DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 0:03

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tirs apr 02, 2013 19:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Måske er det bare mig, men jeg synes det er blevet en jungle at købe spil.

Kald mig bare gammeldags (jeg er 42), men jeg synes nu at det er fedest at man køber et 'helt' spil, når man smider 3-500 kr. Igen og igen oplever jeg amputerede spil hvor dele mangler - eller dvs dele er lagt ud i DLC allerede fra start.

Det som fik mig til at skrive, er Tomb Raider. Jeg sidder og kikker på Steam, og hvis ikke jeg tager meget fejl så er det nogle 'egenskaber' som er DLC. Dvs ikke flere baner eller den slags - det er DLC som går direkte på hvad ens spillefigur kan gøre og ikke gøre. Eksempel : Agility Skill (The Agility skill lets Lara ascend mountain faces more quickly and ensures she lands safely from higher falls).

Altså, det er elementer af grundmekanikken som laves til DLC... og der var MANGE af dem!

Det er over mine grænse, og grund nok til jeg går uden om Tomb Raider. Så må vi se om der kommer en samlet pakke senere "incl all DLC". Måske gør der, og måske har jeg mistet interessen på det tidspunkt.

Billede

Sådan ser Tomb Raider spillet ud for mig .... uden arme og ben ! Håbløst !

Hvilet spil, som du egentligt gerne ville spille, vælger du umiddelbart fra pga DLC, krav om online aktivering, krav om konstant forbindelse til server eller andre 'krav'. Hvilke spil, og hvorfor?

Eller er det kun mig, som siger stop?

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: tirs apr 02, 2013 19:35 
Offline

Tilmeldt: fre maj 05, 2006 17:36
Indlæg: 2560
Geografisk sted: Göteborg
Jeg bryder mig heller ikke om ideen med DLC, slet ikke når mange af dem allerede er tilgængelige når spillet udkommer. Ideen med DLCer er at forlænge et spils levetid, med at komme med ekstra materiale efter et stykke tid.

Omvendt kan jeg godt forstå spilselskaberne. Så længe der er et marked for aka at folk betaler for det, vil de naturligvis blive ved med det da deres opgave er at tjene penge.

Nu køber jeg sjældent spil på releasedate i og med at det kan fås meget billigere senere på året og så er der i øvrigt en masse andre spil jeg også gerne vil prøve. Yderligere så har jeg også et medlemskab til Playstation plus, hvor der kommer mange spændende titler.

Når jeg så endelig køber et nyt spil, har jeg den regel at jeg ikke køber nogen former for DLC. Det spil jeg køber ER spillet, det andet er bare en måde at hive flere penge ud af mig, og ofte er de heller ikke noget værd eller ændrer på grundhistorien i spillet.

_________________
Top 6 Film (2009): 1. The White Ribbon, 2. Sin Nombre, 3. Up in the Air, 4. Bright Star, 5. The Hurt Locker, 6. The Damned United


Top
   
Indlæg: tirs apr 02, 2013 20:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
De skills i TR kan optjenes ganske gratis i spillet. DLCen er for dem, der ikke gider at kæmpe sig til dem. Så der er absolut ingen grund til at snyde sig selv for TR. Det er ganske enkelt et fantastisk spil - også uden DLC. ;)

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs apr 02, 2013 20:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Må købe mig TR ved lejlighed. Det lyder godt.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs apr 02, 2013 21:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Konigsberg skrev:
De skills i TR kan optjenes ganske gratis i spillet. DLCen er for dem, der ikke gider at kæmpe sig til dem. Så der er absolut ingen grund til at snyde sig selv for TR. Det er ganske enkelt et fantastisk spil - også uden DLC. ;)


My point exactly. Det er en jungle. Denne info står IKKE ud for beskrivelsen af DLC'en i Steam.

Det er da ikke en OK måde at behandle kunder på....

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: tirs apr 02, 2013 21:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
MiNo skrev:
Konigsberg skrev:
De skills i TR kan optjenes ganske gratis i spillet. DLCen er for dem, der ikke gider at kæmpe sig til dem. Så der er absolut ingen grund til at snyde sig selv for TR. Det er ganske enkelt et fantastisk spil - også uden DLC. ;)


My point exactly. Det er en jungle. Denne info står IKKE ud for beskrivelsen af DLC'en i Steam.

Det er da ikke en OK måde at behandle kunder på....

Min erfaring er fra PSN og ikke Steam, men oftest er denne type skill-DLC oftest unødvendige. Du har ret - det burde stå klokkeklart i beskrivelsen.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team