'erne. Det er simpelthen mums! :yum:

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: man mar 02, 2009 15:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 26, 2009 23:55
Indlæg: 27
Geografisk sted: Odense
Le Samouraï skrev:
Og endelig den danske (fra Ibzens samling):

Billede


For sattan hvor ville den bare pynte på mit nørdværelse.... :cry:


Top
   
Indlæg: man mar 09, 2009 19:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Lidt nyt fra Italien:

Billede

Dario Argentos PROFONDO ROSSO duo fogli (100x140cm). Jeg kan ikke finde ud af, om den stammer fra premieren eller fra en senere repremiere. På nogle italienske plakater står der anført "prima edizione" eller "edizione di anno" efterfulgt af et årstal i bunden, men det er langt fra en fast regel (på min store LA FRUSTA E IL CORPO står der f.eks. heller ikke noget). Der findes også en anden variant i røde og lilla toner, og jeg har ladet mig fortælle, at dét er den originale premiereplakat, mens denne her, den blå udgave, stammer fra en repremiere. Det er dog ikke noget, jeg har kunne få bekræftet nogen steder.

Jeg kan ret godt lide Sandro Simeonis simple, Saul Bass-inspirede grafiske design.

Og så havde jeg lige en anden sag fremme i dag for at tjekke noget:

Billede

Det er min danske plakat fra Kurosawas RASHOMON - DÆMONERNES PORT. Jeg indrømmer, at jeg fik små dollartegn i øjnene, da jeg fornylig opdagede, at RASHOMON er den næstdyreste danske filmplakat, der nogensinde er registreret et salg af hos et af de internationale auktionshuse. Amerikanske Heritage Auctions solgte et foldet og lettere slidt eksemplar for hele $1400 tilbage i 2006. Samtidig var der også et par ting, jeg ikke kunne få til at stemme med min egen: Den er rullet, og jeg er aldrig før stødt på en dansk filmplakat fra 1950'erne, der ikke har været foldet. Desuden står Camera og Vester Vov Vov anført som importører. Så vidt jeg ved, så blev Camera Film først grundlagt i 1960'erne, og RASHOMON havde dansk biografpremiere i 1953-54. I dag kom så den endelige bekræftelse: Der er tale en repremiereplakat fra starten af 1980'erne, hvor Camera og Vester Vov Vov sammen lavede en Kurosawa-kavalkade. Motivet er genbrugt fra originalen og stammer fra et gammelt, japansk træsnit i nationalmuseets samling, men vurderingen ligger selvfølgelig *noget* under de 7-8000kr, som en original ville kunne have indbragt. Ikke at jeg ville have solgt den alligevel. Oh, well... :)

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: tirs mar 17, 2009 13:01 
Offline

Tilmeldt: man feb 23, 2009 22:12
Indlæg: 205
Sjekket med min lokale butikk :

150 kr per backing board str 70x100 (høres litt dyrt ut ?)
3000 kr for ramme til 140x200


Top
   
Indlæg: tirs mar 17, 2009 17:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
3000kr... ja, det frygtede jeg. Jeg må indrømme, at jeg ikke har tjekket med det lokale værksted endnu. Der er røget for mange penge på plakater i stedet. ;)

Men jeg ved, at glasset alene koster over 1000kr for det billigste, og det skal jo helst være med UV-filter. Det er godt, at jeg ikke har så mange af de italienske 4-sheets. :lol:

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: tirs maj 19, 2009 16:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 07, 2003 1:01
Indlæg: 1496
Le Samouraï skrev:
3000kr... ja, det frygtede jeg. Jeg må indrømme, at jeg ikke har tjekket med det lokale værksted endnu. Der er røget for mange penge på plakater i stedet. ;)

Men jeg ved, at glasset alene koster over 1000kr for det billigste, og det skal jo helst være med UV-filter. Det er godt, at jeg ikke har så mange af de italienske 4-sheets. :lol:


Det kan gøres meget billigere end det.
Det kræver bare at du kører lidt vej.
I Næstved ligger et beskyttet værsted som gør det til en rigtig rigtig god pris.
Jeg har selv fået indrammet en 179x117cm Olsen banden plakat for 1100kr og det er altså med speciel glas som ikke vejer noget og som kan give sig lidt, da rigtig glas vil gå i stykker for et godt ord i den størelse.
Derudover er den blevet limet op, så den ikke falder "ned" inden bag glaset.
Jeg har også fået indrammet en masse andre film plakater, som er blevet limet og samlet(nogen rigtig gamle nogen som ikke var så pæne) som idag er super flotte og de kostede cirka 325kr pr styk og det er i 86x62cm cirka, men de havde jo forskellig størelse den gang, det ved du nok? ;)

Men det synes jeg du skal prøve, det er en god og billig løsning og de er rigtig søde til at hjælpe dernede....

http://net.naestved.dk/nsvirk/Billedrammer.aspx


Top
   
Indlæg: ons maj 20, 2009 22:15 
Offline

Tilmeldt: man feb 23, 2009 22:12
Indlæg: 205
Vel , jeg bor i Norge = skyhøye priser ;)

I hvertfall hvis man skal ramme inn 2 og 4sh's.......


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team