DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 5:16

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 131 indlæg ]  Gå til side Foregående 15 6 7 8 9 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn dec 30, 2007 1:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 05, 2003 1:01
Indlæg: 330
Geografisk sted: Øst Jylland
PhillipStenberg skrev:
tak skal du ha det var godt nok lang tid... ældre end jeg er haha


Nu føler jeg mig godt nok lidt gammel. ;) :D

_________________
:::::::::::

Skovgaard


Top
   
Indlæg: man dec 31, 2007 15:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 14:11
Indlæg: 3354
Geografisk sted: Troldhede, Denmark
Fabelagtig flot hjemmbio du har dig!! Jeg drømmer om den dag, jeg selv kan få råd til den slags!! For helvede det er godt skruet sammen! Sådan som jeg har det nu, får jeg faktisk ikke set så mange film, som jeg gerne ville - netop fordi jeg ik har et rum, hvor jeg føler mig godt tilpas med at se film i!

Det er så flot det der Skovgaard!

_________________
Vil du med til Danmarks hyggeligste LAN? Smut ind på http://t-lan.dk og tag et kig! :-)


Top
   
Indlæg: tirs jan 01, 2008 1:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 05, 2003 1:01
Indlæg: 330
Geografisk sted: Øst Jylland
Thomas Kaanbjerg skrev:
Fabelagtig flot hjemmbio du har dig!! Jeg drømmer om den dag, jeg selv kan få råd til den slags!! For helvede det er godt skruet sammen! Sådan som jeg har det nu, får jeg faktisk ikke set så mange film, som jeg gerne ville - netop fordi jeg ik har et rum, hvor jeg føler mig godt tilpas med at se film i!

Det er så flot det der Skovgaard!


Takker mange gange, :D og godt Nytår. :beerchug:

Jeg havde det selv sådan før, da jeg havde en kombineret stue/biograf, så hvis det kan lade sig gøre, så kan det helt klart anbefales med et dedikeret rum til biografen. :)

Jeg har været i gang med at eksperimentere lidt med min centerhøjtalere, og må sige at 2 er bedre end 1, så nu ser der sådan her ud. :)

Billede

2 styk JAMO Classic 4, serie forbundet, og vinklet op mod siddepladserne, og må sige at der er kommet noget mere tyngde i centerkanalen nu. :D

_________________
:::::::::::



Skovgaard


Top
   
Indlæg: man jan 07, 2008 0:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons mar 17, 2004 23:21
Indlæg: 2564
Som så mange før mig har sagt, superflot setup :thumb:

Jeg ville gerne spørge lidt ind til din erfaring med de in-wall højtalere... Jeg har været i København i weekenden og kigger på nye højtalere (kigger meget på Anthony Gallo's søde små kuglehøjtalere) og så i den forbindelse på lidt indbygningshøjtalere... Det ser jo fornuftigt ud; men hvordan er lyden hjemme i stuen, er det hørbart dårligere end tilsvarende fritstående højtalere og hvad med væggen de skal monteres i, er det godt nok med et dobbelt lag gipsplader eller skal der lidt mere til?

Evt. i PM, så vi ikke fjerner focus fra dit smækre setup :D

_________________
You can turn your back on a person - but never turn your back on a drug


Top
   
Indlæg: man jan 07, 2008 1:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 05, 2003 1:01
Indlæg: 330
Geografisk sted: Øst Jylland
Moonpie skrev:
Som så mange før mig har sagt, superflot setup :thumb:


Tak. :D

Moonpie skrev:
Jeg ville gerne spørge lidt ind til din erfaring med de in-wall højtalere... Jeg har været i København i weekenden og kigger på nye højtalere (kigger meget på Anthony Gallo's søde små kuglehøjtalere) og så i den forbindelse på lidt indbygningshøjtalere... Det ser jo fornuftigt ud; men hvordan er lyden hjemme i stuen, er det hørbart dårligere end tilsvarende fritstående højtalere og hvad med væggen de skal monteres i, er det godt nok med et dobbelt lag gipsplader eller skal der lidt mere til?

Evt. i PM, så vi ikke fjerner focus fra dit smækre setup :D


Vi tager den i tråden, det kunne være at andre også fik lyst til at kikke med. :)

Inwall højtalere er ikke ret meget benyttet her i Danmark, men i USA, er det en meget brugt løsning, og alt efter hvordan det er udført, så kan det blive rigtigt godt, problemet er fleksibilitet, det er ikke så nemt at flytte dem, hvis sofaen lige skal stå et andet sted. ;)

Mine Canton er rimelige billige, men under de rigtige forhold, så spiller de endda rigtigt godt, og jeg har planer om at gå over til et 2.35:1 lærrede i løbet af i år, og så også med inwall højtalere i fronten, lige under lærredet. :D

Jeg har brugt MDF plader i min bagvæg, men gipsplader er lige så godt, jeg valgte at lave nogle bagkasser til mine baghøjtaler, da mine Canton er åbne højtalere, lige et par billeder,
Billede
Billede
hvor du kan se bagkasserne, så det vil sige at de stort set svarere til almindelige højtalere på ca. 19L,bare skjult i væggen. :)

Derefter så blev rammen monteret, og lidt akustilux dæmpe vat.
Billede

Og så var det bare at montere højtalerene, og færdig, og jeg er meget tilfreds med resultatet, både lyden og udseende, prøvede at koble de 2 yderste op som front kanaler, og vil vurdere dem til at gå ned omkring 45 - 50Hz, og min receiver sætter dem også til large i autoindstillingen, så ja, de kan sagtens udgøre det for et par almindelige højtalere, bare lige undtagen fleksibiliteten.

Hvis man ikke har lyst til at pille væggen ned, så findes der også lukkede højtalere, hvor man bare skal skære et hul i væggen, montere en ramme, og derefter højtaleren, trække kabler, og færdig, blandt andet disse her fra HI-FI klubben, http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/indbygning_udendoers/dali_ikon_phantom_indbygningshoejttaler_hvid.htm og sikkert også andre, så der er flere muligheder. :)

Håber at det var svar på de fleste af dine spørgsmål, ellers så spørger du bare igen. :D

_________________
:::::::::::



Skovgaard


Top
   
Indlæg: søn aug 10, 2008 17:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 05, 2003 1:01
Indlæg: 330
Geografisk sted: Øst Jylland
Hej. :)

Så blev det tid til en lille opdatering.

Oversigts billeder af HD-DVD og Blu-ray samlingen, der er kommet en del nye til siden sidste opdatering, men i må nøjes med disse billeder. :)

Billede
Billede
Billede

Og så lidt nyt hardware.

Øverst en Toshiba HD-EP35 HD-DVD afspiller, nederst en Panasonic DMP-BD30 Blu-ray afspiller, som jeg har monteret et ICOS print i, så nu jeg kan vælge om den skal køre i region A, B eller C. :thumb:

Billede


Det var alt for denne gang. :)

_________________
:::::::::::



Skovgaard


Senest rettet af Skovgaard søn sep 14, 2008 15:17, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: søn aug 10, 2008 19:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 13, 2007 22:45
Indlæg: 618
Geografisk sted: 8000 - Århus C
Skovgaard skrev:
Hej. :)
Øverst en Toshiba HD-EP35 HD-DVD afspiller, nederst en Panasonic DMP-BD30 Blu-ray afspiller, som jeg har monteret et ICOS print i, så nu jeg kan vælge om den skal køre i region A, B eller C. :thumb:


Hvad står sådan en ICOS ?.. Er ikke gået over til Bluray(endnu), men anede ikke sådan en chip/print var muligt - det ville alt andet lige gøre det lettere at købe film til samlingen.

_________________
Ih ha, man er jo næsten nød til at have en signatur hvis man skal fremvise sin DVDsamling, samt sit lille Billede logo


Top
   
Indlæg: søn aug 10, 2008 20:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 05, 2003 1:01
Indlæg: 330
Geografisk sted: Øst Jylland
JacobHL skrev:
Skovgaard skrev:
Hej. :)
Øverst en Toshiba HD-EP35 HD-DVD afspiller, nederst en Panasonic DMP-BD30 Blu-ray afspiller, som jeg har monteret et ICOS print i, så nu jeg kan vælge om den skal køre i region A, B eller C. :thumb:


Hvad står sådan en ICOS ?.. Er ikke gået over til Bluray(endnu), men anede ikke sådan en chip/print var muligt - det ville alt andet lige gøre det lettere at købe film til samlingen.


Jeg gav 620 kroner, og købte printkortet her, http://www.bluraymods.com/ hvor man kan købe selve printet, eller en afspiller hvor printet er monteret. :)

Hvis du selv vil montere printet, så kan du se hvordan det skal gøres her, http://www.saitti.org/2008/07/28/356/

Det skal siges at 2 af lodningerne er noget svære, og kræver en meget rolig hånd og et forstørrelsesglas, for at det kan lade sig gøre.

_________________
:::::::::::



Skovgaard


Top
   
Indlæg: tirs okt 14, 2008 20:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 05, 2003 1:01
Indlæg: 330
Geografisk sted: Øst Jylland
Et par nye HD film, til at sætte på hylden. :D

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

:)

_________________
:::::::::::



Skovgaard


Top
   
Indlæg: tirs okt 14, 2008 20:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Altid en fryd at kigge i din tråd Skovgaard. :thumb:

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tirs okt 14, 2008 20:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 05, 2003 1:01
Indlæg: 330
Geografisk sted: Øst Jylland
Silver Surfer skrev:
Altid en fryd at kigge i din tråd Skovgaard. :thumb:


Tak :D , og i lige måde. :beerchug:

_________________
:::::::::::



Skovgaard


Top
   
Indlæg: tirs okt 14, 2008 20:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Det ser super godt ud - er næsten ikke misundelig :)

Jeg lagde lige mærke til filmen "Sky Blue". Er det et andet navn til "Wonderful Days"? Eller husker jeg helt forkert når jeg synes mit cover til Wonderful Days ligner det til Sky Blue?

Hvis det er Wonderful Days, hvordan er den så på Blu-ray for den er jo en fryd for øjet på dvd :)


Top
   
Indlæg: tirs okt 14, 2008 21:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 05, 2003 1:01
Indlæg: 330
Geografisk sted: Øst Jylland
Sieker skrev:
Det ser super godt ud - er næsten ikke misundelig :)


Takker. :D

Sieker skrev:
Jeg lagde lige mærke til filmen "Sky Blue". Er det et andet navn til "Wonderful Days"? Eller husker jeg helt forkert når jeg synes mit cover til Wonderful Days ligner det til Sky Blue?

Hvis det er Wonderful Days, hvordan er den så på Blu-ray for den er jo en fryd for øjet på dvd :)


Ja, det er den samme film, og den ser rigtig godt ud i mine øjne på Blu-ray, og det, at der er Dolby TrueHD og dts-HD Master audio lydspor på den, skader jo ikke. ;)

_________________
:::::::::::



Skovgaard


Top
   
Indlæg: tirs okt 14, 2008 21:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Nej bestemt ikke :beerchug:

Jeg takker for svaret.


Top
   
Indlæg: tors okt 23, 2008 14:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 05, 2003 1:01
Indlæg: 330
Geografisk sted: Øst Jylland
En lille opdatering. :)

Billede

:)

_________________
:::::::::::



Skovgaard


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 131 indlæg ]  Gå til side Foregående 15 6 7 8 9 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team