DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 6:20

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons dec 08, 2004 9:03 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Ok, det er et lidt kildent emne, og det er da også blevet berørt fra tid til anden med stor engagement og passion :D ...men...hvilken konsol er den bedste? Hvilken sværger du til? og hvorfor? :D

_________________
Jackie Chiles siger: "XE1 + BD55 = High Def heaven with at clear blu sky :yum:"
HD DVD: 175 Blu-ray: 21 ---> nyeste i samlingen: The Fugitive (UK), The Incredible Hulk (UK)


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 9:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
Hmm.... 2 emner om konsoller fra lidt forskellige vinkler, skal du have dig en konsol til jul ???
Jeg har ingen rigtigt input til emnerne (desværre), da jeg ikke selv har haft nogen konsol siden Sega's 16bit Master System og iht. det andet emne heller ingen projektor har (endnu).
Men rent objektiv ville jeg pt. vente på PlayStation3 og se Microsoft's XBox udspil i forhold til PS3 :D

_________________
/Tigerdyr


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 10:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Xbox er den bedste :thumb:
Med en chip i og Mediacenter på så er der ikke noget der kommer i nærheden af.

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 10:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 26, 2002 1:01
Indlæg: 2551
Geografisk sted: Vilfort Park & Soldier Field
juhu, et af mine ynglingsemner.. :)

Jeg vil sige at både PS2 og Xbox har sine forcer, og det kommer an på hvad man vil bruge det til..

Men ja en xbox med chip, så kan man utroligt meget med den, og ja Xbox live er bedre end ps2 live funktion, ihvertfald sådan som jeg har oplevet den.

Der hvor ps2 vinder stort, er ved at den har det kæmpe bag katalog over spil, da den jo har været ude i så lang tid. Og noget som jeg er vild med ved PS2, det er deres "party spil" - sådan noget som Eye Toy og Singstar, det er altså bare to rigtigt geniale produkter, som man virkelig kan have det sjovt med, i selskab med andre. :)

det var lige hvad jeg havde og sige kort.

_________________
Da Bears!!


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 12:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg er mest til PS2, men kan godt forstå idéen i X-box, hvis man gerne vil chippe sin maskine.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 12:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 01, 2001 2:01
Indlæg: 1009
Geografisk sted: nørresundby
Gamecube er for mig det eneste der holder i længden, den vil jeg aldrig af med.
(Har også haft indtil flere PS2 og XBOX maskiner, og mange af de ældre konsoller)

Dermed ikke sagt at jeg vil anbefale en gamecube til alle, der er mange der vil have langt mere fornøjelse af PS2 eller XBOX.

_________________
WarFly / Kurt Secher Andersen
Mine websites: DVDisney (http://www.juhu.dk/DVDisney) - alt om disneys DVD tegnefilm med dansk tale.


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 13:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør nov 20, 2004 13:56
Indlæg: 151
Geografisk sted: Årets By 1998!
PS2 er det eneste der holder.... Gamecube er også ok - bortset fra dens semi-elendige controllere.


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 13:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 20, 2003 15:25
Indlæg: 4561
Geografisk sted: Hadsten
Xbox har helt klart flere muligheder en PS"eren. Også uden Chip! Da M$ lancere en orginal/ikke pirat version af MEdia Center.

Xboxen kan fungere som Radio da den kan streame direkte fra nettet, Den kan gå på nettet, Spille MP3 musik, Film fra HDD + den er PS2eren lang overlegen i regen kraft. Den har også Dolby Digital udgang ( med et advanced kabel) så lyden på mange spil sparker rigtig røv...

_________________
Success is going from failure to failure without the lose of enthusiasem


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 13:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 10, 2003 5:30
Indlæg: 835
Lige nu er jeg også mest til XBOX...men jeg har bare besluttet mig for at jeg skal have alle konsoller...så har man lissom ikke problemet med at skulle vælge :D

Alle konsoller har deres fordele


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 15:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 20, 2003 15:25
Indlæg: 4561
Geografisk sted: Hadsten
DanishDVDfreak skrev:
Lige nu er jeg også mest til XBOX...men jeg har bare besluttet mig for at jeg skal have alle konsoller...så har man lissom ikke problemet med at skulle vælge :D

Alle konsoller har deres fordele


Sådan har jeg det med projectore.... men har ikke lige råd til ALLE SAMMEN !!!! Vand du i lotto i weekenden eller hvad? Der er lettere mange, på markeder og med spil kan det godt blive meget dyrt

_________________
Success is going from failure to failure without the lose of enthusiasem


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 15:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 10, 2003 5:30
Indlæg: 835
Nu er projectorer også lige en lille bitte smule dyrere end konsoller :D

Men jeg har bare købt dem efterhånden som de kom...det er jo ikke fordi der kommer en hver anden måned...og jeg vil sige at jeg heller ikke køber tonsvis af spil...har vel en 60-70 spil ialt fordelt over PS1, DreamCast, Nintendo64, PS2, GameCube og XBOX


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 16:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 05, 2001 1:01
Indlæg: 1018
Geografisk sted: Reykjavik, Ísland
Skal man se lidt objektivt på det, og snakker vi kun konsollen, og sltså ikek spiludvalg, så tror jeg det bliver svært at argumentere imod XBOX som den suverænt bedste konsol. Dens enestenegative aspekt er i mine øjnedens størelse.

Men der er da helt klart et større bagkatalog af spil til PS2, menså kanman så spørge sig selv hvor mange gamle spil mangår ud og investerer i til sin "nye" konsol. Personligt har jeg lige haft lånten PS 2 til at røve GTA San Andreas, og det er daet fedt og dybt spil, men når man nu er vandt til grafikken og loadtiderne på en Box, så holder en PS2 altså ikke en meter.

Men PS2 er mere udbredt, og har man mange venner med mange PS2 spil man kan låne, så taler det jo naturligvis for at det er sådan en forældet en man skal have sig. Når det er sagt, så er lige nu nok ikek det bedste tidpunkt at købe konsol, med fremtiden i mente. Næste generation af konsoller er på vej, hvilket jo nturligvis betyder prisfald på de gamle konsoller, hvis man altså ikke heller vil have en af de nye modeller.

Gamecube er vist mest hvis man er hardcore Nintendo/Mario fan. Eller hvis man er fattig. Det er den helt klart billigste af de nuværende konsoller, da Nintendo har indset at de tabte slaget, og prøver at sælge ud af lageret. Der er ingen fremtid i Gamecube, og der er vidt meget der tyder på at Nintendo i fremtiden vil koncentere sig om håndholdte modeller.

_________________
Joakim


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 17:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Jeg må give Lasborg ret i at en Xbox med chip og Media Center installeret er noget der rykker ganske pænt.


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 19:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør aug 21, 2004 19:32
Indlæg: 302
Geografisk sted: Silkeborg
Jeg har både Ps2 og Xbox, og Ps2'eren er begyndt at vise sin alder. Der er flere spil efterhånden hvor frameraten dropper ned til slowmotion. Ved de fleste multititel udgivelser taber Ps2 også ift. de andre konsoller


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 20:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 20, 2004 22:39
Indlæg: 645
Geografisk sted: DanmarK
Jeg hopper helt klart på Ps2 vognen... Grunden til jeg gør det er simpelthen pga. af dens spil.

Gamecube er på en klar andenplads, da deres spil altid har et eller andet meget specielt og sjovt gameplay..

_________________
Min Dvd Samling - Ikke opdateret i lang, lang tid.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team