DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 0:51

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 209 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 514 Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: tirs jun 12, 2007 16:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Så er der sket noget nyt, både med samlingen og udstyret :clap:

Først og fremmest 21 film med den dersens rare 1920*1080 opløsning:

Billede

Så et omarrangeret TV-møbel, nu med PS3, Toshiba HD-E1 og bedre DVD-afspiller:

Billede

Og en Marants SR4001, som jo er en pæn opgradering over det gamle anlæg ;)

Billede

Og minsandten også bedre højttalere :o (Monitor Audio Bronze BR2)

Billede

Den ene af de gamle højttalere faldt bogstaveligt talt fra hinanden (ledningen, som sidder fast, fik sig en løs forbindelse). Så jeg tænkte at det var tid til også at opgradere højttalerne, og så opgradere dem nok, så de kan bruges som baghøjttalere når den engang står på BR5 eller 6 som fronthøjttalere.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: søn sep 30, 2007 21:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 13, 2004 7:52
Indlæg: 1541
Geografisk sted: Øgadekvarteret, Aalborg
Ja ja, godtnok har vi to aldrig kunnet blive enige når det kommer til fladskærme, men derfor skal de ikke afholde mig fra at sige:
TOTAL LÆKKER SAMLING DUDE!!! :beerchug:
Det ser sq godt ud må jeg sige.


Top
   
Indlæg: søn sep 30, 2007 21:07 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Jeg er STADIG meget imponeret over den Anime samling. Den er meget imponerende!


Top
   
Indlæg: søn sep 30, 2007 22:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 21, 2006 19:25
Indlæg: 1453
Geografisk sted: Give, Herning, Hedensted og Vejle
Hvilken funktion har det køkken-låge-greb-ting du har monteret på væggen? :shock:

_________________
What was once trapped, will now be unleashed


Top
   
Indlæg: søn jan 13, 2008 21:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Det er bare en keramik-tingest jeg fik med hjem som souvenir, da jeg var på ferie på en af de der græske øer. Den var ikke så gemt væk, som den er nu, da jeg ikke havde arcadekassen, og mit tv var mindre.

Men her forleden mente Silver Surfer åbenbart, at mit gamle setup-billede skulle hives frem i en aktuel tråd, og det er sgu da helt vildt urimeligt, for det ser sgu da kikset ud, i forhold til i dag ;)

Således ser det ud anno 2008:

Billede

Det ser slemt ud med det støv, men det ser jeg altså intet til i hverdagen :nuts:

Og højt opløselige film:

Billede

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Senest rettet af Naiera man jan 14, 2008 1:04, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: søn jan 13, 2008 21:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
michmach skrev:
Jeg er STADIG meget imponeret over den Anime samling. Den er meget imponerende!


Tak for de pæne ord. Den er kun vokset med velsagtens hundrede siden dengang, og nu er jeg begyndt at fjerne 'live action' dvd'er fra hylderne, og pakke dem i kasser, så jeg kan have plads til det nye :hammer: Og de nye anime-dvd'er står allerede stavlet, med kun meget lidt regulær hyldeplads tilbage...

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: søn jan 13, 2008 21:31 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Naiera skrev:
michmach skrev:
Jeg er STADIG meget imponeret over den Anime samling. Den er meget imponerende!


Tak for de pæne ord. Den er kun vokset med velsagtens hundrede siden dengang, og nu er jeg begyndt at fjerne 'live action' dvd'er fra hylderne, og pakke dem i kasser, så jeg kan have plads til det nye :hammer: Og de nye anime-dvd'er står allerede stavlet, med kun meget lidt regulær hyldeplads tilbage...

Du skal bare smide nogle billeder op af den anime samling. Det er altid fedt at se noget, som alle andre ikke har og især når der er så meget. Det ser også godt ud med blå-stråle/HalvDød DVD samlingen. Surt at der ikke er mere anime ude på BD/HD DVD, men det skal nu nok komme.


Top
   
Indlæg: søn jan 13, 2008 21:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg skal nok tage nogle nye billeder af anime-dvd'erne en dag, men det kræver lidt forberedelse, da de mildest talt står noget klodset for tiden :nuts: Jeg ville mægtig gerne have noget HD-anime, f.eks. Freedom OVA-serien på HD DVD, men en afsnitspris på noget der ligner 200,-, og det er altså for lige under 30 minutter, og en ikke-fungerende distribution for Bandai Visuals vedkommende, så næsten ingen butikker har skiverne, gør det lidt svært :hammer:

Anime synes jeg dog gør sig rigtig godt på dvd; sikkert fordi de fleste af serierne stadig er produceret med 'SDTV' in mente, og derfor næsten når deres potentiale på normal dvd. Så længe de er lavet ordentligt! Desværre er det absolut største anime-dvd firma i USA lige nu nogle KLAPHATTE til at lave dvd'er, med elendige bitrates og dårlig billedkvalitet til følge, så man skal træde varsomt for tiden, når man køber de nye serier :evil:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Senest rettet af Naiera man jan 14, 2008 1:05, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: søn jan 13, 2008 23:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man okt 10, 2005 17:46
Indlæg: 917
Geografisk sted: Aarhus
Nu spørger jeg sikkert dumt... Men hvor er Wiien, den gamle ps2, amiga 500 osv :D

Ej just kidding.. Det ser godt ud.. er MEGET misunderlig:D

_________________
MVH Hvidberg!


Top
   
Indlæg: man jan 14, 2008 1:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Wii interesserer mig ikke synderligt, må jeg indrømme. Jeg har prøvet den ret grundigt til et par forskellige arrangementer, men jeg har stærkt på fornemmelsen, at når det sjove ved controllerne er gået væk, så kommer den til at samle støv. Jeg spiller stadig en del (og har da også en nogenlunde samling), men jeg har i de senere år skruet en del ned for hvor 'alsidig' jeg er på den front. Jeg holder mig mest til RPG og basket, rent faktisk. Jeg er dog igang med Guitar Hero III for tiden, og PES 2008 lokkede også nogle timer ud af mig.

Jeg havde kun Amiga 600 i sin tid, men den er for længst væk ;) Der står faktisk en modificeret PSTwo ovenpå Panasonic S97'eren, der for præcis et år siden nu afløste den gamle PS2, som jeg havde købt på udgivelsesdagen. Den er uundværlig, eftersom jeg spiller næsten udelukkende importspil på PS2.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: søn jan 20, 2008 18:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Nu blev der tid til at se lidt på det der japanske animation. Jeg synes vi skulle starte med nogle sjove Limited Editions. Her var der altså en Limited Edition først til vol. 1 (den store folde-ud æske med skuffer), og så var der også en LE til vol. 2-4, hver med dvd, OST, pencilboards og noget andet gøjl, som f.eks. pudebetræk.

Billede

Billede

Billede

Nedenstående er desværre lidt nusset, da jeg købte den brugt uden at have set den, men det er bedre end slet ikke at eje den ;) Den er rimeligt OOP for tiden, og når det er Synch-Point (også kendt som Stink-Point) der udgiver den, så ved man aldrig om de gider trykke flere.

Billede

Billede

Billede

Og så er der lige Trigun i Limited Edition, med marginalt bedre videokvalitet end den første udgivelse, på færre dvd'er:

Billede

Følgende er så hele anime-samlingen, som den ser ud per 20/01/08. Der er kommet ekstra meget fra Geneon, da de desværre måtte lukke :cry3:, så jeg blev nødt til at bruge en mindre formue på at købe de serier af deres jeg ville have, men havde tænkt mig at vente med.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør maj 31, 2008 8:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Naiera skrev:

Star Wars og Star Trek står ovre ved anime-DVD'erne.

Billede


De der Clone Wars ting som du har stående, hvad er det for nogen??


Top
   
Indlæg: lør maj 31, 2008 11:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Det er noget animeret Star Wars halløj. Der er tale om små afsnit af varierende længde, som på dvd'erne er klippet sammen, så vidt jeg husker. De er vist kun ude på R1 men koster til gengæld næsten ingenting :P

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør maj 31, 2008 16:44 
Offline

Tilmeldt: lør maj 31, 2008 9:35
Indlæg: 18
Geografisk sted: Svenstrup, Aalborg
Fed samling, men hvor er Wii'en henne til Metroid Prime? :lol:

Der kommer også en cgi-film med Star Wars nu vi snakker Clone Wars. Der er trailer på apple's hjemmeside og det lader til at nogle af de originale skuespillere ligger stemme til filmen. Hørte I hvertfald "Begun, The Clone War Has" snakke. :)


Top
   
Indlæg: lør maj 31, 2008 18:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Wii interesserer mig ikke synderligt, og jeg har aldrig været vild med Metroid; ISÆR ikke FPS-udgaverne :lol: ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 209 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 514 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team