DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 23:42

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør jun 07, 2008 12:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Guy Incognito skrev:
Det er også en dejlig afspiller - selvom den ikke føles som noget der engang har kostet 10.000 - men er nok lidt for forvent efter en lang periode med den Konge-Sony - men sådan er det jo nu tildags - lyden på den Denon skal man dog ikke kimse af - det er ganske OK!


Jeg er ikke så bekymret for lyden, da jeg nok stadig ville foretrække at bruge min egentlige cd-afspiller til musik. Jeg skal bare have en stærk dvd-afspiller med bedre ydelse end min nuværende Panasonic S97, som så kan være min endelige dvd-afspiller. Jeg har stadig brug for god dvd-afspilning da al den anime jeg ser stadig kommer på dvd, og det ser ikke ud som om at det flytter over til Blu-ray i den nærmeste fremtid. Dertil er markedet for lille og serierne i mange tilfælde nok også for billigt lavede til. Men 3910'eren bruger jo ikke Reon eller Realta, men blot en slags Faroudja DCDi-tingest :? Men så vidt jeg har forstået ikke den samme som i min S97'er. Noget der også lokker er muligheden for at sende 480/576i ud, så man i fremtiden engang kan tilføje en scaler der endda vil kunne lave 24 fps ud af helt normale NTSC dvd'er. Der skal nok være enkelte gode film der aldrig når over på Blu-ray, og det kunne da være rart at presse det absolut maksimale ud af skiven.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør jun 07, 2008 13:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 17, 2005 9:49
Indlæg: 1311
Geografisk sted: Dublin 15
Naiera skrev:
Guy Incognito skrev:
Det er også en dejlig afspiller - selvom den ikke føles som noget der engang har kostet 10.000 - men er nok lidt for forvent efter en lang periode med den Konge-Sony - men sådan er det jo nu tildags - lyden på den Denon skal man dog ikke kimse af - det er ganske OK!


Jeg er ikke så bekymret for lyden, da jeg nok stadig ville foretrække at bruge min egentlige cd-afspiller til musik. Jeg skal bare have en stærk dvd-afspiller med bedre ydelse end min nuværende Panasonic S97, som så kan være min endelige dvd-afspiller. Jeg har stadig brug for god dvd-afspilning da al den anime jeg ser stadig kommer på dvd, og det ser ikke ud som om at det flytter over til Blu-ray i den nærmeste fremtid. Dertil er markedet for lille og serierne i mange tilfælde nok også for billigt lavede til. Men 3910'eren bruger jo ikke Reon eller Realta, men blot en slags Faroudja DCDi-tingest :? Men så vidt jeg har forstået ikke den samme som i min S97'er. Noget der også lokker er muligheden for at sende 480/576i ud, så man i fremtiden engang kan tilføje en scaler der endda vil kunne lave 24 fps ud af helt normale NTSC dvd'er. Der skal nok være enkelte gode film der aldrig når over på Blu-ray, og det kunne da være rart at presse det absolut maksimale ud af skiven.


Ja, den indgangsvinkel havde jeg ikke lige tænkt på mht. til 3910 sammen med en scaler - men har nu heller ikke så skrækkeligt mange dvd film tilbage - så er ikke engang sikker på at jeg ville komme til at gøre nytte af det. Men jeg synes at hvis man kan presse en 3910 ned omkring de 3k, er det en stærk pris - og svær at komme udenom - man burde have en god afspiller flere år frem så.

Ja tror du har ganske ret i det med at de "små" film, af de lidt mere snævre genre, nok ikke bliver at se på Blu-Ray. Dg skal man ikke kimse af det enorme marked som der er i Asien for Anime, men så lander vi jo i suppedasen med regionskoder på dette medie. Men er spændt på at se hvad det hele munder ud i - eller vi om 5 år henter alle filmene ned i HD, fra Block-Buster Online, og alt ligger på små memory sticks :lightsabre:

Men hvad kan du anbefale af Anime egentligt - for en som jeg der må absolut kendestegnes som Casual når det kommer til denne slags film. Følgende har jeg set - og i større eller mindre grad nydt - (skriver frit fra hukommelsen - så der er sikkert masser af miss-spells):

Appelseed
Grave of Fireflies
Princess Mononokee
Paprika
Tekonkinkreet-eller noget :loco:
En serie - noget med vampyrer - mindes navnet Alucard??
Ghost in the shell - den første tror jeg
Spirited Away

Jeg er ikke interesseret i nogle lange komplekse serier - dertil har jeg for lidt tid til at fordybe mig. Jeg er heller ikke på nogen som helst måde hooked på alt det der med små bamser der skyder lyn - pokimon eller hvad hulen det nu hedder - den slags anime får mine øjne til at græde blod.

Men hvis du har lidt forslag tager jeg gerne imod med kyshånd :thumb:

P.s. Hvor er det fedt med sin egen tråd - her kan man jo :offtopic:'e helt vildt, og skyde med spredehagl - YAY!!

_________________
Mine Twits - Guy Incognito flytter til Dublin
Billede


Top
   
Indlæg: lør jun 07, 2008 17:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Anime er da så småt på vej over til HD. Der er f.eks. en OVA-serie* på vej til at blive færdigudgivet på HD DVD, Freedom, som jeg mægtig gerne vil have fat i. Men vejledende pris er $40 per afsnit, også i USA :shock: Ellers er det selvfølgelig mest film, og det er sjovt at du nævner Tekkon Kinkreet, som er en af de tidlige Blu-ray udgivelser herhjemme, sammen med Paprika. Ret spøjst at to så relativt skæve film (især Paprika) ryger ud på Blu-ray herhjemme så tidligt i formatets levetid. Jeg regner med at snuppe begge når de engang bliver sat ned til 100,- stykket ;) I Japan er nogle af de store serier så småt på vej ud på Blu-ray, til uhyrlige priser. Uden engelske undertekster. Regioner er for mig ikke et problem, da jeg har en region A PS3. Men mangel på engelske undertekster ér et problem :nuts:

Den serie med vampyrer du tænker på er Hellsing, som i øvrigt er ved at blive genfortalt i en ny OVA-serie med flere penge bag produktionen.

Med hensyn til anime FILM må jeg desværre sige, at jeg ikke er den rette at spørge. Jeg har næsten 700 skiver med anime, men kun en meget lille håndfuld er film. Resten er tv-serier og OVA'er. Jeg interesserer mig meget lidt for filmene; selv de store Ghibli-klassikere kan ikke få mig op af stolen :? Mine favorit-anime'er er netop de lange og komplekse serier ;) Fullmetal Alchemist, Tenchi Muyo, Full Metal Panic,, His & Her Circumstances, Neon Genesis Evangelion, Genshiken, RahXephon er et lille udvalg af mine favoritserier, blandt dem der også er alment anerkendt som værende rigtig gode. Andre favoritter tæller mindre seriøse serier, med super-robotter og fjollede angreb der skal kaldes samtidig med at de udføres ;), og generelt fjollede, romantiske komedier. Det er en af de ting jeg kan lide ved anime; genren 'kan' så mange forskellige ting, ligefra de lange, eksistens-filosoferende, komplekse serier til fjollede komedier med panty-flashes og nipple-slips :naughty: som de største attraktioner ;) Der er noget for enhver smag, og noget for dem der er til lidt af hvert. En anden serie der lige bør nævnes er den BINDEGALE OVA FLCL, også kendt som Fooly Cooly eller Furi Kuri. Bare se den! Hvis du kan få fat i et sæt dvd'er med serien :roll: Det amerikanske firma der har licensen er nogle klaphatte, men der er vist et genoptryk af samlingen på vej. Den bliver ikke helt billig, men det er pengene værd ;)


*OVA = Original Video Animation. Serier udgivet direkte på dvd eller lignende, oftest med budgetter der ligger et sted mellem de relativt billige tv-serier og de dyre biograf-produktioner.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Senest rettet af Naiera søn jun 08, 2008 10:42, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: søn jun 08, 2008 0:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 17, 2005 9:49
Indlæg: 1311
Geografisk sted: Dublin 15
Puha - sikke en lang smørre - havde håbet på en liste med 10 punkter, hvor jeg så kunne fare ud og købe lige dem - og være underholdt 10 gange :lol:

Anyway - det lyder til at man bør slå koldt vand i blodet, og se hvad der dukker op på Blu-Ray, bare en skam at der er lidt dårlige udsigter pt.

Men jeg har kigget lidt på dem du nævner - og så kigget lidt på IMDB, og umiddelbart virker Fullmetal Alchemist og så Neon Genesis Evangelion interessante - men hvilke er mon at foretrække at starte ud med - ren og skær dine mening? Eller er det en 50-50?

Hvordan er det med anime udgivelser - kommer de samme film/serier i nogle særligt gode udgaver - her tænker jeg lyd/billede - eller skal man bare snuppe det billigste man kan finde?

_________________
Mine Twits - Guy Incognito flytter til Dublin
Billede


Top
   
Indlæg: søn jun 08, 2008 10:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Anime-serier er oftest det samme uanset hvilken udgivelse du køber, så længe du sørger for at købe den originale udgivelse. Hvis du holder dig til steder som Axel Music (.com) og DVD Pacific kommer du selvfølgelig ikke ud for kopier.

Jeg kan anbefale ANN som jeg linkede til, hvis du i fremtiden skal tjekke anime-serier ud. Der er også karakter-givning som jeg synes er brugbar det meste af tiden, selvom den selvfølgelig godt kan være udsat for hype med serier som Naruto og visse Gundams der bliver populære i den bredere unge del af befolkningen i USA.

Lige præcis med hensyn til Neon Genesis Evangelion er der MANGE udgivelser derude, men kun to forskellige udgivelser hvad angår billedkvaliteten. For at få den restaurerede udgave skal du købe det de kalder 'platinum'-udgaven. Her og her finder du et par forskellige udgivelser med samme indhold, hvad angår afsnittene på dvd'erne. Det er en serie jeg synes er rigtig god at 'starte' med; sammen med His & Her Circumstances var det den første serie jeg så til fulde, og det forbliver min velsagtens favorit-serie, fordi den bare er så voldgod ;)

Fullmetal Alchemist er lidt nemmere; der findes enkeltvise udgivelser og fire set med alle 50 afsnit på. Sæson 1 part 1 og 2, og sæson 2 part 1 og 2. Som her. Serien er lang, men den holder hele vejen igennem, og er også et perfekt eksempel på hvad det er anime kan, som ingen anden fortælleform kan. Der er lidt humor, en lang, spændende historie, et fantastisk persongalleri og meget, meget mere.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: søn jun 08, 2008 10:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Guy Incognito skrev:
Puha - sikke en lang smørre - havde håbet på en liste med 10 punkter, hvor jeg så kunne fare ud og købe lige dem - og være underholdt 10 gange :lol:


Beklager, anime-film er bare ikke mig ;)

Men jeg kan da godt lave en liste over serier du bare kan fare ud og købe, og være underholdt med mange flere gange end ti :lol:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Senest rettet af Naiera søn jun 08, 2008 11:32, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: søn jun 08, 2008 10:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 10, 2008 16:46
Indlæg: 363
Geografisk sted: Odense
Har også set en del anime. Og jeg kan varmt anbefalde filmene Akira (http://www.imdb.com/title/tt0094625/) og Princess Mononoke (http://www.imdb.com/title/tt0119698/). :)

_________________
:vhs: :dvd: :bluray:
Min DVD/blu-ray samling
Tjek også min blog Filmkælderen!


Top
   
Indlæg: søn jun 08, 2008 11:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 17, 2005 9:49
Indlæg: 1311
Geografisk sted: Dublin 15
Goodbyte skrev:
Har også set en del anime. Og jeg kan varmt anbefalde filmene Akira (http://www.imdb.com/title/tt0094625/) og Princess Mononoke (http://www.imdb.com/title/tt0119698/). :)


Princess Monokoke står også på min liste et par posts længere oppe. Akira kan jeg skisme ik huske om jeg har set - men synes det der står på IMDB ser bekendt ud - må jeg hellere lige tjekke ud :)

_________________
Mine Twits - Guy Incognito flytter til Dublin
Billede


Top
   
Indlæg: søn jun 08, 2008 11:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 17, 2005 9:49
Indlæg: 1311
Geografisk sted: Dublin 15
Jeg tror jeg vil snuppe sådan en Neon Genesis Evangelion så - forskellen er kun indpakningen på de to? Den i madkassen ser ret lækker ud nemlig, så overvejer den lidt :)

Har på fornemmelsen at jeg skal starte med kun 1 serie - ellers går det vist helt galt for herren her.

Du får tak for alle forslagene + links - You, my good man, surely are a saviour :thumb:

_________________
Mine Twits - Guy Incognito flytter til Dublin
Billede


Top
   
Indlæg: søn jun 08, 2008 11:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Ja, jeg har godt nok ikke fulgt så meget med i de evindelige genudgivelser af Evangelion, men jeg er temmelig sikker på, at kun indpakningen på de to udgivelser er forskellig. Du får i hvert fald samme indhold og videokvalitet hvad angår de 26 afsnit af serien. Det ser ud som om der er ekstramateriale med til madpakke-udgaven; den slags skærer udgiveren (ADV) oftest fra på de thinpak-udgivelser de laver, som den anden udgave der linkes til her er en af. Madpakke-indpakningen findes også til en håndfuld andre serier.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: søn jun 08, 2008 12:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 10, 2008 16:46
Indlæg: 363
Geografisk sted: Odense
Hvis du vil se Evangelion skal du helt sikkert skaffe dig Platinum udgaven!

_________________
:vhs: :dvd: :bluray:
Min DVD/blu-ray samling
Tjek også min blog Filmkælderen!


Top
   
Indlæg: søn jun 08, 2008 17:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
nge er fedt! Happy viewing. :thumb:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: man jun 09, 2008 0:10 
Offline

Tilmeldt: fre jun 06, 2008 15:59
Indlæg: 9
Nice setup! Jeg kan kun være enig i dine udtalelser omkring Revel :)

_________________
Hjemmebio: Revel Salon, Revel Voice, Revel S30, Bryston 3B SST2/4B SST2,/14B SST2, 2x Weiss DAC202, Weiss DAC2, Weiss AFI1, Stewart Studiotek 130 G3 133" Cabaret, Samsung A800B, JRiver MC19 (MacBook Pro/Bootcamp)


Top
   
Indlæg: man jun 09, 2008 7:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 17, 2005 9:49
Indlæg: 1311
Geografisk sted: Dublin 15
danish skrev:
Nice setup! Jeg kan kun være enig i dine udtalelser omkring Revel :)


Mange tak - selvom det slat ikke kan måle sig med det Krell grej du har fået smidt hjem i stuen - det er dælme nice grej :thumb:

Og ja - Revel er uden tvivl min målestok for lækre speakers fremover - hold da op :shock:

_________________
Mine Twits - Guy Incognito flytter til Dublin
Billede


Top
   
Indlæg: lør nov 15, 2008 11:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 17, 2005 9:49
Indlæg: 1311
Geografisk sted: Dublin 15
Så er der opdateret i post #1 - ny reciever og klemmebokseri :thumb:

_________________
Mine Twits - Guy Incognito flytter til Dublin
Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team