DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 7:03

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 124 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 69 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors apr 01, 2010 20:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors dec 22, 2005 20:03
Indlæg: 2813
Geografisk sted: Holbæk
Hold da op! Jamen det er jo rent blær. Nu har jeg ikke læst de tidligere sider, men har du selv tegnet rummet?

_________________
Chenny!


Top
   
Indlæg: tors apr 01, 2010 20:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 24, 2008 20:51
Indlæg: 845
Geografisk sted: København
jacob_uno skrev:
Hold da op! Jamen det er jo rent blær. Nu har jeg ikke læst de tidligere sider, men har du selv tegnet rummet?


Jo indretningen, ideerne og detaljerne er efter mine planer og drømme som går snart 10 år tilbage..... El kablerne har jeg måtte have professionel hjælp til...... det blev til 5 x 16A til forstærkerne og 3 x 10A til div. lys, HD projektor, dvd samt blue ray afspiller.

Kravene har fra start været :

1: To sofa rækker, med mulighed for at få benene op (det blev en 4 pers sofa bagtil og 3 lazyboys foran)
2: Ekstrem kraftig subwoofer (4 stk 15" a´2000 watt + 2 stk 21" a 2800 watt)
3: Butt kickere eller Paraseats i sæderne (det blev begge dele)
4: En form for scene under lærredet (bygget til at kunne holde 3 voksene personer)
5: Rigeligt plads til dvd film (PT plads til ca 1000 film med mulighed for udbygning)
6: Vinklet gulv så alle kan se (Gulvet er hævet med en kraftig limtræskonstruktion som er båret af gummi med lufbobler i)
7: Mørke farver på væg og loft (mellemgrå + koksgrå + sort)
8: Rødt tæppe (Bestilt 25mm tykt)
9: Panorama vindue til garagen (monteret med 2x 6mm lydglas)
10: Vinklet lokale alla Imperial altså ikke et firkantet rum (bygget til at være bio ikke omvendt)
11: Fuld kontrol over alt fra midterstolen (Konsol under udarbejdning)


Senest rettet af KCLasse fre apr 09, 2010 20:41, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: man apr 05, 2010 17:58 
Offline

Tilmeldt: søn apr 04, 2010 20:08
Indlæg: 2
Hold da op et projekt :clap: flot ser det ud. Håber jeg engang kan få noget lignende


Top
   
Indlæg: tirs apr 06, 2010 14:40 
Offline

Tilmeldt: fre mar 21, 2008 22:48
Indlæg: 43
Lost for words...
glæder mig til at følge dette projekt.


Top
   
Indlæg: fre apr 09, 2010 20:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 24, 2008 20:51
Indlæg: 845
Geografisk sted: København
Tak gutter ;)

Var i hifi klubben og høre på de nye Cerwin Vega 21" stroker aktive sub..... Måske det var en ide med sådan 2 imellem 1. og 2. rækken i biffen ?


Top
   
Indlæg: fre apr 09, 2010 20:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør nov 01, 2003 21:26
Indlæg: 1699
Geografisk sted: Nordjylland
KCLasse skrev:
Her er tegningen til den fremtidige tilbygning der skal huse hjemmebio, film-museum, stue, værelser og garage.

Billede


Bare sådan for at være nysgerrig, har du så en plantegning over tilbygning, evt. hele huset :D

Og må man være så fræk, at spørge om hvad sådan en tilbygning koster, tænker mest på hjemmebio delen/museum :beerchug:

_________________
Panasonic TX P50G20 - Onkyo TX-SR705 - HarboSound SAT10 - HarboSound SUB10 - 7.1 Setup - Panosonic DMP-BD75 - Sony RDR-HXD870


Top
   
Indlæg: søn apr 11, 2010 8:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 24, 2008 20:51
Indlæg: 845
Geografisk sted: København
Hele tilbygningen er budgeteret til ca 1 mill i matrialer da min kammerat og jeg har lavet det hele selv og heraf biografen 200-250.000 kr

mht til plantegninger arbejder jeg på denne da den hele tiden bliver opdateret og ændret.....


Top
   
Indlæg: søn apr 11, 2010 8:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 24, 2008 20:51
Indlæg: 845
Geografisk sted: København
Så er der bestilt 2 stk 21" subwoofers til at montere imellem rækkerne i biografen :loco:

Gulvkonstruktionene der er bygget af limtræ og spærtræ er halvvejs færdig.....de 4 stk 15" subwoofers foran under scenen skal hægtes på gulvkonstruktionene der "svæver" på store gummiblokke med luftbobler i - hele vejen rundt er der 3 cm luft indtil væggene så de ikke får vibrationerne at mærke fra de 4x15" + 2x21" subs.....stolene får derimod det hele at mærke da de jo er monteret på gulvet.......Buttkickeren og de 7 paraseats kan bruges ved en "stille" filmfremvisning eller som prikken over iét :mrgreen:

billeder på vej :thumb:


Top
   
Indlæg: søn apr 11, 2010 18:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 24, 2008 20:51
Indlæg: 845
Geografisk sted: København
Her den spæde start til den "svævende" gulvkonstruktion

Billede

Her en prøve på de 4 front subwoofere - simpelt hen for at måle hvor meget luft der skulle være på hver side + bagtil + i toppen og endelig under bundpladen......hvor de ialt 12 gummiblokke bærer dem.

Billede

Spots monteret i skunkene........

Billede

Flere billeder af gulvkonstruktionen - sidst er gulvet under subwooferne hægtet på den lave gulv og det høj gulv......dvs at stereo-rack+scene+lærred er fast lige som alle væggene og natuligvis loftet er det !

Teoretisk så burde hele gulvet og sofaerne ryste sammen med subwooferne........Nu overvejer jeg om der skal bygges en rampe op eller om der skal være trin ?

Billede

Billede

Billede


Top
   
Indlæg: søn apr 18, 2010 11:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 24, 2008 20:51
Indlæg: 845
Geografisk sted: København
Her er den 43 kg tunge stereo rørforstærker til stereo lytteafsnittet i denne hjemmebio / lytterum / planetarium

Billede

Her er buttkickeren der skal monteres direkte i det vibrerende gulv bag 1. række - Paraseat enhederne skal monteres direkte i stol chassisene !

Billede

Så kom gulvet på - her en prøve opsætning på 1. og 2. række

Billede

Billede

Billede


Top
   
Indlæg: søn apr 18, 2010 11:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 24, 2008 20:51
Indlæg: 845
Geografisk sted: København
Her er den store subkasse med de 2 stk 21" subs der er nedfældet i gulvet imellem 1. og 2. række

Billede

Billede

Billede

Billede


Top
   
Indlæg: søn apr 18, 2010 11:52 
Offline

Tilmeldt: tirs mar 02, 2010 23:22
Indlæg: 1012
Hvor er det vildt... :jawdrop: :notworthy:
Jeg har selv gået med mange af samme tanker, til når jeg engang flytter i hus og kan få mig en kælder. Bl.a. hemmelig indgang, sænket gulv (altså så døren er hævet som i bio, la-z-boys og sofer).

Det med at gøre mere ud af et flydende gulv end bare standard er en skide god ide. Det her skal klart bruges som reference hvis jeg nogensinde når til at skulle have drømmen opfyldt. Så håber jeg at jeg må komme og stille et par spørgsmål. :)

Men, hvorfor så mange sub-woofere? Det er jo helt vildt. Og de to lige under snotten på sofarækken, bliver det ikke ubehageligt for dem der sidder der? Og er du ikke bekymret for at folk sætter fødderne op i dem?


Top
   
Indlæg: søn apr 18, 2010 12:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 24, 2008 20:51
Indlæg: 845
Geografisk sted: København
MaXer skrev:
Men, hvorfor så mange sub-woofere? Det er jo helt vildt. Og de to lige under snotten på sofarækken, bliver det ikke ubehageligt for dem der sidder der? Og er du ikke bekymret for at folk sætter fødderne op i dem?


Jeg kan rigtigt godt lide at når der bliver skudt i en film at det en voldsom puch man får i brystkassen og ved explosioner syntes jeg ofte at man kan høre en enkelt subwoofer må yde sit max.....derfor flere så den kan køre på 1/2 eller 3/4 kraft..... Jeg syntes personligt at vibrationerene fra subberne er den halve fornøjelse - derfor det vibrerende gulv og derfor det ekstra bas på bagerste række - de 2 stk 21" spiller svagt og er ment som en slags "tune-up" woofere til specialt dybe toner imellem 20 og 50 hz - de 4 subber foran er mere hårde og kontante, de slår hårdt til når der bliver skudt osv. de 8 basreflexrør har også en "blæse-effekt" der giver en sjov ekstra dimension når der er stor brag i filmen....alt varmen i rummet kan forsvinde på 1/2 sekund og komme igen lige så hurtigt bagefter....fedt til gyserfilm :loco:

Alt i alt skal det nok prøves på krop og sjæl......ved musik dvdér er det nok at tænde 1 eller 2 subber

21" Subberne får tremmer for så fødderne ikke kan ødelægge noget


Top
   
Indlæg: søn apr 18, 2010 12:21 
Offline

Tilmeldt: tirs mar 02, 2010 23:22
Indlæg: 1012
Det er da helt klart taget op til overvejelse!

KCLasse skrev:
Alt i alt skal det nok prøves på krop og sjæl

Du siger bare til når man kan komme forbi og få en demo! :D


Top
   
Indlæg: man apr 19, 2010 15:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 13, 2007 0:09
Indlæg: 205
KCLasse skrev:
Tak Mills, ja svingdør kan man jo ikke kalde det....måtte bare udnytte den høje lofthøjde :-)

Her er et billede af den "hemmelige" dør åben

Billede



Det er fandme for fedt Lasse, med den dør ....mega ros fra mig :thumb:

NB! Hvordan har du lavet døren ?? Og har du ikke mulighed for at oploade et bedre videoclip???


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 124 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 69 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team