DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 4:45

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 151 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 511 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors jul 14, 2016 20:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Billede

JA TAK!

Den klassiske NES-konsol bliver relanceret i en mini-udgave med 30 indbyggede spil - til sølle 60 dollars!!! :thumb: (europæisk pris er ukendt) I kassen får man konsollen, 1 joystick, et HDMI- og et USB-kabel. Man skal selv sørge for USB-powerbricken. Det er satme billigt og jeg skal have en, day 1! :D Releasedatoen er 11. november.

Listen af spil:

[Vis Spoiler]
Balloon Fight
Bubble Bobble
Castlevania
Castlevania II: Simon's Quest
Donkey Kong
Donkey Kong Jr.
Double Dragon II: The Revenge
Dr. Mario
Excitebike
Final Fantasy
Galaga
Ghosts'N Goblins
Gradius
Ice Climber
Kid Icarus
Kirby's Adventure
Mario Bros.
Mega Man 2
Metroid
Ninja Gaiden
Pac-Man
Punch-Out!! Featuring Mr. Dream
StarTropics
Super C
Super Mario Bros.
Super Mario Bros. 2
Super Mario Bros. 3
Tecmo Bowl
The Legend of Zelda
Zelda II: The Adventure of Link


Alene Zelda og Super Mario gør den til en no-brainer :notworthy:

Billede

Citat:
Bring back memories and make brand new ones with Nintendo's ultimate retro gaming experience, launching 11th November!

Relive the 80s when the Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System launches in stores on 11th November. The classic NES is back in a familiar-yet-new form as a mini replica of Nintendo’s original home console. Plugging directly into a high-definition TV using the included HDMI cable, the console comes complete with 30 NES games built-in, including beloved classics like Super Mario Bros., The Legend of Zelda, Metroid, Donkey Kong, PAC-MAN and Kirby’s Adventure.

The Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System comes packaged with an HDMI cable, a USB cable for powering the system*, and one Nintendo Classic Mini: NES Controller. And whether it’s rediscovering an old favourite or experiencing the joy of NES for the first time, the fantastic collection of NES classics included with each and every system should have something for all players.


Senest rettet af Fritte ons feb 14, 2018 11:55, rettet i alt 7 gange.

Top
   
Indlæg: tors jul 14, 2016 20:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
PS. En mod må gerne flytte denne tråd til "Spil & Konsoller" :beerchug:


Top
   
Indlæg: tors jul 14, 2016 22:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Wow. Sådan en skal jeg sgu eje. Zelda II er suverænt - det første er også ret godt.

Hvad er det for en USB-powerbrick, du snakker om?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors jul 14, 2016 22:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Opladeren til din telefon fungerer som strømkilde.

Billede

Den er i øvrigt kommet op Amazon UK, £50 :D
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01 ... UTF8&psc=1


Top
   
Indlæg: tors jul 14, 2016 22:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg bliver jo helt glad inden i. :) Tak for tip, Fritzschen!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors jul 14, 2016 22:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Must buy.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tors jul 14, 2016 23:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
:beerchug:

Jeg har bestilt den. Den løb op i lige omkring 500 kr. inkl. "expedited delivery". Det er satme billigt.

$10 for en ekstra controller :-D


Top
   
Indlæg: fre jul 15, 2016 7:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Sådan en vil jeg gerne have har ellers allerede en Raspberry Pi som skal bygges ind i et arkade stick så det er en plug and play multi emulator. Og en mediecenter pc som også kan, men at have en nem retro boks som denne tiltaler mig helt vildt.

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
Indlæg: fre jul 15, 2016 8:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
og jeg må sige at jeg tror at Nintendo har noget der der kommer til at sælge rigtigt rigtigt godt. Masser af andre 3rd party NES-on-a-chip har lavet bokse der kan noget af det samme. Men kvaliteten lader noget tilbage at ønske. Med denne mini nes sparker de døren ind til masser af retro-hjerter, der måske ikke har haft en af de nyere nintendo konsoller med virtual console.

Og så bliver det mega spændende at se hvornår vi ser de første hacks, der lodder en sd-kort port på og så loader hele nes biblioteket ind - det skal nok komme.

Skulle jeg komme med et eneste forbehold, så er det at controlleren ikke er bluetooth. og det er der flere grunde til.
1) Det burde være nemt og billigt nok at lave i selve "konsollen" (og man kunne spare skøre controller porte) men ville selvfølgelig ville det kræve at controllerne nok ville blive dyrere og skulle bruge batterier.
2) Det ville gøre det nemt for folk at benytte en anden (moderne) controller som er mere ergonomisk end de firkantede. Men så ville Big-N jo ikke kunne så nemt sælge deres egne controllers (alternativt kan man sige at folk med andre BT understøttede systemer vil kunne benytte en "ægte" nes controller)
3) Længden på ledningen. Det kan blive et problem hvis folk skal spille på deres moderne gigant-tommers tv der står 5 meter væk. Samtidig er lange kabler mega nederen at pakke sammen så derfor ville BT være løsningen.
4) hvis kablerne ikke er lange nok, så er det bøvlet at få fat i forlængerkabler til nintendos specielle stik her ville det igen være bedre med BT eller bare standard usb.

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
Indlæg: fre jul 15, 2016 9:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Fritte skrev:
:beerchug:

Jeg har bestilt den. Den løb op i lige omkring 500 kr. inkl. "expedited delivery". Det er satme billigt.

$10 for en ekstra controller :-D


Fra Amazon.co.uk?

Den ekstra controller købt i USA? Bare lige for at forstå. Jeg vil nemlig også gerne handle med det samme.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre jul 15, 2016 9:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg kan ikke finde en ekstra controller på Amazon UK i øjeblikket. Mon ikke den dukker op indenfor kort tid. Jeg vil gerne være sikker på at få den til release, så jeg beholder bestillingen på konsollen og så køber jeg en ekstra controller når muligheden byder sig.


Top
   
Indlæg: fre jul 15, 2016 9:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Fritte skrev:
Jeg kan ikke finde en ekstra controller på Amazon UK i øjeblikket. Mon ikke den dukker op indenfor kort tid. Jeg vil gerne være sikker på at få den til release, så jeg beholder bestillingen på konsollen og så køber jeg en ekstra controller når muligheden byder sig.


Modtaget! Tak. Så handler jeg også lige. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre jul 15, 2016 10:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Der findes en adaptor så man kan bruge en usb controller i Wii/Wii U controller porten, så hvis mini-nes bruger standarder bortset fra selve stikket, så er det muligt at andre typer usb sticks virker med den.

ellers findes denne, som understøtter NES, SNES, Sega Master System og Megadrive controllere, den burde vel også virker:
Billede

så er der fri leg med denne her:
Billede

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
Indlæg: fre jul 15, 2016 10:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Som et lille Super Mario film/tv kuriosum: Super Mario Bros at the Ice Capades (1989) med Jason Bateman og Alyssa Milano me et super kitschet og tåkråmmende stykke skuespil.


_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
Indlæg: fre jul 15, 2016 11:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Angående strøm og manglen på adaptor i EU, så er det interessant hvor meget strøm den egentligt trækker. Man kunne håbe på at den kunne nøjes med 500 mA maks for så vil den jo kunne trække nok strøm fra en alm usb port i eksempelvis TV'et eller eller på fronten af en reciever.
Jeg kunne godt se mig selv ikke have den stående fremme, men at man nemt lige kunne smide usb og hdmi i fronten af receiveren og så bare afsted.

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 151 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 511 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team