DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 6:26

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: fre nov 27, 2015 11:51 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Hvad skal man efterhånden forvente at give for at se store navne? Coldplay spiller næste sommer, og ståpladser, der kostede 400 kr. sidste gang, koster nu 700. 700 kroner for at stå inde i Parken med lortelyd? Seriøst?
Og min kone vil gerne høre Adele i Forum næste år. 750 kr. for en ståplads. Seriøst?

Jeg ved godt, at kunstnerne ikke tjener så meget på musikken mere, men come on...

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre nov 27, 2015 13:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 498
Enig i at det kan virke som mange penge, men når nu f.eks. Coldplay koncerten var udsolgt på 35 minutter, så synes jeg det er svært at argumentere for at det er for dyrt. Og lur mig om de ikke ender med at sælge ekstra koncerten dagen efter ud også. I min optik kan billetprisen til en koncert der sælger ud faktisk ikke have været for høj.

Noget der til gengæld kan irritere mig lidt er når bands overvurderer deres egne evner til at sælge billetter og dermed sætter billetprisen så højt at der ender med kun at være halv fyldt til koncerten. Er lidt bange for at det er tilfældet med 2 kommende koncerter jeg skal til med henholdsvis Motörhead og Manowar med billetpriser på 555 og 630 skulle det overraske mig meget hvis disse koncerter ender med at være udsolgt.


Top
   
Indlæg: fre nov 27, 2015 14:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Helt enig. Men udbud og efterspørgsel er en killer i den retning, så billetpriserne går nok kun en vej. En anden killer er som du nævner Parkens horrible lyd, som også gør, at jeg aldrig sætter mine ben der igen. Så må jeg undvære Coldplay denne gang og mindes sidste gang, de gæstede Danmark. Lyden i Forum er dælme også sølle. Min hustru vil også se Adele, men da det foregår i Boxen, er det til gengæld noget, jeg vil glæde mig til. De 4-5 gange, jeg har været til koncert der, har lyden været i orden. Så er de ekstra 200 pr. billet ikke noget, der holder mig søvnløs.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: fre nov 27, 2015 15:13 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Maverick skrev:
Enig i at det kan virke som mange penge, men når nu f.eks. Coldplay koncerten var udsolgt på 35 minutter, så synes jeg det er svært at argumentere for at det er for dyrt. Og lur mig om de ikke ender med at sælge ekstra koncerten dagen efter ud også. I min optik kan billetprisen til en koncert der sælger ud faktisk ikke have været for høj.

Det kan man selvfølgelig sige - men det er forhåbentlig også en parameter, hvilket publikum du gerne vil have til din koncert. Altså: at det ikke kun er folk med en høj hyre, der har råd til at deltage.

Men faktisk er de jo inde på noget a la det, du taler om:
Platinum-billetter: "Dynamisk prissætning: prisen baseres på udbud og efterspørgsel og justeres løbende, så den hele tiden afspejler den reelle markedsværdi". Bare det ikke bliver sådan for alle billetters vedkommende.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre nov 27, 2015 15:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Det bliver dyrere og dyrere nok fordi de ikke tjener meget på salg af musik :beerchug:
Husker jeg betalte 100 kr for en billet til twisted sisters i 80 erne og 60 kr for thin lizzy og ca 90 for Suzie men dengang var det Mange penge

Mvh

Allan

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: fre nov 27, 2015 16:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 27, 2008 13:18
Indlæg: 393
Jeg har efterhånden set Coldplay en del gange og uanset hvad man syntes om musikken så formår de virkelig at få et stadion eller større venue med sig, alle gange jeg har set dem har det været ren folkefest.

Prisniveauet er højt efterhånden men det er lidt både og. For mig er 800 kr for Coldplay ikke meget når det kostede 655 + gebyr at se Pharrell Williams. Så ham i sommers til festival og thank god for at jeg var godt ristet, for det var godt nok gabende uinteressant.

Mht Parken så er det lidt hit & miss, der har været rigtig god lyd til de sidste koncerter jeg har været til derinde, fx til Coldplay og Muse sidst.

Der er meget forskel på hvor dygtige lydfolkene er rundt omkring, jeg har været til fantastiske koncerter i Forum, Vega, Valbyhallen m.m. men har også været til nogle som har været katastrofalt ringe.


Top
   
Indlæg: søn nov 29, 2015 16:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Maverick skrev:
Noget der til gengæld kan irritere mig lidt er når bands overvurderer deres egne evner til at sælge billetter og dermed sætter billetprisen så højt at der ender med kun at være halv fyldt til koncerten. Er lidt bange for at det er tilfældet med 2 kommende koncerter jeg skal til med henholdsvis Motörhead og Manowar med billetpriser på 555 og 630 skulle det overraske mig meget hvis disse koncerter ender med at være udsolgt.


Hvis det er den Motörhead koncert i Aarhus, så er den blevet aflyst.
http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt ... us/5849419

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: søn dec 06, 2015 15:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Morbid Angel skrev:
Husker jeg betalte 100 kr for en billet til twisted sisters i 80 erne og 60 kr for thin lizzy og ca 90 for Suzie men dengang var det Mange penge

Haha ja! Jeg gav hele 135 Kroner for en billet til Genesis i Brøndby Hallen i 1983, og det var noget jeg havde sparet op til i månedsvis!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team