DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 6:14

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre jun 06, 2008 20:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 17, 2005 9:49
Indlæg: 1311
Geografisk sted: Dublin 15
Opdateret 15/11-08

Så skete der endelig lidt nyt i Micro-Bio'en - faktisk står det så slemt til at jeg pt. gør brug af HDMI interfacet :shock: - men bare rolig, så snart min Panasonic et eller andet 55 afspiller lander, er det tilbage til analog HD lyd :thumb:

Men lad os starte med lidt nyt på forstærker området. Efter megen tænken og lytten, faldt valget på en Harman Kardon AVR 255. Men hvorfor ikke 355 modellen? Well, jeg valgte at beholde min dejlige Cayin effekt basse, og den trække de to fronter + center. Derved havde jeg ikke megen behov for at betale ekstra for en smule mere effekt i 355'eren. Og til under 4000 inkl levering fra Der Vaterland, var der ingen tvivl.

Og indtil videre har den været hver en krone værd. Jeg er ellers svær at hidse op når det kommer til alt det nymodens elektronik, men den spiller med varme, fylde og autoritet - noget af dette kan helt sikkert tilskrives min Cayin, men som multikanl processor, som stort set er hvad den laver hos mig, er det et eminent køb :clap:

De to eneste minusser er remoten - hot damn, sikke en klods. Og så at firmwaren skal opdateres, for at det der HDMI passthrough stas kommer til at virke (og selvom jeg har købt det IOGear USB/RS232 kabel som er testet af H/K, så kan jeg ikke få forbindelse....) ....AAARGH! Derfor jeg er til analog :twisted:

Billede


Men så faldt jeg jo i Squeezebox fælden, og det har kastet følgende af sig:

Synology 207+
Billede

Squeezebox Duet
Billede
Sikke en fin indpakning - godt at julen falder tidligt i år :clap:

Billede
Uden tøj på :naughty:

Billede
Tid til befamling - lækker tyngde - ligger godt i hånden. Opsætningen var nærmest grinagtig nem!

Hele opsætningen var ret ligetil. Der vil jeg lige takke alle gutterne der har guidet og linket mig en masse info i min Squeezebox tråd - fik jeg egentlig nævt hvor fedt et forum DAHF er?


Derefter gik det Schnell - og der landede et sæt Snell Type D.

Billede
Selvom jeg var skeptisk overfor hvad jeg ville få for mine penge, er ALT gjort til skamme - de spiller vitterligt fantastisk. Lyden læner imod det varme og lidt fyldige - og jeg tror derfor at hvis de blev sat sammen med rør, ville der nok gå en smule flødeskum i den. Men med den nuværende Cayin, er alt bare fryd - dog må der gerne - engang - stå Revel på fronterne.

Billede
Noget som dog overraskede mig, var den bagudrettede diskant - troede ikke det var noget der virkede - how wrong was i?! Det virkede ganske enkelt som en dipol åben baffel konstruktion, som jeg har leget med engang i noget DIY - og det holder altså ganske godt 8)

Billede
Der hvor mine trofaste Nordost kabler rammer de britiske 41 kilo bamser, er der mulighed for at hæve og sænke diskanten foran, slå den bagudrettede diskant til og fra - samt en sikring, hvis man nu skulle blive for overmodig :nono:


Billede
Kraftværket til det hele, står der Cayin D806 på - her i huset er vi nemlig ikke for fine til at have China gear i huset. Og jeg er allerede faldet for den - musikalsk og med masser af kræfter. Efter hvad jeg kan se er den opbygget som en dual mono konstruktion - bortset fra at den er med 6 kanaler. Så min teori er at de to kæmpe ringkerner hver vartager 3 kanaler - men blot et gæt, da der er forbavsende lidt info om den på nettet.


Min seneste forelskelse er denne fantastiske Revel center :notworthy:

Billede
Efter at have oplevet denne amerikanske æske, er jeg hermed overbevist om at en 3 vejs center er vejen frem - der står så meget mere lyd i center af mixet end jeg nogensinde har oplevet før - det kom noget så voldsomt bag på mig - men det har også overbevist nig om at Revel er mærket for mig. Hele følelsen da jeg stod med den i armene gjorde det klart - dette er High-End, og at man kan finde en center der fra ny kostede noget lignende 20.000 - til 3000 brugt, gør kun glæden større!

Billede
Bagpå er der desuden et par gode muligheder for at ændre lidt på lyden, hvilket jeg finder ganske smart - og giver en del flere muligheder.


Bagkanalerne udgøres pt. af noget helt igennem uinteressante Dali Concept 2 - men de klare jobbet indtil videre.

Og det obligatoriske oversigtsbillede
Billede

Well det var vel det - har jeg glemt noget? I så fald skyldens det alderen - og alt støv og fedtfingre, er blot en illusion - m'kay?!

Stil gerne spørgsmål hvis det er, hvis der er noget jeg er sluppet lidt for nemt omkring :thumb:

_________________
Mine Twits - Guy Incognito flytter til Dublin
Billede


Senest rettet af Guy Incognito lør nov 15, 2008 11:37, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre jun 06, 2008 20:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 22, 2004 10:27
Indlæg: 749
Geografisk sted: 127.0.0.1
Det ser sgu lækkert ud Rasmus!
Nydeligt arrangeret, der må sgu være tryk på i lejligheden, når det kører :-)

Hvis du vil have min helt ærlige mening: den Revel C30 fylder alt for meget i billedet, skal jeg ikke lige kigge forbi og tage den med?
åh GUD jeg er så midsundelig! :mrgreen:

_________________
Xbox360 tag: hei1001
MyDVDs
DAHF-Rating Billede


Top
   
Indlæg: fre jun 06, 2008 20:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 17, 2005 9:49
Indlæg: 1311
Geografisk sted: Dublin 15
Killalot skrev:
Det ser sgu lækkert ud Rasmus!
Nydeligt arrangeret, der må sgu være tryk på i lejligheden, når det kører :-)

Hvis du vil have min helt ærlige mening: den Revel C30 fylder alt for meget i billedet, skal jeg ikke lige kigge forbi og tage den med?
åh GUD jeg er så midsundelig! :mrgreen:


Mange slags tak Hr. :thumb:

Der er ret meget smæk på i den lille lejlighed, ikke et eneste sekund har jeg tænkt på om hvilken sub jeg skal bruge penge på..

Ja den er lidt stor er den - men du får den ikke - never :twisted:

Men når det er sagt, har jeg måske en der kender en, som kender en der har haft en C30 tilsalg - har lige sat noget mail stas igang.

_________________
Mine Twits - Guy Incognito flytter til Dublin
Billede


Top
   
Indlæg: fre jun 06, 2008 20:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 22, 2004 10:27
Indlæg: 749
Geografisk sted: 127.0.0.1
Jeg venter med spænding..... :nuts: :nuts: :nuts:

_________________
Xbox360 tag: hei1001
MyDVDs
DAHF-Rating Billede


Top
   
Indlæg: fre jun 06, 2008 20:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 17, 2005 9:49
Indlæg: 1311
Geografisk sted: Dublin 15
Killalot skrev:
Jeg venter med spænding..... :nuts: :nuts: :nuts:


Der skulle gerne ligge en PB til dig - om det er til nogen hjælp tør jeg så ikke love :)

_________________
Mine Twits - Guy Incognito flytter til Dublin
Billede


Top
   
Indlæg: fre jun 06, 2008 22:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Fedt setup og man bliver slet ikke misundelig. Slet ikke. :)
Se den stakkels fladskærm. Den forsvinder næsten helt mellem de "hooligans" af et par fronthøjtalere.
- Og det lille nummer med viskestykket kan gå hen og blive dahf mode. :thumb:

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: fre jun 06, 2008 22:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 15, 2006 18:57
Indlæg: 624
Geografisk sted: Horsens
Lækre sager, jeg synes også det er dejligt at købe gamle topmodeller til foræringspriser, og der er masser af det derude, da der sker så meget pt. med hd-lyd og billede.

Den center er for fræk. :shock:

_________________
DAHF Rating Billede
Min Stue


Top
   
Indlæg: lør jun 07, 2008 0:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 17, 2005 9:49
Indlæg: 1311
Geografisk sted: Dublin 15
Silver Surfer skrev:
Fedt setup og man bliver slet ikke misundelig. Slet ikke. :)
Se den stakkels fladskærm. Den forsvinder næsten helt mellem de "hooligans" af et par fronthøjtalere.
- Og det lille nummer med viskestykket kan gå hen og blive dahf mode. :thumb:


Hvis man regner lidt på det - er der mange - rigtig mange som køber dyere ting end mig, faktisk har det ikke været så dyrt.

DVD: 3250
AV Pre: 1800
Cayin: 3000
Revel center: 3000
Snell fronter: 3600
Div kabler: 3000
TV: 7000

Alt i alt: ca. DKK 25.000

Kender folk der har brugt det alene på kabler hehe... Men hvis man har mod på brugt markedet, findes der så ufatteligt meget guld, til nærmest foræringspriser - i stod grad pga. de Nye HD formater. Mange folk med High-End grej der kun er et år eller to gemmelt, udskifter som vilde, for at kunne køre alt over HDMI - selvom mulighederne med Analog er mindst lige så gode (der kommer vi til den artikel jeg lige skal finde).

Jeg lader ihvertfald hellere end gerne andre om at købe tingene fra nye, lade dem tage den store afskrivning, og så slå kløerne i det bagefter :thumb:


Ang. skærmen ... well, da jeg fik det, synes jeg at 40" var uhyggeligt stort. Efter den blev pakket ind i Snell'ere og Revel, forekommer den pludselig lidt klein i det. Men da jeg kun sidder knap 3 meter fra det, må den altså klare arbejdet lidt endnu :)

Kan man mon tage patent på "Kludde-Tricket"?

_________________
Mine Twits - Guy Incognito flytter til Dublin
Billede


Top
   
Indlæg: lør jun 07, 2008 0:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 17, 2005 9:49
Indlæg: 1311
Geografisk sted: Dublin 15
martindk skrev:
Lækre sager, jeg synes også det er dejligt at købe gamle topmodeller til foræringspriser, og der er masser af det derude, da der sker så meget pt. med hd-lyd og billede.

Den center er for fræk. :shock:


Takker :)

Jeg kan også love for at i stille passager i filmene kan jeg høre mit Jyde-Gen spinde som 14 kattekillinger 8)

Sjovt som den center har tiltrukket sig opmærksomhed - to styks kvindefolk har netop udråbt den til det pæneste stykke "Anlægsskrammel" de til dato har set hos mig - troede aldrig jeg skulle få noget grej der kunne give + på WAF skalaen :laugh:

_________________
Mine Twits - Guy Incognito flytter til Dublin
Billede


Top
   
Indlæg: lør jun 07, 2008 0:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 17, 2005 9:49
Indlæg: 1311
Geografisk sted: Dublin 15
Og som lovet - skrivelsen fra Mark Levinson. Jeg er dog ikke sikkerpå at HDMI fortsætter med at være lidt bag Analog, kan nemt se fordelene i HDMI - men pt. vender jeg altså med at hoppe på den vogn :)

Det er måske lidt tørt læsning - men synes faktisk det hele forklares ganske godt, og jeg fik da uddybet nogle ting som jeg ellers ikke var helt sikker på - men læs det hvud i lyster, det koster gratis :beerchug:

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

_________________
Mine Twits - Guy Incognito flytter til Dublin
Billede


Top
   
Indlæg: lør jun 07, 2008 2:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Hvordan er det lige det der er mangler ved HDMI? Det er da mangler på deres egne produkter og ikke ved HDMI :P Jeg kan ikke se hvordan det skulle bevise at HDMI er bagefter 'analog'. Det er selvfølgelig helt reelt at sige, at udviklingen går for hurtigt, men det er ikke HDMI-standardens skyld som sådan ;) Min lille AV-receiver har vel snart to år på bagen og kan sagtens tage 1080p og 7.1 kanalers PCM.

Afsnittet med bitstreaming eller afspiller-dekodning er dog selvfølgelig bare :thumb: Godt at se, at nogle af fabrikanterne fatter at det er noget juks at prakke bitstreaming af HD-formaterne på folk, eftersom det bare er en undskyldning for at få folk til at bruge flere penge, samtidig med at det begrænser mulighederne for at bruge interaktive features. Dette er også en af årsagerne til, at jeg synes at flere burde købe en PS3 i stedet for f.eks. en Panasonic BD30, så de ikke begrænses af bitstreamingens onder.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør jun 07, 2008 3:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 17, 2005 9:49
Indlæg: 1311
Geografisk sted: Dublin 15
Naiera skrev:
Hvordan er det lige det der er mangler ved HDMI? Det er da mangler på deres egne produkter og ikke ved HDMI :P Jeg kan ikke se hvordan det skulle bevise at HDMI er bagefter 'analog'. Det er selvfølgelig helt reelt at sige, at udviklingen går for hurtigt, men det er ikke HDMI-standardens skyld som sådan ;) Min lille AV-receiver har vel snart to år på bagen og kan sagtens tage 1080p og 7.1 kanalers PCM.

Afsnittet med bitstreaming eller afspiller-dekodning er dog selvfølgelig bare :thumb: Godt at se, at nogle af fabrikanterne fatter at det er noget juks at prakke bitstreaming af HD-formaterne på folk, eftersom det bare er en undskyldning for at få folk til at bruge flere penge, samtidig med at det begrænser mulighederne for at bruge interaktive features. Dette er også en af årsagerne til, at jeg synes at flere burde købe en PS3 i stedet for f.eks. en Panasonic BD30, så de ikke begrænses af bitstreamingens onder.


Det jeg ser som manglen er at HDMI stadig er et work in progress - Analog virker enormt godt, så jeg forstår ikke at folk smider stort, godt High-End udstyr ud - blot fordi de får det indtryk at de nye formater ikke duer med mindre man benytter HDMI.

Der er rigtig mange som bliver misinformeret... Bevarres, det er super for folk som mig, som samler deres grej op, men synd for dem som på den måde mister utroligt mange penge.

Det skal heller ikke ses som om jeg mener at HDMI er teknisk dårligere - der er fordele ved det - 1 kabel vs 6-8 kabler, det er skam til at tage at føle på. Men jeg synes alt det HDMI ræs har været reklameret helt forkert (moralskt) - for der er mange som allerede nu sidder med grej der ikke vil kunne udnytte HD lyden optimalt, selvom de har brugt gode summer på det.

Så på den måde mener jeg at analog er bedre pt. Det er klar til alt hvad de kommer med, så længe man blot sørger for at have en afspiller som er med på "moden" - jeg håber så bare at den Panasonic BD50 vil kunne holde mig kørende i nogen tid.

Den dag hvor det kommer en endelig HDMI løsning, som ikke opdateres hele tiden - så vil jeg kigge på det. Indtil da - går jeg imod strømmen, og snupper den analoge løsning :beerchug:

_________________
Mine Twits - Guy Incognito flytter til Dublin
Billede


Top
   
Indlæg: lør jun 07, 2008 11:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Guy Incognito skrev:
Det jeg ser som manglen er at HDMI stadig er et work in progress - Analog virker enormt godt, så jeg forstår ikke at folk smider stort, godt High-End udstyr ud - blot fordi de får det indtryk at de nye formater ikke duer med mindre man benytter HDMI.


Jeg synes ikke man kan sige at HDMI som sådan er et 'work in progress'. Det er i hvert fald ikke noget der har nogen videre indflydelse på forbrugerne så længe de sørger for at købe de rette produkter.

Det var netop sådan, at jeg synes du gav indtryk af, at du mente HDMI var teknisk dårligere ;) Har du udstyret i orden er der ingen grund til at bruge analog; det var såmænd bare dét der var min pointe. Det gode ved HDMI er netop at det er bagudkompatibelt. Min receiver kan alt den skal kunne med hensyn til 1080p og HD-lyd. Der er ikke noget der kommer til at mangle opgradering, selvom receiveren reelt kun er HDMI 1.1. Det væsentlige er sådan set ikke HDMI-versionen, da denne ikke garanterer noget men kun giver mulighed for forskellige ting, men producentens implementation af HDMI-versionen er derimod meget væsentlig.

Det der har været problemet med det her HD-lydræs er som hintet ovenover; at folk er faldet over hinanden for at købe Onkyo-receivere med bitstream-support og dekodning af HD-lyd. Nogle har måske endda nedgraderet fra den receiver de havde før! Og nu mangler de så muligheden for at bruge diverse interaktive features, så når de en dag køber en afspiller der dekoder lyden selv, så har de bare betalt for TrueHD og DTS-HD MA-licenserne to gange. Onkyo og lignende producenter havde meget held med at overbevise folk om, at den eneste måde at få al HD-lyd på, var at købe en afspiller der kunne bitstreame og en af deres nye receivere :nuts:

Jeg vil i øvrigt også ha' en Denon 3910 ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør jun 07, 2008 11:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 17, 2005 9:49
Indlæg: 1311
Geografisk sted: Dublin 15
Naiera skrev:
Guy Incognito skrev:
Det jeg ser som manglen er at HDMI stadig er et work in progress - Analog virker enormt godt, så jeg forstår ikke at folk smider stort, godt High-End udstyr ud - blot fordi de får det indtryk at de nye formater ikke duer med mindre man benytter HDMI.


Jeg synes ikke man kan sige at HDMI som sådan er et 'work in progress'. Det er i hvert fald ikke noget der har nogen videre indflydelse på forbrugerne så længe de sørger for at købe de rette produkter.

Det var netop sådan, at jeg synes du gav indtryk af, at du mente HDMI var teknisk dårligere ;) Har du udstyret i orden er der ingen grund til at bruge analog; det var såmænd bare dét der var min pointe. Det gode ved HDMI er netop at det er bagudkompatibelt. Min receiver kan alt den skal kunne med hensyn til 1080p og HD-lyd. Der er ikke noget der kommer til at mangle opgradering, selvom receiveren reelt kun er HDMI 1.1. Det væsentlige er sådan set ikke HDMI-versionen, da denne ikke garanterer noget men kun giver mulighed for forskellige ting, men producentens implementation af HDMI-versionen er derimod meget væsentlig.

Det der har været problemet med det her HD-lydræs er som hintet ovenover; at folk er faldet over hinanden for at købe Onkyo-receivere med bitstream-support og dekodning af HD-lyd. Nogle har måske endda nedgraderet fra den receiver de havde før! Og nu mangler de så muligheden for at bruge diverse interaktive features, så når de en dag køber en afspiller der dekoder lyden selv, så har de bare betalt for TrueHD og DTS-HD MA-licenserne to gange. Onkyo og lignende producenter havde meget held med at overbevise folk om, at den eneste måde at få al HD-lyd på, var at købe en afspiller der kunne bitstreame og en af deres nye receivere :nuts:

Jeg vil i øvrigt også ha' en Denon 3910 ;)


Tror i det store hele vi faktisk er enige - selvom vi står i hver sin lejr - det ville skisme også være kedeligt hvis man var enig om alt, så var der ikke megen debat har på DAHF :beerchug:

Jeg er så ikke så meget til de "alt-i-1" løsninger mere. Havde selv kig på Onkyo 875 og 905 - men valgte det fra, af den enkle grund at jeg synes der er proppet for megen elektronik ind i kasserne - hvilket også kan ses på varmen de udvikler. Nok også derfor jeg er faldet for den 2-delte løsning, så kan man opgradere løbende, hvis der virkelig kommer noget banebrydende. Spørgsmålet så hvor længe man skal vente...? Måske afløseren på NAD M15 er målet - det er sammen med afløseren til NuForce AVP17 de to som jeg pt. kigger efter.

Jeg har set mange udskifte sidste generations TOTL maskiner, med de "små" fra f.eks. Onkyo o.lign. mærker der tilbyder de nye features - har sidenhen hørt mange klage deres nød. Da der lydmæssigt er gået skridt i den forkerte retning. Flere har dog løst det til en vis grad med en effektforstærker til fronterne - men tror mange ønsker de havde slået koldt vand i blod, og set tiden an.

Men som sagt tidligere - der er kronede dage for os der samler de andres grej op :clap:


Det er også en dejlig afspiller - selvom den ikke føles som noget der engang har kostet 10.000 - men er nok lidt for forvent efter en lang periode med den Konge-Sony - men sådan er det jo nu tildags - lyden på den Denon skal man dog ikke kimse af - det er ganske OK!

Du snupper da bare den på Recordere ;)

_________________
Mine Twits - Guy Incognito flytter til Dublin
Billede


Top
   
Indlæg: lør jun 07, 2008 12:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Tak for den HDMI ting fra M/L.
Lækkert lækkert grej. :thumb:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team