DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 20:05

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Guild Wars 2
Indlæg: søn aug 26, 2012 8:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Er der nogen herinde fra der har spillet eller spiller GW2?

Kunne nemlig godt tænke mig at høre lidt om:
- Hvordan er spillet i "single player" perspektiv. Er der stadig noget at komme efter hvis man ikke er i en guild. Både ift. PVE og PVP.
Overvejer nemlig at prøve det her før WoW expansion udkommer - men kan ikke rigtigt finde ud af om der er meget at komme efter hvis man ikke er i en gruppe.


Top
   
Indlæg: man aug 27, 2012 13:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 26, 2002 1:01
Indlæg: 2551
Geografisk sted: Vilfort Park & Soldier Field
Jeg har spillet det siden launch, og selvom jeg er medlem af en guild, har jeg brugt en del tid på at rende rundt alene, og det har virket fint både i WvW og PVE - har ikke prøvet structured PVP endnu.

Hvad jeg er ret vild med, er de såkaldte events, du render rundt og quester, og pludselig opstår der en event i området tæt på dig, som du får besked på, så hopper du derned og pludselig kæmper du mod nogle monstre sammen med x antal andre mennesker, og alle hjælper bare hinanden selvom man ikke er i gruppe sammen. - når denne event så er færdig, quester du bare videre.
Der er heller ikke noget loot stealing eller crafting stealing, da flere godt kan tage samme crafting node, den er først væk fra dig, når du selv har taget den.

WvW - er klart sjovest hvis man har flere at spille sammen med, men har også spillet det alene, hvor jeg bare fulgte folk rundt, og det som blev skrevet i chatten. - men for at man virkelig skal kunne vinde der, skal man kunne samarbejde på en eller anden måde. (f.eks. nogle henter supplies til at bygge siege ting, andre skyder med siege ting, og nogle tredje sørger for at modstanderen ikke kommer hen og ødelægger de siege ting.

Danskere spiller hovedsageligt på Far Shiverpeaks

_________________
Da Bears!!


Top
   
Indlæg: man aug 27, 2012 14:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Ok så man spiller stadig i "sin egen verden" når man er ude og queste, med mindre man er hoppet i en gruppe?

Troede sådanset at det var blevet ændre til den åbne verden man ser i de fleste andre mmo's.

Men mange tak for gennemgangen. Det er meget for/imod om man gider starte et helt nyt mmo op kun for en måneds tid :) :beerchug:


Top
   
Indlæg: man aug 27, 2012 15:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 26, 2002 1:01
Indlæg: 2551
Geografisk sted: Vilfort Park & Soldier Field
altså du kan også sagtens lave resten af PVE tingene sammen med andre, men jeg har pt ikke oplevet jeg har haft brug for det, selvom jeg har haft udfordringer undervejs (i forhold til SWTOR - som bare er alt for let).

Hvis nogle spørgsmål så bare spørg.

_________________
Da Bears!!


Top
   
Indlæg: man aug 27, 2012 17:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Ok - jeg tænkte også i retning af "world pvp". Noget at det jeg synes var rigtigt fedt i de unge WoW dage men som nu er stortset helt væk.

Hvordan er det generelt med PVP - kan man også fint klare sig der uden en guild? Ikke at jeg ikke vil i en guild, men kender absolut ingen der spiller GW :)

Og jeg overvejer da godtnok meget at hoppe på når det udkommer på onsdag :)


Top
   
Indlæg: tirs aug 28, 2012 12:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 26, 2002 1:01
Indlæg: 2551
Geografisk sted: Vilfort Park & Soldier Field
WvW hvis du spiller alene, der skal du bare følge folk, eller hvad der bliver skrevet i chatten.

alternativt er der på kortet sådan nogle markeringer om hvor der er en battle igang, så kan du finde derhen så skal du nok finde noget action.

MEN vil gætte på at WvW er meget mere sjovere hvis man kører i en fast gruppe, da man så kan aftale mere. -men jeg syntes allerede det er sjovt, når jeg render rundt derinde alene.

_________________
Da Bears!!


Top
   
Indlæg: søn sep 09, 2012 17:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 10, 2003 5:30
Indlæg: 835
Har selv spillet Guild Wars 2 siden betaen, og live udgaven 3 dage før release, og jeg synes det er et kanon fedt spil.

Jeg er gammel WoW haj, og jeg synes Guild Wars 2 er et friskt pust til min MMO flamme. Jeg skal godtnok stadig spille Mists Of Pandaria, men Guild Wars 2 er helt klart også rigtig interessant, og jeg kan sagtens se mig selv spille det i laaaang tid.

Det er anderledes end WoW, men det er kun godt. Jeg synes det er fedt at være komplet noob igen i et MMO (jeg spillede med vilje ikke meget i betaen, rendte kun lidt rundt og explore´ede), og der er en del nye ting at lære.

PVP har aldrig sagt mig noget som helst, men jeg hører fra andre at det er rigtig fedt i GW2, og jeg regner da også med selv at prøve det.

Den helt store fordel er at det kun koster prisen på selve spillet, og er derefter gratis at spille hver måned. Det gør at man sagtens kan spille 2 MMO´s på een gang. Jeg har også selv spillet SWTOR fra begyndelsen, men var en af de mange hundrede af tusinder der skred efter 3 måneder (iøvrigt sammen med 95% af min guild som også spillede), men GW2 er 10 gange mere interessant end SWTOR nogensinde var for mig.

Jeg kan kun anbefale det. Spiller selv på Desolation EU, så hvis du mangler et sted at starte, så kan du jo sige til :)


Top
   
Indlæg: ons nov 14, 2012 21:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Jeg kom desværre aldrig igang med GW2 (Hoppede tilbage på WoW-vognen) - men kan se at de kører trials event her de næste dage. Så hvis I der stadig er en af Jer der spiller og i har en trial i overskud modtager jeg den gerne :beerchug:

https://www.guildwars2.com/en/news/free ... ber-15-18/


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team