DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre maj 10, 2024 20:07

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: P3 Guld
Indlæg: man jan 17, 2005 0:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 12:16
Indlæg: 2795
Geografisk sted: Fredericia
Nu var der en der nævnte P3 Guld i afstemningstråden vedrørende dansk musik og det vil jeg da godt lige knytte et par kommentarer til. Jeg synes showet var kanongodt og at DMA, ZULU Awards og hvad de ellers hedder kunne lære en del. Først og fremmest var det LIVE musik. Ikke noget playback (som jeg opdagede i hvert fald) og dertil skal lægges at jeg havde et par aha-oplevelser. F.eks. havde jeg hørt Powersolo før uden at ane at det var dem. Deres optræden feat. LOC var rigtig god. Peter Sommers Valby Bakke kendte jeg selvfølgelig fra P3 og den sang han fremførte på scenen gav mig bare endnu mere mod på at fremskaffe På Den Anden Side.
Mikael Simpson havde jeg også hørt før uden at vide hvem det var og igen er det et album jeg meget gerne vil lytte igennem.

Nephews optræden var cool ikke mindst fordi de indkorporerede Depeche Modes Personal Jesus. Det er vist ikke hver dag man ser bastardpop live :D

Overraskelsen var genial. Jeg ved at mange var skuffede, men at forvente Eminem eller U2 er nok lige i overkanten. Ikke mindst fordi P3 Guld har dansk musik i højsædet. At de fik Nik & Jay med var et nice touch. Jeg har altid opfattet Nik & Jay som nogle selvfede stoddere og det gør jeg sikkert stadig, men nu ved jeg da at de har en anelse selvironi :thumb:

Johnny DeLuxe har jeg aldrig set det store i. Elskovspony var sjov de første 5-10 gange men derefter bare irriterende.

DAD gav to nye numre og jeg må sige at jeg har MEGET store forventninger til deres nye plade. Jeg tror nok at jeg hørte de nye numre allerede på Grøn Koncert i Odense og på Skanderborg festival sidste år men da var det svært at koncentrere sig om musikken. I Odense var det SKIDE koldt og på Skanderborg kørte adrenalinen så meget så jeg først faldt ned igen næste eftermiddag :clap:

Kort sagt: Jeg glæder mig! Ikke kun til DADs nye skive, men til at høre masser af dansk musik også for vi kan jo godt når det kommer til stykket!

_________________
Min side med film- og serieskriblerier


Top
   
 Titel:
Indlæg: man jan 17, 2005 1:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 29, 2003 1:01
Indlæg: 548
Geografisk sted: København SV
Jeg tager også hatten af for DR for at lave et show hvori der bliver spillet live. Men desværre så viste DR også at de ikke magter opgaven - og det er i den sidste ende derfor at musikere vælger playback. Der var for mange lyd"bøffer" og for mange pauser pga. sidste check inden kunstneren gik på. (Pausen mellem DRs Pigekors intro til "Ordenspoliti" skulle have gået direkte over i Nephew uden pause!!)
Havde de dog bare givet folk længere tid til lydprøver - måske endda dage før - og timet det en smule bedre havde det show været i top.

Jeg var overrasket at DR også satsede på det, jeg kalder lyttemusik i et sådan show. At der var plads til Mikael Simpson og Peter Sommer var SÅ fedt! Jeg faldt på halen over Powersolo og LOC. Jeg er ikke meget for LOC, men det sparkede r**!

Jeg skal have købt "It´s Raceday" pga det show.

_________________
"Richard Gere is a VERY straight man who makes VERY gay movies!"


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team