DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør apr 20, 2024 0:34

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: fre aug 23, 2013 10:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Nu da vi er nippet til en ny generation af konsoler tænkte jeg at det kunne være sjovt at gøre status og hører hvad folk synes har været de bedste spil den her konsol? Her er min top 10. :D
Alle er til PS3 da det er den eneste konsol jeg ejer.


1. Mass Effect 2 PS3. Det første spil var godt, men det her gør lige alting lidt bedre. Jeg kan rigtig godt lide "Magnificent Seven / Seven Samurai ) inspirationen og Spillet er fyldt med fantastisk karakterer ( Mordin og Legion er klare hos undertegnet ) . Alt dette gør at man bare lyst til at blive i det univers for evigt. Desuden har det en fuldstændig fantastisk slutning.

Billede

Billede

2. Bioshock Infinite PS3. Dette spil har lige som ME2 en fantastisk historie og et fantastisk univers. Den første oplevelse af The City of Columbia er én af de største oplevelser jeg har haft med et spil. Desuden er slutningen også én der hænger fast i dagevis. Hvis man skal komme med lidt kritik er volden meget blodig ( det bliver dog forklaret hvorfor...) og man kunne godt ønske lidt mere frihed, men det er det. Det er stadigvæk et fænomenalt spil!

Billede

3. Mass Effect 3. Spillet er meget omdiskuteret pga. slutningen og ja den var virkelig skuffende og dårlig udtænkt, men resten af spillet er stadigvæk fantastisk. Dog savner man at man ikke skal spille mere sammen de karakterer man kender fra de to foregående spil og de nye personer man møder er ikke alle lige interessante. Det er dog fedt at få tilføjet og uddybet ting i universet samt få sagt farvel til nogle af de karakterer man trods alt har brugt en del tid sammen med. Hvis man virkelig vil have det optimale ud af spillet skal man desværre næsten spille DLC'en "CItardel" og "From Ashes". Begge disse burde have været en del af spillet. Jeg har spillet det mange gange både som male og fem shep og hver gang er det lidt en anden oplevelse. Især øjeblikket hvor man skal vælge imellem om
[Vis Spoiler]
Quarians eller The Geth skal overleve glemmer man ikke lige..


Billede

4. Portal 2.
Èt af de bedste Puzzlespil der findes og igen med en fantastisk slutninge. Det er også rigtig sjovt at spille det split screen med en makker.
Billede

5. Limbo
Dansk udviklet indiespil med en virkelig creepy stemning og en visuel stil der er helt unik.
Billede

6. Bioshock
Originalen er ligesom det nyeste spil en fantastisk oplevelse. Et spil med mange filosofiske dimensioner. Det samfund vi ser i spillet er en blanding af kommunisme og ultrakapitalisme og den slags visioner ser man ikke så ofte i spil.

Billede

7. Batman Arkham Asylum. Af de to Batman spil var jeg faktisk mere vild med det 1. Det klæder spillet at miljøet er lidt mere begrænset og man farer ikke så tit vild imellem hvor man skal hen. Fedt endelig at få et godt Batman spil hvor man føler det som om at man er den kappeklædte helt! Jeg glæder mig til det 3. spil. Desuden har spillet én af de fedeste begyndelser nogensinde.
Billede

8. Journey. Meget unikt og uforglemmeligt. Plottet er lidt svært at gengive det er meget mere en spiloplevelse end et egentligt spil.
Billede

9. UFC 3. Fedt endelig med et godt MMA spil selvom mange ting stadigvæk kan forbedres en del. Især virker gulvet stadigvæk ikke optimal.
Billede

10. Call of Duty: Black Ops 2.
Et fantastisk episk actionspil skrevet af Christopher Nolans bror Jonathan med musik af Trent Reznor. Desværre er spillet stadigvæk til tider for meget præget af spilmekanikken fra tidligere spil, men især henimod slutningen bliver det rigtig godt.
Billede

Boblere er Super Mario Galaxy 1 på Wii. Det er fandemde også fedt! Selvom jeg ikke selv har en Wii.
Desuden mangler jeg VIRKELIGT at få spillet Ico og Shadow of the colosus så de er ikke med..og de er jo teknisk set ikke fra denne generation.
Half Life 2 Orange Box er teknisk set heller ikke denne generation så det er undladt og det samme for Mass Effect 1.

Hvad er jeres liste? :D

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Senest rettet af Mills fre sep 12, 2014 13:46, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: fre aug 23, 2013 16:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Spændende idé, Mills. Jeg arbejder lige på en liste henover weekenden. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre aug 23, 2013 16:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 27, 2009 20:50
Indlæg: 754
Geografisk sted: 2800 Kgs. Lyngby
Jeg synes Elder Scrolls: Oblivion bør nævnes i den sammenhæng. En milepæl i sin genre.


Top
   
Indlæg: fre aug 23, 2013 17:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
1: Fallout 3
2: Fallout: New Vegas
3: Xenoblade Chronicles
4: Mass Effect 3
5: Mass Effect 2
6: Mass Effect
7: Ni No Kuni: Wrath of the White Witch
8: Death Smiles
9: Final Fantasy XIII
10: Rock Band

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre aug 23, 2013 18:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
1. Grand theft auto IV
2. Episodes from Liberty city
3. Red dead redemption
4. Saints row the third
5. L.A. Noire
6. Portal 2
7. Diablo 3 (med venner, og Skype)
8. Mass effect multiplayer (igen, sjovest med venner og Skype)
9. Red dead redemption undead nightmare
10. Heavy rain
11. Mafia 2

Dog mangler vi stadig den vigtigste udgivelse nogensinde, Grand theft auto V :clap:


Top
   
Indlæg: fre aug 23, 2013 18:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Her er min liste som jeg lavede den på xboxlife.dk for en måneds tid siden, den er ikke i prioriteret rækkefølge.


Retail

Bioshock
Da jeg i sin tid prøvede demoen var jeg solgt - Stemningen i det spil, grafikken og hele scenografien er fantastisk, krydret med en god historie som man bare har lyst til at grave mere og mere i.

Assassins creed 2: Brotherhood
Den stærkeste af de "moderne" AC spil i min mening, dog meget tæt på 2'eren, mere poleret end nr 2 og så er jeg en sucker for Rom, og blev meget glad da byen fik mere spilletid end den korte episode i slutningen af AC2.

Borderlands
Det er et fantastisk spil med en fantastisk multiplayer, en moderne Diablo, hvor man bare hele tiden må spille lidt mere. Borderlands 2 er nok et lidt bedre spil, men den står på skuldrene af etteren. Og så skal Gearbox have så meget ros for at supportere spillet i lang tid med DLC der satte standarden for hvad man kan få, (og desværre også nogen der ikke var det værd)

Burnout Paradise
Her var det igen demoen der overbeviste mig, jeg var meget lunken på open world ideen da jeg hørte den først. Jeg har spillet det spil så fantastisk meget både online og offline. Et spil der satte nye standarder for hvad man kan lave i et racerspil i forhold til multiplayer. Og så var der også fremragende DLC support (både betalt og gratis).

Rock Band 2
Den bygger på hvad etteren startede, med langt bedre support ift GH spillene. Ja nr 3 er nok et bedre spil men det var med nr 2 at der virkeligt kom styr på det, og det var den der definerede genren. Desværre er genren også kollapset i denne generation og jeg overvejer kraftigt at skille mig af med alt mit plastik skrammel, men synes at jeg har for mange sange jeg måske en dag vil spille igen.

Red Dead Redemption
Dette var en forudbestilling, men jeg gik hurtigt død i det og det lå nærmest uberørt i et år hvorefter jeg gik i gang igen, og her fik jeg rigtigt tur i den. En super fed historie, og god mekanik. Der er masser af content næsten for meget. Og så er der jo lige Zombie udvidelsen, 100% gennemført stykke DLC som bare gør alt rigtigt.
(og så har spillet også generationens bedste hest)

Alan Wake
Stemning stemning stemning. irriterende styring til trods så er det stadig et af de mest spooky spil jeg har spillet. Atmosfæren er så fantastisk, og historien er også meget interessant.

Arcade

Peggle Deluxe
Peggle er bare et af de mest vanedannende spil jeg nogensinde har spillet, faktisk er xbox versionen nok en af de dårligste på grund af styringen. Jeg har spillet det på Nintendo DS, Xbox, PC, iPhone og iPad. Det er i mine øjne kongen af casual games.

Braid/Limbo/Fez
Jeg slår disse 3 sammen alene af den grund at de alle 3 er sublime eksempler op indie spil og fantastiske eksempler på puzzle platformer genren, som de om noget definere. De har alle 3 deres egen unikke tilgang til tingene, og deres eget unikke univers. Det er den type spil som man jo mere man spiller kommer til at elske mere og mere.

PuzzleQuest: Challenge of the Warlords
Det her er nok en af dem der er krøbet under radaren hos mange, og det er synd. En god blanding mellem match three og rpg. En god historie og et sublimt gameplay gør at man lige skal spille lidt mere. En unik perle.

Portal
Portal var i mine øjne en af de generationens allerstørste overraskelser, da den kom i The Orange Box. Internettet begyndte at rumle om at det var en lille perle gemt blandt HL2 og TF2. og da jeg først stiftede bekendtskab med Portal og GLaDOS helt seregne humor var jeg solgt. Og så er der ikke mange andre spil der når internet meme status i den kaliber som Portal gjorde i 2007 - This was a triumph I'm making a note here: huge success.

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
Indlæg: fre aug 23, 2013 18:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Æ tøvs ikk' vi behøver gøre forskel på "rigtige" spil og download-titler. Spilledes de på en PS3, Xbox 360, Nintendo DS, 3DS, Wii, Vita, etc., så er de gyldige.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre aug 23, 2013 18:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Enig. Spil er spil så længe de udgivet i perioden Xbox 360 til nu . :)

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: fre aug 23, 2013 18:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Hov, så skal jeg da have Final Fantasy XII med ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs aug 27, 2013 17:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 21, 2004 14:14
Indlæg: 5597
Geografisk sted: Hasselager, Århus
Battlefield 3
Saints Row the third
Gta IV
Saints Row 4
Mercenaries 2
Sacred 2
Dragons Dogma
Just Cause 2
Red Dead Redemption
Infamous

_________________
Min filmsamling
Mit Trophy Card

Don't get mad....... GET EVEN!


Top
   
Indlæg: ons aug 28, 2013 13:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
1. Elder Scrolls: Skyrim - intet over og intet ved siden af. Helt fantastisk spil med en gigantisk stor verden, der giver masser af lyst til at blive ved og ved og ved med at spille!
2. Assassin's Creed 2 - en fantastisk smuk gengivelse af renæssance-Italien med en super fed historie og genial spiloplevese. Ezio de Auditore holder 100%.
3. Mass Effect 2 - Fantastisk sci-fi historie om Sheppard, der skal redde selveste hele rummet fra udryddelse. Muligheden for at påvirke spillets historie kraftigt er virkelig en kæmpe gevinst. Skal Sheppard være sød og rar eller skal han gå sine egne veje?
4. Dragon Age: Origins - fed historie med masser af muligheder for unikke spiloplevelser, også selvom grafikken er til at lukke op og prutte i.
5. Batman: Arkham Asylum - Batman i en meget fed version. Cool at kæmpe med mange af de forskellige skurke fra Batman-universet.
6. Gears of War 2 - et af de meget få FPS-spil, jeg ikke har kunnet holde fingrene fra. Seje figurer, fed historie.
7. Elder Scrolls: Oblivion - forløberen til Skyrim har en fantastisk historie og satte standarden for open world-RPG.
8. LA Noire - vildt spændende krimi-version af GTA. Super underholdning, fed stemning i spillet.
9. Mortal Kombat - et glimrende serie-reboot, der genskaber magien i Mortal Kombat-serien.
10. Uncharted - det første Uncharted-spil er genialt, underholdende og ikke mindst hyggeligt for enhver, der måtte være fan af Indiana Jones.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Senest rettet af Mike Haggar man okt 21, 2013 10:02, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man okt 14, 2013 23:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Andre bud her når vi går mod enden af denne generation? :D

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: fre sep 12, 2014 11:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Never mind.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Senest rettet af Mills fre sep 12, 2014 13:47, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre sep 12, 2014 11:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
For resten bliver jeg nødt til at sige at "The Last of Us" har snuppet nr. 1 posten for mit vedkommende. :D

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team