DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 21:50

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: lør dec 05, 2015 0:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 28, 2004 12:26
Indlæg: 891
Geografisk sted: 7120 Bredballe
Har været heldig at komme i besiddelse af en XBOX One inkl. FIFA16, men er kommet i tvivl om jeg bør bytte den til en PS4. Overvejer at købe Forca 6, men ved ikke om jeg bør satse på PS4 platformen i stedet. Hvad er folks holdninger ? Virker Windows 10 som det skal osv.. ?!

Hvilken konsol har vundet 'konsolkrigen', har ikke været opdateret siden PS3 :beerchug:

Mvh.
Holden

_________________
DAHF-rating: Billede

**De små blå** http://oc.mymovies.dk/Holden_DK/title:asc


Top
   
Indlæg: lør dec 05, 2015 4:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
PS4 er den stærkeste konsol og multiplatformspil kører altid bedre på den, hvis der er forskel, hvilket der ofte er.

Ellers må du kigge på de spil der er til rådighed, og hvad du synes om controllerne. Forza får du jo ikke til PS4, men den har så andre eksklusive, og som sagt de pæneste udgaver af multiplatformstitlerne.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør dec 05, 2015 21:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 11, 2007 20:19
Indlæg: 3472
vil du spille bilsspil så er det kun Xbox one som har det :thumb: ps4 har nogen elendige titler med hensyn til bilspil.. som mest af alt er spil af penge..

jeg har begge konsollere og mærker ingen forskel på spil.. så alt det lort der står fra fanboys af begge konsollere skriver med farvet sind.. jeg har haft flere spil til både xbox one og ps4.. og har ingen forskel mærket.. jeg har spillet GTA5,Fallout4,Farcry 4 og andre spil.. og jeg mærker ingen forskel..

skulle jeg have bare EN konsol. så ville det blive xbox one grundet Forza :thumb: men fandtes forza ikke havde jeg nok haft en PS4. da stortset hele min vennekreds har PS4..

men elsker seriøst at have begge konsollere.. :thumb: :thumb:

den eneste forskel der reelt er for den normale bruger og ikke fanboyen ville nok være

-hvad har vennekredsen ?
-hvilken kontroller er man opvokset med ?
-hvilke eksklusiv titler vil man spille ?

jeg stiller altid de 3 spørgsmål når folk spørg mig hvad de skal vælge :)

_________________
Mvh Rasmus |


Top
   
Indlæg: lør dec 05, 2015 21:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Uanset om du "mærker" forskel eller ej, så er faktum at spil ofte kører i 900p på Xbox One og 1080p på PS4.

Jeg har i øvrigt, selvfølgelig, også begge.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør dec 05, 2015 22:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 11, 2007 20:19
Indlæg: 3472
Naiera skrev:
Uanset om du "mærker" forskel eller ej, så er faktum at spil ofte kører i 900p på Xbox One og 1080p på PS4.

Jeg har i øvrigt, selvfølgelig, også begge.


men vil da sige når man intet mærker i forskel så er det jo fuldstændig ligemeget for brugeren...

_________________
Mvh Rasmus |


Top
   
Indlæg: lør dec 05, 2015 22:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Nu kan du jo kun tale for dig selv :P

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør dec 05, 2015 22:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Rasbred skrev:
Naiera skrev:
Uanset om du "mærker" forskel eller ej, så er faktum at spil ofte kører i 900p på Xbox One og 1080p på PS4.

Jeg har i øvrigt, selvfølgelig, også begge.


men vil da sige når man intet mærker i forskel så er det jo fuldstændig ligemeget for brugeren...

Jeg har også begge maskiner, og synes nu nok at forskellen er mærkbar, så mon ikk at du er den forkerte til at tude i fanboy-hornet? I øvrigt er Drive Club et fantastisk bilspil, som på mange parametre kan hamle op med Forza.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: søn dec 06, 2015 8:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jul 21, 2004 11:19
Indlæg: 1298
Geografisk sted: Sønderborg
xbox one er de ved at gøre kompatibel med xbox360 spil. hvilket jeg er glad for. denne del ville betyde noget for mig hvis jeg skulle købe idag

_________________
mine film
Rating på DAHF Billede


Top
   
Indlæg: søn dec 06, 2015 13:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 04, 2002 1:01
Indlæg: 2827
Geografisk sted: Islands Brygge
Jeg har en X1 og elsker den! Integrationen med Windows 10 fungerer upåklageligt, og eftersom vi kun har et husalter herhjemme, bruger jeg tit streamingfunktionaliteten. Har haft PS1-3 og været glade for dem alle, men min PS3 solgte jeg for en Xbox 360 og siden har jeg ikke set mig tilbage. Xbox Live Store er jeg også ret glad for og nu med bagudkompabilitet er det kun endnu bedre. 900p/1080p tænker jeg ikke på. Mine spil står knivskarpt og lækkert på 55" fladskærmen, men er man teknofil kan det naturligvis have en vis betydning. Desuden syntes jeg, at M$ har gang i nogle solide eksklusive udgivelser til X1: Titanfall (har man først spillet TF, kører alle andre FPS i slow-mo), Tomb Raider, Forza-serien, Halo mfl., hvor jeg ikke rigtig savner noget fra PS-kataloget (nå ja, Uncharted og Little Big Planet ville da være velkomne).

Kig på hvad du vil spille - og nok også, hvad dine venner har af udstyr. Uanset konsol er det jo sjovest at spille med nogle man kender :beerchug:

_________________
:mrgreen: Spis ost! :mrgreen:


Top
   
Indlæg: man dec 07, 2015 14:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 14:11
Indlæg: 3354
Geografisk sted: Troldhede, Denmark
Jeg er personlig mest til X1, da alt vi har hjemme på matriklen er med Windows. De gode folk hos Microsoft har efter min mening "skudt papegøjen" med deres nye serie af såvel hardware som software - Windows 10 spiller bare utrolig godt!

Jeg havde en PS4 i et halvt år, men den blev byttet til en X1, da muligheden bød sig. Jeg har haft Xbox siden den første (har den stadig), og elsker hele xbox live delen osv.

_________________
Vil du med til Danmarks hyggeligste LAN? Smut ind på http://t-lan.dk og tag et kig! :-)


Top
   
Indlæg: man dec 07, 2015 15:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Prøvede X1 for første gang forleden. Jeg var ikke imponeret.
Controlleren føltes lækker, men det blev skudt ned af knapper og sticks der virkede billige og lavet af dårlig plastik, der knirkede og man frygtede det hele ville gå i stykker hele tiden. Maskinen virkede sløv (den var lige taget i brug). Dashboardet virkede også uoverskuelig. Skal ikke kunne sige, om det er fordi jeg spiller PS4 til dagligt. Prøvede Forza 6 og spillet virkede tungt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
Indlæg: man dec 07, 2015 20:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 28, 2004 12:26
Indlæg: 891
Geografisk sted: 7120 Bredballe
Mange tak for svar alle sammen :beerchug:

Xboxen er netop pakket ud og igang med at opdatere. Nu må jeg hellere få bestilt Forza :thumb:

_________________
DAHF-rating: Billede

**De små blå** http://oc.mymovies.dk/Holden_DK/title:asc


Top
   
Indlæg: man dec 07, 2015 22:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Du skal ha' det der Fallout.

Nu hvor du valgte boneren kan du jo starte med Fallout 3 emuleret derpå. Det kan fås for ingen penge i dag.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs dec 08, 2015 22:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Konigsberg skrev:
I øvrigt er Drive Club et fantastisk bilspil, som på mange parametre kan hamle op med Forza.

:thumb: Det var noget juks i starten, men efter utallige opdateringer og udvidelser er det blevet et blændende konsolracerspil. Og nok det flotteste der findes.


Hvis man virkelig er seriøs med vituelt ræs, så er PCen selvfølgelig eneste vej frem. :D


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team