DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre maj 24, 2024 17:03

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 22:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
JoakimBL skrev:
Men der er da helt klart et større bagkatalog af spil til PS2, menså kanman så spørge sig selv hvor mange gamle spil mangår ud og investerer i til sin "nye" konsol. Personligt har jeg lige haft lånten PS 2 til at røve GTA San Andreas, og det er daet fedt og dybt spil, men når man nu er vandt til grafikken og loadtiderne på en Box, så holder en PS2 altså ikke en meter.


Mht. loadtider, så er de forbedret kraftigt på den nye PSTwo, altså den nye PS2 i størrelse clockradio. Her går det ganske hurtigt.

Citat:
Gamecube er vist mest hvis man er hardcore Nintendo/Mario fan. Eller hvis man er fattig.


Gamecube'en er ganske rigtigt billig. Men det er spillene dæleme ikke! :shock:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 22:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 20, 2003 15:25
Indlæg: 4561
Geografisk sted: Hadsten
Holmsgaard skrev:
JoakimBL skrev:
Men der er da helt klart et større bagkatalog af spil til PS2, menså kanman så spørge sig selv hvor mange gamle spil mangår ud og investerer i til sin "nye" konsol. Personligt har jeg lige haft lånten PS 2 til at røve GTA San Andreas, og det er daet fedt og dybt spil, men når man nu er vandt til grafikken og loadtiderne på en Box, så holder en PS2 altså ikke en meter.


Mht. loadtider, så er de forbedret kraftigt på den nye PSTwo, altså den nye PS2 i størrelse clockradio. Her går det ganske hurtigt.

Load tiderne er heller ikke ringe i XDream udgaven af Xboxen ( 1466 Mhz + 2 x så meget hukommelse :thumb: ) Den er også federe end xboxen, men også dyrere ;)

_________________
Success is going from failure to failure without the lose of enthusiasem


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 09, 2004 12:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Da jeg meget sjældent spiller spil, og hvis så er det mest strategispil som gode gamle Panzer General, Command & Conquer og et eller andet puzzle game som Mahjoong, mener jeg at spil skal spilles på PC, dog har sønnen en PS2 og jeg har spillet lidt GTA, men det siger mig ikke så meget mere.

:beerchug:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 09, 2004 13:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
GSKairo skrev:
Holmsgaard skrev:
JoakimBL skrev:
Men der er da helt klart et større bagkatalog af spil til PS2, menså kanman så spørge sig selv hvor mange gamle spil mangår ud og investerer i til sin "nye" konsol. Personligt har jeg lige haft lånten PS 2 til at røve GTA San Andreas, og det er daet fedt og dybt spil, men når man nu er vandt til grafikken og loadtiderne på en Box, så holder en PS2 altså ikke en meter.


Mht. loadtider, så er de forbedret kraftigt på den nye PSTwo, altså den nye PS2 i størrelse clockradio. Her går det ganske hurtigt.

Load tiderne er heller ikke ringe i XDream udgaven af Xboxen ( 1466 Mhz + 2 x så meget hukommelse :thumb: ) Den er også federe end xboxen, men også dyrere ;)


man kan bare ikke være sikker på at spillene virker ved den clockfrekvens, og så går det sjove ligesom lidt af det.

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 09, 2004 16:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 05, 2001 1:01
Indlæg: 1018
Geografisk sted: Reykjavik, Ísland
Holmsgaard skrev:

Mht. loadtider, så er de forbedret kraftigt på den nye PSTwo, altså den nye PS2 i størrelse clockradio. Her går det ganske hurtigt.



det var sådan en jeg havde fingrene i for nyligt. Og dens størelse er sgu fix, men Load tiderne var en af de ting der var ved at drive mig ud af mit gode skind, da jeg spiller GTA SA. Det og så graffikken der næsten var på PS1 niveau. Meget skuffende!

_________________
Joakim


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 09, 2004 18:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 24, 2004 22:59
Indlæg: 118
Geografisk sted: Amager
Jeg må sige at som ejer af både x-box, cube, og ps2 er min klare favorit x-boxen. Den er suveræn med hensyn til loadtider, og det kan da godt være at ps2'en har flere spil end både xbox og gamecube, men hvor mange spiller fifa 2001?

_________________
"Alchoholics go to meetings, IM a drunk"
DVD Samlingen


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 09, 2004 18:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Insideren skrev:
men hvor mange spiller fifa 2001?


Spillene udvikler sig jo hele tiden.
Der kommer jo også opdaterede EA Sportsspil til X-Box'en. Derfor holder dit grundlag ikke en meter.

Det er da ganske rigtigt at der er mange flere spil til PS2 - og at mange af dem er opdaterede udgave af andre.
Men det gør sig jo også gældende på X-Box.

PS2 var jo ude lidt før X-Box'en, så den har naturligt nok et større udvalg.
Og så vidste man jo ikke helt hvor langt Microsoft ville gå. Derfor var mange udviklere tilbageholdende
med at udvikle til X-Box'en (Det har jeg ihvertfald læst)

Jeg er selv PS2 mand - dog ikke en mere.
Jeg indrømmer dog, at jeg aldrig så meget som har rørt en X-Box, så jeg vil ikke favorisere nogen af dem.

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 09, 2004 19:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 24, 2004 22:59
Indlæg: 118
Geografisk sted: Amager
Abildtrup skrev:
Insideren skrev:
men hvor mange spiller fifa 2001?

Spillene udvikler sig jo hele tiden.
Der kommer jo også opdaterede EA Sportsspil til X-Box'en. Derfor holder dit grundlag ikke en meter.


Det jeg ville frem til var sådan set bare at folk sjældent spiller gamle spil, når nyere og bedre spil lokker, og at grunden til at ps2 har flere spil er, som du også sagde at den har været ude længere. Ikke at der pt bliver udgivet flere spil til den.

X-box får alle de nye spil som folk spiller. Ps2 får alle de nye spil som folk spiller. Xbox er en hurtigere og bedre grafik mæssig konsol. Xbox vinder duellen.
Mit argument holder.

Comprende ;)

_________________
"Alchoholics go to meetings, IM a drunk"
DVD Samlingen


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 09, 2004 19:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Insideren skrev:
Comprende ;)


NEJ

men :beerchug: alligevel...

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 09, 2004 19:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 24, 2004 22:59
Indlæg: 118
Geografisk sted: Amager
haha :thumb:

Jamen :beerchug: så... ;)

_________________
"Alchoholics go to meetings, IM a drunk"
DVD Samlingen


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre dec 10, 2004 0:26 
Offline

Tilmeldt: søn dec 07, 2003 4:44
Indlæg: 69
Geografisk sted: Ballerup
Jeg er i besiddelse af en GameCube, PS2 og Xbox. Af min spilsamling, som har hobet sig lidt op, er vinderen klart GameCube. De andre to maskiners spil har ikke fanget mig længe nok til jeg gider at benytte dem særlig meget, hvorimod GameCubens spil underholder mig i langt højere grad. Når jeg spiller sammen med andre, tegner der sig dog et andet billede. Der står PS2 og Xbox'en for den største tidsfordriv :) , da multiplayerspillene til disse to konsoller falder mere i min omgangskreds smag.

_________________
Mine DVDer
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Shaolin


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør dec 11, 2004 6:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 576
Geografisk sted: Denmark
Jeg har en PS2 og har aldrig fortrudt. Hvorfor? GT-serien og SSX-serien. Købte i sin tid min PS2 udelukkende for at spille SSX. De spil ejer _ALT_.
Godt nok kan 3'eren nu også fås til Xbox og GC, men det kan de foregående ikke, og de ejer stadig monster.
Og GT-serien er jo kongen inden for bilspil. Det bliver bare ikke bedre.

Men ellers ville jeg sige at ens valg bør være efter hvilke spil man har interesse i. Forskellen på de forskellige konsoller rent teknisk set er minimal, så det er nok spillene der bør være den afgørende faktor.
Der er jo heller ikke meget ved at sidde med en konsol, som godt nok kan en masse, hvis der ikke er nogle spil man gider spille på den.

GSKairo skrev:
Xboxen kan fungere som Radio da den kan streame direkte fra nettet, Den kan gå på nettet, Spille MP3 musik, Film fra HDD + den er PS2eren lang overlegen i regen kraft. Den har også Dolby Digital udgang ( med et advanced kabel) så lyden på mange spil sparker rigtig røv...


Du kan også afspille film og gøgl fra en PS2. Der findes også noget Media Center-ish til den. Hvad det præcist kan, det er jeg ikke helt klar over, da det ikke lige har min interesse - men det findes.
Udover det kan du altså få spil med dts lyd til PS2'en. F.eks. SSX Tricky. Beat that :)

_________________
http://www.viper.dk - Mit virtuelle hjem.


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør dec 11, 2004 10:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 20, 2003 15:25
Indlæg: 4561
Geografisk sted: Hadsten
Viper skrev:
Du kan også afspille film og gøgl fra en PS2. Der findes også noget Media Center-ish til den. Hvad det præcist kan, det er jeg ikke helt klar over, da det ikke lige har min interesse - men det findes.


Det fede ved Xboxen er jo helt klart at der ligger en indbygget HDD i dyret. Så du kan gemme dine CDer på den, og avi film. Den kan også streame fra din PC og hente ting på den. Uden en HDD kan jeg ikke se fordelen i at høre MP3 filer fra en CD, når man kan det samme på en DVD afspilelr. Det fede er at man kan ligge alt sit musik på Xboxen og så hente det fra sin pc hvis det er nødvendigt og så behøver man ikke bøvle med at flytte data på skiver. :D

Alt det geil jeg har puttet i min xbox gør den PS2 langt overlegent, til mine formål og da jeg næsten kun spiller Action/ adventure/ shoot'em ups så PS2 har ingen interesse for mig. :D

_________________
Success is going from failure to failure without the lose of enthusiasem


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør dec 11, 2004 15:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 05, 2001 1:01
Indlæg: 1018
Geografisk sted: Reykjavik, Ísland
Viper skrev:
Forskellen på de forskellige konsoller rent teknisk set er minimal,


No offense, men det lyder for mig som en af de små løgne man fortæller sig selv, for at have det bedre med det køb man har gjort. PS2 er de både gamecube og Xbox underlegen. Og efter min mening Xbox lagt underlegen. Det er der ikke noget galt i, PS2 kom jo på gaden lang tid inden Xbox, men det kan altså også tydeligt ses i spil.

PS2 praler ganske vist med DTS men det er vist ikke multichannel. Xbox har DD 5.1.

For et år eller mere siden, ville jeg give dig ret i at man skulle vælge efter spillene, men ikke i dag. De fleste spil kommer til begge platforme. Med mindre man kun køber for et enket spil, som f.eks. GTA San Adreas, og ikke akn vente, for det kommer helt sikkert også til Xboxen før eller siden, så er PS2 altså et stykke forældet hardware. Hvilket j også ses ved at Sony prøver at øge salget ved at hælde gamle vin på nye flasker.

Det eneste "rigtige" argument for at købe en PS er i mine øjne at man har mange venner med PS2 og derfor mulighed for at låne spil.

_________________
Joakim


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn dec 12, 2004 23:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 576
Geografisk sted: Denmark
GSKairo skrev:
Det fede ved Xboxen er jo helt klart at der ligger en indbygget HDD i dyret. Så du kan gemme dine CDer på den, og avi film. Den kan også streame fra din PC og hente ting på den. Uden en HDD kan jeg ikke se fordelen i at høre MP3 filer fra en CD, når man kan det samme på en DVD afspilelr. Det fede er at man kan ligge alt sit musik på Xboxen og så hente det fra sin pc hvis det er nødvendigt og så behøver man ikke bøvle med at flytte data på skiver. :D


Det kan du også med en PS2 - og du har kunnet det i omkring 2 år. Du må lave lidt bedre research, hvis du vælger at bashe en maskine ;)

GSKairo skrev:
Alt det geil jeg har puttet i min xbox gør den PS2 langt overlegent, til mine formål og da jeg næsten kun spiller Action/ adventure/ shoot'em ups så PS2 har ingen interesse for mig. :D


Det er jo også fair nok :) Det gælder jo om at tilfredsstille ens egne behov :)

JoakimBL skrev:
No offense, men det lyder for mig som en af de små løgne man fortæller sig selv, for at have det bedre med det køb man har gjort. PS2 er de både gamecube og Xbox underlegen. Og efter min mening Xbox lagt underlegen. Det er der ikke noget galt i, PS2 kom jo på gaden lang tid inden Xbox, men det kan altså også tydeligt ses i spil.


Har du set Gran Turismo 4? Du finder ikke et bilspil der ser flottere ud eller er mere gennemført end det. Der er nogle der kommer meget tæt på, men eftersom PS2'en er forældet, burde det vel også være muligt?
PS2'en er slet ikke så langt bagud som du måske vil påstå. Derfor jeg siger at de tekniske forskelle ikke er så store igen.
Jeg vil aldrig påstå at PS2'en har mere regnekraft end f.eks. Xbox'en, for det har den jo ikke. Men PS2'ens Emotion engine er også lidt mere tricky end som sådan - der er visse ting den er bedre til end andre. Bl.a. bilspil og sådan, det er noget af det den er god til. Det har en længere teknisk forklaring, som jeg har glemt det meste af, så undskyld mig for ikke at gå i detaljer :)

Der er forskelle, selvfølgelig. Og jeg siger ikke at PS2 er bedre, for den vil nok stadig være taberen, teknisk set - men igen så er forskellene ikke så store igen.

Og som jeg skrev tidligere, så må man vælge ud fra de spil man har interesse i. Der er bare ikke noget fedt ved at sidde med en teknisk overlegen maskine, hvis man ikke har noget at spille på den.

JoakimBL skrev:
PS2 praler ganske vist med DTS men det er vist ikke multichannel. Xbox har DD 5.1.


Det kan jeg ikke huske om det er, hvis jeg skal være ærlig. Desuden praler PS2'en ikke af det.
Det var først påstået at det var umuligt at få dts i spil. Men EA fandt en metode, men det blev kun brugt i en håndfuld spil (nok fordi folk mest af alt er ligeglade).

_________________
http://www.viper.dk - Mit virtuelle hjem.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team