DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 12:53

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4
Forfatter besked
Indlæg: tors jun 07, 2012 16:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Minusser:

- Fængslet har slet ikke plads til 40.000 tilskuere.
- "The Shitty Album" fylder for meget i en setliste på 20 sange.
- Telte med salg af grillmad på koncertpladsen. Det er en Metallica-koncert, ikke Horsens Middelalderfestival!

Plusser:

- De spillede Blackened.
- James Hetfield er verdens mægtigste mand.
- Resten.

Koncerten var måske en tand bedre end Aarhus 2007, men København 2009 er stadig kongen!


Top
   
Indlæg: tors jun 07, 2012 17:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Enig i at det var en fed koncert....
Men stedet egner sig slet ikke til koncert pga de store niveauforskelle der er på plænen.
Og så var lyden noget af det dårligste jeg nogensinde har hørt til en koncert.
Ved ikke om det bare var i vores side, men det lød somom de havde en eller anden auto-tuning sat til, der skruede op og ned for diskant og bass. Det ene øjeblik kunne man ikke høre sangen og det andet øjebli var det guitaren, der var for "gnidret".
Og det kørte op og ned stortset konstant.
Vi var mange der snakkede om det og det var godtnok forfærdeligt

Men ellers var det super fed at se Metallica live.


Top
   
Indlæg: tors jun 07, 2012 17:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 18, 2002 1:01
Indlæg: 1629
Geografisk sted: Odense
Det var så min første Metallica koncert i går, og med frygt for at blive lynchet, så var det da en OK oplevelse. - Jeg nød AC/DC mere sidste år; men hver sin smag.
Jeg er på ingen måde Metallica-fan, men billetterne var kommet lidt let til mig, og jeg ville da gerne se Metallica, så derfor tog jeg afsted.

Bandet gjorde det godt, og jeg synes da rigtig godt om musikken. - Hvis 'The Shitty Album' er det sorte, så synes jeg fint om det, som jævn musiklytter, så var det de sange jeg kendte bedst.
Når hele konceptet med touren så var at spille netop the 'The Black Album', så at vi fik alle sange fra det album kunne vel ikke gøres anderledes. :D

Pladsen var til gengæld noget skidt; jeg har ikke problemer med grillpølser, kaffe og slikposer. - Jeg er da glad for at boderne tilbød andet end piercinger og læderveste... ;)

Det største problem var, at terrænet var som en bakke, hvor scene stod lidt ned af den ene side, så hvis man ikke stod langt nok fremme, så var det altså mere end svært at se, da folk på den anden side af 'bakketoppen' oplevede det som om, at scenen stod i et lille hul. - Det var noget lort!

40.000 mennesker er mange på en græsmark, mod normalt 20.000 på græsset og 10 - 20.000 på sæder i et stadion.

Nu er jeg ikke så høj, men denne koncert er nok den, hvor jeg har set dårligst nogensinde. - Jeg plejer at stå et stykke tilbage, da jeg normalt ikke gider at vælte rundt oppe foran, så jeg er helt med på, at jeg ikke kan lugte bandet, men i går så jeg sgu' ikke meget andet end Lars Ulrichs vigende hårpragt på nogle storskærme. - Kun hvis jeg hoppede af al kraft kunne jeg se bandet.

Nå, men jeg er da glad for at jeg oplevede Metallica, men umiddelbart tror jeg ikke, at jeg ryger på næste gang de kommer forbi Danmark. - Men så er der jo flere billetter til jer andre. :)

_________________
Hilsen Lars B
De Små Runde / "I have come here to chew bubblegum and kick ass...I'm all out of bubblegum!"


Top
   
Indlæg: tors jun 07, 2012 17:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Jeg stod ud for den højre kant af scenen (det tynde høje tårn af højttalere inden den højre storskærm), og så så langt fremme, at jeg næsten skulle dreje 90grader når de stod fremme på spidsen af de udløbere fra scenen.

Her var lyden rigtig god!

Udsynet for folk af "gennemsnitshøjde" var også godt, og der blev hoppet og puffet en smule undervejs, men slet ikke moslet så det ikke var til at holde ud.

Men det lyder til at både plænen og lyden var noget ujævn.

Lyden og stemningen var klart federe end i Århus i 2007, men da stod jeg også så langt tilbage at det kun var storskærmene man kiggede på.

Igår kunne jeg se ansigtsudtryk, når de stod ude på "udløberne".

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: tors jun 07, 2012 22:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 18, 2006 19:52
Indlæg: 439
Geografisk sted: 7400
Endnu en dag på kontoret :laugh:

Billede

_________________
In order to be healthy, you must first destroy the weak!
Billede


Top
   
Indlæg: fre jun 08, 2012 11:14 
Online
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Godkendt koncert med god stemning.

Jeg er dog enig med flertallet i, at koncertpladsen ikke var speciel optimal. Der var simpelthen alt for mange mennesker, hvilket resulterede i at flertallet oplevede dårlig lyd og udsyn. Og så var selve Fængslet-locationen slet ikke udnyttet. Det kunne ligeså godt have været en random græsmark et eller andet sted. Jeg havde hellere set, at de havde skåret antallet af publikum ned, til hvad der kunne være i Fængselsgården. Se dét kunne have været en fed, og mere intim koncert.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team