DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 8:03

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5
Forfatter besked
Indlæg: søn mar 17, 2013 14:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Så har jeg haft Wii U i nogle dage, og det har været en blandet fornøjelse.

Her kommer en række betragtninger i tilfældig rækkefølge.

Selve Wii'en er ca samme størrelse som den gamle - så den passede fint på dens plads. Lidt kabel spares, da et 5-leder komponentkabel kunne skiftes med det medfølgende HDMI kabel.

Den nye controller med touch - skærm. Den er stor. Enorm nærmest, men rar at sidde med. Skærmen er af OK kvalitet, og det går ok at taste ind, omend touch kvaliteten ikke er på højde med moderne mobiler f.eks. Den holder ikke strøm til mere end et par timer, da dens skærm altid er tændt når Wii'en er i brug uanset om du spiller, ser film eller andet. Derfor, regn med den skal oplades efter brug, og måske midt på dagen nogen gange. Preminumpakken har en oplader + holder med, som den ganske nemt falder på plads i - men den er stor at have stående fremme.

Installation, opdatering af software, overførsel af data (saves f.eks.) fra gammel wii og oprettelse af brugere og konto (Nintendo network ID) - ja det tager samlet MANGE TIMER!

Nintendo må være eneste firma i verden, som ikke har hørt om 'Cloud'. De kræver derfor, at du har et 512 MB SD kort til overførsel af data. Et helt ubegribeligt koncept, når man tænker på at man i forvejen er registreret online og at ens Wii's aligevel SKAL være forbundet til Internettet for at overføre data. Ud over at skulle have et fysisk kort, så kommer der alskens advarsler om mulig data tab hvis strømmen går, og også at data fra den gamle Wii slettes. I alt får man tydeligt den fornemmelse, at brugeroplevelse er kommet sidste, og Nintendos nervøsitet over at nogle måske finder ud af at snyde sig til noget kom først. Igen straffes den almindelige forbruger, imens piraterne skriger af grin over dette, og hygger sig med alle de spil de gider.

Fra mine unger, synes der at være begejstring over Nintendoland (medfølger Premium pakken).Selv har jeg ikke rigtigt spillet, men bemærker den kraftigt opgraderet grafik og de mange muligheder der er i at have fået en 'rigtig' controller at spille på ud over vores gamle wii-motes.

Ingen tvivl om, at konceptet med "skærm nummer 2" på controlleren vil giver helt nye multiplayer oplevelser. Det spiller bare, og skærmen er god nok til at spille på. Bedre end jeg havde forventet.

Omfanget af konti der skal sættes op synes voldsomt overdrevet. Der SKAL laves en bruger som man skal vælge, inden maskinen vil starte op. Der lægges op til, at hver person har sin egen "login" bruger - hvilket virker tosset da maskinen ofte skal bruges af flere. Der er ikke umiddelbart nogen 'husstandslogin' eller en default bruger den kan sættes til at logge ind med. Ydermere, hvis den bruger så vil noget andet end bare at spille (f.eks. netfilx) så skal brugeren tilknyttes et Network ID (personoplysninger, såsom køn, fødselsdato, alder m.m. skal oplyses). Dette virker krænkende, men sikre Nintendo store mængder information om deres kunder. Jeg hader det.

Opstart af maskinen virker sløvt. Jeg havde forventet/håbet max et par sekunder, evt mere for at få netværk m.m. på plads. Jeg har ikke taget tid, men det er for langsomt.

Skift mellem forskellige funktioner tager så tilgengæld SINDSYGT lang tid. At gå fra 'hvorsomhelst' til hovedmenu'en tager ca 15 sekunder, men ofte længere. Det er HELT VILDT og man undre sig bare om hvad pokker der sker og om den måske er crashet! Er man i menu, og vil se hvad der er i shop'en så er det ca 15 sekunder at loade op. Og gjore man det ved en fejl og bare vil tilbage, så er det 15 sekunder igen.

Vi tager den lige igen : 15 sekunder for at komme til hovedmenuen. Det skulle tage 1 sekund. Der er ingen undskyldning for denne fatale designfejl. Det føles så åndsvagt at jeg ikke kan beskrive det med ord.

Den er indtil nu crashet 2 gange, hvor eneste udvej var at trække stikket ud fysisk. Lige noget at være opmærksom på for dem som pakker ledninger og den slags godt væk!

Mere senere - om det som virker fint :-)

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: søn mar 17, 2013 14:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Efter hurtigt at have skimmet dit indlæg, kan jeg fornemme at vi har samme anker ved Wii U ;) Altså laaaangsomme opdateringer, et cirkus uden lige for at flytte data fra Wii og mega langsomme menuer.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre maj 16, 2014 8:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør nov 01, 2003 21:26
Indlæg: 1699
Geografisk sted: Nordjylland
Elgiganten har en Wii U Mario & Luigi Premium Pack på bud til 1799,- så nu kom knægten endelig med på den nye maskine. Er der nogle fif, anbefalinger eller andet der er værd at nævne.

_________________
Panasonic TX P50G20 - Onkyo TX-SR705 - HarboSound SAT10 - HarboSound SUB10 - 7.1 Setup - Panosonic DMP-BD75 - Sony RDR-HXD870


Top
   
Indlæg: fre maj 16, 2014 23:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 04, 2002 1:01
Indlæg: 2827
Geografisk sted: Islands Brygge
Skal du bruge en ekstra controller, kan du få en med Wii U Party for 249 kr i ElMutanten :)

Og når du køber Mario Kart 8 lige om lidt (for det skal man jo bare have!), følger der en gratis download kode med til et af følgende spil:
Nintendo Land
New Super Mario Bros. U
Monster Hunter 3 Ultimate (Wii U-version, PEGI 12)
GAME & WARIO
Pikmin 3
The Wonderful 101 (PEGI 12)
The Legend of Zelda: The Wind Waker HD
Sonic Lost World (Wii U-version)
Mario & Sonic at the Sochi 2014 Olympic Winter Games
Wii Party U

_________________
:mrgreen: Spis ost! :mrgreen:


Top
   
Indlæg: lør maj 17, 2014 16:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør nov 01, 2003 21:26
Indlæg: 1699
Geografisk sted: Nordjylland
Jes Badstue skrev:
Skal du bruge en ekstra controller, kan du få en med Wii U Party for 249 kr i ElMutanten :)


Jeg var meget tæt på at købe det der wii u party med ekstra controller, men nøjedes med Sports Connection til 49,- http://www.elgiganten.dk/product/konsol ... tion-wii-u .

Jeg har 2 controllere fra den gamle wii, er der noget ved denne controller der gør den købet værd (udover at den er billig)? Jeg kan se at motionplus er indbygget, men får jeg brug for mere end de 2 jeg har plus den nye kæmpe controller? Spillet kan jo selvfølgelig også være pengene værd også er controller jo bare bonus?

Til den gamle wii kunne vi genoplade controllere igennem strøm stikket til wii, men til den nye er dette spejlvendt så det ikke passer sammen. Skal jeg ud og have fat i ny oplader igen eller kan man få et stik der kan få det til at passe sammen?

Det skrå snit på stikket sidder modsat så de ikke passer sammen mere :devil: :devil: :devil:

Billede

_________________
Panasonic TX P50G20 - Onkyo TX-SR705 - HarboSound SAT10 - HarboSound SUB10 - 7.1 Setup - Panosonic DMP-BD75 - Sony RDR-HXD870


Top
   
Indlæg: fre maj 30, 2014 23:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør nov 01, 2003 21:26
Indlæg: 1699
Geografisk sted: Nordjylland
Nå, nu har jeg købt en ny lader til controllerne
http://cdon.dk/spil/charging_kit_for_wii_u-22685820
Billede

Charging Kit for Wii U 124 kr
Star Trek: Into Darkness (Blu-ray) 14 kr
167,- inkl porto

Tak til ImpulzE for rabatkode :thumb:

_________________
Panasonic TX P50G20 - Onkyo TX-SR705 - HarboSound SAT10 - HarboSound SUB10 - 7.1 Setup - Panosonic DMP-BD75 - Sony RDR-HXD870


Top
   
Indlæg: søn jul 13, 2014 12:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør nov 01, 2003 21:26
Indlæg: 1699
Geografisk sted: Nordjylland
Jes Badstue skrev:
Skal du bruge en ekstra controller, kan du få en med Wii U Party for 249 kr i ElMutanten :)

Og når du køber Mario Kart 8 lige om lidt (for det skal man jo bare have!), følger der en gratis download kode med til et af følgende spil:
Nintendo Land
New Super Mario Bros. U
Monster Hunter 3 Ultimate (Wii U-version, PEGI 12)
GAME & WARIO
Pikmin 3
The Wonderful 101 (PEGI 12)
The Legend of Zelda: The Wind Waker HD
Sonic Lost World (Wii U-version)
Mario & Sonic at the Sochi 2014 Olympic Winter Games
Wii Party U


Nu er der snart fødselsdag også står Mario Kart 8 på ønskelisten, og jeg har kigget lidt rundt og fundet det billigste til 349,- inkl. fragt hos bla. coolshop, men der er ikke dansk sprog/tekst med på spillet? Findes spillet med dansk? Knægten er jo kun 10 år, så hvis der går noget af oplevelsen af det vil jeg da hellere smide de 50,- mere og hente det i elgiganten, men er spillet det samme sparer jeg hellere pengene og køre turen :D

_________________
Panasonic TX P50G20 - Onkyo TX-SR705 - HarboSound SAT10 - HarboSound SUB10 - 7.1 Setup - Panosonic DMP-BD75 - Sony RDR-HXD870


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team