DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør maj 11, 2024 6:04

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: ons dec 08, 2004 9:05 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Er der nogle herinde med projektor, som også bruger den til at game på? :) Hvad er erfaringen med spil på 80" eller 100" ? Hvilke spil? Hvilken konsol? Hvilken projektor?

_________________
Jackie Chiles siger: "XE1 + BD55 = High Def heaven with at clear blu sky :yum:"
HD DVD: 175 Blu-ray: 21 ---> nyeste i samlingen: The Fugitive (UK), The Incredible Hulk (UK)


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 12:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør aug 02, 2003 1:01
Indlæg: 2802
Geografisk sted: Århus
Har prøvet det engang med PS1, men fandt at det var sværere for mig at spille godt på storskærm. Måske har det også noget at gøre med den store afstand imellem skærm og øjne? Desuden har man heller ikke samme lysstyrke som fra en pc/tv-skærm, hvilket kan være meget trættende i 'mørke' spil...

Anyway - bruger kun projektor i forbindelse med film. :thumb:

vh Thomas

PS: Fint med 2 nye tråde! :D

_________________
Difficulties mastered are opportunities won. - Winston Churchill
DVDs


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 12:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 26, 2002 1:01
Indlæg: 2551
Geografisk sted: Vilfort Park & Soldier Field
Da min ven havde sin projektor, så har vi da spillet fodbold spil på den, og også spillet forskellige bil spil..

Da ret sjovt når man er en del sammen.

_________________
Da Bears!!


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 13:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 07, 2002 2:01
Indlæg: 1187
Geografisk sted: Danmark
Har spillet bl.a Metal Gear Solid 1 + 2 , GTA Vice City og andre på min gamle Panasonic AE100. kørte der på et 65" 16:9 lærred. Det var fedt. Skal lige tage mig sammen til at hooke min PS2 på min Hitachi PJ-TX100 så jeg kan spille i 83" Weeeeeeeeeee...!!!! Det fungerer fint både med S-video og komponent (ihvertfald på AE100).

_________________
Nu kun med blå


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 19:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør aug 21, 2004 19:32
Indlæg: 302
Geografisk sted: Silkeborg
Jeg har både Xbox og Ps2 sat til min Epson projektor. Det er simpelthen forrygende godt - og du kan aldrig gå ned til tv-størrelse igen. (jeg bruger 80 tommer lærred).

Vi er generelt altid mindst 2 - og derfor vil følgende anbefalinger været præget af multiplayer titler:

Top spin: Specielt 4 mand double, resten af dagen er væk !
Rallysport challenge 2
Burnout 3

Endnu sjovere er det at spille sammen i cooperative:

Halo 2
Men of Valour
X-men legends
Rainbow Six: Black Arrow
Medal of honour
Star Wars Battlefield

Det eneste minus ved projektor og konsol er at opløsningen bliver lidt uklar, dvs. de flotte screenshots fra bagsiden af spillene er svære at få op med projektor, men billedet er stadig ganske fint. Og jeg behøver jo næsten ikke at sige hvad det gør for spillene at have forstærker og højtalere koblet til. Næsten alle xbox spil gengiver 5.1 D.D lyd.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jan 04, 2005 19:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors aug 29, 2002 1:01
Indlæg: 1048
Geografisk sted: Sakskøbing
Jeg har en Xbox tilsluttet min Toshiba MT100 (Infocus X1) via Component kabel, Desværre kører den kun i 480i og 576i da progressiv scan ikke er aktiveret på en standard PAL Xbox. Men jeg håber at jeg snart kan få chippet den så jeg kan få aktiveret 480p, 720P og 1080i.

Men ingen tvivl om at billedet er LANGT bedre end den alm. tilslutning (composite)

_________________
Rating på DAHF: DTS

De små flade, med film på...

HJEMMEBIOEN

Billede


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jan 11, 2005 15:52 
Offline

Tilmeldt: ons jul 30, 2003 1:01
Indlæg: 18
Geografisk sted: Århus
Hi Fi dwarf skrev:
Jeg har en Xbox tilsluttet min Toshiba MT100 (Infocus X1) via Component kabel, Desværre kører den kun i 480i og 576i da progressiv scan ikke er aktiveret på en standard PAL Xbox. Men jeg håber at jeg snart kan få chippet den så jeg kan få aktiveret 480p, 720P og 1080i.

Men ingen tvivl om at billedet er LANGT bedre end den alm. tilslutning (composite)


Jeg overvejer (læs min søn på 6) at købe en Xbox. Den skal og bruges til projektor (sandsynligvis den nye Sony VPL-HS50 eller Sanyo Z-3). Du skriver at den skal chippes - Hvor kan man få gjort dette og hvad er prisen herpå? - er der andre fordele ved at chippe Xboxen?

Nu er der mange der skriver og omtaler 720p og 480i osv. Er der nogle der vil forklare mig på almindeligt sprog hvad disse tal og bogstavet i og p betyder. Det har noget med opløsning at gøre kan jeg forstå.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jan 11, 2005 16:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Bird skrev:
Jeg overvejer (læs min søn på 6) at købe en Xbox. Den skal og bruges til projektor (sandsynligvis den nye Sony VPL-HS50 eller Sanyo Z-3). Du skriver at den skal chippes - Hvor kan man få gjort dette og hvad er prisen herpå? - er der andre fordele ved at chippe Xboxen?

Nu er der mange der skriver og omtaler 720p og 480i osv. Er der nogle der vil forklare mig på almindeligt sprog hvad disse tal og bogstavet i og p betyder. Det har noget med opløsning at gøre kan jeg forstå.


Tallet hentyder til antallet af horisontale liner, jo højere jo bedre, og I og P står for Interlaced og Progressive, hvor Progressive er bedst.
Forklaringen er lidt kringlet, så den undlader jeg et komme med.

Andre fordele ved at chippe sin Xbox kan være, at den kan afspille alle regionskoder, hvis man bruger den til DVD film, den kan afspille import spil, dvs film købt fra USA.
Ligeledes vil den også kunen afspille brændte skiver, så man har mulighed for at tage en backup af sine spil, og spille fra dem.

Der findes flere forskellige chips, og da jeg ikke selv ejer en Xbox er jeg faktisk ikke klar over, om der er "One chip to rule them all" :D

Man kan købe en chip via fx QXL, hvis man selv har mod på at lodde.
De koster vist ca 200kr.

Skal man have en forhandler til det vil jeg gætte på ca 500kr..

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jan 11, 2005 16:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors aug 29, 2002 1:01
Indlæg: 1048
Geografisk sted: Sakskøbing
Bird skrev:
Hi Fi dwarf skrev:
Jeg har en Xbox tilsluttet min Toshiba MT100 (Infocus X1) via Component kabel, Desværre kører den kun i 480i og 576i da progressiv scan ikke er aktiveret på en standard PAL Xbox. Men jeg håber at jeg snart kan få chippet den så jeg kan få aktiveret 480p, 720P og 1080i.

Men ingen tvivl om at billedet er LANGT bedre end den alm. tilslutning (composite)


Jeg overvejer (læs min søn på 6) at købe en Xbox. Den skal og bruges til projektor (sandsynligvis den nye Sony VPL-HS50 eller Sanyo Z-3). Du skriver at den skal chippes - Hvor kan man få gjort dette og hvad er prisen herpå? - er der andre fordele ved at chippe Xboxen?

Nu er der mange der skriver og omtaler 720p og 480i osv. Er der nogle der vil forklare mig på almindeligt sprog hvad disse tal og bogstavet i og p betyder. Det har noget med opløsning at gøre kan jeg forstå.


Du kan bl.a. få boxen chippet her hos mm-vision

http://www.mm-vision.dk/

For det første skal du være opmærksom på at hvis du køber en xbox og efterfølgende får den chippet, frafalder garantien. Men hvis du køber en ny allerede chippet xbox hos f.eks mm-vision, yder de stadig garanti. (hvilket er rigtigt godt)

det der sker når en xbox bliver chippet er groft sagt at ALLE xboxens features bliver låst op. Du kan altså udnytte maskinen fuldt ud. Bla er den ikke længere underlagt region 2 ved dvdafspilning, den kan nu også læse spil fra f.eks USA. man får mulighed for at sætte en større harddisk i du får adgang til nogle nye "opløsninger" Hvor man npormalt på en dansk xbox kun kan vælge mellem skærmformat 4:3, 16:9 og 4:3 letterbox med PAL 50 eller 60 hrz bliver det nu muligt at vælge mellem selvf. skærmformaterne og yderligere 480p 720p og 1080i

480p er det man kender fra en alm DVD-safspiller med progressiv scan (p'et til sidst står for progressiv scan)
720p er et HDTV format det består altså af flere grafiske linier end 480p
og 1080i er også et HDTV Format dette er blot interlaced (i'et stil sidst står for interlace)

et normalt PAL tvbillede består af 576 interlaced linier, hvilket betyder at dit billedrør på tv'et er bygget op af linier og af disse billedlinier bliver billeddet tegnet ved at skiftevis hver anden linie er aktiv 50 gange i sekundet (heraf 50 hrz) ved progressiv scan er ALLE billedlinierne aktive du får altså i princippet et meget roligere og skarpere billede ved et progressivt signal. Det samme gælder ved 720p hvilket blot består af flere linier. Hvis du "kun" skal spille på dit TV, vil du ikke hente nogen billedforbedring ved at chippe boxen, da et standard TV kun kan vise det interlaced signal. (så skal du bare købe et Xbox kabel med scart RGB) MEN hvis du skal spille på eksempelvis plasma eller projektor med component ingang, (RØD, GRØN, BLÅ rca-stik) vil du kunne hente en væsentlig forbedring, da disse apparater som regel er i stand til at vise et HDTV signal, eller som minimum et 480p signal.

P.S. hvis jeg har været lidt for hurtig og forklaret noget der ikke helt holder, så ret mig endelig. havde lidt travlt da jeg skrev indlægget ;) )

(Jeg kunne ikke lige finde tråden hvor der er et link til forklaring af progressiv scan :?)

_________________
Rating på DAHF: DTS

De små flade, med film på...

HJEMMEBIOEN

Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team