DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 10:54

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: ons apr 17, 2013 17:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Jeg har gået og fået lyst til at spille lidt D&D (måske lidt spøjst idet jeg ikke har nogen at spille med :) ) - oh well.

Men det er jo enormt alt det der findes om D&D, så jeg vil høre. Hvor skal man starte hvis man gerne vil læse lidt op på spillet?

Jeg kan læse mig til at det vist er D&D 4th edition der er den gældende udgave, men at D&D Next skulle være om hjørnet?
Og at det man kender som D&D måske slet ikke er D&D længere men Pathfinder???

Alt i alt - jeg er forvirret.

Er der nogen der kan hjælpe :)


Top
   
Indlæg: ons maj 29, 2013 19:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Det er rigtigt, at 4th edition er det gældende regelsæt i dag.
Men eftersom du er administrator herinde, går jeg ud fra, at du ikke er purung mere, så har du evt. prøvet nogle af de gamle Baldur's Gate spil? De er nemlig baseret på det regelsæt der hedder AD&D som er 2nd edition, og er klart min favorit. Der findes stadig mange fra min generation (30+år), der stadig sværger til det regelsæt. Bare en anbefaling.
Men når det er sagt, så vil du helt sikkert have nemest ved at finde nogle klubber, hvor der spilles 4th edition.
Jeg vil nok anbefale dig, at starte med at gå på biblioteket, og låne Players Handbook. Det er altid den man starter med, så kan man altid arbejde videre derfra.
Derefter, så opsøg en klub i lokalområdet. Der er flere af dem rundt omkring, end man lige skulle tro. Og så forvent, at oplevelsen er meget forskellig, alt efter hvem der er Dungeon Master. Han er jo nærmest 80% af spillet.

Edit: Hov, der står der ikke administrator ved dit navn.. Har du ikke været det en gang?


Top
   
Indlæg: ons maj 29, 2013 20:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Hehe jeps - du husker skam ikke helt forkert :)

Og det lyder rigtigt godt - jeg har spillet en lille smule Baldurs Gate, men var af en eller anden grund ikke super meget til rollespil da jeg var mindre.
Så det lyder som den helt rigtige løsning du er inde på. For det kunne være rigtigt fedt at finde nogen i ens egen aldersgruppe+ at spille med. Ikke der er noget i vejen med at være "ung med de unge" meeeeeen :)

Jeg takker mange gange. :beerchug:


Top
   
Indlæg: tors maj 30, 2013 14:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Hej Sieker,

Jeg er med i en gruppe der har spillet en del år, og hvor en person netop har stoppet grundet flyt vestpå. Dvs vi har en plads ledig pt, og har faktisk haft tradition for 'gæstespillere' ud over de oprindelige spillere. Herunder også noobs som gerne vil prøve D&D af. Den sidste blev hængende i 5 år ...

Vi spiller i Rødovre, og forsøger at mødes tirsdage kl 19:00 til ca 23:00. Set over et år, så lykkedes det ca halvdelen af gangene.

Vi startede med D&D 2. ed, har arbejdet os op gennem versionerne og er pt nået til Pathfinder som du selv er inde på.

Hvis du har lyst, og tid/geografien passer, så kan du komme forbi en dag - så ser vi om kemien passer. Smid mig en PB hvis det er.

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: tors maj 30, 2013 14:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Jeg bor desværre i det midtjyske - men ellers mange tak for tilbudet :beerchug:


Top
   
Indlæg: tors maj 30, 2013 15:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Sieker skrev:
Jeg bor desværre i det midtjyske - men ellers mange tak for tilbudet :beerchug:


Offtopic: Det kan selvfølgelig også være lidt svært for MiNo at vide, at Last Exit to Nowhere er lig med Midtjylland. Nu har jeg jo været i Midtjylland en del gange i mit liv, og jeg tror absolut på det statement (siger nordjyden) :beerchug:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors maj 30, 2013 15:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Holmsgaard skrev:
Sieker skrev:
Jeg bor desværre i det midtjyske - men ellers mange tak for tilbudet :beerchug:


Offtopic: Det kan selvfølgelig også være lidt svært for MiNo at vide, at Last Exit to Nowhere er lig med Midtjylland. Nu har jeg jo været i Midtjylland en del gange i mit liv, og jeg tror absolut på det statement (siger nordjyden) :beerchug:


Jeg troede at Fyn var last exit, og Jylland var 'Nowhere' ... jaja, man lærer hver dag ;)

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: ons jun 19, 2013 19:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
OBS : Hvis andre føler sig fristet, så sig til. Vi starter op igen efter sommerferien...

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team