DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 9:34

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående 111 12 13 14 15 Næste

Køber du vinyl?
Viny-hvaffor-no'et...? 26%  26%  [ 27 ]
Ja da, det kom jo åbenbart for at blive ;) 49%  49%  [ 50 ]
Næææh, men overvejer det... 25%  25%  [ 26 ]
Afgivne stemmer: 103
Forfatter besked
Indlæg: tors aug 22, 2013 14:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors okt 28, 2004 22:34
Indlæg: 510
DeathPosture skrev:
Jordsvin og dunsedrengen er samme person?


Hehe, nej det er det ikke. Brugeren "Jordsvin" var taget da jeg oprettede mig herinde i tidernes morgen!


Top
   
Indlæg: tors aug 22, 2013 14:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
dunsedrengen skrev:
DeathPosture skrev:
Jordsvin og dunsedrengen er samme person?


Hehe, nej det er det ikke. Brugeren "Jordsvin" var taget da jeg oprettede mig herinde i tidernes morgen!


Ok, jeg kunne heller ikke lige forstå det. Anyway, fed vinylsamling. Jeg er aldrig rigtigt stået på vinylvognen, de få vinyler jeg har haft er solgt, så min samling er CD only.

Men jeg er i øvrigt meget enig i dine anbefalinger. Den Sorte Skole er fantastisk, og selvom jeg sætter stor pris på arbejdet bag Lektion III, så foretrækker jeg så klart de to første + Roskilde-kompositionerne.

Jeg er også meget enig i din hyldest af den første Jazzmatazz-plade, som altid har haft en meget speciel plads i mit hjerte. Det bliver ikke ret meget bedre når det kommer til blandingen af støvet jazz og hiphop. :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: søn aug 25, 2013 17:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 17, 2003 18:03
Indlæg: 876
DeathPosture skrev:
2046 skrev:
Jeg har lavet et billedalbum med min vinylsamling. Hvis man er interesseret kan det ses her: http://samling.jarnik.dk/#!album-0

Nice, er det en ægte autograf på Moby - Play ?


Jep det er denne her: http://www.discogs.com/Moby-Play/release/4230159


Top
   
Indlæg: man sep 30, 2013 20:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Billede

Tre dobbelt vinyl
Pearl jam Vault 3 - Constitution Hall 19.9.98
Jo tak :-)


Top
   
Indlæg: man sep 30, 2013 21:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors okt 28, 2004 22:34
Indlæg: 510
Kermit skrev:
Billede

Tre dobbelt vinyl
Pearl jam Vault 3 - Constitution Hall 19.9.98
Jo tak :-)


Hvor, hvordan og til hvor meget?


Top
   
Indlæg: man sep 30, 2013 21:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
dunsedrengen skrev:
Hvor, hvordan og til hvor meget?


Den er købt via pearljam.com til $55 inkl levering :-)


Top
   
Indlæg: fre okt 04, 2013 14:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Tak til Spotify, som introducerede mig til Hillbilly Moon Explosion :thumb: Da jeg havde hørt Hank III, syntes Spotify også at jeg burde høre Bob Wayne og derefter Hillbilly Moon Explosion, hvilket var nogle udemærket forslag. Jeg elsker Hellbilly og den tunge bas i baggrunden der bare siger "bum, bum, bum, bum.....!" og så derud af!

Meeeen lyden kunne nu godt være bedre, så da jeg så at Hillbilly Moon Explosion også var udkommet på vinyl, skulle den da straks hjem på pladespilleren. Så posten kom forbi idag med:

Billede

Her kan i høre et enkelt nummer:

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: tors okt 10, 2013 1:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Jeg er selv lige så lige, kommet med på vinyl bølgen. Jeg har dog aldrig ejet vinyl før, selvom jeg nu også levede inden CD'en tog over.

Faktisk kom jeg ind i det, på en lidt skæv måde. Jeg har længe leget med tanken om det. For jeg har jo ærlig talt altid syntes, at det ser rigtig lækkert ud, når man pakker en stor sort skive ud af sit cover, og så sætte det i afspilleren, imens man kan sidde og tjekke alle lækre detaljer ud på og i coveret (og dem er der i øvrigt RIGTIG mange af, i min genre). Mange af de samme ting er dog også, at finde i et CD cover, men det er stadig ikke det samme og også meget mindre.
Jeg har heller ikke rørt en CD i årevis, pånær når den lige er kommet ind af døren, og skal i computeren for at blive rippet.

Men her for et stykke tid siden, købte jeg så (i første omgang på CD), albummet RIITIIR med bandet Enslaved. For det første, er det lang tid siden, at jeg er blevet revet så meget bagover, af et nyt album i årevis, men da mange af jer herinde nok ikke lige er til progressive black metal, så vil jeg skåne jer for at gå i dybden med det.
Men det andet og langt vigtigere i denne sammenhæng, var coveret:
Billede

Det er sikkert bare mig, men jeg var meget fascineret med det samme. Det skal lige sige, at det er et koncept album, der fokuserer meget på skabelsen og naturen ifølge nordisk mytologi. Derfor synes jeg netop det er ekstremt godt. Billedet skal symbolisere Yggdrasil samt solen og strålerne som kilden til alt liv.

Det fik mig så til at søge rundt på nettet, for at se om der var lavet en machende plakat, for ville egentlig godt have den bandit op på væggen.
Efter længere søgen, fandt jeg dog ud af, at den ikke kunne fås som plakat. Og dog. For den er, som enhver anden metal-album, med respekt for sig selv, er den også udgivet på vinyl. Og på den udgivelse følger der rent faktisk en plakat med.

Efter noget tænken frem og tilbage, endte jeg så med at bestille den hjem fra Nuclear Blast (pladeselskabet), i en special udgave med grøn vinyl:
http://www.nuclearblast.de/en/products/tontraeger/vinyl/2lp/enslaved-riitiir-green-vinyl.html
Eneste forskel på den, og den "almindelige" er at denne er nummeret, og at skiverne er grønne i stedet for kobber.

Nu har jeg så fået banditten hjem, og allerede da jeg pakkede den ud af æsken, blev jeg helt elektrisk. Af med plasten og så få set til indholdet. Aldrig har jeg været så glad for at modtage musik med posten, og så har jeg ikke engang en afspiller endnu.
Plakaten ligger i øvrigt fint inde i coveret endnu. Til gengæld gik jeg hurtigt i Tiger, og købte en pladecover ramme dernede. så nu hænger den på væggen i stedet.

Det har dog virkelig givet mig blod på tanden, så jeg er begyndt at kigge på en pladespiller. Jeg er egentlig også fundet mig frem til, at det skal blive enten en Beogram 3500 eller 6500. De er begge med RIAA forforstærker, så den kan tilsluttes direkte til min moderne forstærker, som jo ikke har sådan noget gammelt noget indbygget.

Jeg holder dog lidt igen med at købe den, da jeg først vil have opbygget en lille samling. Gider ikke at købe en afspiller, så længe jeg kun har en plade at afspille.
Jeg har dog også allerede en liste over vinyler der skal hjem i samlingen, så regner med, at afspilleren bliver en julegave eller fødselsdagsgave til mig selv (har fødselsdag i januar).
Og allerede nu, er Black Sabbath - Heaven and Hell samt Queensryche - Operation Mindcrime på vej i posten til mig, plus jeg er godt i gang med at byde på eBay.

Indtil videre har det været en virkelig fed oplevelse for mig, selvom jeg jo egentlig ikke har fået hørt noget endnu. Men på dette forum, er det jo vel heller ikke ilde hørt, at man samler for samlingens skyld.

Jeg kommer dog ikke til at samle på 7" singler og sådan. Når jeg hører musik, er den max 1 gang ug af 100, for at høre et enkelt nummer eller to, men derimod for at høre hele pladen. Sådan tror jeg der er mange der hører metal, der har det. Jeg går efter sammenhængen og flowet af hele pladen.

Jeg har dog et par spørgsmål. Hvad forskel gør det, hvor tung en vinyl er? Har det bare noget med slitage at gøre, eller har det også noget at gøre med lydkvaliteten, når de er helt nye? Og hvad forskel før det, om en plade er 33 eller 45rpm, og hvad er at foretrække, hvis den findes i begge formater?


Senest rettet af Svendbent tors okt 10, 2013 14:31, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors okt 10, 2013 8:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Svendbent, jeg vil lade de hardcore vinyl-fans svare på dine spørgsmål, og blot sige, at det var interessant læsning. Sjovt at blive vinylsamler af omveje. :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors okt 10, 2013 11:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Fedt med en ny vinyl-disciple, og enig der er sgu noget ved sådan en ny plade, hvor man piller det jomfrulige folie af. Duften af nypresset vinyl og tryksvært spreder sig og man trækker det 180g tunge vinyl op af innerslevet, og det stadig klæber sig statisk fast. Lægger det pænt tilrettet op pladetallerken og sænker nålen forsigtigt ned, for derefter at lade sig falde tiilbage i sofaen med coverert og inerslev og studere det andagtfuld mens de sprøde toner kommer ud af højtalerne :thumb:

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: tors okt 10, 2013 14:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Tak tak, I to. Lysten har vist været der længe. Har bare manglet det sidste skub over kanten. Jeg er sgu glad for endelig at have taget springet. Bare det at sidde og lede efter en ønsket udgivelse, og så finde frem til den og begynde at byde på den rigtige. Det giver et gevaldigt kick.


Top
   
Indlæg: tors aug 14, 2014 22:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Min lillesøster var så sød at forærer mig Live - Throwing Copper på lyserød vinyl
Billede


Top
   
Indlæg: fre okt 17, 2014 18:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Billede

White lies på 180g kom posten med forleden, og min julegave er netop blevet afsendt fra UK

Through the never 4*LP RSD 2013

Billede


Top
   
Indlæg: tors dec 11, 2014 16:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Kan man ikke få Jaakko Eino Kalevis Dream Zone på cd? :(

(det her var lige den bedste tråd jeg kunne finde til at spørge i)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: søn dec 14, 2014 0:59 
Offline

Tilmeldt: fre jul 01, 2005 10:19
Indlæg: 1461
Naiera skrev:
Kan man ikke få Jaakko Eino Kalevis Dream Zone på cd? :(

(det her var lige den bedste tråd jeg kunne finde til at spørge i)


Den findes tilsyneladende kun på cd som promo - og der er ikke lige nogen til salg på Discogs:
http://www.discogs.com/Jaakko-Eino-Kalevi-Dreamzone/release/5496002

Men den kan købes rimeligt billigt på ebay:
http://www.ebay.com/itm/EM313-Jaakko-Eino-Kalevi-Dreamzone-EP-2013-DJ-CD-/360983898228


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående 111 12 13 14 15 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team