DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 8:51

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1946 indlæg ]  Gå til side Foregående 1124 125 126 127 128130 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs mar 28, 2017 9:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Når du en dag får gennemført hovedhistorien, så tag de to expansions med. De er intet mindre end fantastiske.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs mar 28, 2017 12:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Mike Haggar skrev:
Når du en dag får gennemført hovedhistorien, så tag de to expansions med. De er intet mindre end fantastiske.

Jeg var jo så "heldig" at for de 200kr fik jeg rub og stub med, så alt er inkluderet! Men der går jo nok lidt tid endnu, der er godt nok meget at lave og steder der skal udforskes :-)


Top
   
Indlæg: tirs mar 28, 2017 12:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Kermit skrev:
Mike Haggar skrev:
Når du en dag får gennemført hovedhistorien, så tag de to expansions med. De er intet mindre end fantastiske.

Jeg var jo så "heldig" at for de 200kr fik jeg rub og stub med, så alt er inkluderet! Men der går jo nok lidt tid endnu, der er godt nok meget at lave og steder der skal udforskes :-)


Modtaget! Du kan dog snildt klare den ene, Hearts of Stone, mens du spiller main story, da den alligevel foregår i Velen eller Skellige (kan ikke huske hvilken det er).

Den anden expansion-historie er nok bedst gemt, indtil du har færdiggjort hovedhistorien og dens tusindvis af spændende sidehistorier.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre mar 31, 2017 11:49 
Offline

Tilmeldt: tirs nov 04, 2003 9:50
Indlæg: 1486
Geografisk sted: Randers
Jeg spiller Doom 2016 (pc) på laveste sværhedsgrad
Ja, jeg er en kylling... ;)
Jeg har respekt for dem, der spiller på normal (eller højeste) sværhedsgrad

_________________
mvh Jakob


Top
   
Indlæg: fre mar 31, 2017 23:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Jeg "kom til" at købe Mass Effect: Andromeda. Nøj, hvor er det fedt, ser fantastisk ud på Pro og bliver et spil, der kommer til at tage laaaaang tid.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: lør apr 01, 2017 17:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg har også købt det til PS4. Efter en noget ujævn start åbner spillet virkeligt op!

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: man apr 10, 2017 20:19 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Thimbleweed Park - ikke helt på niveau med Ron Gilberts bedste (det må stadig være Maniac Mansion og Monkey Island), men stadig en virkelig vellykket Twin Peaks/X-Files pastiche :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs apr 11, 2017 10:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Cool, godt at høre, at Thumbleweed Park ikke er helt tosset. Jeg elsker den slags spil, selvom jeg godt forstår, at man skal være 30+ for at gide den slags.

Jeg har overvejet at købe det. Jeg undrer mig lidt, for jeg troede faktisk, at jeg havde støttet spillet i sin tid, men det har jeg vist ikke alligevel...

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs apr 11, 2017 11:11 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
30+ ? Haha, den har jeg ikke hørt før! Måske har du ret. Mine unger er nu vildt begejstrede for spillene, men det skyldes nok intens hjernevask ;)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs apr 11, 2017 13:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Buck Rogers skrev:
30+ ? Haha, den har jeg ikke hørt før! Måske har du ret. Mine unger er nu vildt begejstrede for spillene, men det skyldes nok intens hjernevask ;)


Det tror jeg godt, jeg kunne have, men selvfølgelig er det blot en antagelse. Jeg læste dog et sted for nogle år siden, at grunden til, at man stoppede med at lave adventurespil faktisk ikke var mangel på idéer (big surprise), men simpelthen at de, der er født i 90erne er flasket op med PlayStation og Xbox, hvor denne type spil nærmest ikke eksisterede, hvorfor virksomhederne begyndte at se mod andre spilgenrer for at fange de yngre spillere - og at man så ikke rigtige kunne se nogen idé i at fortsætte. Så jeg tror helt klart, at adventurespil primært interesserer os, der har kørt spil som Day of the Tentacle og Maniac Mansion igennem som ung/barn.

Selvfølgelig kan ens unger snildt blive fanget af den slags og jeg er da på ingen måde overrasket over, at Buck Rodgers Jrs elsker sådan et spil. Jeg har f.eks. også selv venner, der spiller Super Mario Bros 1 på Nintendo med deres børn, selvom det spil er så basalt som noget kan være den dag i dag. Det handler, tror jeg, bare om, at forældrene introducerer deres unger til den slags, for ellers tror jeg, at iPad-spil og PS4/X-One spil vinder. Min egen nevø, som eksempel, kunne slet ikke se idéen i Nintendo Classic Mini, for det lignede 'noget gammelt lort' og det havde han, desværre, ingen relation til.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre apr 14, 2017 16:45 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Nej, hvis man aldrig har set den slags før, kan det jo godt se ret primitivt ud. Af samme grund har jeg insisteret på, at børnene skulle udsættes for alt fra Atari 2600, Commodore 64 og gamle arkadespil til stumfilm og Hollywood i 1940'erne. Så kan de jo efterfølgende se og spille, hvad de vil, men så ved de i det mindste hvor tingene kommer fra :)
Det sjove er jo også, at selv om mange populære spil i dag er blevet meget flottere end for 20-30 år siden, er det ikke fordi spilmekanismerne altid har rykket sig vildt. Det kan godt være, at Candy Crush Saga, Hay Day og div. platformsspil sparker visuelt røv i forhold til forgængerne, men spilmæssigt er de jo vildt gammeldags. Hvilket der ikke er noget galt med, med mindre man insisterer på, at gamle spil er "noget gammelt lort" (kætter! ;) )

EDIT: Apropos mangel i ens opdragelse. Min kusine på 27 havde hverken set Indiana Jones and Die Hard (!) - jeg opfordrede hende så til at starte med Raiders, som hun syntes var "da ganske fin"? Wooot? Der er sgu noget forældre, der har fejlet i opdragelsen :lightsabre:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre apr 14, 2017 19:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg er godt 25 timer inde Mass Effect Andromeda og på trods af bugs er det ret fedt! Elsker det univers.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: ons maj 03, 2017 9:10 
Offline

Tilmeldt: tirs nov 04, 2003 9:50
Indlæg: 1486
Geografisk sted: Randers
Sniper Elite 4 på pc
Jeg kan lide at være sniper og snige mig rundt for at finde de bedste positioner
Men nu er jeg kommet til en bane, hvor det mere er nærkamp i stil med Call of Duty :(
Så kunne jeg da i stedet spille et first person shooter

_________________
mvh Jakob


Top
   
Indlæg: tirs jul 18, 2017 15:18 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Som opfølgning på Day of the Tentacle spiller jeg Maniac Mansion med hele familien - så bliver det ikke meget mere retro :) (vi har dog snydt lidt og spiller et remake, mest fordi styringen i C64-udgaven er lidt irriterende).

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs jul 18, 2017 16:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Fede spil begge to - selvom jeg klart bedst husker Day of the Tentacle. Det var alt for sjovt.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1946 indlæg ]  Gå til side Foregående 1124 125 126 127 128130 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team