DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 21:15

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: man maj 08, 2006 18:37 
Offline

Tilmeldt: man apr 24, 2006 22:27
Indlæg: 20
Geografisk sted: Århus
Hej.

Jeg har jeg bestemt mig for at fremvise mit setup. Dette består af følgende:

Anlæg
Receiver Yamaha RX-V595aRDS

DVD-afspiller Denver DVD-802

TV Samsung LE32R51B


Fra DVD-afspilleren til TV’et kører jeg med et component kabel. Lyden fra DVD’en til receiveren sendes via et optisk kabel. Lyden fra TV’et til receiveren sendes via kabler med phono-stik.

Da jeg er studerende vader jeg ikke ligefrem i penge, men jeg kunne rigtigt godt tænke mig en bedre DVD-afspiller – allerhelst Harman Kardon, men jeg tror jeg vil vente til Blu-ray/HD-DVD-afspillerne kommer på markedet. Men spørgsmålet er så bare hvornår man kan få dem til en rimelig pris . især hvis det skal være HK.

Højttalere
Front Dali Ikon 6

Center Dali Vokal 2

Bag Dali W2 On-Wall.


Fronthøjttalerne samt centerhøjttaleren er forbundet til forstærkeren med Van Den Hul Clearwater kabel. Ved alle 3 højttalere har jeg fjernet metalbøjlerne bagpå og erstattet dem med et stykke kabel (også VDH).

Baghøjttalerne er blot forbundet med et tyndt kabel, da jeg mente det var for dyrt at købe dyrere kabler når vi snakker ca. 10 m. Går heller ikke udfra at det gør den helt stor forskel.

Som i kan se, har jeg ingen subwoofer – endnu . Jeg har tænkt meget på at købe en SVS PB10-ISD, og jeg regner da også med at købe en indenfor en overskuelig fremtid. Der følger selvfølgelig en update når den tid kommer.

Jeg er indtil videre rigtigt glad for mit setup, som har været i rivende udvikling det seneste års tid. Da havde jeg f.eks. Eltax fronthøjttalere samt et stereoanlæg fra Pioneer. Her var fronthøjttalerne også koblet til anlægget – et slags ”dobbeltstereo” . Jeg må dog indrømme at mine nye højttalere giver en helt anden og meget, meget bedre lyd. Det kan på ingen måde sammenlignes.

Og nu til billederne…
Alt pånær baghøjttalerne
Billede

Forfra. Fronthøjttalerne (uden frontstof), centeren, fjernsynet, DVD-afspilleren samt receiveren
Billede

En af fronthøjttalerne tæt på
Billede

Centeren uden frontstof, receiveren samt DVD-adspilleren
Billede

De 2 baghøjttalere forfra samt barskabet (man er jo kun ung én gang :lol: )
Billede

Baghøjttalerene skråt forfra
Billede

Baghøjttalerne fra siden
Billede

Min yderst beskedne DVD-samling
Billede

Billede

Jeg er næsten lige begyndt at opbygge en DVD-samling, hvorfor jeg ikke har særligt mange pt. Her er dem jeg forløbigt har skrabet sammen. De er primært købt brugt, men det er kun meget få hvor jeg har givet mere end 50 kr. stykket.


Kom gerne med både ris og ros.

Mvh. Martin


Top
   
 Titel:
Indlæg: man maj 08, 2006 22:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 20, 2003 15:25
Indlæg: 4561
Geografisk sted: Hadsten
Nice anlæg du der har fået sat sammen. Overvejder de samme højtalere , Dog ikke IKON W2 som bag men istedet normale IKON 2.

Hvordan syntes du lyden er med en Yamaha forstærker? Er der nok top og bund i enhederne?

_________________
Success is going from failure to failure without the lose of enthusiasem


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs maj 09, 2006 9:51 
Offline

Tilmeldt: man apr 24, 2006 22:27
Indlæg: 20
Geografisk sted: Århus
GSKairo skrev:
Nice anlæg du der har fået sat sammen. Overvejder de samme højtalere , Dog ikke IKON W2 som bag men istedet normale IKON 2.

Hvordan syntes du lyden er med en Yamaha forstærker? Er der nok top og bund i enhederne?

Håber ikke du overvejer de samme højttalere, men nogen magen til :lol: (er selv blevet drillet med det mange gange).
Da mit værelse ikke er ret stort, var W2 det optimale for mig, og de har virkelig imponeret mig i den tid jeg har haft dem. Jeg vil tro at de spiller nogenlunde som Ikon 2, da det kun er udformningen der er forskellig.

Jeg har lånt et sub af en ven, og jeg må sige at i film har det virkelig givet et løft. Det skal siges at jeg ikke har haft højttalerne andet end en måneds tid, så de er ikke fuldstændigt gennemlyttet endnu. Synes især toppen er imponerende - der kommer virkelig nogle detaljer frem via bånddiskanten. Bunden er også god, men man får ikke den der BOOM, BOOM bas som ved Cervin Vega. Dette kan der dog rettes op på vha. en ordentlig sub, som er hurtige nok til at kunne følge med til musik - det er nemlig langtfra alle der kan det.

Jeg overvejer dog at udskifte forstærkeren med en Harman Kardon 435/635 på et tidspunkt, men de er bare pokkers dyre. Men med højttalere for så mange penge, er min nuværende receiver selvfølgelig ikke optimal.

Hvilken forstærker har du?


Top
   
 Titel:
Indlæg: man maj 15, 2006 12:17 
Offline

Tilmeldt: man apr 24, 2006 22:27
Indlæg: 20
Geografisk sted: Århus
Hallo GSKairo, er du der? :)

_________________
Mit surroundanlæg


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team