DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 9:50

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
 Titel: *LUKKET*
Indlæg: fre jan 02, 2009 14:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Halløj

Snart 6 år på Dahf, så er det vist tid til at vise samlingen frem, nu hvor man også har fået et mere stationært sted at være. Jeg er i skrivende stund ved at rette lidt ind på værelset og flytte et par ting rundt, og så kommer der billeder.

Stay Tuned :thumb:


Senest rettet af Henriksen fre maj 28, 2010 18:48, rettet i alt 4 gange.

Top
   
Indlæg: fre jan 02, 2009 19:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
SLETTET


Senest rettet af Henriksen fre maj 28, 2010 18:49, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre jan 02, 2009 20:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 03, 2003 22:12
Indlæg: 3267
Geografisk sted: Söderåsen, Sverige
:thumb:

Min første tanke: det var godt nok en lille hjemmebio.
Min anden: det var godt nok mange ting samlet på så lidt plads :shock:
Min tredje: det var godt nok en af de mest hyggelige og personlige hjemmebioer jeg nogensinde har set :beerchug:

At der så er tørret støv af, kablerne er gemt af vejen, samt ryddet op er kun naturligt (når vi nu har ventet så mange år) ;)

Meget imponerende :D

Glæder mig meget til næste opdatering :beerchug:
(gerne med mange nærbilleder af din imponerende samling af James Bond Car Collection Diorama-bokse)

Allerbedste hilsner herfra

Buller :D

_________________
Billede Bosat i :sverige: på 7. år (ved ikke lige hvad der skulle få mig til at flytte tilbage til :danmark: igen).

** *** ** ***


Top
   
Indlæg: fre jan 02, 2009 21:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 22, 2004 10:27
Indlæg: 749
Geografisk sted: 127.0.0.1
Filmhule er vist det helt rigtige udtryk. :-D
Det ser sgu rigtigt lækkert ud, lige et sted man har lyst til at hygge med en god film en kold vinteraften.

Det er en del lækre boksset du har dig...

:thumb:
Forza 9000.

_________________
Xbox360 tag: hei1001
MyDVDs
DAHF-Rating Billede


Top
   
Indlæg: fre jan 02, 2009 21:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
Det se rigtig godt ud Kip James :thumb: , men du får da ikke set mange film når Dolph har taget din stol :D .

P.s Skal du ikke snart ha' en BLÅ maskine.

_________________
Satan og helvede!


Top
   
Indlæg: fre jan 02, 2009 22:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Bo: Takker for de pæne ord (Dvd-afspilleren har ved nærmere eftersyn vist godt nok et behov for en støvklud, men det taler vi ikke højt om)
Og, ja - af de værelser jeg havde til rådighed (alle af samme størrelse) var dette det mest optimale (læs: kvadratiske, og med mest vægplads til film-hylder), havde min skærm været større end 42" havde jeg faktisk været nødtvunget til at sætte det ned i stuen, og investere i et mindre til hulen - sådan gik det heldigvis ikke - er MEGET glad for netop 42",eren :D

Personligt...tja, det er alles film-rum vel et eller andet sted, men ja, det bærer nok meget præg af netop mig. Helt pernitten er det nemlig ikke, dog er der med et lidt kryptisk udtryk; hysterisk orden i rodet - jeg ved, i modsætning til i køkkenet og i tøjskabet, hvor ALT er herinde.

Og jeg skal nok huske lidt flere (nær)billeder til James Bond Car Collection-tråden (så kan den genoplives lidt)

Killalot: (Altid godt med en Skoda-ejer..mener at mine Skoda nøgler figurerer på bordet ved stolen) Det er også max hyggeligt, og muligheden for en stol til er muligt - men da fruens film-entusiasme snildt kan koges ned til Dirty Dancing, Sex & The City og ellers Kanal 4, så klarer hun sig fint i stuen ;)

dfms: Ja,tja,bum-bum..en blå maskine. Jeg HAR faktisk haft en PS3,er, men den skuffede mig. Spillene var for kliniske og for pæne (rettere, jeg spiller MAX meget FIFA og NHL, og de to titler er altså bare i mine øjne bedre på PS2 - grafik er ikke alt). Som afspiller til BluRay imponerede den mig ikke - Aha-effekten ved HD fik jeg på fornemste vis vha. min Toshiba-HD-afspiller. Well, det gør ikke HD-kvalitet dårlig, det ved jeg alt om, men kombinationen af mit fjernsyn og så dvd via Hdmi-kabel er fuldt ud tilfredsstillende for mig. Ja, jeg går op i billedkvalitet, men selv de mere jævne dvd-udgivelser kan jeg åbenbart godt leve med. Så, alt i alt, så har jeg pt. ikke lyst til at investere i netop DEN BluRay-afspiller jeg vil have; Panasonic BD-55. Jeg kan fint nøjes med en ny Pioneer DVD-afspiller med Hdmi-udgang, og filmene er altså dejligt billige på dvd. Det er ikke jammerlig kvalitet kontra super-kvalitet. Det er dvd-kvalitet svingende fra jævn til næsten super kontra super...så jeg springer pt. over og bruger pengene på billige dvd-film :thumb:

Og nej, den djævelske flodhest sidder sgu altid og ser Sleepless in Seattle ;)


Senest rettet af Henriksen fre jan 02, 2009 22:54, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: fre jan 02, 2009 22:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
SLETTET


Senest rettet af Henriksen fre maj 28, 2010 18:50, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: lør jan 03, 2009 16:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Nu har jeg kigget lidt på dine billeder og din film hule. - Og det er sgu (næsten) godkendt! :thumb:

Jeg gad da godt bænke mig foran dit TV, som må virke stort når man sidder så tæt på, smide stængerne op og nyde en film sådan helt for mig selv.
Hulen, som du kalder det, virker hyggelig og jeg har faktisk tidligere gået med samme tanke.
( Jeg ser for det meste også film for mig selv og hvor mange gange invitere man lige 5 venner til film aften? )

Du har også fået "klunset" dig noget lækker ragelse og især dine James Bond stuff er for fede. :)

Men nu skal du ikke læne dig tilbage og tro at du får Surferens fulde Thums Up. For hvad sker der lige med de højtalere??
Du kan, med det lille rum, sagtens klare dig med hvad der på billederne ligner "computerhøjtalere"
Men lydbilledet bliver, efter min mening, ødelagt hvis du benytter de store klodser som fronthøjtalere.
-Det må sgu lyde sjovt når Arnold kører fra højre mod venstre på sin Harley. Midt på må det lyde som en knallert. :)

Anyway, post flere billeder af "hulen" :thumb:

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: lør jan 03, 2009 16:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Silver Surfer skrev:
Nu har jeg kigget lidt på dine billeder og din film hule. - Og det er sgu (næsten) godkendt! :thumb:

Jeg gad da godt bænke mig foran dit TV, som må virke stort når man sidder så tæt på, smide stængerne op og nyde en film sådan helt for mig selv.
Hulen, som du kalder det, virker hyggelig og jeg har faktisk tidligere gået med samme tanke.
( Jeg ser for det meste også film for mig selv og hvor mange gange invitere man lige 5 venner til film aften? )

Du har også fået "klunset" dig noget lækker ragelse og især dine James Bond stuff er for fede. :)

Men nu skal du ikke læne dig tilbage og tro at du får Surferens fulde Thums Up. For hvad sker der lige med de højtalere??
Du kan, med det lille rum, sagtens klare dig med hvad der på billederne ligner "computerhøjtalere"
Men lydbilledet bliver, efter min mening, ødelagt hvis du benytter de store klodser som fronthøjtalere.
-Det må sgu lyde sjovt når Arnold kører fra højre mod venstre på sin Harley. Midt på må det lyde som en knallert. :)

Anyway, post flere billeder af "hulen" :thumb:


Jeg har faktisk aldrig tænkt over det med knallerten. De to store højtalere var fruens, og enten skulle de ud eller også..ja, jeg kan ikke smide sådan et par dejlige, og iøvrigt velspillende højtalere ud. De lyder fabelagtigt til musik, og uden at være ekspert på nogen måde, så vil jeg mene jeg har afstemt set-up,et så optimalt som muligt ud fra de forskellige komponenters muligheder. Faktisk bruger jeg ikke surround-lyden så tit - jo når der skal ses noget action/bulder-brag-tju-hej så jo - og i mine ører lyder det ganske acceptabelt. Men til som nu senest Alfred Hitchcock,s Stage Fright så klarer fjernsynet snildt lyden :D Vær dog ikke i tvivl om at jeg selvfølgelig drømmer om et perfekt rum, hvortil der kommer en eller anden fagmand og bare indstiller det hele - så får jeg sikkert ørerne op for endnu bedre film lyd - men som det er nu, og med det viden jeg trods alt har lidt af på området, så virker det til behovet 8) Men mange tak for input, det er yderst velkomment, og jeg vil snart lige gå op og lege lidt med Terminator 2 og Arnie på bike,en - A many thousand thanks, Señor Silver :thumb:


Top
   
Indlæg: lør jan 03, 2009 18:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Superfed samling og rigtigt fed hule... Sådan et rum vil jeg sgu også have når fruen og jeg får fat i et hus engang... Anyway, tak for kigget Kip... Og dobbelt Fåms Åp! :thumb: :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: lør jan 03, 2009 22:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
hvor har du det rocky bælte fra? det er sgu nice!

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: søn jan 04, 2009 15:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
KingHans skrev:
hvor har du det rocky bælte fra? det er sgu nice!


Toys R' Us -tror stadig det er på tilbud til en 50,er :D

Det startede i 199, faldt så til 100...og vupti, en dag var det nede i 50kr - og sidst jeg så efter (lige omkring jul mener jeg) var prisen stadig den samme.


Top
   
Indlæg: søn jan 04, 2009 16:29 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Ja ja, der er mange på dahf med millioner af film og SE's, så jeg tillader mig at være imponeret over Bond-bilerne og Berliner-hylden. Det er fandme ægte kærlighed. Sådan Kipper! :thumb:


Top
   
Indlæg: søn jan 04, 2009 16:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
michmach skrev:
Ja ja, der er mange på dahf med millioner af film og SE's, så jeg tillader mig at være imponeret over Bond-bilerne og Berliner-hylden. Det er fandme ægte kærlighed. Sådan Kipper! :thumb:


Det er nok også det der gør det mest personligt - som du selv siger, så er film i forskellige udgivelser jo det det er, mine Bond-ting og især Berlin-tingene (og Berlin-filmene) er ren passion og personlig lidenskab (Berlin er nærmest en besættelse :loco: )


Top
   
Indlæg: man jan 05, 2009 21:13 
Offline

Tilmeldt: tors dec 25, 2008 23:44
Indlæg: 126
Kip James .:

Wow en fed samling du har :thumb:

Nu kan jeg ikke lade vær med at spørge :oops:

Hvor har du købt de stativer som bla. Alien og Batman filmene står på ? ;)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team